iMac 24" Flikkerend scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-07 01:02
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds enkele weken een irritant probleem met mijn iMac 24".
Soms als de iMac gewoon normaal aanstaat komt word het beeld af en toe 1 a 2 seconden zwart of flikkert het beeld even. Ik heb een aantal keren zelfs meegemaakt dat het beeld 30 seconden zwart bleef alvorens het weer op beeld sprong.

Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de oorzaak kan zijn van dit probleem.
Eerst dacht ik zelf dat het lag aan een bootcamppartitie die ik in VMware Fusion vaak op de achtergrond draai
daarin voert Newsleecher soms zware processen uit. Maar het probleem komt ook voor als ik de iMac net heb opgestart en nog geen zware programma's draai.

Herkent misschien iemand die probleem en zoja, hoe kan ik het verhelpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om alle updates te installeren?
Welke versie van iMac heb je?

Probeer de meest recente drivers te installeren via software-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik herken deze problemen, had het ook met mijn macbook pro 13" mid 2009
eerst alleen bij het spelen van Heroes of Newerth dus ik dacht dat het daar aan lag, later is echter het scherm overleden, tenminste, de backlight want het scherm deed het nog wel (kon door het lichtgevende appeltje op de achterkant lichtelijk dingen zien op mijn scherm)

Had op internet gelezen dat het een vaker voorkomend probleem is met de 9400m chip van nvidia. Had de laptop ter reparatie aangeboden en bij mij moest het hele logicboard vervangen worden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-07 01:02
Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad na het probleem gelijk alle updates gedownload en geïnstalleerd. Nu functioneert alles weer zoals het hoort. Ik hoop echter dat het aan de updates lag, want een doemscenario dat Wlie beschrijft wil ik liever niet meemaken ;-)

Ik zal nog eens een mailtje naar de support van Apple sturen misschien kunnen zij me wijzer maken en eventuele oplossingen of adviezen geven. Dat zal ik dan z.s.m. posten

Wat mij betreft mag er voorlopig een slotje op ;-)

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt als 3 mogelijke scenario's:

1) Backlight defect
2) Defecte condensatoren (zie bv mijn reparatietopic van m'n G5 imac)
3) Defecte videochip op het moederbord of een aanverwant component.

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 26-05-2010 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
Pasterior schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:36:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad na het probleem gelijk alle updates gedownload en geïnstalleerd. Nu functioneert alles weer zoals het hoort. Ik hoop echter dat het aan de updates lag, want een doemscenario dat Wlie beschrijft wil ik liever niet meemaken ;-)

Ik zal nog eens een mailtje naar de support van Apple sturen misschien kunnen zij me wijzer maken en eventuele oplossingen of adviezen geven. Dat zal ik dan z.s.m. posten

Wat mij betreft mag er voorlopig een slotje op ;-)
Als er een firmware-update tussen de updates zat, is de kans aanwezig dat die dit probleem oploste. Als je het niet weet, of er zat zeker weten geen firmware-update tussen, is het inderdaad even aankijken... Zaken als flikkerende schermen worden nogal eens opgelost met een firmware update van Apple (als je mazzel hebt) Anders kan het ook een hardware matig defect zijn, zoals hierboven al word benoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 27-05-2010 22:19 ]

Pagina: 1