Beste Tweakers,
Ik ben werkzaam als een freelance grafisch ontwerper en gebruik hierbij meerdere veeleisende softwarepakketten. Ik werk met grote bestanden in o.a. Photoshop, illustrator en after effects (nu cs4, binnenkort cs5) en maak af en toe gebruik van 3D pakketten zoals Maya en ZBrush.
Hiervoor ben ik op zoek naar een draagbare mid-/high-end workstation waarmee ik de komende jaren vooruit kan. Ik probeer al een tijdje uit te zoeken wat het beste voor me is en heb momenteel de keuze weten te beperken tot óf een Dell precision (win 7) óf een Macbook Pro (Mac OS).
Optie 1:
Apple Macbook Pro 15-inch
# 2.66GHz Intel Core i7
# 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
# 500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
# MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
prijs: € 2.689,01 incl. btw
vs.
Optie 2:
Dell Precision Mobile Workstation M4500
# One® Intel™ Core i7-720QM(1.60GHz.6MB.Quad Core,45W)
# 1 GB NVIDIA Quadro FX 1800M (with 1GB dedicated memory) 45W
# 15.6in Full High Definition (1920 x 1080) White Led Antiglare LCD Panel
# 8GB 1333MHz DDR3 Dual Channel (2x4GB)
# 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
prijs: € 2.426,41 incl. btw
Ik heb hierboven enkel de belangrijkste eigenschappen aangegeven (netwerk, webcam, accu etc heb ik voor het gemak even daargelaten)
Mijn budget ligt rond de € 2.500,-
Dell heeft duidelijk de beste specificaties voor het kleinste bedrag. Maar is een Apple voor grafische professionals niet gewoon de beste keuze? Of is dit een fabeltje en al lang verleden tijd? Of is er toch nog ergens een betere optie op de markt?
Wie helpt mij?
bvd.
Tom
Ik ben werkzaam als een freelance grafisch ontwerper en gebruik hierbij meerdere veeleisende softwarepakketten. Ik werk met grote bestanden in o.a. Photoshop, illustrator en after effects (nu cs4, binnenkort cs5) en maak af en toe gebruik van 3D pakketten zoals Maya en ZBrush.
Hiervoor ben ik op zoek naar een draagbare mid-/high-end workstation waarmee ik de komende jaren vooruit kan. Ik probeer al een tijdje uit te zoeken wat het beste voor me is en heb momenteel de keuze weten te beperken tot óf een Dell precision (win 7) óf een Macbook Pro (Mac OS).
Optie 1:
Apple Macbook Pro 15-inch
# 2.66GHz Intel Core i7
# 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
# 500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
# MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
prijs: € 2.689,01 incl. btw
vs.
Optie 2:
Dell Precision Mobile Workstation M4500
# One® Intel™ Core i7-720QM(1.60GHz.6MB.Quad Core,45W)
# 1 GB NVIDIA Quadro FX 1800M (with 1GB dedicated memory) 45W
# 15.6in Full High Definition (1920 x 1080) White Led Antiglare LCD Panel
# 8GB 1333MHz DDR3 Dual Channel (2x4GB)
# 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
prijs: € 2.426,41 incl. btw
Ik heb hierboven enkel de belangrijkste eigenschappen aangegeven (netwerk, webcam, accu etc heb ik voor het gemak even daargelaten)
Mijn budget ligt rond de € 2.500,-
Dell heeft duidelijk de beste specificaties voor het kleinste bedrag. Maar is een Apple voor grafische professionals niet gewoon de beste keuze? Of is dit een fabeltje en al lang verleden tijd? Of is er toch nog ergens een betere optie op de markt?
Wie helpt mij?
bvd.
Tom