Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds deze week heb ik een USB adapter van SITECOM in huis gehaald, het is het 300N-type.

Dit heb ik gedaan, omdat mijn netwerkkaat een erg slechte verbinding (één streepje) had met de router.

Adapter erin gegooid, geconfigureerd en al die zaakjes, allemaal goed verlopen. Verbinding ook omhoog gedaan, van één streepje naar vier streepjes. Allemaal goed, tot...

Om de 20/30 minuten houdt de adapter er voor 10 seconden mee op, waardoor alles weg valt (msn, xfire, steam etc.)

Is dit een fout in de adapter of is hij een configuratiefoutje van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51

ManiacsHouse

Scheisse!

Je netwerkkaart? Bedoel je daarmee je ethernet-aansluiting? Of de onboard Wifi? (dat laatste vermoed ik omdat je het over streepjes hebt) Wat info over systeem/besturingssysteem zou wel handig zijn.

Wireless USB-adapters hebben geen grote antenne en daardoor weinig bereik is mijn ervaring. Een onboard adapter heeft vaak een grotere antenne in de monitor zitten. Ik denk eerder dat je gewoon te ver weg zit of dat er teveel muren tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij werkt die adapter ook helemaal niet goed in Windows 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je WiFi eens op een ander kanaal te zetten.

Je kan ook met NetStumbler kijken of er andere WiFi netwerken in de buurt zitten, die op hetzelfde kanaal zitten als jouw netwerk. Dit kan ook voor storing zorgen.

TL verlichting en halogeen verlichting storen het WiFi signaal ook.

@hieronder
Pak de handleiding van je router erbij en kijk hoe je het draadloze netwerk op een ander kanaal kan zetten.

De kans is groot dat de andere 3 netwerken op hetzelfde kanaal uitzenden als jouw netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.radio-electronics.com/info/wireless/wi-fi/wifi-channels-overlap.gif

From the diagram above, it can be seen that Wi-Fi channels 1, 6, 11, or 2, 7, 12, or 3, 8, 13 or 4, 9, 14 (if allowed) or 5, 10 (and possibly 14 if allowed) can be used together as sets. Often WiFi routers are set to channel 6 as the default, and therefore the set of channels 1, 6 and 11 is possibly the most widely used. (van Storing op draadloos netwerk door onbeveiligd netwerk buren?)

Dus kijk eens hoe het gaat als je je netwerk zet op kanaal 1 of kanaal 11.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

@ManiacsHouse: Ik bedoel daarmee mijn onboard Wifi. Ik heb Windows Vista, servicepack nummer 2. Té ver weg of te veel muren lijkt me sterk. Er zit een muur tussen en de afstand is krap 5 meter.

@Frigeman: Hoe bedoel je op een ander kanaal? Zou je dit willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51

ManiacsHouse

Scheisse!

Fridgeman heeft een punt. Als er tig draadloze routers om je heen zitten dan loopt dat weleens mis. Ik neem aan dat je een lijst met routers krijgt te zien als je verbinding wilt maken? Staan er daar veel bij?

Handleiding router erbij pakken, daar moet je kunnen vinden hoe kanaal te veranderen.

Gezien je vragen heb ik het idee dat je niet heel veel er van af weet. Kan het niet zomaar zijn dat je inlogt op een niet beveiligde router van de buren? Dit zou dan meteen verklaren waarom je een zwak signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt veel verstand heb ik er inderdaad niet van, maar ik log niet in op het internet van de buren! :D

In het lijstje staan vier routers inclusief die van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:09:
Echt veel verstand heb ik er inderdaad niet van, maar ik log niet in op het internet van de buren! :D

In het lijstje staan vier routers inclusief die van mijzelf.
Ja, maar op welk kanaal zitten ze? InSSIDer is een prima programma hiervoor overigens, beter dan Netstumbler imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk/type router heb je? dan pak ik de handleiding er even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldse
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik heb bijna hetzelfde probleem als Duimpje, ook met het Sitecom 300N-type (WL-344). Het probleem bij mij is dat ik heel regelmatig (vaak om de 15-20 seconden) een uitschieter heb ~2000ms. Deze uitschieter is merkbaar in alle programma's, in skype worden gesprekken vaak beëindigd, web-radio hangt 3-4 seconden of kapt er mee, in online spelletjes resulteert het in 3-4 seconden lag, etc.

We hebben twee van deze USB-adapter aangeschaft (2 computers in huis), één van de computers draait op XP, en mijn computer draait op Vista(64bit), en het probleem doet zich voor op beide computers.
Mijn laptop (met ingebouwde netwerkkaart) daarentegen heeft een gemiddelde ping naar de router van 1ms en nooit problemen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Nieuwe drivers / Oude drivers / Drivers zonder utility (kreeg ik als oplossing na belletje met Sitecom)
- Andere instellingen voor USB-Adapter (via utility van sitecom) / Andere instellingen van router
- Andere kanalen geprobeerd, we draaiden eerst op kanaal 2, ik kwam erachter dat 3 buren op kanaal 11 zitten, en 1 buur op kanaal 1, en heb daarom kanaal 6 geprobeerd, wat het verst van alle andere kanalen vandaan zit. (ook heb ik de andere kanalen nog geprobeerd)
- Ik heb bij iemand anders thuis mijn computer neergezet, waar de router op 1 meter afstand stond, zodat er geen interference kon ontstaan dmv draden/muren
- Verschillende schoonmaak programma's laten draaien om eventuele spyware etc te verwijderen

In alle gevallen bleef het probleem ongewijzigd.
Als ik bij statistieken van utility kijk, is het aantal CRC errors altijd rond 5 maal zo hoog als het aantal frames dat succesvol is aangekomen.

Momenteel ben ik in afwachting van een andere oplossing van Sitecom. Duidelijk lijkt mij in ieder geval wel dat het ligt aan de USB-Adapter, en niet aan de router.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en weten wat het probleem veroorzaakt, een ander product aanschaffen is een makkelijke oplossing, maar niet wat ik zoek, ik wil proberen dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

In dos intypen ( vista ) om alle kanalen te scannen.

code:
1
netsh wlan show networks mode=bssid

Met deze code kun je het volgende uitlezen kanalen zien, signaal sterkte, netwerktype, verificatie, versleuteling, BSSID1, Radiotype N/b/G enz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Misschien niet geheel ontopic maar ik heb ook vaker problemen gehad met USB adapters. Problemen waren verholpen zodra ik overging op een PCI variant.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:22
mexel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 05:55:
In dos intypen ( vista ) om alle kanalen te scannen.

code:
1
netsh wlan show networks mode=bssid

Met deze code kun je het volgende uitlezen kanalen zien, signaal sterkte, netwerktype, verificatie, versleuteling, BSSID1, Radiotype N/b/G enz .
Vergeet niet dat je dit moet uitvoeren in een command venster. Ofwel eerst CMD en dan in command venster die code doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Dos, CMD, Command, zijn allemaal benamingen voor 1 zwart scherm.

Pagina: 1