Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverheijen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
hoi,

Ik heb hier een 3com superstack 3 switch 3300xm (3c16985B).

1 Als ik hem aanzet gaan eerst all unit ledjes aan en knippert de power/self test. (ongeeer 10 seconden)
2 Dan flitsen heel snel de packet ledjes van 1 tot 15.
3 Dan gaan de de unit ledjes knipperen (niet altijd even lang)
4 etc.

Iemand enig idee wat dit kan betekenen / hoe het te fixen?

En hoe zit het met de garantie op deze switch, als ik het goed begrijp was hij eol in 2004 en zit er daarna nog 5 jaar garantie op, dus nu niet meer.

mvg, Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverheijen
Na nog een tijdje de switch te observeren denk ik dat het wel eens aan de voeding zou kunnen liggen. De overgang naar het snel knipperen van de unit ledjes kun je namelijk aan de ventilatoren horen. Toen ik de ventilatoren loskoppelde en de switch aanschakelde gingen de unit lampjes meteen snel knipperen.
Toen ik ze daarna weer aangekoppeld heb was het weer net als beschreven in startpost.
De voltages (gemeten met de switch losgekoppeld van de voeding, maar wel met ventilatoren)
orange 3.41
purple 11.7
red 5.23
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog met een null-modem kabel met telnet op het apparaat komen ? Daar zitten wel mogelijkheden voor diagnose en resetten van dingen.
Je probeert dit bakje standalone neem ik aan ? Weet je ook in welke configuratie deze eerst zat ? Met multikabel bijvoorbeeld ?

Garantie ist alle op zo dingetje, is ook niet meer zoveel waard.
Probeer console of via een patchkabel op de webinterface te komen. Met zoveel ledjes kan het knipperen van alles betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is onduidelijk aan het OH Beleid :?
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverheijen
Hoi,

Heb nullmodem kabel geprobeert, zonder success.
In wat voor configuratie hij eerst zat heb ik geen idee van. Heb hem wel heel eventjes werkend gehad, daarna weer op de plank gezet. en toen ik hem wou gaan gebruiken bleek hij niet meer te werken.

Ik ben nu de voedingspanning aan het meten met de voeding aangesloten op de print. De 12 volt die eerst 11.7 was is nu nog maar 10.6 en voor zo ver ik kan zien (geen condensators etc.) zit er op de switch print geen spanningsregelaar. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb dit probleem wel gehad met een serie Sonicwall firewalls, daar ging de power led ook op hoogfrequent knipperen, maar na een paar keer in en uit schakelen was dat probleem opgelost. Toen deed hij helemaal niks meer..

Ik denk dat je voeding toch raar doet, je zou eens kunnen kijken voor een andere switch en dan onderdelen uitwisselen, ik weet nog wel iemand die een 3300Xm heeft liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 10:51
voeding al gecontroleerd? Oudere 3coms is in 90% vd gevallen brakke voedingen (lekke/bolle condensatoren)
raymonvdm schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:55:
Ik heb dit probleem wel gehad met een serie Sonicwall firewalls, daar ging de power led ook op hoogfrequent knipperen, maar na een paar keer in en uit schakelen was dat probleem opgelost. Toen deed hij helemaal niks meer..
offtopic:
Sommige sonicwalls hebben idd ook wat brakke voedingen (al een paar 190/170 gezien met defecte voeding). Probleem is alleen de parts... sonicwall weigert gewoon losse adaptors te leveren/verkopen... En met hun (afwijkende) voedingsplug is een universele ook niet echt een optie. Samen met het ontbreken van 19' beugelset (bij bv de TZ200/190/NSA240) de 2 grote minpunten imho.

Als iemand een adres voor LOSSE voedingen heeft... graag.. Bij Sonicwall/Alcadis kom je gewoon niet verder dan 'rma sturen'

[ Voor 92% gewijzigd door DJSmiley op 08-05-2010 11:17 ]

Pagina: 1