Als je wat verder leest ga je waarschijnlijk lezen dat plasma het dichtst in de buurt van perfect komt.
Maar is het ook perfect voor jou?
Led is niet meer dan lcd met led achtergrondverlichting. Zonder licht zie je niks van lcd namelijk en klinkt marketingtechnisch wel tof. Voordelen is dat bepaalde tv's lokaal leds kunnen dimmen waardoor het zwart ook wat zwarter wordt ipv het grijze dat je vaak ziet.
Daarnaast ben ik her en der tegengekomen dat een lcd wel weer beter is voor gebruik als monitor, dus echte pc applicaties. Gamen schijnt plasma 'beter' in te zijn ivm de lagere 'input-lag'.
Ik begin dit soort dingen altijd door te lezen welke type tv's veel genoemd worden in topics, populair zijn in de pricewatch en op kieskeurig en daarnaast een goede beoordeling krijgen.
Daarna kan je eens kijken of die modellen in winkels staan en ze eens gaan bekijken, al is standje 'winkel' niet/nooit te mooiste stand, te felle kleuren ed, maar dat schijnt in een winkel 'mooi' te zijn.
Zo staat er nu sinds zaterdag een Panasonic P42G20 42" plasma in mijn woonkamer. Mede dankzij Panasonic 2010 modellen topic. Te koop voor minder dan 1000 euro.
FaceDown schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:38:
Wil je het mooiste beeld en de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ga dan voor plasma. Voor 1000 euro heb je een hele mooie 42 incher van Panasonic. Eigenlijk is er geen enkele reden om voor LCD te gaan imho.
Redenen om voor LCD te gaan zijn er wel, kleiner dan 42" is er geen keus

Daarnaast zijn er merken en opties die er alleen bij lcd zijn, zoals ambilight en merken als Sony en Philips.
Verder is het vooral de 'naam' LCD, iedere platte tv wordt een LCD genoemd, plasma of niet. Net als ieder navigatiesysteem een Tomtom. Iemand op zoek naar een platte tv gaat dus ook op zoek naar een LCD.
Verder moet een LCD trucjes uithalen om qua kleurweergave bij plasma proberen in de buurt te komen, dynamisch contrast, local dimming led enz.
[
Voor 26% gewijzigd door
KeRsTmAnNeKe op 10-05-2010 16:00
]