Toon posts:

Opzoek naar de snelste videokaart voor mijn (verouderde) pc

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede snelle videokaart voor mijn computer. Deze computer is inmiddels al wat jaartjes oud en goed sloom geworden. Kan al tijden lang geen nieuwe spellen meer draaien. Het moederboard is nog met AGP aansluiting. Heel misschien wil ik deze vervangen door een nieuw moederboard met PCI aansluiting. Zou graag ook de reacties horen of dit slim is of niet.

Naam computer: HP Pavilion t290.nl

Groeten
Maurice

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 13:07 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

3850 van Ati

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 22:14

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
neem je pc mee naar een computer winkel en laat ze daar even testen voordat je op aanschaf over gaat.
OEM pc's staan niet bekent om hun geweldige compatibiliteit met non-OEM hardware. En onfersteuning door de OEM hoef je niet te verwachten als iets want niet van hun af komt niet werkt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
ArgantosNL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:51:
neem je pc mee naar een computer winkel en laat ze daar even testen voordat je op aanschaf over gaat.
OEM pc's staan niet bekent om hun geweldige compatibiliteit met non-OEM hardware. En onfersteuning door de OEM hoef je niet te verwachten als iets want niet van hun af komt niet werkt.
Daar is het forum toch een prima plek voor, waarom in hemelsnaam je pc naar een winkel verslepen? Overigens zal deze pc niet meer onder behandeling van de OEM vallen ben ik bang, als dat pc-tje nog een mobo met AGP heeft dan is die machine al minimaal een jaartje of 4 a 5 oud, een beetje een non-issue dus...

@ Mauriced: Gekeken naar de specificaties van de machine haalt een upgrade van de videokaart maar weinig uit, die pc draait nog op een pentium 4 processor... zeker de getipte HD3850 zal niet eens op het maximale kunnen presteren in die pc, je zal dus nog steeds geen nieuwe games kunnen draaien. Ook een nieuw moederbord zal weinig uithalen omdat je processor gewoon te oud/langzaam is.

Het is dus eigenlijk zonde om nieuwe spullen te gaan kopen om een pc te upgraden die het upgraden niet meer waard is, zeker omdat jij er toch niet uit zal halen wat je eruit wilt halen. Misschien dat je 2e hands nog een leuk videokaartje kan vinden voor een upgrade? Maar nieuwe spullen moet je echt niet doen, daar ga je 100% zeker spijt van krijgen.

Voor de geinteresseerden, dit zijn de specificaties van de machine:

Processor
Processor-kloksnelheid 3060 MHz
Chipset SIS651
Processorfamilie Intel Pentium 4
Processor model Intel Pentium IV
Front-side bus processor 533 MHz
Geheugen
Intern geheugen 512 MB
Geheugenslots 2 DIMM-sockets
Intern geheugentype DDR-SDRAM 333MHz
Interne cache 512Kb (L2) MB
Schijf
Totale opslagcapaciteit 160 GB
Diskette drive 1.44 MB
Rotatiesnelheid 7200 RPM

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
- geldt ook voor oudere computers...

Sowieso, wij werken niet bij HP. Met de beste wil in de wereld kunnen wij niet ruiken wat voor AGP slot je hebt (1.0? 2.0? 3.0?) en welk vermogen jouw voeding kan leveren. Je geeft ook niet aan welke spellen je speelt, onder welk OS en op welke resolutie.

Zonder dergelijke relevante info kunnen we niet eens je vraag afdoende beantwoorden, nog los van het feit dat we meer inzet verwachten en "welke ... moet ik kopen?" vragen sowieso ontmoedigen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.