Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53
Hi,

Bij een klant van mij probeer ik het internet draadloos te maken.
De klant heeft internet van Caiway, het vroegere Kabelfoon.

De modem van Caiway is een EPC2203, de draadloze router is een Linksys WRT120N.

Nu heb ik deze ingesteld als PPPOE maar wilt hij niet lekker werken. De username en wachtwoord zijn correct want deze heb ik ook handmatig getest via de kabel en een PPPOE verbinding. Nu wilt de Linksys deze PPPOE settings niet accepteren, in de Linksys status zie ik dat hij niet lekker connect. Als ik handmatig een PPPOE verbinding maak op de PC wilt dit wel werken; maar met maximaal 1 computer.

Heeft iemand vaker deze problemen gezien? Ik ben me rot aan het Google'n naar instellingen voor Caiway.

Bedankt.

[EDIT]Het topic Caiway kabel met router heeft veel informatie. Alleen krijg ik mijn PPPOE in de Linksys niet werkend.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinClientQ op 09-05-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

ThinClientQ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:46:
...
Bedankt.

[EDIT]Het topic Caiway kabel met router heeft veel informatie. Alleen krijg ik mijn PPPOE in de Linksys niet werkend.
Dit zijn de instellingen die ik heb op mijn DLink DIR655 modem, misschien heb je er wat aan;
PPOE en Caiway settings

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 09-05-2010 20:53 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
c70070540 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:51:
[...]

Dit zijn de instellingen die ik heb op mijn DLink DIR655 modem, misschien heb je er wat aan;
[afbeelding]
Dankjewel voor je reactie, helaas heb ik deze ook 1:1.

username@kabelfoon.nl (caiway.nl ook geprobeerd, maar de username is nog kabelfoon)
+ bijhorende wachtwoord
Reconnect mode: Always on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat is precies het probleem. Het loopt niet lekker is wat vaag in mijn ogen namelijk.
Misschien dat je het eens met een andere router moet proberen, hij zou kapot kunnen zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Nou, in ieder geval :) De Linksys accepteert de PPPOE settings niet. Dit kan ik zien bij "Status" in de Linksys Router. Dan zegt hij disconnected, en kan ik eventueel op connect drukken. Helaas geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dan zou ik even een router lenen van iemand en kijken of die het wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Ja dat gaat niet zo makkelijk... Argh

Wat apart is, als ik PPPOE handmatig op 1 computer maakt werkt het wel, maar met maximaal 1 computer. Als ik dan op een andere computer connectie probeer te maken mag dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ThinClientQ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:23:
Ja dat gaat niet zo makkelijk... Argh
En toch denk ik dat je dat moet gaan proberen.
Wat apart is, als ik PPPOE handmatig op 1 computer maakt werkt het wel, maar met maximaal 1 computer. Als ik dan op een andere computer connectie probeer te maken mag dat niet.
Dat klopt, omdat je op je Caiway modem maar 1 pc of router mag aansluiten. Je modem maakt maar connectie met 1 mac adres, en niet met meerdere.

Dus: Of je mac adres van je pc kopieren naar je router, zodat je router doet alsof hij je pc is, en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
c70070540 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:50:
[...]

En toch denk ik dat je dat moet gaan proberen.

[...]

Dat klopt, omdat je op je Caiway modem maar 1 pc of router mag aansluiten. Je modem maakt maar connectie met 1 mac adres, en niet met meerdere.

Dus: Of je mac adres van je pc kopieren naar je router, zodat je router doet alsof hij je pc is, en dan zou het moeten werken.
Interesant :) Ik ga het morgenavond proberen bij de klant, houden contact! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ThinClientQ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Interesant :) Ik ga het morgenavond proberen bij de klant, houden contact! _/-\o_
Als je slim bent neem je een reserver router mee om een defecte router uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zodra je op die modem een ander apparaat aansluit werkt het niet meer, omdat het MAC adres is veranderd. Even het modem van de stroom behalen, en daarna weer opnieuw laten opstarten, met je router eraan verbonden, zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ReBr schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:50:
Zodra je op die modem een ander apparaat aansluit werkt het niet meer, omdat het MAC adres is veranderd. Even het modem van de stroom behalen, en daarna weer opnieuw laten opstarten, met je router eraan verbonden, zou moeten werken.
Is niet altijd zo, het zou in principe moeten blijven werken, maar als je een ander mac adres gaat gebruiken, dan dien je dat nieuwe mac adres te registreren bij Caiway via een speciale pagina, omdat je anders maar een verbindingssnelheid van 64kb hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

Local Host

Het forum is om te leren.

Volgens mij moet je de modem even 30 min van de stroom halen en je wireless router ook even.

Na 30 min zet je eerst de modem aan. Als de modem helemaal klaar is met opstarten zet je de wireless router pas aan. Zo zou het moeten werken :)

Owja als je username @kabelfoon is moet je dat gewoon zo houden voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ReBr schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:50:
Niet bij de caiway modem, zolang je die altijd gebruikt blijft je MAC adres hetzelfde, ongeacht wat je er daarna achter hebt hangen.

Volgens mij heb ik dezelfde router, de WRT120N (dus geen ADSL/broadband aansluiting), mocht het vanavond nog niet werken kan ik wel een screenshot plaatsen van mijn setup scherm.

Ik kan vrij wisselen van 1 PC direct aan de modem, of de router er weer tussen, zolang ik maar dezelfe modem blijf gebruiken (dat ging dus mis toen ik de upgrade kreeg naar 32mbit, daarbij kreeg ik ook een andere modem en dus ander MAC adres).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 10-05-2010 10:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
SinergyX schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:43:
[...]

Niet bij de caiway modem, zolang je die altijd gebruikt blijft je MAC adres hetzelfde, ongeacht wat je er daarna achter hebt hangen.

Volgens mij heb ik dezelfde router, de WRT120N (dus geen ADSL/broadband aansluiting), mocht het vanavond nog niet werken kan ik wel een screenshot plaatsen van mijn setup scherm.

Ik kan vrij wisselen van 1 PC direct aan de modem, of de router er weer tussen, zolang ik maar dezelfe modem blijf gebruiken (dat ging dus mis toen ik de upgrade kreeg naar 32mbit, daarbij kreeg ik ook een andere modem en dus ander MAC adres).
Als je later deze avond een screenshot kan sturen heel graag :) Ookal kan er volgens niet veel instellingen verschillend zijn. Moet rond half 7 bij de klant zijn.. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Half 7 wordt erg krap, ben zelf pas tegen 6 uur thuis.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Inmiddels opgelost :) Yay!

Heb een firmware upgrade gedaan omdat de reset functie niet lekker werkte (Bekend probleem, zie google).

Hierna nog eenmaals PPPOE gegevens ingevoerd en hopsakee! Hij doet het :)

Bedankt voor iedereens tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

Local Host

Het forum is om te leren.

Jij ook bedankt voor het posten van de oplossing :)
Pagina: 1