Victoria 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor het derde kwartaal dit jaar staat het vervolg van, in mijn ogen, een van de betere spellen van Paradox, namelijk Victoria, in de planning: Victoria 2.

Voor de mensen die het niet kennen:
Victoria (2) is een zogenaamd 'grand strategy wargame' of 'political-economic simulator' en hoort in het rijtje Crusader Kings, Europa Universalis en Hearts of Iron.
Het is waarschijnlijk het meeste te vergelijken met de grand campaign van de Total war serie, maar dan iets diepgaander, zonder het management van de veldslagen en met 'gebeurtenissen'.

Het speelt in de 19e eeuw en het begin van de 20e eeuw van 1835 tot het begin van de Tweede Wereldoorlog, rond 1935.

Het verschil met het eerste deel zit vooral in het gebruik van een nieuwe engine, een nieuwe interface, nieuwe POPs, micro-objectives, automatisering van diverse dingen, een uitgebreider tech systeem met duizenden uitvindingen, een nieuw economisch model, betere diplomatie, minder micromanagement, een ander warfare-/recruteringssysteem en meer.

Het promo-praatje van het Paradoxforum:
A sequel to the 2003 cult-hit, with a large devout following around the world. Victoria 2 is a grand strategy game played during the colonial era of the 19th century, where the player takes control over a country, guiding it through industrialisation, political reforms, military conquest and colonisation. Guide the USA to its Manifest Destiny, Make United Kingdom into a world-spanning empire, and make Germany the dominating nation in Europe.

Features
• Deep engrossing political simulation, with dozens of different types of governments.
• Detailed economy with over fifty different type of goods and factories.
• Historical game-play on a large map covering the entire world.
• Over 200 different countries can be played, from 1835 to the start of world war 2.
• Advanced Technological system with thousands of inventions to be discovered.
• Possibility to export a save game at the end of the game into HoI3.
• A streamlined interface, which makes the game easily accessible.
• Automation of various tasks, including trade and population promotion.
• Advanced spheres of influences system, where the great powers battle over the control of the world.
• New types of pops, including bureaucrats and artisans.
• Cottage production simulating pre-industrial economies.
• Gunboat Diplomacy, no need for negotiate as a fleet outside a port may be a more persuasive argument.
• Overhaul of education, where clergy educates people of the same religion, and each pops have their own literacy levels.
• More reform categories with more options to select from in each.
• New election system with coalition governments and an upper house/senate.
• Historical and Dynamic missions guiding your country through the history.
• Thousands of historical events and decisions.
Trailer:

Zoals je kan zien is de interface (imho) een stuk beter geworden dan dat het in deel 1 was. Zeer fijn :)

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ibHPaPFbsBNxiub9a3SZ6hYU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sNZzbEBhZIqQMSMepJFRVpDD/full.jpg

De demo:
Gamersgate
Fileplanet

Een aantal interessante linkjes:
Homepage
Forums
Facebook
Twitter
• Een (redelijk loze :P ) teaser-trailer

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 21:51

Brons

Fail!

Ik zit er, ondanks het tegenvallen van HoI3, erg op te wachten. Vicky blijft een van mijn favoriete spellen ooit. Volgens mij is er buiten de dev diaries weinig over te zeggen.

Kleine grappige noot: de ideologie van je POP's is in verhouding tot de ideologie van je land. Communistische POP's in een communistisch land zijn dus conservatief :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wilde een hele post maken over hoe geniaal dit spel is maar woorden schieten te kort ;). Al zitten er veel ruwe kantjes aan Victoria 1 was brilliant. En paradox ondanks dat ze een kleine en gemankeerde studio zijn kunnen toch op mijn sympathie rekenen.(Europa universalis was ook geniaal met alle uitbreidingen. Soort van medieval 2 total war maar dan goed ;) ).

Offtopic: Paradox heeft pas toch hun laatste TBS game uitgegeven? Rise of Prussia of ied dacht ik. In ieder geval ben ik blij dat er een bedrijf is dat nog "Grand" games maakt :).

[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 09-05-2010 22:28 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 20:26
Dit is gewoon een soort risk ofzo dus? zo lijkt het ;) maar wel mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Nee, het is real time en is een micro management hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
Gelukkig worden voor Vicky 2 professionele testers ingehuurd. Hopelijk dus geen herhaling van de HOI3 launch. Stel je voor een Paradox game speelbaar vanaf launch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:33
Dat zou wat zijn zeg :p

waarschijnlijk wel weer eerst 6 jaar laden voordat je het spel kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
en toch maakt paradox de bijna de enige games die de moeite waard zijn om te spelen, ik hoop dat di wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
libero schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:48:
en toch maakt paradox de bijna de enige games die de moeite waard zijn om te spelen, ik hoop dat dit wat wordt.
Zeker. De support die Paradox levert is zeer goed. EUIII is inmiddels 3 jaar oud, heeft 3 uitbreidingen, talloze patches en er wordt ook echt geluisterd naar de forumleden. Dat kan je van de meeste ontwikkelaars niet zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:46
Hmm nooit games van Paradox gespeelt. HOI3 heb ik naar zitten kijken op Steam, maar niet aangeschaft.
Victoria is helaas niet te vinden op Steam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kickje. Vicky 2 is namelijk Gold *O*
De release staat gepland op 13 augustus

Hier is-ie te krijgen bij Play.com
Hier is-ie te krijgen als 'bundle' bij Gamersgate (met soundtrack en DLC).

En de trailer:

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 02-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Ik heb hem maar eens voorbesteld bij GG. Tijdje geleden met flinke korting via Steam EU3 gekocht. Strategyheaven, zeg ik u. En dat micromanagement valt daar iig best mee. Ik verwacht dat bij Vicky2 eigenlijk ook, maar ben heel benieuwd.

Vind ook de DRM bij paradox geweldig (namelijk geen), in tegenstelling tot Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Teh_Waggel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:10:
Gelukkig worden voor Vicky 2 professionele testers ingehuurd. Hopelijk dus geen herhaling van de HOI3 launch. Stel je voor een Paradox game speelbaar vanaf launch! ;)
Dat zou echt geweldig zijn! :P On the other hand: het blijft Paradox... (alhoewel ik wel hoop dat ze ondertussen wel genoeg geleerd hebben van al die stomme fouten die in eerste instantie in de LUA scripts van HoI zaten)

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 04-08-2010 16:38 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

We zijn er bijna. Ik moet zeggen dat ik er echt wel op zit te wachten. Vooral door de extra abstractie heb ik er zin in. Lekker op macro niveau beslissingen nemen en het micro gedeelte gewoon door je eigen POPS laten oplossen. Alleen al het feit dat je POPS niet meer kan promoten is een verademing voor mij.

Toch ben ik sceptisch en heb ik het spel niet in pre-order. Ik heb besloten om PI games eerst links te laten liggen, ze zitten meestal dusdanig vol met bugs dat je eerst een half jaar mag wachten op de eerste expansion.

Hebben jullie de AAR's trouwens al gelezen? Er zijn al een aantal beta AAR's met de gold version: http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?f=548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De demo komt morgen uit:
If nothing goes wrong, we will release the demo on Fileplanet tomorrow (10th of August) at 9am PST (18.00 CET)..

Featuring fifteen years of 19th century Victorian gameplay, from 1836 and onwards, the Victoria 2 demo puts you in control of The United States of America at a crucial junction in the history of the Union. The demo covers everything you've always wanted to know about V2 -- from economy, to military, to colonization, battle and beyond -- but were afraid to ask.

While the defeat of Napoleon has brought a tentative peace to the Old World, the fate of a young republic hangs in the balance in the New. On the great, open frontier to the west, new opportunities and vast tracts of wild, free and unclaimed land, lie ripe for the taking. To the north lies Canada, and the full might of an expanding British Empire, and in the south, the little sister Republic of Texas is boldly asserting her independence against the vast and unconquered Republic of Mexico, and the armies of Santa Anna. Far away, in the distance of a future not yet realized, murmurs of revolution and secession can be heard, as a conflict between the states over the issue of black slavery looms larger with each passing month. Will the government of the people, by the people, and for the people, perish from the earth, or will a House Divided against itself stand, and become all one or the other? Featuring fifteen years of 19th century Victorian gameplay, from 1836 and onwards, the Victoria 2 demo puts you in control of The United States of America at a crucial junction in the history of the Union. The demo covers everything you've always wanted to know about V2 -- from economy, to military, to colonization, battle and beyond -- but were afraid to ask.

Basically, you will be able to play the USA in the demo. 15 years of gameplay, no save/load or MP. The tutorial is also included.
* anandus gaat even z'n agenda voor deze week leeggooien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Nice.

Dit is meteen het moment om te beslissen of ik het spel in de pre-order gooi.

Ik zet m'n wekker :).

AARGH Fileplanet. Dat was ook zo'n drama met de release van HoI3. Het is dus eerst een paar uur wachten tot de mirrors er zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Brons op 09-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Oh crap; daar gaat m'n vrije tijd... :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Als ik zo op het forum kijk is het spel toch niet helemaal goed. In alle AAR's hebben de spelers gigantische hoeveelheden geld, de ACW begint in 8 van de 8 games in 1949, capitalisten bouwen niet intelligent, etc. Het lijkt er op dat het een typisch Paradox spel gaat worden waar veel patches aan te pas moeten komen. Al lijkt het er wel op dat het speelbaar is vanaf de release versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Brons schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:19:
Als ik zo op het forum kijk is het spel toch niet helemaal goed. In alle AAR's hebben de spelers gigantische hoeveelheden geld, de ACW begint in 8 van de 8 games in 1949, capitalisten bouwen niet intelligent, etc. Het lijkt er op dat het een typisch Paradox spel gaat worden waar veel patches aan te pas moeten komen. Al lijkt het er wel op dat het speelbaar is vanaf de release versie.
Het zou me niets verbazen als het een 'typische Paradox release' zou worden. Zeker gezien het, volgens mij, ook een klein team is dat er aan werkt.
Maar ik geef ze het voordeel van de twijfel :)
Overigens, je bedoelt 1849, toch??

Even kijken hoe de demo is (nog paar uurtjes :P ) en dan na het weekend het forum goed in de gaten houden, kijken hoe de response is (ná het weekend, omdat mensen het dan een beetje gespeeld hebben.)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-08-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

1849 natuurlijk :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over de ACW:
Originally Posted by Johan on QT3
There is a chain of several dozens of events and decisions that guide you through the pre-civil war conflicts.

Exact dates of when a us civil war breaks out was completely irrelevant for us in the development process. What mattered to us was to make it interesting to play the USA and that avoiding a civil war should be a challenge.
En
We are looking at what we can do to slow down the ACW a bit in the next patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me Bump Sorry voor de dubbelpost, maar volgens mij mag het in dit geval wel :P

De demo is (nét) uit.
Directe link naar Gamersgate: Klik
En de link naar Fileplanet.

Het gaat hier niet heel snel, maar met maar 355Mb hoeft het niet al te lang te duren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 10-08-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

anandus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:13:
/me Bump Sorry voor de dubbelpost, maar volgens mij mag het in dit geval wel :P

De demo is (nét) uit.
Directe link naar Gamersgate: Klik
En de link naar Fileplanet.

Het gaat hier niet heel snel, maar met maar 355Mb hoeft het niet al te lang te duren ;)
Als je een Fileplanet subscription heb gaat 't anders best vrij vlot hoor ;) Over zo'n 3 minuutjes staat de demo in m'n downloads mapje... ben erg benieuwd :)

First thoughts: goeie genade, wat is deze game complex vergeleken met bijvoorbeeld een EU III... ben nu de tutorial aan het doorworstelen...

[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 10-08-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb een paar maanden bezig geweest met de USA. Ik ging Texas steunen in hun oorlog maar Mexico versloeg mij finaal. Het is redelijk eenvoudig om je budget goed te houden, tot je gaat bouwen (legers en/of fabrieken).

Ik vond het moeilijk om problemen te vinden. Een aantal fabrieken sloten maar ik kon niet achterhalen waarom. Ook weet ik niet hoe ik mijn NF moet inzetten, ik kan namelijk niet identificeren wat er moet gebeuren.

Al met al vind ik het tot nu toe goed gaan. Er is een grote kans dat ik het morgen toch ga bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ondertussen heb ik de demo 3 keer gedaan en ik ben overtuigd. Ik heb het spel gepreorderd op Gamersgate. Dan mag je alvast de complete soundtrack downloaden (en handleiding en tech guide), en ik moet zeggen dat het niet mis is.

Ik denk dat PI zich herpakt heeft en eindelijk professioneel spellen gaat maken, ik kan niet wachten op vrijdag.

[ Voor 4% gewijzigd door Brons op 11-08-2010 23:24 ]

• anandus
  • Niet online
Ik heb hem nog niet gepre-ordered. Maar dat is omdat ik nog niet weet of ik hem via Steam of retail ga bestellen. Hangt een beetje van de Steamprijs af. En dat zie ik vrijdag pas.

Ik heb de demo nu 1 keer kunnen spelen. Ging niet heel lekker, maar ach.
Manmanman, wat een genot! :) Moet nog wel even wennen aan bepaalde dingen, maar heerlijk. Zoveel beter qua interface en zoveel mooier dan deeltje 1 (maar dat was dan ook niet moeilijk).

Maar wel weer lekker ingewikkeld :) Had ik de economie in deeltje 1 een beetje door, in deel 2 is het nog een beetje abracadabra voor mij :P

• Brons

Brons

Fail!

Je kan het ook digitaal via Gamersgate bestellen. Dit was voorheen onderdeel van PI. Je hebt dan geen Steam DRM. Maar je kan inderdaad ook afwachten of Steam een goede prijs heeft :).

Tot nu toe heb ik gewoon de laissez-faire aanpak gebruikt. Het enige wat ik gedaan heb is promotie van craftmen gepromote met de National Focus points. Ik heb ook het idee dat het weinig zin heeft om in een groot land als de VS in te grijpen. Veel te veel staten en pops om daar echt wat te veranderen. Voor een kleine Italiaanse staat zie ik de staat daarentegen wel veel ingrijpen om de boel op de rails te krijgen.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoe zorg ik er (in de demo, met de USA dus) voor dat mijn fabrieken eens fatsoenlijk produceren en mensen aan het werk houden en zorgen dat ik eens niet in de rode cijfers terecht kom? Nu al 5 rondjes gespeeld waarna ik elke keer na ongeveer al een kwartier spelen bankroet ben 8)7

Ergens doe ik iets fout... maar wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het duurde even, maar eindelijk staat-ie op Steam. Is wel iets duurder (€39,99), maar dan krijg je Victoria 1 er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

mindcrash schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:07:
Hoe zorg ik er (in de demo, met de USA dus) voor dat mijn fabrieken eens fatsoenlijk produceren en mensen aan het werk houden en zorgen dat ik eens niet in de rode cijfers terecht kom? Nu al 5 rondjes gespeeld waarna ik elke keer na ongeveer al een kwartier spelen bankroet ben 8)7

Ergens doe ik iets fout... maar wat? :)
Hier geen problemen. Probeer anders industrie techs onderzoek te doen. Een andere manier om je fabrieken te helpen is om een ander land in je sphere te krijgen. Persoonlijk vind ik Brazilië daar een goed doelwit voor als de VS. Ook hoef je niet bang te zijn om je poor pops met 100% te belasten, door je lage efficiëntie komt dat neer op zo'n 23%.

Gisternacht heb ik van België een great power gemaakt. Wel ben ik een bug tegengekomen die volgens PI een feature is. Craftsmen hebben gigantisch veel meer producten nodig dan farmers/labourers (check de map poptypes maar). Dit zorgt er voor dat mijn craftsmen, ondanks mijn gigantische en winstgevend industrie hun life needs niet kunnen betalen en dat ze niet promoten naar clerks. Om dit op te lossen heb ik hun needs met 90% naar beneden gebracht. Al heeft dit waarschijnlijk weer andere economische consequenties (lagere prijzen voor life goods). Het is jammer dat PI economische onbalans wil oplossen door een pop te maken die gigantisch veel spul nodig heeft.

Overigens ben ik _erg_ tevreden over Vic2. Vandaag ga ik waarschijnlijk een spel beginnen met als doel om Italië te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jammer dat de demo niet op Steam te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Noxious schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:06:
Jammer dat de demo niet op Steam te vinden is :P
Gelukkig is de demo wel elders te vinden (zie linkjes in de startpost :) ).

Paradox is druk bezig met patch 1.2:
The patch will obviously contain a lot more, but these are some headlines we think you'll like to see:
Improved AI handling of rebels.
The Diplomatic AI have gotten an overhaul and the AI is more likely to intervene, and also will form alliances with other GP's.
Mid and endgame economy have been tweaked, and the capitalists should understand more what is profitable or not.

More news to come, like the date of the release and more fixes of course.
Al hoop ik ook dat de POPs een beetje getweakt worden, ik merk dat sommigen uit balans zijn qua needs en qua snelheid van promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Zelf en ik bezig geweest met het modden van pops:

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=493349

De needs van craftsmen heb ik naar beneden gebracht en promotie naar aristocrats en bureaucrats heb ik aangepakt. Ik heb nog niet veel getest maar het helpt volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die de pops uit balans vond. Ligt dus niet aan mij :P
Zal even kijken maar je mod :)

Maar behalve de kleine 'bugjes' hier en daar moet ik wel zeggen dat ik Victoria 2 zeer goed uit de verf vind komen.
Ik vind het ook veel lekkerder spelen nu events niet meer time-triggered zijn, krijg nu echt het gevoel dat ik een soort alternatieve geschiedenis speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Er is al een groep bezig de hele economie opnieuw in te richten. Van de demands tot de productie van de fabrieken. http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=492619

Vic2 is heerlijk modbaar. Als PI de economie niet aan de praat krijgt tot het einde van het spel dan doen de modders het wel. :)

Overigens raad ik je wel aan om backups te maken als je gaat modden. De mod directory doet het nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En vervolgens zeg je daar ergens:
I just read Brownbeard's thread and to be honest his modifications are probably better and more complete. I think I'll just drop the work on this one.
Dus deze mods zijn schijnbaar een stuk beter :Y) :

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=493399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Inderdaad, kijk ook naar de timestamps van de posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181739

stomme vraag misschien hoor maar ga hem toch stellen :)
Ben sinds kort geinteresseerd geraakt in Victoria II. Het eerste deel heb ik nooit gespeeld.
Nu heb ik de volledige tutorial doorgelezen maar zit nog steeds met een brandende vraag.
Ik speel als Nederland en krijg het niet voor elkaar om Factories te bouwen om de Industrie op gang te helpen. Nederland begint in het spel met 0 factories. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?? Ook via de tutorial van het spel zelf wordt ik niet veel wijzer van helaas.

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 16:18

Jeoh

blaat

Je hebt een government nodig met State Capitalist of Planned Economy. Anders moet je op de Capitalists vertrouwen, en die hebben nogal de neiging om vooral veel mest te produceren. Tip: Cement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:41
Anoniem: 181739 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:34:
stomme vraag misschien hoor maar ga hem toch stellen :)
Ben sinds kort geinteresseerd geraakt in Victoria II. Het eerste deel heb ik nooit gespeeld.
Nu heb ik de volledige tutorial doorgelezen maar zit nog steeds met een brandende vraag.
Ik speel als Nederland en krijg het niet voor elkaar om Factories te bouwen om de Industrie op gang te helpen. Nederland begint in het spel met 0 factories. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?? Ook via de tutorial van het spel zelf wordt ik niet veel wijzer van helaas.

Andre
Veel succes met Nederland.
Heb reeds 2 rondes geprobeerd met Nederland en werd beide keren door mijn 2 beste vrienden in de rug gestoken. De Pruisen en Engeland. Beide keren net toen mijn industrie net lekker ging. Probeer het nu met de Verenigde Staten maar ga opnieuw beginnen en de rebels wat tweaken want na een tijdje word het onbespeelbaar omdat de rebels niet te stoppen zijn wat je ook doet (Dan heb ik het niet over de CSA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
Ik ben er ook even naar aan het kijken, ik vind Paradox games vaak echt geweldig (EU3, HOI2, HOI3 en nu dus Vicky2).
Ik ben maar begonnen als Pruisen, zoals ik in elk Paradox spel doe :) en ik heb één vraag: hoe krijg ik de landen (Beieren, Saksen) die binnen de invloedssfeer van Oostenrijk liggen uit die invloedssfeer en in die van mij? Het lijkt dat ik geen enkele diplomatieke interventie kan plegen in die landen tegen Oostenrijk omdat het een Great Power is.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

DeadKennedy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:48:
Ik ben er ook even naar aan het kijken, ik vind Paradox games vaak echt geweldig (EU3, HOI2, HOI3 en nu dus Vicky2).
Ik ben maar begonnen als Pruisen, zoals ik in elk Paradox spel doe :) en ik heb één vraag: hoe krijg ik de landen (Beieren, Saksen) die binnen de invloedssfeer van Oostenrijk liggen uit die invloedssfeer en in die van mij? Het lijkt dat ik geen enkele diplomatieke interventie kan plegen in die landen tegen Oostenrijk omdat het een Great Power is.
Je moet je influence opbouwen in die landen. De eerste stappen zijn om naar een Friendly relationship niveau te komen (waar je iirc ook begint), daarna kan je bij 100 Influence Oostenrijk uit het land trappen. Daarna weer tot 100 influence komen en het land tot je sphere toevoegen.

Vergeet niet dat je ook Frankrijk uit Alsace-Lorraine moet trappen, en het Duitse deel van Denemarken / Holstein moet claimen (hier heb je al een casus belli voor, gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Jeoh schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:58:
[...]

Je moet je influence opbouwen in die landen. De eerste stappen zijn om naar een Friendly relationship niveau te komen (waar je iirc ook begint), daarna kan je bij 100 Influence Oostenrijk uit het land trappen. Daarna weer tot 100 influence komen en het land tot je sphere toevoegen.

Vergeet niet dat je ook Frankrijk uit Alsace-Lorraine moet trappen, en het Duitse deel van Denemarken / Holstein moet claimen (hier heb je al een casus belli voor, gelukkig).
Ik heb in de game voor mijn huidige Duitsland gevormd zónder de Elzas, Beieren of Saksen. Daarna kon ik wel met Oostenrijk gaan knokken om Beieren en Saksen, maar dit kostte 100 prestige (HONDERD) per oorlog. Gevolg: geen great power meer. Niet zo fijn.
Nu net nieuwe game begonnen dus, en Denemarken kort en klein geslagen en tot mijn SoI gevoegd. Nu maar eens proberen om de rest te pakken.

[ Voor 23% gewijzigd door DeadKennedy op 18-08-2010 23:48 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Gisteren ook een potje gespeeld met Pruisen, oorlog voeren, research en diplomatiek snap ik nu wel.
Maar ik snap niet waar je industrial score op is gebaseerd. Ik dacht dat die door het bouwen van railroad wel omhoog zou gaan, maar hij blijft rond de 14 hangen, ook terwijl het aantal fabrieken hard is gestegen.

Ook in het laten "doorgroeien" van de verschillende populations moet ik me nog in gaan verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Industrial Score is vooral gebaseerd op je fabrieken (luxe producten = meer score, winst etc maakt niet uit) en railroads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Zo, even wat Chinezen afgeslacht. White man with machine gun noemen ze dat...

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2dj6hrk.png

Daarna ging ik nog even in Japan langs, waar hetzelfde zich op kleinere schaal afspeelde.

offtopic:
Sorry voor de double post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat noemen ze nou decimeren :P
Jeoh schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:47:
Industrial Score is vooral gebaseerd op je fabrieken (luxe producten = meer score, winst etc maakt niet uit) en railroads.
Ook de daadwerkelijke output telt volgens mij mee voor de score (geloof ik, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel erg op die scores let).

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 22-08-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben er ook mee bezig, maar hoe kan ik de revoltes van de anarcho-liberalen zoveel mogelijk voorkomen? Die gasten worden elke 2 jaar link , en dat met 2 miljoen man (ik speel oostenrijk-hongarije).
Ik kan niets meer vernieuwen en heb een liberale regering.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 02:29:
Ik ben er ook mee bezig, maar hoe kan ik de revoltes van de anarcho-liberalen zoveel mogelijk voorkomen? Die gasten worden elke 2 jaar link , en dat met 2 miljoen man (ik speel oostenrijk-hongarije).
Ik kan niets meer vernieuwen en heb een liberale regering.
Ja, die rebels zijn op het moment een beetje buggy :-(

Je kan deze mod proberen (zelf nog niet geprobeerd).

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 22-08-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm bedankt heren. Nog een paar vragen:

- Waar dienen de aristocrats voor?
- En hoe krijg ik meer clerks? De midelste groep vrijstellen van belasting en met een NF meer clerks aantrekken werkt niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Clerks zijn nogal bugged, ze promoveren te snel naar andere classes (Bureaucrat / Clergy / Capitalist) om stabiel te blijven. Ik heb ze nooit boven de 0.7% gekregen. Vandaar dat je literacy ook zo laag blijft.

De laatste 'fijne' bug die ik tegenkwam: Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/xb0jtx.png

Ik ging blijkbaar over de limiet heen, met dit als resultaat. Hopelijk is het op te lossen door te mobilizen (dan heb ik maar 2k extra brigades...), anders verpest dit toch best wel m'n spel (met de USA China geannexeerd, en Rusland zal m'n volgende slachtoffer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Aristocrats zorgen voor meer productie in RGO's. In ruil daarvoor krijgen ze een gedeelte van de winst.

Clerks zijn inderdaad lastig. Lagere belastingen geven kan zelfs schadelijk voor ze zijn. Volgens mij promoten ze naar capitalists als ze teveel geld hebben.

Er zitten inderdaad aardig wat lastige bugs in het spel. Maar de modders zijn gelukkig al hard bezig en volgens mij gaat 1.2 veel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

1.2 lost altijd veel op. Behalve in HoI3, daar moest je wachten op 1.3. Hopelijk zal het voor Vicky 2 niet 1.4 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja wat jammer zeg, want ik heb er best wat tijd in gesteken en sommige dingen zijn hierdoor compleet onduidelijk danwel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Geen idee of dit topic te volgen is als je niet geregistreerd bent, maar daar komt altijd wel handige informatie voorbij (vooral als het gaat om bugfixes enzo). Komt ook een hoop andere Paradox zooi voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een kickje.

Patch 1.2 is nu (een weekje) uit. De (zéér lange) readme is hier te vinden.

De grootste ergenissen/problemen zijn verholpen inclusief het rebellenprobleem.
Ik geloof dat het deze is: "Fixed a bug with a rebel modifier scripted wrong".
Er was, als ik het goed begrepen heb (hoorde het van een vriend, zelf niet gelezen), ergens een scripted rebel event, maar er was een verkeerd haakje gebruikt om af te sluiten, waardoor de event overflowde.
Weet niet zeker of dat inderdaad de oorzaak was, dus pin me er niet op vast, maar enfin, het is in ieder geval gefixt.

Ik heb het na de eerste paar potjes even weggelegd in afwachting van de patch (het blijft Paradox 8)7), maar nu is het een mooi moment om hem weer uit de mottenballen te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Er zitten aardig wat verbeteringen in maar er zijn ook extra fouten in het spel geslopen. Sommige rebeltypes spawnen terwijl de reforms die ze willen al ingevoerd zijn, er is zelfs een liberaal type rebellen dat een bonus krijgt bij meer stemrecht, het omgekeerde van wat eigenlijk moet gebeuren. Ook is er een probleem met India nu het makkelijker is om staten te maken. De UK is onverslaanbaar geworden omdat ze de volledige populatie van India kunnen gebruiken om fabrieken te bouwen en legers te rekruteren. Dit zorgt ervoor dat de UK tegen het einde meer soldaten en industrie heeft dan alle andere GP's bij elkaar.

Ik heb al twee potjes gedaan met 1.2 en ben zeer tevreden. Maar er moet zeker nog wat gedaan worden om het spel echt goed te maken.

Hebben jullie de aankondiging van CK 2 eigenlijk gezien? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hoe zit het met de bugs tegenwoordig? Ik heb de EU serie redelijk kapot gespeeld maar Victoria 1 heb ik overgeslagen. EU3 met de 2 uitbreidingen was echt fantasisch(zonder de 2 of 3 uitbreidingen was het vrij crap).

Dus spelen waard? Of nog even wachten op meer ptaches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Misschien de post boven je lezen? :+

Dat is nogal een changelog zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/6862/victoria2k.png

Dit blijft gewoon keihard zuigen aan Victoria 2. Het is niet dat die rebels ook maar enigszins weerstand kunnen bieden, maar je moet gewoon om de zoveel maanden weer je hele land leegvegen, handmatig.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er met de update van +- 1 maand geleden veel minder gedonder mee?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DeadKennedy schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 07:16:
[afbeelding]

Dit blijft gewoon keihard zuigen aan Victoria 2. Het is niet dat die rebels ook maar enigszins weerstand kunnen bieden, maar je moet gewoon om de zoveel maanden weer je hele land leegvegen, handmatig.
Nog even een vraag naar aanleiding van deze post: er is een aantal goede en minder goede fixes beschikbaar. Heeft iemand hier er persoonlijke ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hoi,
Weet iemand wat de betere mod is voor dit spel? Ik zat te twijfelen tussen het realism project, en de POP demand mod.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn de verschillen tussen beide, en awt zijn je criteria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van dit spel vinden, maar het is hier verdacht stil.
Voldoet Victoria 2 niet aan de verwachtingen? Of zijn jullie zo druk met spelen dat jullie niet kunnen posten? :P

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie dit spel vinden!

En in wat opzicht verschilt dit van EU3? Ligt de nadruk minder op oorlogvoeren? Of is dat ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind met name de hele revolutie-ongein zwaar irritant en dat weerhoudt me eigenlijk van verder spelen. Na een tijdje is het gewoon niet meer speelbaar door alle revolutionairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Boudewijn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:15:
Ik vind met name de hele revolutie-ongein zwaar irritant en dat weerhoudt me eigenlijk van verder spelen. Na een tijdje is het gewoon niet meer speelbaar door alle revolutionairen.
Eensch voor de rest brilliant spel.(tis opzich wel speelbaar maar tis wel irritant, als je als japan china+het midden oosten hebt+noord en oost afrika->je kan met de trein van Bejing of Shanghai naar mogadishu! hoe gaaf. Maar ik ben idd een halfjaar bezig om rebellen eruit te krijgen. Echt probleem matisch is het niet want ik heb gigantische legers overal maar het is gewoon heel irritant.
(overigens wat is jullie record infamy? Ik zat op 600+ :+ )

[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 19-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-03 08:30

ewt

Ik heb Victoria 2 rond Kerst gekocht op steam voor 17,50 €. Sindsdien met PDM een potje met de VS gespeeld. Ik had nauwelijks last van rebellen tot 1930 toen het hele land vol stond en er een communistisch staatsgreep werd uitgevoerd.

Daarna ben ik met Prussia begonnen en heb ik de noordelijke en zuidelijke germaanse bevolking verenigd in groot Duitsland. Nu is het 1860 en ben ik aan het beslissen als ik meer van Europa wil veroveren of dat ik Afrika ga koloniseren. In Noord Amerika heb ik de Confederates gesteund waardoor het continent verdeeld is in 4 landen en de VS een stuk zwakker is.

Met een GP in Europa spelen is veel leuker als de VS. Je hebt continu te maken met andere GP's die jou willen indammen en moet invloed zien te krijgen over al je kernen. Kwa diplomatie vind ik Victoria 2 door de Great Powers en Minor Powers 1 van de betere grand strategie games. Wat ik ook mooi vind is dat ieder potje anders is, nu vechten bv NL en BE om een plaats in de GP lijst terwijl Rusland naar de 15de plek is weggevallen.

Volgens mij komt binnenkort ook de 1.3 patch uit, maar ik vind de game met de Pop Demand Mod al heel goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb vandaag met mijn domme hoofd de 1.3 patch geinstalleerd buiten steam om.

Spel start niet meer, meteen een crash naar de desktop.

Na 2 pogingen maar eens de steam directory leeggegooid nadat ik het spel uit steam gedeinstalleerd heb... maar ook dat helpt niet. Iemand enig idee?
Ik heb geen gedetailleerde infoover de crash zelf, het gebeurt bij het scherm voor een nieuw spel of het alden van een spel.

OS is windows 7 trouwens, 64b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118351

Even een vraagje over volgende statement dat in de beginpost staat:
  • Possibility to export a save game at the end of the game into HoI3.
hoe gaat dit in zijn werk? ik ben een redelijk fervent HOI 3 speler. Maar betekent dit nu als ik dit spel koop en ik begin te spelen dat ik tegen 1936 de savegame kan inladen in HOI? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Dat is volgens mij wel het idee (en van EU3 -> Vic2?), maar of dit ook daadwerkelijk al geimplementeerd is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet in ieder geval wel dat je van Vicky 1 naar HOI2 kon converteren.

Maar van wat ik hier en daar lees bleek het wel de planning te zijn, maar zijn ze met de ontwikkeling gestopt.
Zie bijv. hier.

Maar check dit enorme topic, zo te zien is daar een min-of-min werkbare EU3->Vic2 converter te vinden. Weet niet hoe het zit met een Vic2->Hoi3 converter, maar zal vast het een-en-ander in het topic staan :)

offtopic:
Bedankt voor de bump, krijg gelijk zin om Vicky 2 weer te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iemand nog een idee wat er bij mij mis kan zijn? (zie 4 posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nee, in principe als je de hele map leeggegooid hebt zou je weer clean moeten zijn.
Heb je al de 'integrity geverified'? (rechtermuisklik op spel in steam->properties->local files->verify integrity)

En check even of die patch ook niet iets in een eigen map in program files heeft geïnstalleerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Krijgen jullie wel patch 1.3 vanaf steam? Ik blijf op 1.2 (ook al integrity verify gedaan)

edit:
Fixed, gewoon los gedownload en geinstalleerd

Had gehoopt dat Oostenrijk niet meer elke keer direct Denemarken aanvalt voor Schleswig-Holstein.
Dat is best irritant als je Pruissen speelt, omdat je zelf dan ook direct moet aanvallen anders kan je NGF niet vormen en dan vervolgens Holstein niet direct kan spheren, omdat je een truce hebt.

[ Voor 67% gewijzigd door SiErRa op 17-07-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 14:39
Victoria serie dik in de aanbieding op Gamersgate.

Vic II voor nog geen 7 pond als ik het goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nice :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Volgende week komt trouwens ook de eerste expansion uit: http://www.gamersgate.com...ctoria-ii-a-house-divided

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
A House Divided is uit. Nog maar even kort geprobeerd, maar ik loop al tegen een alt tab crash aan. Iets wat ik toch wel vaak bij Paradox spellen zie terugkomen :(

Dacht ik betaal eens full-price (ipv. dat ik wacht op een aanbieding) omdat ik de Paradox spellen toch echt super vind, maar die bugs altijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja inderdaad. iK heb hem ook gekocht maar nog niet gespeeld.

Vroeg me daarna pas af of alles met de 'bekende mod' (shit ben de naam kwijt, iets met popular demands oid) blijft werken :P. Wellicht niet zo verstandig van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
A house divided is a must have voor victoria!

Zelf net gekocht, ik heb even CK2 gespeeld om te kijken hoe dat is. EN die ga ik zeker kopen over een half jaar, maar vic2 met AHD is echt veel beter!

Het is hetzelfde als eu3 die kan je ook niet spelen zonder alle uitbreidingen.

Ben een nieuwe inkom game begonnen met Zweden. Wel leuk dat er zoveel bugs en crashes zijn uitgehaald en de pop bugs. Speelt een stuk beter dan bij launch!

Overigens is CK2 echt de schoonste launch sinds jaren.

[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 26-02-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449020

Wordt dit spel nog gespeeld? Ik vind het een behoorlijk leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Jazeker, geniaal. Onovertroffen etc etc. Alleen teveel games te weinig tijd. Victoria 2 blijft een eeuwige aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woohoo *O*

Nieuwe expansion aangekondigd:
Heart of Darkness
Omschrijving:
Victoria II: Heart of Darkness, the second expansion for the grand strategy/ political simulator focuses on the Scramble for Africa as you compete with other colonial powers and experience international crises which require Great Power mediation if the world is to avoid war.
Become a truly great power by the dawn of the 20th century in Victoria II, an experience crafted by Paradox Development Studio, the masters of Grand Strategy
Een paar punten:
[q]• Experience a brand new colonization system: Use your navy to expand your empire, compete against other colonial powers and struggle to maintain your overseas control. Colonial conflicts can spiral out of control and become international crises where they will have to be decided by diplomatic negotiations or risk costly wars.
• Battle your enemies in the new naval combat system: Together with the new colonization system, your navies are more important than ever. We have revamped the entire naval combat system and made it much more detailed and exciting with a new system of gun ranges and maneuvering into positions for battles. New powerful battleships join the other classes of ships to bridge the gap to Dreadnoughts.
• Prepare for International Crises: Around the world international crises continually call on the Great Powers to mediate and compromise, with war always being the last resort. As one of the lesser powers, use your influence to stir up the local flash points so you can use fleet footed diplomacy to get the Great Powers to right the wrongs that have been committed against your nation!
• Follow the global events with the new newspaper system: You will receive reports on local and global events as well as the world's changing situation to keep up to date and get a greater sense of immersion. Over 60 newspapers, both historic and otherwise, periodically present you with the latest news reports of war, major events, royal gossip and other matters of interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ziet er goed uit! Vooral het nieuwe naval combat system en het nieuws-systeem met kranten spreken mij wel aan. Ook het 'Crisis'-systeem is vind ik wel leuk bedacht. Hopelijk voeren ze dat soort dingen ook door in andere games.
Het lijkt trouwens wel alsof de ontwikkelaars bij Paradox steeds creatiever worden (ook als je ziet hoeveel titels er in de pijplijn zitten, met elk hun eigen voordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 12:11
Kan je in Vic II ook met een niet Europees land spelen? Ik zag dat je China en Japan kan veroveren, maar kun je ook spelen als een Chinese of Japanse fraction?
Enne spel is al een tijdje uit. Waar kan ik 'm goedkoop kopen? 20 voor basisspel en nog eens 20 voor de expansion is best veel geld voor een spel wat toch al een tijdje uit is. Liefst DRM vrij, dus geen Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Chris7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:22:
Ziet er goed uit! Vooral het nieuwe naval combat system en het nieuws-systeem met kranten spreken mij wel aan. Ook het 'Crisis'-systeem is vind ik wel leuk bedacht. Hopelijk voeren ze dat soort dingen ook door in andere games.
Het lijkt trouwens wel alsof de ontwikkelaars bij Paradox steeds creatiever worden (ook als je ziet hoeveel titels er in de pijplijn zitten, met elk hun eigen voordelen).
Paradox heeft de afgelopen jaren een flink trouwe schare gebruikers opgebouwd. Hiernaast is CK2 echt een smashing succes geweest. Dus dan is er opeens geld voor van alles en nog wat ;).

Toch erg knap van Paradox, ze zijn ooit heel klein begonnen en nu is het toch een echte speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:31:
Kan je in Vic II ook met een niet Europees land spelen? Ik zag dat je China en Japan kan veroveren, maar kun je ook spelen als een Chinese of Japanse fraction?
Je kan met élk land spelen, dus ook China en Japan. Japan is zelfs behoorlijk leuk om mee te spelen :)
Enne spel is al een tijdje uit. Waar kan ik 'm goedkoop kopen? 20 voor basisspel en nog eens 20 voor de expansion is best veel geld voor een spel wat toch al een tijdje uit is. Liefst DRM vrij, dus geen Steam.
Het spel komt met enige regelmaat her en der voorbij met korting. Gewoon goed opletten, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Russel88 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:31:
Je kan met alle histrosche beschikbare landen of onderdanen spelen. De hele wereld. Zelfs Afghanistan (geen aanrader heb het geprobeerd :9 ).

Spel is niet meer echt duur. Ik heb ze allebei voor minder dan 15 euro gehaald bij release. Dus dat moet nu ook nog wel lukken. En steam is geen DRM overigens dus wil je zonder steam en zonder drm? Niet alles op 1 hoop gooien. En volgens mij zijn alle paradox spellen al een poosje steamworks (maar hier kan ik me in vergissen) al is het in 2013 nog wel wat laat om iets tegen steam te hebben, er zijn nog altijd van die mensen te vinden blijkbaar :+ .

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 07-02-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steam is inderdaad geen DRM voor Vicky2.
Ik weet niet hoe het met CK2 zit, maar voor Vicky 2 is Steam alleen maar een distributiekanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor de reacties. Excuses dat ik steam en drm verwar. Heb het nog nooit gebruikt, speel niet zoveel spellen. Ik zal de aanbiedingen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Binnenkort komt de tweede uitbreiding uit, grote kans dat ze hem voor release van die uitbreiding her en der in de uitverkoop gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Paradox is bezig met een eigen webshop (http://www.paradoxplaza.com/shop) op te zetten, en tot de 17e kan je daar de spellen met 55% korting kopen. Raar genoeg nog niet alle spellen en DLC/uitbreidingen voor zover ik kan zien. Het zijn steam codes en de prijzen zijn buiten de US in britse pond. De kale Vicky2 staat er op, de "A house divided" uitbreiding nog niet.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ja, ik heb Victoria 2 Gold Edition (met AHD uitbreiding) gezien voor 14 Euro op http://www.wowhd.nl/games...ld-edition-pc/dp/28876083.
Ik heb ze gisteravond gemaild om te vragen hoe lang het zou duren voordat ze het kunnen verschepen. Tot nu toe geen antwoord gehad. Ben benieuwd hoe lang het duurt zoordat ze gaan antwoorden.
14 Euro is wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Netjes gevonden! GOeie deal! :) (vind het altijd wel en sport op internet de beste deals te vinden :9 ). Hoop dat je er nog veel plezier aan beleefd.

Tja DRM heb ik zelf wat tegen (ik heb al 3 jaar geen ubisoft games meer gekocht). Steam is meer een digitale Llibrary van al je games. Ik vind het wel veilig, als de cd kapot gaat en er geen iso's te vinden zijn heb je gewoon je game op steam :). Hiernaast is het met updates ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

anandus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:39:
Steam is inderdaad geen DRM voor Vicky2.
Ik weet niet hoe het met CK2 zit, maar voor Vicky 2 is Steam alleen maar een distributiekanaal.
Geen enkele Paradox titel heeft de DRM actief staan, symphatiek softwarehuisje.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Inderdaad, vanaf de game geinstalleerd is op steam, kan je het nog altijd van buiten steam gewoon opstarten.

Ik ben nu ook aan het denken dit een kans te geven (wachtend op CK2 Prince and the Thane update), maar ik heb op bepaalde vlakken niet echt een idee wat te doen. Laatste keer met België wel een grootmacht geworden. Is er goed leesvoer of wat aan te raden kijkvoer op joetjoep? En zijn er must have mods, of toch maar kaal?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
4bit schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:31:
Inderdaad, vanaf de game geinstalleerd is op steam, kan je het nog altijd van buiten steam gewoon opstarten.

Ik ben nu ook aan het denken dit een kans te geven (wachtend op CK2 Prince and the Thane update), maar ik heb op bepaalde vlakken niet echt een idee wat te doen. Laatste keer met België wel een grootmacht geworden. Is er goed leesvoer of wat aan te raden kijkvoer op joetjoep? En zijn er must have mods, of toch maar kaal?
Ik zou wel AHD erbij nemen. Dit spel is wel een stuk grootser dan CK2. Je kan heelveel doen maar ook niks bij wijze van spreke. De wiki is aardig leesvoer, playthrough's kijk ik zelf nooit. Pak een goed start land (een makkelijker land) en ga gewoon spelen, dat vindt ik zelf bij alle paradox games altijd de beste manier van ontdekken!

Maar vooral economisch zul je ff een vertaal slag moeten maken van anderen Paradox games. Het is wel een stuk beter (ik vindt Ck2 echt heel leuk maar het is kinderspel vergeleken bij Vicky 2, Mijn mening :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er zijn trouwens 2 mods die populair zijn, dat is de 'Pop Demand Mod" en de "Victoria Realism Rebalance Project".

Allebei zeer de moeite waard, ik weet niet welke populairder is, ik geloof PDM.

Pagina: 1 2 Laatste