PS3 Mediaserver > Xbox 360: Pixelation na 10 min

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag aan de slag gegaan met PS3 Media Server (omdat ik genoeg had van het trage TVersity en PSM beter zou zijn) Ook kan PSM beter .mkv transcoden. Ik stuit alleen op een irritant probleem. Na 10 minuten krijg ik zware pixelation problemen, en ik heb geen idee waar dat aan ligt.

De eerste 10 minuten gaan geweldig, maar je kunt er de klok op gelijk zetten dat ie precies na 10 minuten begint te kloten. Ligt niet aan de film, want heb al meerdere uitgetest. De vraag is, waar ligt het wel aan?

Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zie je alleen die pixels, of verloopt de film verder wel goed (dus loopt het door, is het geluid OK?)

Wat zijn de specs van je PC/Server en misschien nog belangrijker, hoe is je netwerk ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Film loopt wel door, alleen wordt het beeld heel blokkerig, gaat het schokken en zie ik dus grote blokken pixels.

CPU is een core 2 duo, dus dat moet genoeg zijn. Netwerk is draadloos (xbox staat een verdieping lager). Hier kan het sowieso niet aan liggen denk ik, aangezien de eerste 10 minuten zonder problemen verlopen.

Vanmiddag heb ik tijd en ga ik eens wat settings aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:03:
Film loopt wel door, alleen wordt het beeld heel blokkerig, gaat het schokken en zie ik dus grote blokken pixels.

CPU is een core 2 duo, dus dat moet genoeg zijn. Netwerk is draadloos (xbox staat een verdieping lager). Hier kan het sowieso niet aan liggen denk ik, aangezien de eerste 10 minuten zonder problemen verlopen.

Vanmiddag heb ik tijd en ga ik eens wat settings aan en uit zetten.
Draadloos en streamen is vaak simpelweg een no-go, dat het tien minuten vloeiend loopt kan te maken hebben met de standaard buffer die PMS hanteert van 400 MB.

Sluit eea eens bedraad aan, ter test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedraad wil ik niet testen. Ik snap best dat het dan beter gaat, maar dat is simpelweg geen optie. Buffer is constant vol, wat volgens mij betekent dat de CPU het allemaal makkelijk bij kan houden.

Pixelation is weg nu, moest blijkbaar de setting ASS/SSA ondertitels uitzetten. Stond ergens in kleine lettertjes dat dat problemen gaf met MEncoder.

Ben nu nog wat met de kwaliteit settings aan het klooien. Tot nu toe heb ik nog altijd beter beeld dan een simpele .avi, dus wat dat betreft ben ik tevreden. Helaas hangt ie wel nog soms een klein beetje vast. Bitrate piekt dan ff naar de 20.000 ongeveer, terwijl de buffer vol is. Betekent dit dat de wireless snelheid niet genoeg is, of dat de 360 het niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:22:
Bedraad wil ik niet testen. Ik snap best dat het dan beter gaat, maar dat is simpelweg geen optie. Buffer is constant vol, wat volgens mij betekent dat de CPU het allemaal makkelijk bij kan houden.

Pixelation is weg nu, moest blijkbaar de setting ASS/SSA ondertitels uitzetten. Stond ergens in kleine lettertjes dat dat problemen gaf met MEncoder.

Ben nu nog wat met de kwaliteit settings aan het klooien. Tot nu toe heb ik nog altijd beter beeld dan een simpele .avi, dus wat dat betreft ben ik tevreden. Helaas hangt ie wel nog soms een klein beetje vast. Bitrate piekt dan ff naar de 20.000 ongeveer, terwijl de buffer vol is. Betekent dit dat de wireless snelheid niet genoeg is, of dat de 360 het niet aan kan?
Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, duidelijk.

Dit is trouwens hoe mijn netwerk er nu uit ziet
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/5449/netwerkplaatje.jpg

Ik geef toe dat de Bridge niet echt op een tactisch punt staat(lees: in een hoek, marmeren kastje) Moet veel obstakels overwinnen. Dit zorgt er voor dat de router maar ong 27% signaal heeft. DD-WRT software geeft dit aan, samen met een snelheid van 24-36Mbps. Lijkt me voor de hand liggend dat als ik dat apparaatje op een andere plek zet, waar ie meer vrij staat, ik beter signaal moet hebben en dus ook die 20.000 bitrate af en toe geen probleem meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ligt eraan, maar vergeet niet dat wifi half-duplex is. Als je 54g verbindt, haal je geen 54 Mbps maar 27. Bij een minder bereik kom je dus al snel onder kritieke grenzen.

Daarnaast kan PMS met transcoding vaak bitrates halen van ruim boven de 100 Mbit, waardoor zelfs een regulier 100 Mbit netwerk een bottleneck gaat vormen. Dit komt nogal eens voor bij stevige HD films. Het is dus geen directe garantie voor succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat eerste wist ik niet. Thanks voor de info. Als ik op de bridge kijk wanneer die de stream ontvangt, is er wifi verkeer van 4-5, met soms een kleine uitschieter naar boven. Dus als de ontvangst beter wordt is er genoeg ruimte voor verbetering.

Ik ga ook geen full HD streamen. Dat is niet de bedoeling voorlopig. Punt is dat de 350mb bestandjes als je een aflevering download gewoon redelijk slecht beeld geven, en daar wil ik vanaf. Dat is alles. 100Mb is dus niet van toepassing op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:38:
Oke, dat eerste wist ik niet. Thanks voor de info. Als ik op de bridge kijk wanneer die de stream ontvangt, is er wifi verkeer van 4-5, met soms een kleine uitschieter naar boven. Dus als de ontvangst beter wordt is er genoeg ruimte voor verbetering.

Ik ga ook geen full HD streamen. Dat is niet de bedoeling voorlopig. Punt is dat de 350mb bestandjes als je een aflevering download gewoon redelijk slecht beeld geven, en daar wil ik vanaf. Dat is alles. 100Mb is dus niet van toepassing op mij.
Moet inderdaad met een goed wifi signaal ook te bereiken zijn, zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:40:
[...]

Moet inderdaad met een goed wifi signaal ook te bereiken zijn, zeker :)
Nou, binnenkort komt er een nieuw TV meubel. Dan kan dan meteen gekeken worden voor een betere plek voor de ontvanger.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp en uitleg. Ik heb er weer wat van opgestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:49:
[...]

Nou, binnenkort komt er een nieuw TV meubel. Dan kan dan meteen gekeken worden voor een betere plek voor de ontvanger.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp en uitleg. Ik heb er weer wat van opgestoken ;)
No problem, er staat ook erg veel info in het centrale PMS topic :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1388734

Gaat vaak over de PS3 icm PMS, maar veel is ook van toepassing op de 360.

[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 07-05-2010 14:54 ]

Pagina: 1