Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 07:56
Beste,

Ik heb hier een HP Pavilion SlimLine S3330 die ineens uit het niets kapot is gegaan.
Wanneer ik de PC aanzet geeft hij geen beeld. Ik heb hem opengemaakt, alle kabels om de beurt los gekoppeld, maar geen resultaat.. Ik heb er een andere processor in gezet die word ondersteund door het moederboard, het ritueel van om de beurt los koppelen en weer om de beurt aansluiten herhaald, zonder succes.

Als de PC aangezet word, hoor ik de hardeschijf wel draaien, de koeler van de processor gaat draaien en ook de koeler van de videokaart gaat ook gewoon draaien.

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is..

Bedankt,
Bernd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Veel van deze modellen hebben helaas een probleem, 100% zeker weet ik niet maar ik heb meerdere keren van deze modellen langs zie komen met dit probleem (we vermoeden een hitte probleem omdat ze steenvast zeer warm worden binnen in die kleine kast). Vaak was de oplossing een nieuwe moederbord.
Wat je kan proberen is het geheugen omwisselen en/of de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals Freedom_Fighter al aangeeft, het moederbord is waarschijnlijk het probleem.
Lees Pavilion 3360.nl Bios Error onverklaarbaar maar eens (weliswaar een iets ander type maar het zou best wel eens hetzelfde moederbord kunnen zijn).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 07:56
Nee is helaas een ander moederbord. In deze zit een Irvine Foxconn MCP73S01. Maar dat is helaas een ander probleem, want deze geeft niet eens een piep, hij gaat alleen aan, en dat is het, geen piep, geen beeld... Maar ik denk zelf wel dat het wel aan het moederbord ligt.

Bedankt voor de reacties d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Berrie92 op 07-05-2010 20:39 . Reden: Bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 19:45
Berrie92 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:38:
Nee is helaas een ander moederbord. In deze zit een Irvine Foxconn MCP73S01. Maar dat is helaas een ander probleem, want deze geeft niet eens een piep, hij gaat alleen aan, en dat is het, geen piep, geen beeld... Maar ik denk zelf wel dat het wel aan het moederbord ligt.

Bedankt voor de reacties d:)b
Ook mijn HP Slimline s3330.nl is van de week gestopt, en ervaar ik gelijk zaken zoals hierboven beschreven. De machine is van april 2008 en nu al defect, baal er goed van. Geen garantie. In mijn geval, power is aanwezig (gemeten met multimeter) fans draaien op de CPU en in de voedingsunit. Geen beeps bij opstarten, andere memory geeft geen fix. Alles eruit en losgekoppeld ook geen bios beep, ik geef het op. :(

Ben nu op zoek naar een andere SFF, daar de kast niet zo groot is voor niet SFF pc's

Zet te denken aan een Acer X5950

[ Voor 4% gewijzigd door proza op 16-10-2010 15:06 ]

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bekend probleem inderdaad want mijn broer had ook een HP S3360.NL met hetzelfde probleem, waarbij ik de processor, geheugen en videokaart in een ander systeem toen heb uitgetest. Deze werkten gewoon dus helaas was het het moederboard en dat dan ook al na nog geen 1,5 jaar tijd, en ook nog eens buiten de garantie. Ik heb toen nog bij HP geinformeerd en ze konden een nieuw board nog leveren echter alles bijelkaar kwamen zij uit op 250 euro waarbij die betreffende persoon al zei van tja beter een nieuwe pc kopen.
Pagina: 1