Toon posts:

Laptop voor Revit 2010 - tot €1500

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een laptop die Revit goed kan draaien, ook de grote projecten, maar deze mag niet meer kosten dan €1500. Ik ben een student bouwkunde en ga hem volgend schooljaar gebruiken om mee af te studeren, dus hij moet een groot project in Revit goed aankunnen.

Ik heb al vooronderzoek gedaan, maar ik kom telkens met een goede laptop boven de €2000 uit.

de globale eisen voor een laptop met Revit zijn:

processor:
1. duocore 2,6 ghz of hoger
2. Quad core 1,6 ghz of hoger

Intern geheugen:
6-8 Gb

Videokaart:
Een kaart uit de serie Quadro FX of de FireGL van Ati zijn volgens mij toegespitst op het gebruik van Cad-programma's. Het probleem is echter dat deze onbetaalbaar zijn als ik een laptop onder 1500 euro zoek. Een goede game-kaart moet volgens mij ook genoeg zijn om het 3D proces te ondersteunen. (bijv. een GTX285)

Harde schijf:
SSD is het best, deze kan het project het snelst schrijven en lezen. een 7200 tpm schijf van 500 gb is volgens mij iets betaalbaarder.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :) , ik heb deze laptop in augustus nodig. ben al een tijdje aan het rondneuzen op internet, maar nergens vind ik óf iets betaalbaars, óf iets dat ik zoek 8)7 !!

help! |:(

Groeten Thom

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 21:31
Je kan eens wat fabrikanten bellen.

Bij o.a. Dell geven ze goed informatie als je aangeeft wat je eisen zijn en je krijgt nog flinke kortingen ook als je belt. Dat is dus een tip.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wij hebben op het werk (architectenbureau) meerdere laptops waar Revit op darait, en de specs vallen echt wel mee.

Behalve als je gaat renderen, heb je met een gemiddeld goede laptop al voldoende in huis. Een redelijke videokaart is wel vereist, maar de laptops waar ik het over heb vallen allemaal best mee, qua specs.

Een gaminglaptop zou kunnen voldoen, zoals Republic of Gamers-serie van Asus.

Dit zou wellicht al voldoende zijn: pricewatch: Asus N71JQ-TY002X

Werk je met een extern scherm, dan is de beelddiagonaal groter = beter, en zou je kunnen volstaan met een 17" laptop.

http://tweakers.net/price...2298;252297;251433;253496

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica