The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Beeldkwaliteit bij CD is de laatste tijd flink vooruit gegaan, en de HD zenders zien er echt top uit! Tevens veel vrij te ontvangen HD zenders waaronder BBC HD en ITV HD.
Wat is de ervaring met die gratis monteur?
Sluiten die alles een beetje netjes aan?
Vreemd trouwens dat er nog geen algemeen CD topic op GoT is.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je krijgt dan wel een standaard Philips decoder, maar voor normaal gebruik is dit meer dan normaal.
Zelf heb ik niet een alles in een pakket genomen maar ook alles los gekocht, sowieso voor de hobby (Azbox) en het groot aantal extra zenders.
Maar voor normaal tv kijken is CD helemaal niet duur meer.
Rimave -> Bij ons in de regio worden de pakketten door een kennis van mij geinstalleerd (ook andere bedrijven installeren dit, maar hij is er een van). Die heeft ook alles bij mij alles zeer netjes geinstalleerd.
www.stevelock.nl
Mijn ouders zijn pas verhuisd naar een huis waar nog geen UPC in zit, die vragen voor de aanleg ongeveer 2000 euro, dat komt er niet in dus..
Nu had zij heel vrolijk tele2 besteld (en gekregen) echter dat tv aanbod is om te huilen (niet dat ze dat eerst even uitzoekt, maargoed)
Nu ben ik voor hun aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en canal digitaal is een goede optie.
Eigenlijk ben ik alleen nog opzoek naar hoe die installatie die ze 'kado' doen een beetje is, in de voorwaarden stond dat er maar 1 TV werd aangesloten en dat de rest van de uitgangen gedemonstreerd word.
Echter is niet duidelijk of je dat wel tegen meerprijs kan laten aansluiten.
Ook is het verschil tussen de 2 schotels (de traditionele of de normale) niet helemaal duidelijk.
Ik heb nu KPN digitenne, 8,50 euro per maand.
en Internet via online +/- 20mbit
Als ik nu via online een nieuw contract afsluit (heb dit al 2 jaar dus contact vrij),
kom ik een stuk goedkoper uit, wil dan ook een nieuw modem vragen.
Maar kan via online ook canaal digitaal krijgen voor 15 euro per maand met 27HD zenders.
Alleen hoe groot is de schotel? heb niet zo'n groot balkon en vindt een grote schotel ook niet zo mooi...
en wat is de ergvaring met kwaliteit? normale zenders geen storingen, en HD egt HD?
en wat als je geen aansluiting op het zuiden hebt ? gaat heb dan zowiezo niet werken?
en er staat contract duur 24 maanden.... zal wel te maken hebben met de gratis decoder die je krijgt en de installatie? vindt 2 jaar best lang.
Carpe Diem
Digitenne en kpn tv en dat soort rommel werk ik liever nooit mee. Dat is nog veel droeviger dan dat van ziggo.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Het hele proces was onbeschrijflijk chaotisch. Na ruim een uur aan de lijn met een oetlul, die niet kon lezen en schrijven - hij wist echt het verschil niet tussen 0,09 euro en negen cent... - kreeg ik per mail een bevestiging van mijn bestelling: gericht aan mevrouw van Stokkom (voor alle duidelijkheid: ik ben onmiskenbaar een man met een zware bromstem)... en alle dingen die ik had gevraagd waren onvermeld. Ik zal jullie verder besparen hoe het moeizaam verlopende gesprek met de medewerker van Canal Digitaal is verlopen. Het komt er op neer dat ik hem alles moest uitleggen en dat ik de vragen die ik had minstens drie keer moest stellen.
Terwijl ik toch geen ingewikkelde wensen heb: ik wil bellen, internetten en tv kijken. Graag ook naar de Britse zenders. En dat op twee televisies. Dus heb ik twee settopboxen nodig (ja, een extra kaartje erbij graag!) en een triplesat schotel om alle drie benodigde satellieten te ontvangen. Na een heel lang gesprek met veel wachten en ruggespraak, dacht ik alles afgerond te hebben.
Totdat ik de bestellingsbevestiging per email kreeg. Daar stond alleen het basispakket op. Zonder verdere vermelding van de overige bestellingen.
Opnieuw naar Canal Digitaal gebeld: kreeg na tien minuten wachten iemand die het helemaal niet begreep. Hij liet me vijf minuten aan de lijn hangen, waarna de verbinding werd verbroken. Opnieuw gebeld. De volgende (stagiair?) aan de lijn die het zou navragen. Wat zou die navragen? Dat was hij meteen al vergeten. Echt waar! Ongelogen. Dus ik het nog een keer uitleggen. Nee, toen wist hij het. Hij zou zijn collega's vragen om mij een nieuwe bevestiging te mailen van mijn bestelling. Niks meer van gehoord.
Wordt vervolgd.
Ongelooflijk. Pfff.
Na nog een keer bellen: ze hadden geen bestand (record) van mijn aanvraag, maar het zou zeker goed komen, want een monteur gaat ons bellen voor een afspraak. En dan kunnen we de bestelling nog helemaal naar wens aanpassen... Echt heel erg vaag allemaal. Hoe kun je een bestelling opnemen, die vervolgens door niemand meer terug te vinden is?
Wordt vervolgd. Zeker weten.
Verwijderd
Gewoon in satwinkel (Rotterdam AB), wist van de hoed en de rand.
10 minuten later loop je met abbo naar buiten, thuis komend werkt alles al.
Niet bellen met CD, gaat altijd fout (moeten ze verdienen aan het tarief?).
Nu alleen m'n schotel nog 'beter' afstellen!
Ik zou binnen twee dagen gebeld worden door een monteur. Na twee dagen was ik nog niet gebeld. Na drie dagen wel. Vervolgens kreeg ik een bevestiging per e-mail. Moet je dit lezen:
Zoals telefonisch met u afgesproken, bevestigen wij de afspraak met een monteur voor de installatie van het Smartpack.
Afspraakgegevens
Datum:
maandag 1 januari 2001
Tijdstip aankomst monteur:
uur.
(ADRESGEGEVENS)
Houdt u er rekening mee dat de monteur tussen de genoemde uren bij u aankomt, maar dat zijn werkzaamheden nog kunnen voortduren na de vermelde eindtijd.
1 januari 2001???? WTF????
Hoe laat? Blanco? WTF????
Smartpack? Wat voor Smartpack? Wat houdt dat in?
Te gek voor woorden deze mail. Ik heb Canal Digitaal gebeld. Een (vriendelijke) helpdeskmedewerker Sofia heeft me haar eigen mailadres gegeven, zodat ik mijn verhaal naar haar kon sturen. Zij gaat nakijken wat er mis is gegaan en het hopelijk recht zetten.
Wordt vervolgd (zeker weten)...
[ Voor 0% gewijzigd door stokkom op 10-07-2011 22:25 . Reden: tikfout ]
Toch jammer dat Ziggo en UPC HDTV voor hoge bedragen aanbieden terwijl ik voor 20 euro per maand meer zenders heb
Ik hoop niet dat de rest van de organisatie net zo brak is geregeld als de helpdesk, want ik sta op het punt mijn bestelling te annuleren....
Naar een winkel gaan die het ook verkopen. Die kan je gelijk ook goed advies geven ipv een verkooppraatje.stokkom schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:28:
Niet bellen? Hoe kan ik dan klant worden en de juiste bestelling plaatsen?
Ik hoop niet dat de rest van de organisatie net zo brak is geregeld als de helpdesk, want ik sta op het punt mijn bestelling te annuleren....
Die mogelijkheid is er al een tijdje niet meer, tegenwoordig gaan ze in zee met KPN, dus of je dat nu wilt.. Je kan beter los een VDSL lijntje nemen bij online en los een CD abo.stokkom schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:37:
Dat kan denk ik wel als je alleen digitale tv wil. Maar ik wil ook telefoon en internet. Dan is er de mogelijkheid om het via online.nl (vroeger was dat Orange) te doen, maar die weten weer niets van satelliet tv... en dan gaan ze je doorverbinden met ...... - je raadt het al - de helpdesk van CD.
Direct daarna kreeg ik per mail een nieuwe bevestiging van mijn bestelling. Daar stond weer niks in over de triplesat schotel, noch over de tweede box. Maar - ere wie ere toekomt - de mail zag er al een heel stuk professioneler uit: met tussenkopjes en ondertekend met een naam. En gelukkig, deze keer stond er 'meneer' voor mijn naam (in plaats van 'mevrouw', zoals in de eerste keer). Goed, er stonden wat taalfoutjes in, maar laten we niet meteen voor het allerhoogst haalbare gaan...
Hoewel, toch nog een punt. In de mail staat een link naar de voorwaarden voor het Alles in 1-pakket. Maar deze link (www.canaldigitaal.nl/allesin1-informatie.aspx) werkt niet.
Op de site kan ik geen algemene voorwaarden voor het Alles in1-pakket vinden. Wel zie ik de Algemene Installatievoorwaarden, maar die staan op een heel andere pagina: http://www.canaldigitaal....arden-internet-bellen.pdf. Boeiende lectuur, met een 4 punts lettertje, zodat alles precies op een A4-tje past.
Ik ga maandag maar weer eens bellen (als ik nog ergens een uurtje over heb), want het moet toch echt mogelijk zijn om een juiste bevestiging te krijgen van mijn bestelling. Het zou helemaal mooi zijn als er ook nog een correct kostenoverzicht bij zou zitten. En laat die taalfouten dan maar zitten.
Ondertussen overweeg ik om te gaan solliciteren bij Canal Digitaal. Ik zou daar dolgraag eens een tijdje orde op zaken willen stellen....
Wordt vervolgd...
http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/downloads.aspx
Vreemd dat ik dan een mailtje krijg met een link die naar de voorwaarden voor het alles in 1 pakket zou moeten leiden...aart44 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 07:53:
De Algemene voorwaarden staan bij downloads lijkt me dat Internet en bellen voor je van toepassing is volgens mij zijn er geen aparte voorwaarden voor het "alles in één pakket",
http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/downloads.aspx
Verwijderd
Bij mijn kabelaar Caiway kan ik op een onbeperkt aantal toestellen naar alle HD zenders kijken in het basispakket zonder dat ik daar extra voor hoef te betalen.
Ook heeft Canal Digitaal geen RTL 8 in HD.
Sinds gisteren zit die er wel op maar werkt nog niet vandaag zullen ze wel verder gaan en hebben we vanavond beeld.
Maar om eerlijk te zeggen kijk ik nooit naar RTL8 dus de HD versie boeit me niet echt.
Ja maar Caiway is een kleine kabelaar vergelijk het eens met UPC.
Nu is het echt niet leuk meer. Vandaag zou een monteur komen om mijn televisies aan te sluiten. Omdat ik zelf in het buitenland zit, had ik mijn vader (75) gevraagd om de monteur binnen te laten. De monteur zou tussen acht uur 's ochtend en twee uur 's middags komen. Mijn vader heeft al die tijd zitten wachten. En wat denk je: geen monteur. Echt heel erg kloten! Mijn vader woont ruim een half uur rijden naar mijn huis. Meer dan een halve dag wachten en vervolgens onverrichter zake weer naar huis. Wat een ontzettende ******zakken.
Maar weer eens bellen met Canal Digitaal.
Wordt vervolgd.
Helpdesk gesproken, met ene onwillige en onbehulpzame Ellerly Lynch. Hij zette mij in de wachtstand terwijl hij de Afdeling Planning belde. Deze afdeling zei dat de monteur vanochtend tussen negen en elf uur is geweest. Dat klopt dus niet. De afdeling zal contact opnemen met de monteur en die zal dan weer naar ons bellen. Zal wel.
Ellerly wil me met niemand doorverbinden. Ook wil hij niet zeggen wie zijn baas is. (hij zei letterlijk: 'Ik weet niet wie mijn baas is.' Met zo'n gevoel voor humor kan hij beter op het toneel gaan staan,want mensen helpen kan hij in elk geval niet). Ik mag van hem een klachtenbrief schrijven. Daarna verbreekt hij de verbinding terwijl ik midden in een zin zit. Ontzettend onbeschoft.
EDIT:
Ben nu zo ontzettend boos dat ik mijn verhaal ook op Kieskeurig en Kassa ga zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door stokkom op 08-08-2011 14:50 ]
Na zeven uur wachten op de monteur ging mijn vader weer naar huis. Hij werd uiteindelijk gebeld door CD om een nieuwe afspraak te maken. Exucses werden gemaakt, maar aan woorden hebben we natuurlijk niets. Een reden waarom de monteur niet was gekomen, werd niet gegeven. Wel een nieuwe afspraak, twee dagen later. Gelukkig was ik toen zelf thuis, want wat er op woensdag gebeurde, sluit perfect aan op mijn voorgaande ervaringen...
Los van het onvriendelijke humeur van de man kwam de monteur onvoldoende voorbereid naar de klus. Allereerst had hij geen stoeptegels bij zich om de schotel op het dak te zetten. Daar had ik zelf voor moeten zorgen, vond hij. Ik zei dat ik daar geen bericht van had gehad (anders had ik daar wel voor gezorgd). De monteur wilde al vertrekken, maar ik gaf aan dat ik wel even stoeptegels zou gaan halen. Op zich natuurlijk belachelijk: een monteur die niet aan het werk kan omdat hij zelf niet heeft gezorgd dat alles klaar is.
Het installeren van de schotel ging verder goed. Maar toen kwam de telefoon en internet. Dat ging helaas niet goed. Internet werkte wel, maar de telefoon niet. De reden: de monteur had geen splitter bij zich. Hij probeerde het nog even met een ISDN-splitter, maar die werkte natuurlijk niet.
Hij belde met de technische dienst en die zouden binnen vijf werkdagen zorgen dat mijn telefoon in orde kwam. Niks meer van gehoord natuurlijk. Dus een dag later zelf een splitter opgezocht en aangesloten. Daarna werkte alles naar behoren...
En dan nu het goede nieuws: de schotel werkt, internet werkt, telefoon doet het. Hopelijk heb ik de helpdesk van CD voorlopig niet meer nodig, want het was echt een nachtmerrie om dit voor elkaar te krijgen.
Los van het zeven uur lange wachten op een monteur heeft de aanschaf van het Basis HD pakket veel te veel tijd gekost: zeker zes uur aan de telefoon met CD (het meeste ervan in de wacht, de rest in gesprek met onwetende helpdeskmedewerkers), verspreid over een week of vier. Als alles goed was gegaan, had het makkelijk in een half uurtje gekund.
Ben benieuwd hoe het gaat met de facturen. Hopelijk is de financiële afdeling wat competenter dan de helpdesk, maar ik heb al zo'n voorgevoel dat het niet goed zal gaan.
Wordt vervolgd...
Misschien begrijp ik het niet goed maar wat moet een monteur nu in hemelsnaam met stoeptegels??stokkom schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:16:
Los van het onvriendelijke humeur van de man kwam de monteur onvoldoende voorbereid naar de klus. Allereerst had hij geen stoeptegels bij zich om de schotel op het dak te zetten. Daar had ik zelf voor moeten zorgen, vond hij. Ik zei dat ik daar geen bericht van had gehad (anders had ik daar wel voor gezorgd). De monteur wilde al vertrekken, maar ik gaf aan dat ik wel even stoeptegels zou gaan halen. Op zich natuurlijk belachelijk: een monteur die niet aan het werk kan omdat hij zelf niet heeft gezorgd dat alles klaar is.
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord stoeptegels! Meestal moet een schotel aan de muur hangen.
De monteur zal vast wel een beugel bij zich gehad hebben om de schotel vast te maken.
Een splittertje had hij bij zich moeten hebben natuurlijk.
In het hele verhaal kom ik wel de triplesat als schotel tegen maar nergens de tegelvoet misschien heeft hij die zelf gekocht en inderdaad daar moeten tegels in.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:38:
ballast voor zijn tegelvoet voor installatie op plat dak:
Als ik het goed begrijp heeft hij een smartpack en daar hoort geen tegelvoet bij en ja die spullen heb je in bruikleen.
Maar goed het werkt eindelijk er kan nu hooguit met de factuur nog iets mis gaan
Daar bleef het helaas niet bij. Gisteren kreeg ik ongevraagd een tweede Philips kastje, terwijl ik de monteur toch heel duidelijk had verteld dat ik geen tweede box wilde, omdat ik zelf een uitgebreidere box ga aanschaffen. Dus ook die kan weer retour.
Dit levert dus een hele hoop onnodig werk op en ook nog een telefoontje naar CD met de vraag wat er aan de hand is. Het antwoord: 'Wij dachten: u heeft een account voor twee televisies, dus daar hoort een tweede ontvanger bij. De monteur heeft niet doorgegeven dat u die niet wilde. En ja, het geld is van uw rekening geschreven, maar dat zullen wij terugstorten zodra de box bij ons binnen is.'
Ik dacht meteen even het akkefietje met mijn afstandbediening op te lossen. Al na een dag viel er een knopje van het ding en ik zou dus graag een nieuwe afstandbediening hebben. Dat kan, maar dan moet ik eerst mijn kapotte ding opsturen. Daarna gaat het vijf tot tien werkdagen duren voordat ik een nieuwe krijg. Ik vroeg: hoe moet ik al die tijd televisie kijken? ' Dan loopt u naar de box en drukt u op de toetsjes die op de box zitten', was het advies. Mijn voorstel om mij eerst een nieuwe afstandbediening toe te sturen, waarna ik de mijne zou retourneren, werd afgewezen. 'Ja maar meneer, dat kan echt niet.' Waarom niet? 'Omdat onze regels dat niet toelaten.'
Verwijderd
Nah, zal ik je je maandelijkse portie aandacht dan maar geven? Bij deze dan: "wat kudt voor je!"
Ah, iemand met begrip. Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:51:
[...]
Nah, zal ik je je maandelijkse portie aandacht dan maar geven? Bij deze dan: "wat kudt voor je!"
Ja met die afstandsbediening is inderdaad een probleem van niks.
Hier heb ik verschillende universele AB liggen die ik er zo voor zou kunnen gebruiken voor tijdelijk.
Maar op die manier kun je het toch tijdelijk oplossen het hoeft geen dure Harmony afstandsbediening te zijn gewoon een goedkoop ding.
Deze keer over een ongevraagde ontvanger.
Ruim een maand geleden kreeg ik ongevraagd een tweede ontvanger toegestuurd. Die ontvanger was in de eerste bestelling aangevraagd en later door mij weer afbesteld, zowel bij Canal Digitaal als bij de monteur. Toen ik alsnog de ontvanger kreeg, belde ik de klantenservice om te vragen wat ik hieraan kon doen. Dat was geen enkel probleem: ik mocht de ontvanger (op eigen kosten) terugsturen en zou mijn geld teruggestort krijgen. Dus ik keurig 6,50 betaald aan TNT en afwachten. Je raadt het al: geen geld.
Ik bellen. Meneer De Haan van de klantenservice (service?) begrijpt mijn verhaal, maar kan niets voor me doen. Want ik had namelijk ook de kaart moeten terugsturen voor de tweede televisie. Gek, want dat was me helemaal niet verteld! En, nog gekker: ik krijg mijn geld niet terug! Wat een waanzin. Meneer De Haan noemt het 'een communicatiefout'. Maar dan wel één in mijn nadeel van 105 euro 50. Hij kan (wil?) me verder niet helpen. Wil me ook niet doorverbinden naar iemand die dat wel zou kunnen. Wel mag ik nog een brief sturen.
Wat een organisatie: je belt, je stuurt op hun suggestie een product retour en hoort vervolgens nooit meer iets. En als je dan zelf belt, krijg je te horen dat je pech hebt gehad. Je geld krijg je niet terug, zelfs al ligt de fout (zoals toegegeven door meneer De Haan) helemaal bij Canal Digitaal...
Nu krijg ik op deze woensdagochtend een mailtje met een afspraakbevestiging. Niet vandaag, maar morgen komen ze langs. En niet voor één uur 's middags, maar ergens tussen 8:00 en 18:00 uur. Dit kan toch niet? Ik heb verdomme mijn afspraken verzet en heb morgen helemaal geen tijd!
Echt niet te filmen dit.
O ja, nog even de firma noemen die de ontvanger zou komen omruilen. Dat is Dynalogic uit Eindhoven. Ik heb ze gebeld, maar kom niet verder dan een sprekende computer.
[ Voor 6% gewijzigd door stokkom op 11-04-2012 08:39 ]
En dus maar weer met Canal Digitaal gebeld. Natuurlijk mag meneer een klacht indienen: over een afspraak die niet wordt nagekomen, een afspraak die zonder overleg wordt verzet, een verkeerde ontvanger die wordt bezorgd... Ik mag er allemaal over klagen. Ik moet het gewoon even in een brief zetten en misschien doen ze daar wat mee. Nou heb ik daar alleen geen vertrouwen meer in. Er wordt namelijk niets geregistreerd bij Canal Digitaal en afspraken worden simpelweg vergeten of bewust niet nagekomen.
Ach, ik kan mijn verhaal gelukkig ook hier kwijt. Hoewel het een beetje begint te vervelen: elke keer hetzelfde verhaal. Maar het zal nog wel even doorgaan, want ik zit aan Canal Digitaal vast tot augustus volgend jaar....
Dus begint de zoektocht opnieuw naar een beter provider.
Suc6 met de jouwe
Sorry om te horen dat CD zo veel frustraties teweegbrengt, maar het leest in ieder geval lekker sappig weg! Heb soortgelijke ervaringen met ex- Wanadoo, idd niet te filmen in wat voor Kafkaiaanse toestanden je terecht kunt komen bij dit soort bedrijven!
En nu zit ik dus te wachten op de ontvanger. Maar die komt natuurlijk niet, want ik heb geen afspraakbevestiging gekregen van het bedrijf dat CD voor dit soort leveringen inschakelt (Dynalogic).
Dus ook deze vriendelijke helpdeskmedewerker heeft zijn werk niet goed gedaan. En dus moet ik weer met CD gaan bellen. Gelukkig heb ik verder geen leven/gezin/werk/hobby's...
PS: ik kreeg van de week een mailtje met de vraag of ik wilde meewerken aan een klanttevredenheidsonderzoek van de helpdesk van CD. Ik heb ze een link van dit draadje gestuurd. Ben benieuwd of ze het lezen.
Everything is better with Bluetooth
Maar wat ik niet snap is dat je bij CD volgens mij standaard installatieservice krijgt. Ik heb 2x moeten bellen om mijn schotel opnieuw te richten, 2e keer omdat ik zelf een andere schotel had gekocht, deden ze gewoon. Monteur stond volgende dag netjes op de stoep, richtte de schotel uit en trok netjes een kabel. Ik heb juist nog aan CD gevraagd hoeveel dit mij ging kosten, maar ze bleven volhouden dat het gewoon in mijn abo zit. Ik heb een 2 jarig abonnement met het 2e pakket (weet zo even niet meer welke dat is), betaal 15 euro per maand iig.jeanj schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:21:
Ik kan alleen maar heel droog zeggen dat je (de ts) maar 1 fout gemaakt hebt, namelijk je hebt je installatie bij CD besteld. Je kan beter bij een lokale sat boer gaan shoppen. Maar dat water under the bridge.....
Vandaag maar weer gebeld voor 15 cent per minuut. In de computer stond dat de aanvraag was 'geweigerd'. Door wie en hoe? En waarom was ik daarvan niet op de hoogte gebracht? En waarom was de aanvraag om de ontvanger (waar gewoon garantie op zit) om te ruilen voor hetzelfde type geweigerd? De reden was: bij CD kunnen ze niet aangeven welk type ontvanger er omgeruild moet worden! Echt waar! Het kan dus zijn dat je een Philips krijgt, maar ook kan het zijn dat je een M7 krijgt.
Maar heb ik dan geen garantie op die ontvanger? Jawel meneer, dat heeft u wel. Maar het enige dat u kunt doen is de kapotte ontvanger opsturen (voor eigen kosten).
Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens. Dus gekozen voor een andere optie: weer de bezorger laten komen en dan maar hopen dat hij deze keer wel de juiste ontvanger bij zich heeft, want blijkbaar is het een loterij...
O ja, en ik mocht ook een brief sturen met mijn klachten. Want dat wordt blijkbaar in het systeem niet goed bijgehouden....
PS: elke keer als ik bel krijg ik eerst een computer aan de lijn en moet ik mijn postcode en huisnummer inspreken. En elke keer als ik iemand aan de lijn krijg nog een keer, want ze kunnen niet zien wat mijn postcode en huisnummer zijn...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Same here, uit angst dat het fout gaatMichael Knight schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:16:
Ja, het schijtn te kloppen. Dat is ook de reden dat ik al jaren niets verander aan mijn abbo/setup via CD, gezien de vele ervaringen.
Tip: ga niet in op de zogenaamde aantrekkelijke aanbiedingen zoals tijdelijk een extra zenderpakket, de kans dat er iets mis gaat is groot en voor je het weet zit je een jaar vast aan een duurder abonnement.
Verder nooit problemen gehad eigenlijk.
Verwijderd
Van de bijgeleverde standaard Philips ontvanger wordt ik ook krankjorum. Het is al iets beter na een firmware upgrade, maar om de zoveel tijd slaat ie vast, moet ik de stekker er 10 seconden uithalen en dan doet ie 't weer. Tenminste, als ie al zijn zenders niet opnieuw moet opzoeken, want dan kost het 5 minuten extra en dan moet ik m ook weer op de juiste instellingen zetten. Niet prettig als je net in een film of spannende voetbalwedstrijd zit.
Mijn ervaringen met monteurs zijn juist goed, altijd op de juiste tijd gearriveerd en correct alles geïnstalleerd.
Enige andere nare ervaring was een onterechte afschrijving van 100 €, CD gaf toe dat dit fout was, alleen kreeg ik mijn geld niet terug, dat werd verrekend met het abonnement geld, dus dat duurde 3 maanden en een hoop administratie om te kijken of het wel allemaal goed gaat ;-(
Ja, het spijt me om het te moeten zeggen, maar Canal Digitaal is een nachtmerrie. Heel erg jammer, want satelliettelevisie is op zich prachtig (als het niet hard regent, want dan heb je geen beeld).Grrrrrene schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:19:
Dus als ik het goed begrijp kun je bij CD het beste maar gewoon een smartcard afnemen en verder alles maar elders regelen? Ik volg je ervaringen al enige tijd, maar het is echt on-ge-lo-fe-lijk dat daar niemand met enige invloed ingrijpt.
[ Voor 5% gewijzigd door stokkom op 07-05-2012 15:04 ]
Vol verwachting laat ik de beste man binnen. En wat heeft hij bij zich? Twee ontvangers. Twee? Ja, hij zou allebei mijn ontvangers moeten omruilen. Nou, dat dacht ik niet. Maar laat ik eerst eens kijken wat hij voor apparaten heeft meegenomen. De eerste is een eenvoudige Philips. Die heb ik al. En die werkt goed. Dus die kan weer terug naar Canal Digitaal. De tweede is een M7. Mooi denk ik, eindelijk het juiste apparaat. Want de kapotte ontvanger is een M7. Maar deze blijkt een stuk groter te zijn. Het is een ander model, met ingebouwde harde schijf. Niet om gevraagd, maar vooruit, laat ik deze dan maar aan nemen, want dan ben ik eindelijk van het gezeur af.
Op internet lees ik een paar negatieve recensies over deze ontvanger, maar hij werkt. Dus: fingers crossed. En hopelijk blijven beide apparaten nu gewoon de komende vijftien maanden werken (want dan loopt mijn contract met CD af en stap ik over op kabeltelevisie).
Als jullie voor die tijd niets meer van me lezen, dan gaat alles goed. Zo niet, dan kom ik weer in de lucht.
Tja, het zijn ook degene die problemen hebben die zeurenByte_Me schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:43:
Ik wilde Canal Digitaal nemen, maar dit topic maakt me een beetje huiverig
ik wacht sowieso nog op toestemming woningbouw voor het plaatsen van een schotel, dus ik kan er nog even over nadenkenMegamind schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:10:
[...]
Tja, het zijn ook degene die problemen hebben die zeurenIkzelf vond het prima geregeld, heb netjes gratis een monteur gehad die schotel ophing, uitrichtte en zelfs een kabel trok naar de televisie (20m kabel dus gratis gehad). De receiver is brak, en de helpdesk is lastig te bereiken, maarja de prijs is lager dan elk ander tv pakket dat je kan krijgen en je hebt veel meer HD zenders.
Verwijderd
De ontvangers van CD zelf zou ik persoonlijk niet nemen. Die zogenoemde voordeelpakketten zijn natuurlijk heel verleidelijk, maar ik heb het idee dat CD heel hard naar alleen nog maar eigen gecertificeerde ontvangers aan het werken is. Dat blijkt de afgelopen jaren wel aan de wijze waarop zij zich profileren als aanbieder.stokkom schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:16:
En de volgende aflevering over de niet-te-geloven service van Canal Digitaal. Vandaag dus voor de derde keer een bezorger aan de deur (ik ben tegenwoordig al blij dat iemand gewoon op de afgesproken tijd komt opdagen, maar dit terzijde).
Vol verwachting laat ik de beste man binnen. En wat heeft hij bij zich? Twee ontvangers. Twee? Ja, hij zou allebei mijn ontvangers moeten omruilen. Nou, dat dacht ik niet. Maar laat ik eerst eens kijken wat hij voor apparaten heeft meegenomen. De eerste is een eenvoudige Philips. Die heb ik al. En die werkt goed. Dus die kan weer terug naar Canal Digitaal. De tweede is een M7. Mooi denk ik, eindelijk het juiste apparaat. Want de kapotte ontvanger is een M7. Maar deze blijkt een stuk groter te zijn. Het is een ander model, met ingebouwde harde schijf. Niet om gevraagd, maar vooruit, laat ik deze dan maar aan nemen, want dan ben ik eindelijk van het gezeur af.
Op internet lees ik een paar negatieve recensies over deze ontvanger, maar hij werkt. Dus: fingers crossed. En hopelijk blijven beide apparaten nu gewoon de komende vijftien maanden werken (want dan loopt mijn contract met CD af en stap ik over op kabeltelevisie).
Als jullie voor die tijd niets meer van me lezen, dan gaat alles goed. Zo niet, dan kom ik weer in de lucht.
Ik heb zelf een abonnement met het Toppakket gehad bij deze club. Het ging jarenlang goed totdat ik afgelopen jaar te maken kreeg met de helpdesk. Toen begon de ellende. Om die reden heb ik ook echt opgezegd, met name waarop ik te woord ben gestaan door zo'n medewerkster.
Hou in je achterhoofd dat CD zelf direct niet veel te verwijten valt, want net zoals alle andere aanbieders werken zij met andere externe partijen. Die helpdesk is gewoon uitbesteed. Het zelfde geldt voor de monteurs, ook allemaal weer extern.
Elke aanbieder werkt zo tegenwoordig. Je moet gewoon geluk hebben dat je een juiste persoon treft als je voor het eerst contact maakt. Je krijgt meestal eerst zo'n n00b van de eerste lijn helpdesk die van toeten noch blazen weet, en een lijstje afwerkt. Vaak weet een consument, ik noem maar wat: Ria, huismoeder van 53, nog veel meer dan de gemiddelde helpdeskmedewerker!
Advies voor jou: koop gewoon een eigen ontvanger, en stap van die gecertificeerde ontvangers af. Vaak hebben die dingen meer problemen dan een merk als Humax, een Dreambox of een VU+ ontvanger. De updates van de smartcards komen gewoon door op deze genoemde ontvangers. En zo niet dan wordt er gauw aan gewerkt door de scene die eigen software uitgeeft op deze Linux-based ontvangers.
Wat hierboven ook al werd gezegd: je kan beter via een satellietboer iets laten installeren! Die zijn vaak vakkundiger en hebben geen 9 - 17 uur mentaliteit, en geen jochies in dienst die voor een uitzendbureau werken en niet weten wat ze aan het doen zijn.
Succes en sterkte met deze club!
Verwijderd
Dat hoeft niet. Ik heb het zelf ook nagekeken ivm buren die het niet leuk vonden. Je hebt in NL recht op vrije nieuwsgaring, dus als je kan aantonen dat je schotel een zender aanbiedt die digitenne of kabel niet aanbieden, mag jij een schotel nemen. Aangezien ik nu 400 zenders heb (met 3 koppen) lukt dat makkelijkByte_Me schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:15:
[...]
ik wacht sowieso nog op toestemming woningbouw voor het plaatsen van een schotel, dus ik kan er nog even over nadenken
Verwijderd
Op de site van CD staat een mooi artikeltje (PDF) over wanneer wel en wanneer er geen vergunning is. Dit document is afkomstig van VROM: http://www.canaldigitaal....els-plaatsing-schotel.pdfVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:33:
[...]
Dat hoeft niet. Ik heb het zelf ook nagekeken ivm buren die het niet leuk vonden. Je hebt in NL recht op vrije nieuwsgaring, dus als je kan aantonen dat je schotel een zender aanbiedt die digitenne of kabel niet aanbieden, mag jij een schotel nemen. Aangezien ik nu 400 zenders heb (met 3 koppen) lukt dat makkelijk
En nog iets over omgevingsvergunning: http://www.rijksoverheid....schotel-antennes-2012.pdf
Met 3 koppen haal ik met gemak 3000, heb er nu 4 inhangen en zit nu tegen de 4900. Moet voor jou toch mogelijk zijn om er meer dan 400 te krijgen.
Verwijderd
Dat zou ook nog kunnen, maar goed, wat voor de een nuttig is kan voor de ander weer niet zo zijn. Zo zal de een 900 nuttige zenders vinden, een ander 50.Sjaaky schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:49:
Misschien bedoelt hij 400 nuttige zenders? Lang niet alles zendt nuttige content uit en lang niet alles gaat open.
Verwijderd
In mijn beleving zijn er 50 nuttig.
Weet niet eens meer waarom ik die 3e kop nodig had, 2e was iig voor BBC....
3e is voor HotBird.. Vrij useless ding komen veel publieke omroep buitenland dingen op, maar als ik dat wist dan had ik die ook niet genomen.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:54:
Als mijn ontvanger weer eens spontaan een nieuwe init gaat doen, worden er automatisch 400+ zenders gevonden. Die ga ik niet allemaal uitzoeken, ik weet wel op welke kanalen mijn favorieten staan.
In mijn beleving zijn er 50 nuttig.
Weet niet eens meer waarom ik die 3e kop nodig had, 2e was iig voor BBC....
Verwijderd
lnb 2 = 23.5°E astra (canaldigitaal HD)
lnb 3 = 28.2°E astra (BBC, ITV, ...)
Verwijderd
Ik zit toevallig in de procedure van uitzoeken/bestellen van een extra smartcard voor een 2e TV en op de canaldigtaal website staat een duidelijk overzicht van de prijzen voor een extra abonnement.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:52:
Ik vind het echt belachelijk als je op je tweede televisie ook de HD zenders wilt.. Je dit inclusief kosten tweede smartcard 7,50 euro per maand extra kost.
Voor het HD basis abonnement betaal je (naast eventueel éénmalig een nieuwe smartcard) bijvoorbeeld slechts €1.50
http://www.canaldigitaal....extra-tvs-aansluiten.aspx
En je kunt een losse smartcard (zonder CI module, die heb je niet altijd nodig) al voor 40 euro kopen.
Morgen heb ik de smartcard en ga ik die laten activeren. Ik kom er wel op terug als het niet gaat zoals ik hoop.
Als je op die tweede kaart ook de HD zenders wil komt er volgens mij €5 p/m bij dus totaal €6.50.marcelmg2 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:24:
[...]
Voor het HD basis abonnement betaal je (naast eventueel éénmalig een nieuwe smartcard) bijvoorbeeld slechts €1.50
De drie publieke HD zenders zitten er standaard in daar hoef je geen abo voor te nemen voor de rest wel.
Verwijderd
en als je de kader ondeaan de link mag geloven kijk je zelfs geen HD?
*) Op uw extra smartcards bij het Basis HD-pakket kijkt u naar het STBP-pakket zonder de SD-zender RTL8. RTL8 HD is wel onderdeel van dit pakket.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 17:45 ]
http://www.canaldigitaal..../activeer-uw-korting.aspx
en dit zit dan in dat Basispakket (behalve RTL8SD of zo)
http://www.canaldigitaal.nl/televisie/basishd.aspx
En ik zie (nog) nergens dat ik dan €29.50 voor activatie zou moeten betalen.
Even verder gezocht en dan dit gevonden:
http://www.canaldigitaal.nl/televisie/opties/extra-tvs.aspx
Het lijkt erop dat de registratiekosten dan €9.95 zijn.
Update nav (vriendelijk) gesprek met Canaldigitaal helpdesk:
Registratie (nieuwe/extra) Smartcard: €29,50 (ook als je dit zelf via de site doet)
Activatie Smartcard: €3,95 (selfservice, via helpdek is het 9,95)
SetTopBox abo (weinig HD geloof ik): €1,50 /maand
Extra HD kanalen: €5,00 /maand
Met de info op internet kon ik dit allemaal niet goed vinden. Pas na telefonisch contact werd het totaalplaatje helder.
[ Voor 53% gewijzigd door marcelmg2 op 29-05-2012 16:41 ]
Ik kan op de website van CanalDigitaal alleen nog een BasisHD pakket vinden. Kan iemand hier vertellen of dit pakket met de tijd automatisch is overgegaan van Basis naar BasisHD? Of moet ik hiervoor contact met CanalDigitaal opnemen met, ook in dit topic genoemde, alle risico's van dien?
Er is helaas niemand direct die ik ken waar ik een HD ontvanger van kan lenen om uit te testen welke kanalen ze momenteel ontvangen..
Het HD pakket moet je je los op abonneren voor 5 euro p/m dus een basis pakket gaat niet automatisch naar basis HD en ja je zit er dan een jaar aan vast.jappas schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:54:
Mijn ouders hebben op dit moment (al jaren) een CanalDigitaal basispakket. Nu hebben ze onlangs een nieuwe tv aangeschaft en is ook mooi om de overstap naar HD eens te maken. Ben van plan zelf een ontvanger te kopen, omdat je van de prijzen bij CanalDigitaal zelf niet zo vrolijk wordt.
Ik kan op de website van CanalDigitaal alleen nog een BasisHD pakket vinden. Kan iemand hier vertellen of dit pakket met de tijd automatisch is overgegaan van Basis naar BasisHD? Of moet ik hiervoor contact met CanalDigitaal opnemen met, ook in dit topic genoemde, alle risico's van dien?
Er is helaas niemand direct die ik ken waar ik een HD ontvanger van kan lenen om uit te testen welke kanalen ze momenteel ontvangen..
Als je nog bij je ouders woont kun je een extra kaart nemen en ook daar moet het HD pakket apart voor 5 euro afgesloten worden.
De HD zenders die in het pakket zitten staat op de site en ja op elke satelliet zitten wel een aantal FTA (vrij te ontvangen) HD zenders dus wat je kunt ontvangen ligt aan de schotel opstelling.
De Nederlandse HD zenders zitten op de Astra3 satelliet dus ontvangen je ouders alleen de Astra1 op 19.2 oost zul je geen enkele HD zender uit nederland ontvangen wel de FTA Duitse zenders.
Dus je vraag is minder makkelijk te beantwoorden hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Dan moet ik het maar eens met ze over hebben om daar eens over te stappen
@ Webdog, bedankt voor het aanbod, maar met het antwoord van aart44 weet ik voorlopig voldoende. Woon ook niet bij mijn ouders thuis dus dat zou sowieso een gesjouw worden met spullen dan
Verwijderd
Over het meest 'basic' pakket van CanalDigitaal gesproken... Weten jullie iets over die Alles in 1 Superdeal? http://www.canaldigitaal.nl/allesin1superdeal/ Vlgs mij best een goede deal (tv, internet, bellen, 29,95 p/maand), alleen zag ik dat die alleen voor mensen uit Tilburg is, maar ik woon in Haarlem... Volgens mij kan ik gewoon bestellen, maar weet het dus niet zeker. Hebben jullie ideeën/ervaringen?
Je zit er wel net als met alle abonnementen van CanalDigitaal 2 jaar aan vast in tegenstelling tot andere aanbieders (veelal 1 jaar). Daarnaast kan het alleen in Tilburg dus niet mogelijk in Haarlem.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:59:
Hoi,
Over het meest 'basic' pakket van CanalDigitaal gesproken... Weten jullie iets over die Alles in 1 Superdeal? http://www.canaldigitaal.nl/allesin1superdeal/ Vlgs mij best een goede deal (tv, internet, bellen, 29,95 p/maand), alleen zag ik dat die alleen voor mensen uit Tilburg is, maar ik woon in Haarlem... Volgens mij kan ik gewoon bestellen, maar weet het dus niet zeker. Hebben jullie ideeën/ervaringen?
"Exclusief voor inwoners van Tilburg"
Verwijderd
Is dat internet geen glasvezel? Ze bieden snelheden tot 50Mbit aan, wat VDSL ook niet haalt volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:23:
Hmmmm... ik heb geprobeerd te bestellen en kreeg nergens foutmeldingen. Ook niet bij het invoeren van mijn postcode/woonplaats. Je moet wel een deel vooruit betalen, maar vind de deal wel heel aantrekkelijk. Ook voor twee jaar, want blijkbaar betaal je die hele twee jaar maar 29,95. Denk niet dat je daar bij UPC (Haarlem...) onder komt. Twijfel of ik het gewoon zal proberen en mn bestelling af zal maken.
Maar is het weigeren van klanten op basis van woonplaats niet verboden?
Verwijderd
Geen idee, 50Mb is voor mij wel snel genoeg... Weet niet of dat dan VDSL of Glasvezel is. Vlgs mij ligt hier geen glasvezel. Maar is ism KPN?Is dat internet geen glasvezel? Ze bieden snelheden tot 50Mbit aan, wat VDSL ook niet haalt volgens mij.
Maar is het weigeren van klanten op basis van woonplaats niet verboden?
Vraag me idd ook af of ze wel kunnen weigeren als je niet in Tilburg woont. Mss ga ik het maar gewoon proberen.
Verwijderd
Verwijderd
Verder geen vragen over gehad, en alles netjes geinstalleerd. TV, internet en bellen, 29,95 p/maand. Wat mij betreft idd superdeal
Verwijderd
Even een vraagje voor de kenners, ik heb een set zonder abbo, nu moet ik daar 29.95 voor betalen(dat wist ik) echter wil cd dit jaarlijks in rekening gaan brengen, klopt dat wel?
Nederland 12 en 3 kun je toch gratis bekijken na het eenmalig activeren van je smartcard(waarvoor 29.95 betaald)?
Verwijderd
Ik vermoed dat CD jou een STB pakket probeert te verkopen dat betaal je 1x per jaar.
Verwijderd
Nee als je alleen een smartcard hebt dan zijn de kanalen, gecodeeerd. je moet hem registeren voor 29.95 maar ik dacht dat dat eemalig was?Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:26:
NED 1,2,3 + de HD zenders zijn FTV dus te kijken met een kaart zonder abbotje.
Ik vermoed dat CD jou een STB pakket probeert te verkopen dat betaal je 1x per jaar.
Echt niet als een kaart geen beeld meer geeft is hij uitgeschakeld.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:33:
[...]
Nee als je alleen een smartcard hebt dan zijn de kanalen, gecodeeerd. je moet hem registeren voor 29.95 maar ik dacht dat dat eemalig was?
Een kaart moet de publieke zenders laten zien wil je de kaart op je naam kost dat de activeringskosten éénmalig €29.95 en zorg dan dat je een oranje smartkaart hebt die zwarte en groengrijze zijn seca2 kaarten.
Verwijderd
Nee hoor ik kan prima de duitse fta zenders en bvn ontvangen met mijn kaart, maar om de nederlander te ontvangen ben je verplicht om je te registeren tegen 29.95 euro(zonder verder abbo).aart44 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:47:
[...]
Echt niet als een kaart geen beeld meer geeft is hij uitgeschakeld.
Een kaart moet de publieke zenders laten zien wil je de kaart op je naam kost dat de activeringskosten éénmalig €29.95 en zorg dan dat je een oranje smartkaart hebt die zwarte en groengrijze zijn seca2 kaarten.
Ja die ontvang je ook zonder kaart of je moet een goedgekeurde set van CanalDigitaal hebben die ontvangers doen niets zonder kaart.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:11:
[...]
Nee hoor ik kan prima de duitse fta zenders en bvn ontvangen met mijn kaart, maar om de nederlander te ontvangen ben je verplicht om je te registeren tegen 29.95 euro(zonder verder abbo).
Verwijderd
Luister om de nederlander te ontvangen moet je de smartkaart registeren op een nederlands adres a 29.95 zonder dat ontvang je niet de gecodeerde publieke kanalen simpel.dat is al een tijdje zo.aart44 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:37:
[...]
Ja die ontvang je ook zonder kaart of je moet een goedgekeurde set van CanalDigitaal hebben die ontvangers doen niets zonder kaart.
geen geregistreerde smartcard is geen free to view kanalen.
Ik hoef alleen nog maar te weten of het echt nodig is om dit jaarlijks te betalen.
dus blijf alsjeblieft weg als je alleen maar komt trollen.Met uw CanalDigitaal smartcard ontvangt u na registratie
(registratievergoeding € 29,95) ook gratis de publieke omroepen:
Nederland 1, 2 en 3. Voor de ontvangst van de Regionale Omroepen en
BVN-TV is geen smartcard nodig
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 17:06 ]
Als je een kaart over hebt genomen waar een betalingsachterstand op zit en die ze dus uitgeschakeld hebben ben je er niet met die €29.95 die wordt weer actief als alles betaald is dus pas daarmee op.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:44:
[...]
geen geregistreerde smartcard is geen free to view kanalen.
Ook als je een kaart of een hele set van iemand overneemt die gestopt is met CDS werken de drie publieke dus hij hoeft absoluut niet op je naam te staan en dan hoef je niets te betalen kaart blijft werken.
Dus je verhaal klopt niet dat het alleen werkt bij een geregistreerde kaart.
Verwijderd
Luister voor de laatste keer free to view kanalen zijn NIET zichtbaar zonder nederlandse registratie ivm auteursrechten punt, ik heb niks overgenomen gewoon nieuw gekocht en dat is het antwoord wat ik overal krijg.aart44 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:51:
[...]
Als je een kaart over hebt genomen waar een betalingsachterstand op zit en die ze dus uitgeschakeld hebben ben je er niet met die €29.95 die wordt weer actief als alles betaald is dus pas daarmee op.
Ook als je een kaart of een hele set van iemand overneemt die gestopt is met CDS werken de drie publieke dus hij hoeft absoluut niet op je naam te staan en dan hoef je niets te betalen kaart blijft werken.
Dus je verhaal klopt niet dat het alleen werkt bij een geregistreerde kaart.
Ik weet niet wat jouw doel is maar gezien jij steeds met rare en valse antwoorden komt kan ik niks anders concluderen dat je aan het zieken en aan het trollen bent, dus doe je zelf een plezier en tyf op, zodat mensen met verstand van zaken hier kunnen posten.
Nederland 1,2 en 3 zijn geen Free to view kanalen. Daarom moet je je registreren (weten ze dat je een Nederlander bent en het dus mag ontvangen)Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:03:
[...]
Luister voor de laatste keer free to view kanalen zijn NIET zichtbaar zonder nederlandse registratie ivm auteursrechten punt, ik heb niks overgenomen gewoon nieuw gekocht en dat is het antwoord wat ik overal krijg.
Ik weet niet wat jouw doel is maar gezien jij steeds met rare en valse antwoorden komt kan ik niks anders concluderen dat je aan het zieken en aan het trollen bent, dus doe je zelf een plezier en tyf op, zodat mensen met verstand van zaken hier kunnen posten.
De echte Free To View kanalen kun je zonder kaartje ontvangen
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Ik denk dat jij in de war bent met free to air, daar heb je geen geregistreerde kaart voor nodig, voor free to view wel.Rob schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:08:
[...]
Nederland 1,2 en 3 zijn geen Free to view kanalen. Daarom moet je je registreren (weten ze dat je een Nederlander bent en het dus mag ontvangen)
De echte Free To View kanalen kun je zonder kaartje ontvangen
Free to air kan zonder kaart of met een niet geregistreerde kaar, met duitste zenders en regioale.
Free to view gratis om te bekijken maar wel gecodeerd en daar heb je idd een geregistreerde kaart voor nodig.
Dank voor het bevestigen hiervan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 18:12 ]
Mijn antwoorden kloppen maar waarom vraag je het hier dan als je het antwoordt wat je overal krijgt klopt.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:03:
[...]
Luister voor de laatste keer free to view kanalen zijn NIET zichtbaar zonder nederlandse registratie ivm auteursrechten punt, ik heb niks overgenomen gewoon nieuw gekocht en dat is het antwoord wat ik overal krijg.
Maar nu is het duidelijk een nieuwe kaart activeer je door hem in de ontvanger op een gecodeerde zender te zetten en dan werkt het hele pakket een maand het kan een half uurtje duren voor hij werkt..
In die maand moet je de kaart registreren met het bijgeleverde formulier anders gaat hij uit en ja dat kost éénmalig €29.95.
Maar stel je vraag in het vervolg dan duidelijker je zegt nergens dat het om een nieuwe kaart gaat.
Dan denk ik aan een setje van iemand overgenomen of via marktplaats iets gekocht.
[ Voor 8% gewijzigd door aart44 op 07-09-2013 19:07 ]
Deze laatste discussie is sowieso een opeenstapeling van misverstanden. Het begint hier: andreipad heeft nml gewoon gelijk: de FTV-kanalen zijn zonder abo te kijken, maar racingweirdo interpreteert eenmalig registreren met "abo"? Daarna begint het misverstand over het al dan niet tweedehands zijn van de smartcard en praten jullie langs elkaar heen.
Inmiddels is helder dat het om een nieuwe kaart gaat. Dat had racingweirdo misschien duidelijker kunnen aangeven, maar aan de andere kant moet aart44 dat niet zomaar aannemen. Dit soort misverstanden gebeuren op een forum, maar zijn geen reden om op deze manier met elkaar in discussie te gaan. Laten we deze discussie daarom sluiten.
Verwijderd
In het kort:
- Smartcard willen gebruiken voor FTV? Ja, dat kan. Bij een nieuwe kaart dien je die te registreren. Als je dit laat doen zit je ook gelijk aan een abonnement vast. Als je daarna abonnement opzegt blijft die kaart geregistreerd en blijven de FTV kanalen werken als er geen openstaande schuld meer staat op die kaart. Anders wordt die inderdaad afgeschakeld zoals Aart44 terecht opmerkte.
FTV (Free To View) is inderdaad iets anders dan FTA (Free To Air). Bij FTA heb je geen kaart nodig. In zenderlijsten staat meestal beschreven om wat voor soort kanaal het gaat. Gecodeerd, FTV of FTA.
Verwijderd
(FOX Sports International is vanaf 8 oktober bij CanalDigitaal alleen met een door deze tv-aanbieder gecertificeerde HD-satellietontvanger te bekijken. Dat heeft eigenaar M7 Group S.A aan Totaal TV bevestigd.)
Ze gaan telkens een klein stapje verder om de zogenoemde 'vrije' ontvangers buitenspel te zetten. Het nieuwsartikel is op een later tijdstip weer wat aangepast met een enige nuance (de telefoon zal bij de helpdesk van CD wel roodgloeiend hebben gestaan met woedende abonnees
Het kan evengoed zijn dat het nogal wat weerstand oproept onder de CD abonnees die geen gecertificeerde ontvangers gebruiken. Wat ik me goed kan voorstellen. Juist daar waar de kabelboeren (UPC/Ziggo) steeds meer vrijheid bieden m.b.t. het gebruik van een andere merk toestel/ontvanger lijkt CD die deur in keuzevrijheid steeds meerdicht te trekken.
Dit zal ook wel deels te maken hebben met het cardsharingverhaal op die 'vrije' ontvangers. Dit maak ik op uit de diverse berichten die hierover al zijn gepasseerd. Jammer dit soort ontwikkelingen bij CD, voor mij een bevestiging dat ik er destijds goed aan heb gedaan deze club voorgoed vaarwel te zeggen. Al snap ik de beweegreden in commercieel opzicht van CD, voor de consument is het dan weer niet leuk. Die word gedwongen apparatuur te kopen/verplicht in bruikleen te nemen van CD.
Ander puntje is dat CD het een ex abonnee nou niet echt aantrekkelijk maakt weer terug te komen (niet dat ik er oren naar heb overigens