Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Een paar jaar geleden heb ik een laptop gekocht: Toshiba Satellite L350-24L. Hoewel de laptop perfect werkt zit ik met 1 probleem, hij heeft niet echt een goede videokaart. Aangezien ik niet veel verstand heb van hardware dacht ik dat ik maar even een topic op Tweakers moest maken en dat daar iemand mij kan helpen. Dus mijn vraag luidt: Kan er een andere videokaart in een Toshiba Satellite L350-24L dan de standaard? Alvast bedankt ;)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het niet mogelijk om je videokaart te vervangen aangezien je videochip een intel GMA is (je hebt dus geen losse videokaart in je laptop maar een geintegreerde chip op de chipset. Het zal dan ook niet mogelijk zijn deze te vervangen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
En ik heb iets gehoord van een externe videokaart? Is dat misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult moeten kijken of er een MXM-aansluiting is. Echter, zelfs als dat zo is, dan nog is het eigenlijk nooit de moeite waard doordat de kosten erg hoog zijn. Zie Laptop videokaart upgraden in de Notebook FAQ.
doomdestructor schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:19:
"Iets gehoord" is erg vaag en getuigd niet van eigen inzet. Voer die woorden in in Google of de zoekfunctie van het forum, en gebruik de FAQs :)

[ Voor 56% gewijzigd door gambieter op 08-05-2010 23:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doomdestructor schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:19:
dat zou alleen mogelijk zijn als je laptop een XGP poort heeft, dan kan je er een soort kastje op aansluiten en dan denkt de laptop dat het een videokaart is ( de laptop ziet de XGP poort als PCI-Express aansluiting)

helaas heeft jou computer niet zo'n poort en zal dat dus ook geen mogelijke optie zijn..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is een grote kans van niet. Externe videokaarten zijn ongelooflijk duur, weinig laptops ondersteunen het degelijk en als je het aansluit via USB of iets dergelijks ga je nooit betere prestaties halen dan je GMA. De (zo goed als) enige kans om een GPU in een laptop te vervangen is via een MXM-slot maar dat heeft die van jou dus niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
Oke dat is duidelijk :p Ik zal nog wel een beetje kijken maar de hoop maar opgeven :P Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Zelfs als het in de laptop zou passen (kleine kans) zit je alsnog met het probleem van koeling. Laptops met een zware grafische kaart hebben een veel betere voorziening voor koeling nodig om de extra hitte af te kunnen voeren.
Zie bijvoorbeeld deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopking.com/fan/744665.jpg

Dat is een gemiddelde oplossing voor koeling in een laptop, het blokje koper onderin is voor de processor, links zo te zien voor wat chips op het moederbord. Voor een grafische kaart zou er nog ergens een blok koper + heatpipe moeten zitten om de warmte af te voeren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1