Ik heb een heel andere ervaring met Nederland. Wel dat de Fransen verhaal komen halen als ik België inneem. Maar tot twee keer toe hebben zowel de Pruisen als de Britten me een handje geholpen om die knoflook eters terug hun hok in te sturen

. (hun havens blokkeren helpt idd goed dan) Daarna heb ik nooit meer oorlog gehad met de Fransen. Overigens kun je als Nederland vrij eenvoudig technologie uitvinden, dus als het goed is ben je op zijn minst bij met tech, of loop je zelfs voor op je buurlanden.
Ik ben nu zelf met Rusland begonnen, of eigenlijk al 2x, maar dat lukt niet echt. Eerst ben ik rond 1840 failliet gegaan en nu ben ik hard op weg om hetzelfde te doen in 1865. Ik snap er niks van, maar mijn economie gaat echt volledig onderuit op een gegeven moment en is dan ook niet meer te redden. Mijn armen en middenklasse krijgen hun needs niet meer vervuld, waardoor de fabrieken onderuit gaan omdat niemand hun spullen koopt. Gek genoeg zitten de RGO's dan weer met problemen om genoeg personeel te vinden terwijl er een hoop werkloze armen zijn.
Probleem daar bovenop is dat Rusland compleet achterlijk begint, dus ik ben lekker onderwijs aan het pompen, met het gevolg dat zodra ik rond de 45 a 50% literacy zit het hele land in een soort voortdurende revolt gaat. M.a.w. ik doe iets fout, maar ik weet nog niet wat...