Welk TV (+/-1000€) ism PS3 en Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Hallo,

Wij zoeken een nieuwe TV, kan iemand me wat tips geven aub.
Op wat moet ik juist letten? Zoals... Contrast? juist hoog of juist laag? ...
Beter een LCD, LED of PLASMA ?

Budget is dus 1000€.
liefst minstens 40"
Er komt later nog een lekkere geluidset bij.
Wil dus echt "perfect" mooi beeld tijdens het gamen en blu-rays.

Alle tips en hints zijn dus welkom. Liefst bestel ik hem vandaag nog.

Mvg,

AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 22:43

DefLite

Why so serious?

[FAQ] Welke TV moet ik kopen? al doorgelezen? Staan veel nuttige tips in mbt. kopen van een nieuwe TV.
Vooral Koopinfo - Koopwijzer - Tv is errug handig!

[ Voor 28% gewijzigd door DefLite op 10-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
Bedankt voor die koopinfo. Die ga ik eens even snel bekijken.
In het FAQ vind ik wel wat, maar niet direct of je het best LCD, PLASMA of LED kiest. En daar begint het toch al bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Dat hangt natuurlijk ook wel erg sterk af van je budget, gebruik en eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Noxious schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:22:
Dat hangt natuurlijk ook wel erg sterk af van je budget,
Budget is dus 1000€.
gebruik en eigen voorkeur.
Wil dus echt "perfect" mooi beeld tijdens het gamen en blu-rays.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Wil je het mooiste beeld en de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ga dan voor plasma. Voor 1000 euro heb je een hele mooie 42 incher van Panasonic. Eigenlijk is er geen enkele reden om voor LCD te gaan imho.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Als je wat verder leest ga je waarschijnlijk lezen dat plasma het dichtst in de buurt van perfect komt.
Maar is het ook perfect voor jou?

Led is niet meer dan lcd met led achtergrondverlichting. Zonder licht zie je niks van lcd namelijk en klinkt marketingtechnisch wel tof. Voordelen is dat bepaalde tv's lokaal leds kunnen dimmen waardoor het zwart ook wat zwarter wordt ipv het grijze dat je vaak ziet.

Daarnaast ben ik her en der tegengekomen dat een lcd wel weer beter is voor gebruik als monitor, dus echte pc applicaties. Gamen schijnt plasma 'beter' in te zijn ivm de lagere 'input-lag'.

Ik begin dit soort dingen altijd door te lezen welke type tv's veel genoemd worden in topics, populair zijn in de pricewatch en op kieskeurig en daarnaast een goede beoordeling krijgen.
Daarna kan je eens kijken of die modellen in winkels staan en ze eens gaan bekijken, al is standje 'winkel' niet/nooit te mooiste stand, te felle kleuren ed, maar dat schijnt in een winkel 'mooi' te zijn.

Zo staat er nu sinds zaterdag een Panasonic P42G20 42" plasma in mijn woonkamer. Mede dankzij Panasonic 2010 modellen topic. Te koop voor minder dan 1000 euro.
FaceDown schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:38:
Wil je het mooiste beeld en de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ga dan voor plasma. Voor 1000 euro heb je een hele mooie 42 incher van Panasonic. Eigenlijk is er geen enkele reden om voor LCD te gaan imho.
Redenen om voor LCD te gaan zijn er wel, kleiner dan 42" is er geen keus :p
Daarnaast zijn er merken en opties die er alleen bij lcd zijn, zoals ambilight en merken als Sony en Philips.

Verder is het vooral de 'naam' LCD, iedere platte tv wordt een LCD genoemd, plasma of niet. Net als ieder navigatiesysteem een Tomtom. Iemand op zoek naar een platte tv gaat dus ook op zoek naar een LCD.

Verder moet een LCD trucjes uithalen om qua kleurweergave bij plasma proberen in de buurt te komen, dynamisch contrast, local dimming led enz.

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-05-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
Ok bedankt, ik krijg hier al mooie reacties.
En dat vind ik zeer aangenaam werken.
Wel sorry dat dit topic mss al 100 keer is uitgemolken, maar normaal besteed ik ook wel zelf veel research. Zo heb ik 2 maand over mijn computer gedaan die nu net besteld is :).
Maar tegen donderdag of vrijdag zou de TV er al moeten zijn, ouders zijn uit het huis en ga wat vrienden uitnodigen.
Daarom dat ik snel hier even om jullie kennis vraag.

Maar, ga zeker door met tips geven. via die "Koopinfo" kwam ik op deze terecht "Sony Bravia KDL-40W4500", maar vind hem al niet op de "Redcoon" site.

Daar vind ik enkel "KDL-40W5xxx" reeks. Dus ik neem aan dat die van Koopinfo wat ouder is?

Ja ik zie het juist, die LCD is van augustus 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
Wat denken jullie van deze types ?

TX-P42V10 of TX-P42G15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csiblade schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:53:

TX-P42V10 of TX-P42G15
Beide erg goed. Ik heb de G10 en die is gelijk aan de G15 op een aantal netwerk functies na. De V10 is weer iets beter.
Het zijn wel 2009 modellen, dus er kunnen problemen zijn met de beschikbaarheid. De Sony W4500 die jij noemde is nog ouder. Vandaar dat hij erg moeilijk te krijgen is. Sony is al twee series verder.
Panasonic TX-P42G20 is nu ook beschikbaar. Dat is de opvolger van de G10 die ik heb.

Er is veel info over te vinden in het Panasonic plasma topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:04:
[...]

Er is veel info over te vinden in het Panasonic plasma topic.
Sluit me hierboven bij aan. De V10 valt net weer buiten je budget, de 42" inch dan. Haal voor 899 de TX-P42G20, de beste keus binnen je budget en houd je nog 100 euro over.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
csiblade schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:53:

TX-P42V10 of TX-P42G15
Ik zou toch eens in de winkel gaan kijken als ik jou was. Het hang toch heel erg van voorkeur af.

Ik ben geloof ik een van de weinige die LCD juist mooier vindt dan plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Zoals je wellicht gelezen hebt in De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid vragen we op GoT iets meer eigen onderzoek en inzet dan alleen een vraag stellen. GoT is namelijk geen vraag en antwoordforum, we verwachten hier iets meer eigen inzet alvorens je een topic start. De essentie van dit topic is eigenlijk gewoon een boodschappenlijstje: "ik zoek een tv met minstens 100 Hz, 1080p, 40", etc".

Ook het beleid van dit subforum is het lezen waard: LCD Beleid. Maar vooral zou ik [FAQ] Welke TV moet ik kopen? eens doornemen, daar staat bijna alles in wat je moet weten wil je een tv gaan kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.