Toon posts:

Western Digital Elements 1TB Black II plus foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Informatique had ik gevraagd naar de opties inzake mijn weigerende WD Elements 1TB Black. Zij konden hem proberen te koppelen aan andere pc, om te kijken of die hd nog aan te spreken was. Maar daarbij zou mijn garantie vervallen.
Na lang wikken en wegen, heb ik ...nadat een vriend te hulp schoot met een dockingstation ...zelf de schijf er uit gehaald en getest op de Asus Netbook met windows xp sp3. Juist omdat de data zo belangrijk is voor mij.
Maar ook nu, gebeurde er niets...de schijf deed niets...en werd ook niet warm. Windows xp sp3 zag wel de dockingstation.
Via de dockingstation ook ff op de PS3 geprobeerd, maar ook daar niets. (kan een ps3 wel 1TB aan? ).

Nu de schijf ff uit die externe was, ook weer ff zo aangesloten op de netbook. Daarbij was het maf om te zien, dat het blauwe ledje van de schijf(printplaatje) uit was...als alles aangesloten was. Zodra dit printplaatje losgekoppeld werd van de schijf, brande het led ineens wel weer.

Nu de vragen:

- kan het zijn, daar die schijf gewoon niets doet, dat het printplaatje wat vastgeschroefd zit op die schijf, dat die stuk is? is deze te vervangen?

- welke opties heb ik nu nog? Dikke kosten aan dit, kan ik domweg niet betalen.

UPDATE: de foto's van het binnenwerk:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/3533/img1356k.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6066/img1346u.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/9641/img1358d.th.jpg

UPDATE 2 :

Informatique bood aan de externe HD te sturen, en zodat zij hem kunnen bekijken en, wanneer zij een zelfde printplaatje van die schijf hebben, dat ze die dan gaan wisselen met die van mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 09:20 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Nu ie toch open is, zou ik eerst eens proberen om de schijf rechtstreeks aan een machine te hangen, dus zonder usb converter.

Volgens mij zijn de voedingen van die externe behuizingen nog wel eens de boosdoener, dus probeer e schijf eens rechtstreeks aan een pc...

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:26:
Nu ie toch open is, zou ik eerst eens proberen om de schijf rechtstreeks aan een machine te hangen, dus zonder usb converter.

Volgens mij zijn de voedingen van die externe behuizingen nog wel eens de boosdoener, dus probeer e schijf eens rechtstreeks aan een pc...
Thnx ...ik zal eens kijken wie binnen mijn kring een pc heeft staan met sata aansluiting. Meeste hebben notebooks:p
Ook hoop ik ergens, dat als komende week me eigen notebook van Asus weer terugkomt...die externe er aan ineens wel doet. Weet het, hoop tegen beter weten in:-)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik wil je niet teveel hoop geven, maar ik ben inderdaad nog niet overtuigd dat die harde schijf stuk is. Als je hem aansluit op een sata poort op een gewone PC dan weet je het pas zeker. Kleine moeite.

Belangrijk was die data overigens niet echt, want anders had je er wel een backup van, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:57:
Ik wil je niet teveel hoop geven, maar ik ben inderdaad nog niet overtuigd dat die harde schijf stuk is. Als je hem aansluit op een sata poort op een gewone PC dan weet je het pas zeker. Kleine moeite.

Belangrijk was die data overigens niet echt, want anders had je er wel een backup van, toch?
Zodra ik de kans krijg, gaat ie op een gewone pc ...en dan hoop ik dat ie het doet:-) Daarna, als volgende week(hoop ik) mijn eigen notebook terug is van Asus ...koppel ik hem daar ook weer aan. Als dit alles niks oplevert, gaat die externe naar Informatique. En dat is dus gelijk de laatste hoop die ik heb.

Waaruit trek je de conclusie dat ik geen backup heb gemaakt?:-)

Ik HAD 2 backups. In mijn notebook zitten 2 hd's...van elk 500gb groot. 1 was voor de backup, plus een backup op een externe 1TB hd.
Omdat ik snel mijn Asus moest opsturen, heb ik de laatste backup goed weggeschreven op die externe,en daarbij de backup in mijn notebook leeg gemaakt.
Toen pas ging mijn notebook weg, niet wetend...dat die externe de volgende dag geen kick meer gaf.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je je harddisk aan een pc hangt, neem dan ook even Thematopic: Datarecovery door.

Rail Away!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:22:
[...]

Zodra ik de kans krijg, gaat ie op een gewone pc ...en dan hoop ik dat ie het doet:-) Daarna, als volgende week(hoop ik) mijn eigen notebook terug is van Asus ...koppel ik hem daar ook weer aan. Als dit alles niks oplevert, gaat die externe naar Informatique. En dat is dus gelijk de laatste hoop die ik heb.

Waaruit trek je de conclusie dat ik geen backup heb gemaakt?:-)
Goed punt, maar als dat het geval was geweest dan had je niet zoveel moeite gedaan.
Ik HAD 2 backups. In mijn notebook zitten 2 hd's...van elk 500gb groot. 1 was voor de backup, plus een backup op een externe 1TB hd.
Omdat ik snel mijn Asus moest opsturen, heb ik de laatste backup goed weggeschreven op die externe,en daarbij de backup in mijn notebook leeg gemaakt.
Toen pas ging mijn notebook weg, niet wetend...dat die externe de volgende dag geen kick meer gaf.
Tja, op dat moment had je dus geen backup meer. De vraag is in dit soort situaties altijd: 'do I feel lucky' of wil ik de moeite doen om de data op twee losse disks te zetten, waarbij ik er mogelijk nog 1 extra moet kopen? 9 van de 10 x gaat het goed. Maar wil je het risico lopen?

Afhankelijk van de waarde van je data kun je misschien beter een professioneel bedrijf inzetten in plaats van zelf klooien met disks en printplaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Q op 09-05-2010 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:31:
Als je je harddisk aan een pc hangt, neem dan ook even Thematopic: Datarecovery door.
Thnx...staat veel goeie en nuttige info !!!

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:37:
[...]

Tja, op dat moment had je dus geen backup meer. De vraag is in dit soort situaties altijd: 'do I feel lucky' of wil ik de moeite doen om de data op twee losse disks te zetten, waarbij ik er mogelijk nog 1 extra moet kopen? 9 van de 10 x gaat het goed. Maar wil je het risico lopen?

Afhankelijk van de waarde van je data kun je misschien beter een professioneel bedrijf inzetten in plaats van zelf klooien met disks en printplaten.
Ligt er aan hoe je het bekijkt:p Ik had een backup gemaakt...die goed verlopen is. En dus had ik ff geen 2 backups, maar 1.

De waarde van de data is enorm, alleen heb ik geen professioneel geld:-( Dus moet het doen met de opties die ik heb en wel betalen kan.:p

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:22:
[...]
Heb je die 2e schijf echt gewiped of alleen geformatteert oid? In dat laatste geval heb je een grote kans dat je met recovery software de data nog terug kan halen.
Pagina: 1