PC start niet, geeft zwart scherm,veilige modus doet het wel

Pagina: 1
Acties:

• m909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 14:37
> moderator, dit is mijn eerste bericht ik weet niet of ik deze in het juiste forum deel plaats..

1 dag geleden starte een programma niet op, maar hij stond wel bij processen.. ik wou mijn pc afsluiten en hij ging vast staan, hij sloot niet af waarop ik de computer handmatig (met de knop) uit heb gezet.

Ik wil de pc vanochtend weer gebruiken en nu blijkt hij niet meer te laden.. na het XP windows logo + blauwe laad balkje krijg ik een zwart scherm met witte cursor en verder gebeurd er niets meer.

Ik heb gescant met: malwarebytes en spybot (beide vonden geen virussen)

Ik heb een chkdsk C: /f en chkdsk C: /f /r uitgevoerd. maar na een reboot deed hij nog niets.

Hoe dan ook de veilige modus werkt gelukkig perfect, geen problemen (geen stank wat wijst op een kapotte condensator)..

Het liefste had ik op systeemherstel willen klikken maar ik heb nog geen herstelpunten in de maand Mei en ik kan ook niet 1 maand terug klikken.

Ik heb het idee dat er een fout in het register kan zitten en ik zoek naar een manier om toch een soort van systeemherstel uit te kunnen voeren..

Of als het wat anders is dan ontbreken wellicht bestanden om op te kunnen starten in normale modus.

Is er iemand die mij zou willen helpen want ik ben absoluut geen expert (met een troubleshooter ga ik er ook echt niet uit komen want ik begrijp daar niet veel van.

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Doet hij het met een linux live cd wel prima ? dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het hardware is die het niet doet en het inderdaad een software/windows probleem is.

Misschien staat hier ook nog wat tussen ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018546

[ Voor 25% gewijzigd door Marmotje op 06-05-2010 07:11 ]

apt-get moo

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Wellicht dat je vanuit de veilige modus via de eventviewer kunt zien waarom het systeem blijft hangen. Hoe lang heb je gewacht toen hij bleef hangen op het zwarte scherm?

Wat voor virusscan heb je draaien? Heb je toevallig recent Windows Update gedraait of een driver vervangen?
Daarnaast zou ik eens een progje downloaden om je HDD op fouten te testen.

Desktop | Server | Laptop

• m909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 14:37
wat doet een linux live cd precies ??? hier heb ik nog nooit van gehoord.. "ik zoek ondertussen al op google" hoe dan ook heb ik die cd niet ..

ik heb +/- een halfuur gewacht... maar zonder resultaat.

windows update weet ik niet .. is dit niet alleen voor windows 7 ?? ik gebruik XP... stel mijn pc heeft zichzelf geupdate dan zou dit goed mogelijk kunnen zijn maar hier ben ik mij niet van bewust.

ik heb spybot en die vind veel maar nu niets..

en malwarebytes die vond ook niets..

wat ik vreemd vind is dat ik bij systeemherstel niet terug kan naar de vorige maand.. en in mei is nog geen herstelpunt.. ik had namelijk graag systeemherstel willen doen.. nu is mijn vraag: kan dit niet alsnog via een omweg ik heb namelijk gelezen dat een pc altijd de laatste 5 configuraties onthoud ? hier weet ik alleen verder niets vanaf.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Windows Update wordt ook gebruikt door XP hoor. Probeer anders vanuit veilige modus eens een online virusscan zoals die van trendmicro. spybot en malwarebytes vind ik persoonlijk niet echt een goede check.

een linux live cd is een cd waar een linux OS vanaf kan draaien zonder dit te hoeven installeren. Dit soort cd's kun je gebruiken op het moment dat je systeem het niet goed doet om uit te sluiten of het een hardwarematig probleem is (dan doet een live cd het meestal ook niet) of een softwarematig probleem (windows doet het niet maar de live cd werkt wel naar behoren). Dit soort cd's beschikken vaak ook over tools om specifieke onderdelen van je systeem te testen en geven vaak ook de mogelijkheid om bestanden van je huidige installatie te reden als je niet meer in je OS kunt komen. Live cd's zijn gewoon gratis te downloaden en zeker te vinden via google.

Dat de pc altijd de laatste 5 configuraties onhoudt is nieuw voor mij eerlijk gezegd. Als je systeemherstel uit hebt staan (of recent de laatste versies verwijdert hebt) kan het zijn dat je geen versie terug kunt. Als ik het zo hoor zou ik toch gaan overwegen op met een schone installatie te beginnen. Copieer vanuit veilige modus je bestanden en begin gewoon opnieuw. Dat is denk ik makkelijker dan te gaan zoeken wat het is. Al zou ik eerst een keer een testje doen met een online virusscan.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

1: krijg je geen blue screen of death? ( zo nee, je kan zorgen dat je wel meldingen krijgt van de fout door: )
-rechtermuis deze computer --> eigenschappen
- Geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen
- het vinkje bij "Automatisch opnieuw opstarten" UIT zetten

2: heb je toevallig een acer PC? met acer software? (heb zelf al verschillende pc's gezien die na een windows update van XP conflicten krijgen met acer software)

Puntje 1 is denk ik het nuttigst, zorg dat je er achter komt wat de fout is!

suc6
Pagina: 1