Ola!
Ik heb uit een container voor electronica op de stort een PowerMac G5 1.8 DP gevist.
Na een poetsbeurtje zag die er helemaal pico bello uit.
Er zat geen keyboard of muis bij, die heb ik dus nu ook nog niet, maar ik heb wel geprobeerd om met een windows toetsenbord en standaard usb muis + verloop van DVI naar VGA de Mac te gebruiken.
Er zat geen harddisk meer in, even een 320 gig S-ATA disk die ik nog over had er in gestopt. Ready for action
Alles aangesloten, spannend moment, ik hield rekening met geen actie, en zo was het ook toen ik op de powerknop drukte.
De ventilatoren gaan niet aan, er gaat geen lampje branden bij de powerknop, harddisk spint niet op, er gebeurt helemaal niets. Zelfs niet het geringste, bijv een klik van de voeding, of tikje, of gekraak. Echt helemaal niets.
Nu ben ik op internet gaan zoeken, het kunnen een aantal dingen zijn..
Hoe dan ook, ik kan de voeding gaan rebuilden met een ATX voeding, ik heb daarvoor een instruktie gelezen, maar daar wilde ik pas aan beginnen als ik zeker weet dat dit mijn enige optie is (naast het kopen van een nieuwe / vervangende standaard voeding, wat ik prijstechnisch gezien, niet interessant vind)
Daarom, graag ondervind ik wat hulp bij het uitsluiten van mogelijkheden waar het aan kan liggen.
Alvast bedankt!
Ik heb uit een container voor electronica op de stort een PowerMac G5 1.8 DP gevist.
Na een poetsbeurtje zag die er helemaal pico bello uit.
Er zat geen keyboard of muis bij, die heb ik dus nu ook nog niet, maar ik heb wel geprobeerd om met een windows toetsenbord en standaard usb muis + verloop van DVI naar VGA de Mac te gebruiken.
Er zat geen harddisk meer in, even een 320 gig S-ATA disk die ik nog over had er in gestopt. Ready for action
Alles aangesloten, spannend moment, ik hield rekening met geen actie, en zo was het ook toen ik op de powerknop drukte.
De ventilatoren gaan niet aan, er gaat geen lampje branden bij de powerknop, harddisk spint niet op, er gebeurt helemaal niets. Zelfs niet het geringste, bijv een klik van de voeding, of tikje, of gekraak. Echt helemaal niets.
Nu ben ik op internet gaan zoeken, het kunnen een aantal dingen zijn..
- PMU moet gereset worden - Heb ik gedaan
- Batterij is misschien leeg - Nog niet gechecked, wel zonder batterij geprobeerd te starten, en ook nadat de batterij er een half uur uit is geweest.
- Voeding kan kapot zijn - Ik heb de voeding inmiddels uit de G5 gehaald, de spanning op de zekering gemeten, die is 12 volt, verder reiken mijn electronica kennis en middelen (vooralsnog) niet.
Hoe dan ook, ik kan de voeding gaan rebuilden met een ATX voeding, ik heb daarvoor een instruktie gelezen, maar daar wilde ik pas aan beginnen als ik zeker weet dat dit mijn enige optie is (naast het kopen van een nieuwe / vervangende standaard voeding, wat ik prijstechnisch gezien, niet interessant vind)
Daarom, graag ondervind ik wat hulp bij het uitsluiten van mogelijkheden waar het aan kan liggen.
- Keyboard en muis zijn onderweg en heb ik morgen binnen, kunnen knoppen combinaties nog iets voor me betekenen voor ik aan ingrijpender acties begin?
- Daarna wilde ik de batterij vervangen, opnieuw de G5 aansluiten, kijken of dat het is.
- Als dat niet zo is, dan wilde ik de voeding proberen onbelast te starten (mag dit voor 10 seconden) om te weten of de voeding zowiezo nog werkt, als dat lukt is waarschijnlijk mijn powerknop kapot.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door smokeandnoise op 12-05-2010 11:08 ]