En weer mooier geworden
Ziet er echt gaaf uit, zo'n klein bordje met van die koelbokken erop
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
lOl blue-tiger. (ik denk dat een Scythe Mugen wel "groots" had gestaan ipv de intel stock cooler)Blue-Tiger schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 07:29:
[...]
Nee, ik volg de mod al vanaf het beginMaarehm... stom dat ik daar overheen heb gedacht
Vergeef me, oh goede gnoom
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
mugen zou gelijk hele bord in beslag nemen
ja, daag.
Zeer nice! Northbridge is mooi in elkaar gesleuteld.
- YellowOnline
- Registratie: Januari 2005
- Laatst online: 28-03-2023
BEATI PAVPERES SPIRITV
:strip_icc():strip_exif()/u/135404/crop586e284093763_cropped.jpeg?f=community)
Geen matches
Prachtige mod
Had hij zeker, was je gelijk je bord kwijtGNOOM172 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:49:
[...]
lOl blue-tiger. (ik denk dat een Scythe Mugen wel "groots" had gestaan ipv de intel stock cooler)
offtopic:
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe een Mugen II eruit ziet op dit bord
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe een Mugen II eruit ziet op dit bord
Het moederbord kan echt nu even de opslag in
Zo, trouwe volgers van mijn mod. De laatste keer had ik het in de laatste zin over ; "even een VRM koeler maken". Dat heb ik gedaan en wil jullie de foto's niet onthouden.
Meteen doorgegaan om de verbinding te maken met de Northbridge en Cpu. Daar komen dan de naoorlogse oplossingen in die we gewend zijn vanuit Rusland. Lekker met koper en plastic aan de gang. Heerlijk betrouwbare aansluitingen. Kan wel weer veel praten maar de foto's spreken voor zich.
Eerst maar de Mosfetjes (of hoe ze ook heten) aanpakken. Ik had nog een stukje koelblok over die ik op de videokaart had gezet. Deze dus;

Hier is de plek,

Hier het resultaat;

Aangezien ik erg van symetrie houdt is het jammer dat ik geen koelblokken meer heb en er ook geen mosfetjes zitten.
Dan door om een verbinding te maken met de P55 Northbridge en de CPU koeler. Vanuit het reservoir gaat de Northbridge gevoed worden. Daar kan ik nog niets mee doen voordat het moederbord in de kast zit.
De rare aansluitingen komen in aanmerking voor de verbinding tussen de koelblokken. Ze waren in de uitverkoop bij www.freezinghardware.nl en ik dacht dat ik ze wel kon gebruiken. Het schroefdraad past precies in de waterblokken. Alleen van de veer wil ik af;

Ik zou niet weten welk schroefdraad het is maar de diameter van de slang is 6 mm. De buitendiameter mag niet meer zijn dan 8 mm. Dat gaat voor mijn idee niet helpen, dus meteen maar buitendiameter opgeboord naar 10 mm.

Kiek.....
Da's de bedoeling;

Het koperpijp is afkomstig van de Apple waterkoeling
De "Tsjernolook" is geintroduceerd! Tja het is even wennen (zelfs ik moet eraan wennen) maar ik denk straks dat het erg industrieel staat in de kast. Misschien dat er nog een kleine verandering in komt maar voor nu laat ik het even zitten.

Met de videokaart even in het slot gestoken blijft er niets over van het bord;

Zo en nu door met het verbouwen van de kast. Kijken waar het moederbord het beste past en vooral het reservoir die het koelwater gaat verzorgen voor GPU en (NB)CPU.

Tot smurfs;
Zo, trouwe volgers van mijn mod. De laatste keer had ik het in de laatste zin over ; "even een VRM koeler maken". Dat heb ik gedaan en wil jullie de foto's niet onthouden.
Meteen doorgegaan om de verbinding te maken met de Northbridge en Cpu. Daar komen dan de naoorlogse oplossingen in die we gewend zijn vanuit Rusland. Lekker met koper en plastic aan de gang. Heerlijk betrouwbare aansluitingen. Kan wel weer veel praten maar de foto's spreken voor zich.

Eerst maar de Mosfetjes (of hoe ze ook heten) aanpakken. Ik had nog een stukje koelblok over die ik op de videokaart had gezet. Deze dus;

Hier is de plek,

Hier het resultaat;

Aangezien ik erg van symetrie houdt is het jammer dat ik geen koelblokken meer heb en er ook geen mosfetjes zitten.
Dan door om een verbinding te maken met de P55 Northbridge en de CPU koeler. Vanuit het reservoir gaat de Northbridge gevoed worden. Daar kan ik nog niets mee doen voordat het moederbord in de kast zit.
De rare aansluitingen komen in aanmerking voor de verbinding tussen de koelblokken. Ze waren in de uitverkoop bij www.freezinghardware.nl en ik dacht dat ik ze wel kon gebruiken. Het schroefdraad past precies in de waterblokken. Alleen van de veer wil ik af;

Ik zou niet weten welk schroefdraad het is maar de diameter van de slang is 6 mm. De buitendiameter mag niet meer zijn dan 8 mm. Dat gaat voor mijn idee niet helpen, dus meteen maar buitendiameter opgeboord naar 10 mm.

Kiek.....

Het koperpijp is afkomstig van de Apple waterkoeling
De "Tsjernolook" is geintroduceerd! Tja het is even wennen (zelfs ik moet eraan wennen) maar ik denk straks dat het erg industrieel staat in de kast. Misschien dat er nog een kleine verandering in komt maar voor nu laat ik het even zitten.

Met de videokaart even in het slot gestoken blijft er niets over van het bord;

Zo en nu door met het verbouwen van de kast. Kijken waar het moederbord het beste past en vooral het reservoir die het koelwater gaat verzorgen voor GPU en (NB)CPU.

Tot smurfs;

Ziet er strak uit hoor!
Ik volg je modwerk al enige tijd met plezier, kundig netjes werk! ga zo voorts
Ik volg je modwerk al enige tijd met plezier, kundig netjes werk! ga zo voorts
Ziet er zeker super vet uit die pijp tussen NB en CPU, alleen hoe ga je nu de slang vanuit de andere fitting op je cpu-blokje laten laten lopen? ziet eruit alsof er heel erg weinig ruimte is.
Super mooie mod verder.:)
Super mooie mod verder.:)
Me like die koperen pijp
Maar even een vraagje: Kun je het moederbord eraan optillen?
Verwijderd
Geen matches
Oeh, die pijp is mooooii!
Nu nog zorgen dat je een oerwoud van dat soort buizen door je kast krijgt, en klaar is klussmurf!
Jaw dat zou wel vet zijn, mischien de kabels ook door (koper)pijpjes leiden?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:53:
Oeh, die pijp is mooooii!Nu nog zorgen dat je een oerwoud van dat soort buizen door je kast krijgt, en klaar is klussmurf!
Dat maakt het lekker industrieel
if (!coffee) {
Work = false; }
Die pijp is echt vet gemaakt! Ook een slim idee..
- Mexel
- Registratie: Juni 2009
- Laatst online: 03-03 19:20
↓ volgende bericht hieronder ↓
:strip_exif()/u/305588/mexel.gif?f=community)
Geen matches
Ga je ook nog klemmetjes gebruiken op de koperen pijp om lekken te voorkomen ?
↓ volgende bericht hieronder ↓
die pijp is zeker wel van ''industriele waarde''
Mop mop, gas derop!
Je kan het moederbord eraan optillen maar dan wel zonder de videokaart.Blue-Tiger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 06:47:
Me like die koperen pijpMaar even een vraagje: Kun je het moederbord eraan optillen?

Deze koperenpijp zit zo vast om het plastic die raakt niet los.Mexel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:16:
Ga je ook nog klemmetjes gebruiken op de koperen pijp om lekken te voorkomen ?
Ook als het plastic wat warmer (en dus flexibeler) wordt door gebruik?GNOOM172 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:53:
Deze koperenpijp zit zo vast om het plastic die raakt niet los.
You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.
K0n je de koperen pijp niet direct in de koppelingen drukken (nu kan dat niet meer natuurlijk omdat je hebt opgeboord)? Of paste dat niet?GNOOM172 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:53:
[...]
Je kan het moederbord eraan optillen maar dan wel zonder de videokaart.
[...]
Deze koperenpijp zit zo vast om het plastic die raakt niet los.
Ze zijn er warm omheengeschoven en er komt geen druk op te staan dus zal het hopelijk niet los gaan.ThomVis schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:41:
[...]
Ook als het plastic wat warmer (en dus flexibeler) wordt door gebruik?
Het koperpijp en de flens zijn beide 6mm. Dat risico vond ik weer wat te groot. Maar ik heb nog genoeg uitdagingen met de andere verbindingen. Ik heb namelijk al 8mm zacht koperpijp in huis. Die wil ik overigens ook met slang omkleden.L0calh0st schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:09:
[...]
K0n je de koperen pijp niet direct in de koppelingen drukken (nu kan dat niet meer natuurlijk omdat je hebt opgeboord)? Of paste dat niet?

Ook leuk om te horen dat iedereen dat koperwerk wel mooi vind worden.
Ja ziet er zeker leuk uit met dat koperwerk
.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Echt mooi die pijp 
Hoe heb je die koelblok op de mosfets vast gezet?
Zie wel dat ze een stukje onder de cpublok houders zitten maar blijft het dan zitten?
Zie wel dat ze een stukje onder de cpublok houders zitten maar blijft het dan zitten?
Zalman heeft van die warmte geleidende zelfklevende plakkers die ze op hun VGA coolchipset bijleveren. Die heb ik daarvoor gebruikt. En de op de 0,01 mmCalamor schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:56:
Echt mooi die pijp
- BGB4rn
- Registratie: September 2008
- Laatst online: 30-09 14:43
ductape en tie-wraps FTW !
/u/273924/Untitled.png?f=community)
Geen matches
staat nice hoor dat eind koperpijp
maar zit dat nou in die slang geklemd of zo en ben je niet bang dat het zo gaat lekken ?
Signature
Het zit helemaal vast. Het koperpijp loopt net tot aan de flens, die zorgt ervoor dat de slang niet kan uitzetten. Ik heb de slang verwarmd tot 60c en toen er omheen geschoven, daar was al aardig wat kracht voor nodig. Gaat het los......meltdown.BGB4rn schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:26:
staat nice hoor dat eind koperpijpmaar zit dat nou in die slang geklemd of zo en ben je niet bang dat het zo gaat lekken ?
Haha, is een watersensor dan niet handig om een alarm (dat luchtalarm idee) af te laten gaan? Just in case haha!GNOOM172 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:38:
[...]
Het zit helemaal vast. Het koperpijp loopt net tot aan de flens, die zorgt ervoor dat de slang niet kan uitzetten. Ik heb de slang verwarmd tot 60c en toen er omheen geschoven, daar was al aardig wat kracht voor nodig. Gaat het los......meltdown.
Gave mod....

Kan je niet beter je CPU koelblok een kwartslag CW draaien.
Het lijkt er dan op dat de linkeraansluiting van je chipset en de rechtaansluiting van je cpu boven elkaar zitten.
Wellicht beter qua symmetrie ?

Het lijkt er dan op dat de linkeraansluiting van je chipset en de rechtaansluiting van je cpu boven elkaar zitten.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
- Khatarian
- Registratie: Juni 2009
- Laatst online: 05-10 08:35
Omdat regen meestal valt...
:strip_icc():strip_exif()/u/304428/Khat.jpg?f=community)
Matched: gnoom
Ik volg deze mod al een poosje, maar deze afwerking is wel van hele hoge kwaliteit!
Succes met modden GNOOM!
En ik vind het koper ook wel wat hebben.
Succes met modden GNOOM!
En ik vind het koper ook wel wat hebben.
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Bijna goed, misschien zet ik er nog wel een bocht in ofzo. Maar ik kan het CPU koelblok niet een kwartslag draaien. Omdat het systeem met "gravity fed" (google maar) of mijn benaming "zero pressure" gaat werken; dus het water stroomt vanaf een reservoir boven langs de componenten zonder druk en wordt weer beneden opgevangen, komt anders het CPU koelblok half leeg te staan. Vandaar deze oplossing. En er komt nog veel meer koper in.Mike2k schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:04:
Gave mod....
[afbeelding]

Ik kan er toch niet vanaf blijven; Moederbord mag nu echt even de wachtkamer in.
Aangezien de respons van jullie positief is over het koperwerk kon ik het toch niet laten om ermee door te gaan. Na een nachtje van dromen over koperpijp en vooral de aansluitingen heb ik het volgende uitgewerkt.
Maar eerst de VRM's, Mosfet, Spanningsregelaars of hoe ze ook mogen heten. Na wat Google werk kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk alleen maar simpele, niet warm wordende electronika componenten van een koelblok heb voorzien. Volgens mij moet ik namelijk deze hebben. ( degene die eronder zitten )

Wat ik zoal zag worden deze kleine 4-potige dingen bloody hot, dus dan maar koelblokjes erop,
wat Zalman koelblokjes voor videokaarten zijn het slachtoffer (sorry voor de onscherpe foto);

Hoppa, die zijn nu ook iets koeler (ze zitten recht maar de camera werkt niet echt mee vandaag,,,vocht?)

Maar nu het echte werk, pijpen buigen. Na weer veel googelen hoe je het beste zacht koperbuis kan buigen waren onder andere de veer en zand de ultieme oplossing om het zachte 8 mm koperpijp te buigen, hier de veer..... van FreezingHardware. Volgens mij had ik die gisteren net afgezaagd;

Daar valt uitstekend mee te buigen, hier de 2 (onafgewerkte) "buigsels";

Niet strak? de onderstaande foto's zijn Echt Tsjernobuild! let ook op de zalman heatsinks overal.

Kat is het er niet mee eens;

De tygon slang is nog een beetje zacht van het warme water, maar allemaal exact op maat, symetrisch en strak vast. De uiteinden zijn klaar voor het volgende koperwerk.

De kopersmurf gaat nu weer lekker slapen en dromen over.....
Aangezien de respons van jullie positief is over het koperwerk kon ik het toch niet laten om ermee door te gaan. Na een nachtje van dromen over koperpijp en vooral de aansluitingen heb ik het volgende uitgewerkt.
Maar eerst de VRM's, Mosfet, Spanningsregelaars of hoe ze ook mogen heten. Na wat Google werk kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk alleen maar simpele, niet warm wordende electronika componenten van een koelblok heb voorzien. Volgens mij moet ik namelijk deze hebben. ( degene die eronder zitten )

Wat ik zoal zag worden deze kleine 4-potige dingen bloody hot, dus dan maar koelblokjes erop,
wat Zalman koelblokjes voor videokaarten zijn het slachtoffer (sorry voor de onscherpe foto);

Hoppa, die zijn nu ook iets koeler (ze zitten recht maar de camera werkt niet echt mee vandaag,,,vocht?)

Maar nu het echte werk, pijpen buigen. Na weer veel googelen hoe je het beste zacht koperbuis kan buigen waren onder andere de veer en zand de ultieme oplossing om het zachte 8 mm koperpijp te buigen, hier de veer..... van FreezingHardware. Volgens mij had ik die gisteren net afgezaagd;

Daar valt uitstekend mee te buigen, hier de 2 (onafgewerkte) "buigsels";

Niet strak? de onderstaande foto's zijn Echt Tsjernobuild! let ook op de zalman heatsinks overal.

Kat is het er niet mee eens;

De tygon slang is nog een beetje zacht van het warme water, maar allemaal exact op maat, symetrisch en strak vast. De uiteinden zijn klaar voor het volgende koperwerk.

De kopersmurf gaat nu weer lekker slapen en dromen over.....

Wordt echt mooi. Alleen lijkt het me zo dat als je 2 koper buizen aan elkaar gaat maken, dat dat heel snel lekt. Koper geeft wel weer een vette look
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
wordt het niet eens tijd voor een leak-testje?
Mop mop, gas derop!
Verwijderd
Geen matches
als je dit goed doet krijg je echt niet snel lekken. De beste manier is om een kant af te sluiten, CO2 in de andere kant te pompen en dan solderen. het CO2 is nodig omdat je anders verbranding in je buis krijgt waardoor je roet krijgt, wil je niet in je WC loop lijkt me zoCornelisjuh schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:37:
Wordt echt mooi. Alleen lijkt het me zo dat als je 2 koper buizen aan elkaar gaat maken, dat dat heel snel lekt. Koper geeft wel weer een vette look
Wordt steeds interessanter deze CiP.
Moet wel zeggen dat ondanks al dit koper getover ik het meeste uitkijk naar het sarcofaag effect dat je wou creëren. Dat zal het de echte Tsjerno-look geven vermoed ik zo, niet alleen USSR-industrie-look.
Oh ja, ik mag de reactor niet vergeten natuurlijk, die heeft ook een mooie Tsjerno-look.
Die 2 dingen zijn voor mij toch echt de uitspringend, ook al mag de rest er ook absoluut wezen met de rauwe looks die je creëert in de anders zo smetteloze G5 behuizing.
Moet wel zeggen dat ondanks al dit koper getover ik het meeste uitkijk naar het sarcofaag effect dat je wou creëren. Dat zal het de echte Tsjerno-look geven vermoed ik zo, niet alleen USSR-industrie-look.
Oh ja, ik mag de reactor niet vergeten natuurlijk, die heeft ook een mooie Tsjerno-look.
Die 2 dingen zijn voor mij toch echt de uitspringend, ook al mag de rest er ook absoluut wezen met de rauwe looks die je creëert in de anders zo smetteloze G5 behuizing.
Ik heb nog het een en ander gezien voor als idee bij je projectje ik zal snel foto`s plaatsen:D
De foto`s!

Het is een buisje van een auto radiator! (Volvo XC90)
ik zag het vannochtend en moest gelijk aan deze mod denken
De foto`s!

Het is een buisje van een auto radiator! (Volvo XC90)
ik zag het vannochtend en moest gelijk aan deze mod denken
[ Voor 68% gewijzigd door wally1987 op 12-06-2010 17:26 ]
Dat buisje zit in het circuit van de stuurbekrachtiging.
Dit stukje pijp met koelribben zorgt ervoor dat de stuurbekrachtigingsolie (leuk scrablewoord) gekoeld wordt.
Misschien dat een tripje naar de plaatselijke autosloperij leuke dingen oplevert voor je mod
Dit stukje pijp met koelribben zorgt ervoor dat de stuurbekrachtigingsolie (leuk scrablewoord) gekoeld wordt.
Misschien dat een tripje naar de plaatselijke autosloperij leuke dingen oplevert voor je mod
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Wally; Uitstekend idee, waar kan ik de ijzerzaag naartoe sturen? Je hoeft niet echt te bukken omdat de Volvo vrij hoog op z'n poten staat. De bubbeltjes envelop kan je gebruiken om dat stukje pijp retour te sturen
Alles is overigens mogelijk een onderdeel voor mijn casemod, ik moet alleen wel nog de ruimte hebben, het wordt allemaal nogal krap.
Ik ben meteen met je goed idee mijn "computerhok" ingedoken; "ik moet nog ergens 2 mooie HP heatpipes hebben liggen". Dus druk op zoek en gevonden.
Update 3084
; Moederbord, 2 vliegen in 1 klap
Vandaag kwam ook mijn aangekochte, via een medetweaker, Kingston Hyper 1800 2 x 2Gb compatibel goed overclockbare geheugen binnen. Alleen de blauwe kleur staat me niet aan. Stoer voor een ander maar niet voor mijn casemod;

Door het idee van de Volvo en me net binnengekregen geheugen het volgende maar "even" in elkaar gezet.
Een aluminium profiel (binnenmaat 16 mm) dekt wel de dikte van de 2 DDR geheugens af maar niet helemaal de onderkant.

Afplakken met isolatietape (makkelijk verwijderbaar) en de blauwe onderkant is afgedekt.

Ach, jullie denken; "wat is hij nou weer van plan" wordt helemaal niks.....

Tsjernolook Supreme!

Tsjernobuild deluxe;

Ik lijk wel een Knutselsmurf uit de jaren 80 (vorige eeuw) met deze casemod. Ach het is weer eens wat anders;

In ieder geval, ThanX voor de ideeen en suggesties en tot smurfs!
Alles is overigens mogelijk een onderdeel voor mijn casemod, ik moet alleen wel nog de ruimte hebben, het wordt allemaal nogal krap.
Ik ben meteen met je goed idee mijn "computerhok" ingedoken; "ik moet nog ergens 2 mooie HP heatpipes hebben liggen". Dus druk op zoek en gevonden.
Update 3084
Vandaag kwam ook mijn aangekochte, via een medetweaker, Kingston Hyper 1800 2 x 2Gb compatibel goed overclockbare geheugen binnen. Alleen de blauwe kleur staat me niet aan. Stoer voor een ander maar niet voor mijn casemod;

Door het idee van de Volvo en me net binnengekregen geheugen het volgende maar "even" in elkaar gezet.
Een aluminium profiel (binnenmaat 16 mm) dekt wel de dikte van de 2 DDR geheugens af maar niet helemaal de onderkant.

Afplakken met isolatietape (makkelijk verwijderbaar) en de blauwe onderkant is afgedekt.

Ach, jullie denken; "wat is hij nou weer van plan" wordt helemaal niks.....

Tsjernolook Supreme!

Tsjernobuild deluxe;

Ik lijk wel een Knutselsmurf uit de jaren 80 (vorige eeuw) met deze casemod. Ach het is weer eens wat anders;

In ieder geval, ThanX voor de ideeen en suggesties en tot smurfs!

[ Voor 74% gewijzigd door GNOOM172 op 12-06-2010 22:04 ]
@update.......
HOLY SHIIIITTT!!!
HOLY SHIIIITTT!!!

Mop mop, gas derop!
wow, ziet er goed uit allen zou ik zelf in de finnen inkeppingen maken ( happen) zodat het als het ware "om" de alu stip zit

( en als die kopere pijp eruit kan word het nog mooier)

[ Voor 36% gewijzigd door [Remmes] op 12-06-2010 22:34 ]
ja, daag.
Dat ziet er super uit! Die geheugen koeler is echt super vet!
Dat is een goed idee, zat ik ook aan te denken, misschien doe ik dat ook wel, maar ben er wel ff zoet mee. Alle lamellen zitten vast en knippen ziet er ook niet uit.Remmes_NT schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:18:
wow, ziet er goed uit allen zou ik zelf in de finnen inkeppingen maken ( happen) zodat het als het ware "om" de alu stip zit
[afbeelding]
Verwijderd
Geen matches
lijkt me niet dat die echt koelt, maar vet is ie zeker!DJ-Visto schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:22:
Dat ziet er super uit! Die geheugen koeler is echt super vet!
Zo! dat is nog eens een geheugenkoeler, ziet er echt fantastisch uit! maar die tape om dat geheugen? is dat wel goed? Wordt het nu ook de bedoeling dat je geheugen water gekoeld wordt?
Incompl te
- BGB4rn
- Registratie: September 2008
- Laatst online: 30-09 14:43
ductape en tie-wraps FTW !
/u/273924/Untitled.png?f=community)
Geen matches
No-Facking-shit, veel gekker moet het niet worden qua vetheid
echt mijn complimenten !
Echt de vetheid van best knappe hardware op een itx bord = +1
De vetheid van koper buizen, nog een keer +1
De mega vetheid van de zelfgemaakte ram cooler met mega bruute looks.. weer +1
alleen die punten bij elkaar komen neer op +3
Echt de vetheid van best knappe hardware op een itx bord = +1
De vetheid van koper buizen, nog een keer +1
De mega vetheid van de zelfgemaakte ram cooler met mega bruute looks.. weer +1
alleen die punten bij elkaar komen neer op +3
[ Voor 57% gewijzigd door BGB4rn op 12-06-2010 22:58 ]
Signature
Als ze daar in Tjernobyl ook op tijd aan gedacht hadden....
Echt vette chit niet normaal hoe vet dit helemaal weer in elkaar zit!!!
m`n vader werk daar toevallig in de garage ik zal eens even kijken voor een exemplaar voor jou.
Maar pin me er niet op vast ze zijn zeikerds daar!!
veel succes met de mod verder
Maar pin me er niet op vast ze zijn zeikerds daar!!
Echt mooi hoor ! Heeft inderdaad wel wat weg van een kerncentrale als je het nu ziet. Hopen dat jij nu niet perongeluk de watertoevoer stopt
Volg je topic al lang en vind het echt super
. Maar om even opheldering te geven over de PWM supply van dit moederbord; de MOSFET's zijn inderdaad die "platte" blokjes, de wat grotere zijn inductors (spoelen gewoon) en die worden niet zo warm.
Ik had een recensie gelezen over dit moederbord waarbij de FET's zijn doorgebrand omdat ze te warm werden (zonder heatsink), let er dus op als je gaat overklokken dat ze niet te warm worden want anders is je moederbord stuk en dat zou wel heeeeeeel zonde zijn.
Ik had een recensie gelezen over dit moederbord waarbij de FET's zijn doorgebrand omdat ze te warm werden (zonder heatsink), let er dus op als je gaat overklokken dat ze niet te warm worden want anders is je moederbord stuk en dat zou wel heeeeeeel zonde zijn.
Dank voor de info, ik heb nu ook de goeie dus voorzien van koelblokjes.Maks schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:30:
Volg je topic al lang en vind het echt super. Maar om even opheldering te geven over de PWM supply van dit moederbord; de MOSFET's zijn inderdaad die "platte" blokjes, de wat grotere zijn inductors (spoelen gewoon) en die worden niet zo warm.
Dank voor het aanbod. Het nadeel van die koeler van Volvo is dat het van aluminium is en op den duur zal oplossen. ( en dus gaan lekken ). Het idee was eigenlijk al voldoende voor mij om te gaan zoeken wat resulteerde in een soort zelfde heatsink die nu op de DDR's zit.wally1987 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:25:
m`n vader werk daar toevallig in de garage ik zal eens even kijken voor een exemplaar voor jou.![]()
Maar pin me er niet op vast ze zijn zeikerds daar!!![]()
Al op ebay gekeken gnoom? Daar kun je zowat complete autos in onderdelen vinden, zit altijd wel interesant spul tussen
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Geweldige build Gnoom!!!
Vraagje: waar haal je die 6mm soft koperen buis vandaan? Ik wil namelijk al tijden m'n 5kg zware losse Reserator 2 blok in delen in een Coolermaster Elite 360 verwerken met zo klein en flexibel mogelijke vaste koperpijp verbindingen.
Met een beetje mazzel kan ik er óók nog een 160 mm rad in krijgen net als jij... of is dat een 184?
Offtopic: voor een prachtig superdun autoradiatortje : http://www.cpusaparts.nl/webshopDETAIL.asp?productid=347
Kwam ik laatst ergens tegen...
Vraagje: waar haal je die 6mm soft koperen buis vandaan? Ik wil namelijk al tijden m'n 5kg zware losse Reserator 2 blok in delen in een Coolermaster Elite 360 verwerken met zo klein en flexibel mogelijke vaste koperpijp verbindingen.
Met een beetje mazzel kan ik er óók nog een 160 mm rad in krijgen net als jij... of is dat een 184?
Offtopic: voor een prachtig superdun autoradiatortje : http://www.cpusaparts.nl/webshopDETAIL.asp?productid=347
ThanX!Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:32:
Geweldige build Gnoom!!!
Offtopic: voor een prachtig superdun autoradiatortje : http://www.cpusaparts.nl/webshopDETAIL.asp?productid=347Kwam ik laatst ergens tegen...
Het is 8 mm koperbuis dat ik heb gekocht. Het 6mm buis zat bij de Apple watercooling. 8 mm is te krijgen bij campingzaken en dergelijke. Het wordt gebruikt voor flexibele gasdoorvoeren.
Leuk Rad, ff zoeken en je vind de leukste dingen.
Het is een 184 "Senfu" radiator.
Insane zeg, afwerking en arbeidsethos op hoog niveau! Blijf met smart volgen.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
Krijgt je geheugen nu nog wel genoeg langsstromende lucht?
Het buisje van je CPU naar buiten toe lijkt niet goed aan te sluiten op het tubing, ga je dat nog dichtkitten/tiewrappen ofzo, of sluit het toch genoeg af om geen lekken te krijgen? Misschien het buisje een beetje later laten beginnen met de bocht, zodat het rechtop in de tubing staat.
Dank jullie allemaal voor jullie suggesties, aanbevelingen en complimenten.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:14:
[...]
Krijgt je geheugen nu nog wel genoeg langsstromende lucht?
Het buisje van je CPU naar buiten toe lijkt niet goed aan te sluiten op het tubing, ga je dat nog dichtkitten/tiewrappen ofzo, of sluit het toch genoeg af om geen lekken te krijgen? Misschien het buisje een beetje later laten beginnen met de bocht, zodat het rechtop in de tubing staat.
Wat moet je nou met zo'n kleine kast en zoveel spullen.
Om met de laatste reactie te beginnen. Het klopt dat het buisje naar de CPU nog redelijk loszit. Ik denk dat ik alles ga zekeren met superlijm. Ik heb toch nog 2 meter koperpijp en 2 meter slang. Tiewraps zal ik gebruiken als het echt niet anders kan.
Over de luchtstroming maak ik me ook nog zorgen. Ik was begonnen met alle onderdelen passend te gaan maken, en zal jullie de problemen waar ik tegen aan loop laten zien en delen.
Eerst de lege kast met ATX moederbordsteun;

De bovenplaat is eruit. De bovenplaat is voor de bevestiging van de DVD speler en de schijven. Links heb ik alvast een rond gat gemaakt voor het reservoir dat via de voorzijde door de kast heen is te zien. ( ik hab namelijk een hekel aan die "lelijke"beugels.

Er moeten ook gaten komen voor het 2e reservoir en mogelijk een 3e met alle slangen die daarbij horen. Dan maar een zo groot mogelijk gat uitgetekend met alvast gaatjes daarlangs waar ik tzt wat aan kan bevestigen. Het bovenschot kan namelijk niet makkelijk verwijderd worden en vast = vast.

Hopa;

Nu ik eigenlijk bijna alle onderdelen heb wil ik toch wel kijken of ik al mijn ideeen in de kast kwijt kan;
(let niet op de kabels, die worden nog aangepast)

Dat kan in ieder geval, het koperpijp komt goed uit. Hier zijn de 20 mm verzonken pci sloten te zien. Deze zijn nodig om te zorgen dat ik de aansluitingen van de I/O poorten kan gebruiken.

Het kan allemaal, maar wat als ik zo de radiator ga plaatsen?

Hier zit dan de radiator, eigenlijk 1 (van de vele

.......maar heb wel het moederbord en videokaart naar voren moeten schuiven.... het past gewoon niet. De radiator loopt tegen de koperpijpjes aan......

De enige oplossing die ik kan verzinnen is dat ik de radiator voor een klein gedeelte naar buiten verplaats. Het is absoluut tegen mijn principes in maar ik kan echt niet anders en ik heb het ook mooi kunnen oplossen met de onderkant. Met pijn in mijn hart maar begonnen met aftekenen;

Zelfs de stroomvoorziening moet iets naar beneden om te zorgen dat de radiator iets naar buiten kan.

.... ik trek me nu terug in de schuur en ga voor de 2e keer de kast aanpakken en hoop op een zeer mooie oplossing. In ieder geval zal de luchtstroom over het moederbord verbeteren als de radiator iets naar achteren gaat. En ook blijft het moederbord dan goed zichtbaar. En nog een voordeel, ik heb meer ruimte voor de voeding en dergelijke.
Tot de volgende update!
tot smurfs,

suc6 Gnoom...............................
ik blijf kijken
ik blijf kijken
Netjes, ben blij dat je dit bij de foto er bij zette:
.
Ga zo door(let niet op de kabels, die worden nog aangepast)
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Jammer dat de rad niet past, maar ik kan me niet voorstellen dat de oplossing een lelijke wordt. Succes!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Deel 2; de buitenkant van de kast aanpassen.
Maar voordat ik mijn verhaal ga doen. Eerst even wat anders;
Ik heb de Xenos weer met een bezoekje vereerd en zag tot mijn grote ontsteltenis dat ze nog veel meer leuke led gimmicks hebben. De Xenos heeft nu ook een douchekop met leds. Voor € 9,95 meteen gehaald. Voor dit bedrag kan ik het niet maken en maar wel lekker aanpassen om in mijn Tjernobuild te gebruiken!
Deze is eigenlijk nog mooier dan de kraanverlichting. Deze douchekop heeft 4 leds!
En de leds werken op een andere manier;
- vanaf 26 graden tot 35 graden, blauwe leds
- vanaf 36 tot 45 graden, rode leds
- vanaf 46 graden gaan de rode leds knipperen
(leuk leuk leuk)
Deze komt er dus zeker nog in... nu nog een plek verzinnen. Hier de foto's van de douchekop;

4 leds!!! wijs!

Dat was even tussendoor. Nu maar verder met het verslag van de "pijn in mijn hoofd kwestie"; De achterste radiator. Vorige keer eindigde ik met de foto waar ik de radiator al op had afgetekend;

Na wat kwartiertjes, slijpen, vijlen en met de hand een los zaagblad heen en weer bewegen is het stuk eruit;

Het gat is zo groot dat de vlakschuurmachine er in past;

Ik wilde zo voorzichtig werken omdat het binnengedeelte weer op de radiator komt;

Ik als Willie Wortel heb de strepen gezet met een permanentmarker. Ik kwam erachter dat het mooier was als ik de i/o poorten en het bijbehorende aluminium deel zoveel mogelijk in stand hou. Alleen wil de streep er niet meer af met Terpetine, stift verwijderaar en dergelijke. Het is gewoon in het aluminium gevreten...

Nog een grijze hersencel in mijn bovenkamer kwam met het idee dat je met een andere stift de streep weer kunt oplossen. Ik lijk wel "Klazien uut Zalk" (Google maar, als je deze uitdrukking niet kent)
Met een Whiteboardmarker ben ik over de streep gegaan;

Ik kan de streep nu zo afvegen, weg is ie;

Heb ik een maand geleden zo mijn best gedaan om de 220 v aansluiting veilig en standaard om te zetten. Nu blijkt dat de aansluiting in de weg zit. De aansluiting moet 15 mm naar beneden. Net voor de bocht van hjet aluminium. Na een 20 minuten vijlen, zagen en schuren zit het weer;

Nu het resultaat, dit is nog onbewerkt want daar moet ik nog even over nadenken;

Let niet op de houten spie. Zonder spie valt de radiator er weer uit;

Het is even wennen maar het staat eigenlijk wel ingetogen industrieel;

Maar hoe staat het nu aan de binnenkant? De radiator is 45 mm naar buiten verplaatst.

Valt me niet tegen;

Het koperwerk is nog goed zichtbaar en aan de achterkant steekt het niet te ver uit;

de kast "heeft wel wat" op deze manier;

Ik ga nu weer verder met het afwerken van de buitenkant van de radiator. Het begin is er en valt , na wat wennen, niet tegen;

Tot smurfs!
Maar voordat ik mijn verhaal ga doen. Eerst even wat anders;
Ik heb de Xenos weer met een bezoekje vereerd en zag tot mijn grote ontsteltenis dat ze nog veel meer leuke led gimmicks hebben. De Xenos heeft nu ook een douchekop met leds. Voor € 9,95 meteen gehaald. Voor dit bedrag kan ik het niet maken en maar wel lekker aanpassen om in mijn Tjernobuild te gebruiken!
Deze is eigenlijk nog mooier dan de kraanverlichting. Deze douchekop heeft 4 leds!
En de leds werken op een andere manier;
- vanaf 26 graden tot 35 graden, blauwe leds
- vanaf 36 tot 45 graden, rode leds
- vanaf 46 graden gaan de rode leds knipperen
Deze komt er dus zeker nog in... nu nog een plek verzinnen. Hier de foto's van de douchekop;

4 leds!!! wijs!

Dat was even tussendoor. Nu maar verder met het verslag van de "pijn in mijn hoofd kwestie"; De achterste radiator. Vorige keer eindigde ik met de foto waar ik de radiator al op had afgetekend;

Na wat kwartiertjes, slijpen, vijlen en met de hand een los zaagblad heen en weer bewegen is het stuk eruit;

Het gat is zo groot dat de vlakschuurmachine er in past;

Ik wilde zo voorzichtig werken omdat het binnengedeelte weer op de radiator komt;

Ik als Willie Wortel heb de strepen gezet met een permanentmarker. Ik kwam erachter dat het mooier was als ik de i/o poorten en het bijbehorende aluminium deel zoveel mogelijk in stand hou. Alleen wil de streep er niet meer af met Terpetine, stift verwijderaar en dergelijke. Het is gewoon in het aluminium gevreten...

Nog een grijze hersencel in mijn bovenkamer kwam met het idee dat je met een andere stift de streep weer kunt oplossen. Ik lijk wel "Klazien uut Zalk" (Google maar, als je deze uitdrukking niet kent)
Met een Whiteboardmarker ben ik over de streep gegaan;

Ik kan de streep nu zo afvegen, weg is ie;

Heb ik een maand geleden zo mijn best gedaan om de 220 v aansluiting veilig en standaard om te zetten. Nu blijkt dat de aansluiting in de weg zit. De aansluiting moet 15 mm naar beneden. Net voor de bocht van hjet aluminium. Na een 20 minuten vijlen, zagen en schuren zit het weer;

Nu het resultaat, dit is nog onbewerkt want daar moet ik nog even over nadenken;

Let niet op de houten spie. Zonder spie valt de radiator er weer uit;

Het is even wennen maar het staat eigenlijk wel ingetogen industrieel;

Maar hoe staat het nu aan de binnenkant? De radiator is 45 mm naar buiten verplaatst.

Valt me niet tegen;

Het koperwerk is nog goed zichtbaar en aan de achterkant steekt het niet te ver uit;

de kast "heeft wel wat" op deze manier;

Ik ga nu weer verder met het afwerken van de buitenkant van de radiator. Het begin is er en valt , na wat wennen, niet tegen;

Tot smurfs!

Ziet er leuk uit zo 
En de radiator ziet er ook prima uit zo
En de radiator ziet er ook prima uit zo
Naais!
Maar er is nu wel heel veel ruimte over aan de voorkant. Ik weet dat er nog een hele dikke rad in komt hoor, maar dan nog...
Maar er is nu wel heel veel ruimte over aan de voorkant. Ik weet dat er nog een hele dikke rad in komt hoor, maar dan nog...
Verwijderd
Geen matches
kan je niet nog wat van dat gaas regelen en dan een bakje maken zegmaar om de rad heen
Skillz [ ] Natuurtalent [ ] Beide [X]........
kutgs!
kutgs!
het is inderdaad netjes hahaha hoezo woordkeuze
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Dat heb je heel mooi opgelost! (zoalsverwacht) Ben benieuwd naar de douchekop!
Incompl te
zeker netjes gedaan!! ga zo door,
Mop mop, gas derop!
Pro! Ik vind het echt prachtig worden!
En je hebt nog heerlijk veel ruimte aan de binnenkant als ik het goed zie!!! Super !
Man o man wat een prachtige mod dit, complimenten!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
mooi, alleen aan de achter kant de zeikant van de fans, als je daar ook iets van gaas kan doen zou deat het helemaal afmaken. Nayzz
Heb een tijdje niet meer gevolgd, maar ziet er erg goed uit!
Maar.. OMG!!?? waar is het apple logo uit het zijpaneel naartoe?
🤞🏻
Afwerking radiator; update
Dank weer voor alle complimenten en aanbevelingen.
Voordat zodirect iedereen op een verkeerd spoor beland, een kleine update van de afwerking van de radiator aan de buitenzijde.
Na de gewenning dat ik de kast aardig heb toegetakeld en de wetenschap dat de radiator nu echt voor de helft buiten de kast zit meteen maar begonnen met afwerken. De pijpen wil ik eigenlijk wel in het zicht laten. Aan de onderkant stak nog een stukje "Apple" mesh uit. Die ga ik maar buigen;
Eerst een sleufje met de dremel ingefreesd;

Hup, omzetten;

Even verder afwerken en weer monteren de onderste pijpen zijn lekker in het zicht;

Ken er mee door

Een stuk aluminium op de zijkant. Ik hou van symetrie, vanaf de achterkant is de mesh te zien, vanaf de zijkant aluminium;

Bovenkant verdiend nog wat aandacht maar het begin is er;

Achterkant, mjammie;

Binnenkant is nu ook strak;

We gaan weer verder, tot de volgende update.
Dank weer voor alle complimenten en aanbevelingen.
Voordat zodirect iedereen op een verkeerd spoor beland, een kleine update van de afwerking van de radiator aan de buitenzijde.
Na de gewenning dat ik de kast aardig heb toegetakeld en de wetenschap dat de radiator nu echt voor de helft buiten de kast zit meteen maar begonnen met afwerken. De pijpen wil ik eigenlijk wel in het zicht laten. Aan de onderkant stak nog een stukje "Apple" mesh uit. Die ga ik maar buigen;
Eerst een sleufje met de dremel ingefreesd;

Hup, omzetten;

Even verder afwerken en weer monteren de onderste pijpen zijn lekker in het zicht;

Ken er mee door

Een stuk aluminium op de zijkant. Ik hou van symetrie, vanaf de achterkant is de mesh te zien, vanaf de zijkant aluminium;

Bovenkant verdiend nog wat aandacht maar het begin is er;

Achterkant, mjammie;

Binnenkant is nu ook strak;

We gaan weer verder, tot de volgende update.
Netjes afgewerkt hoor!
Alleen ik zou boven de stekkeraansluiting en het uitstekende deel wel iets van mesh maken.
Maar dat is mijn mening
Alleen ik zou boven de stekkeraansluiting en het uitstekende deel wel iets van mesh maken.
Maar dat is mijn mening
Ik volg m al een tijdje, en dit ziet er wederom weer prachtig uit! Maarre, had je nou een paar pagina's terug niet de voeding een stuk naar voren gehaald omdat t anders niet paste?
Ziet er super mooi uit!
Het Apple logo is er nu alleen voor de "intimi" het logo zit nu aan de onderkantbn326160 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:16:
Heb een tijdje niet meer gevolgd, maar ziet er erg goed uit!
Klopt helemaal, maar dat kwam vooral door de radiator, nu die 45 mm naar achteren is gegaan kan de voeding ook weer lekker naar achteren. Dan heb ik nu iets meer plek voor de "tjernreaktor" (pompje 3)lolcode schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:41:
Ik volg m al een tijdje, en dit ziet er wederom weer prachtig uit! Maarre, had je nou een paar pagina's terug niet de voeding een stuk naar voren gehaald omdat t anders niet paste?
Deze dus, want deze moet ook in het zicht!

Update 3 achterkant kast;
Ik zag net dat het wel mooi zal staan als er aan de boven en onderkant Mesh komt te zitten. Goed idee. Ik zal erachter aan gaan. De zijkanten zijn nu in ieder geval klaar en laat het even rusten;
Aan de andere kant is voor de scherpe kijkers te zien dat het mesh iets te kort is. Ik had natuurlijk wat zaagverlies en moet dat nu compenseren. Ik had nog een stuk van 3 mm dik Apple aluminium van het zijdeksel. Ik dacht; laat ik het ook maar eens gaan buigen. Na eerst een kwartier met de Ferm (nep Dremel) een sleuf te hebben gemaakt kon ik het stuk omzetten;

Wat een

Hier aan de linkerkant kan je zien dat het mesh wat korter is;

Zo, het stuk omgebogen alu kan erop;

Valt bijna niet op;

Let niet op de paperclips aan de bovenkant. Dat is even ter vervanging van de spie want die past niet meer.

De boven- en onderkant laat ik nu even rusten in afwachting op een stukje mesh of een beter idee;

Even nog wat bedenken op de paperclips en dan kan ik weer door met de binnenkant.
Tot smurfs weer.
Spijtig dat de twee kanten van je radiator niet symetrisch zijn
(dacht dat jij symetrieman was?)
Maar voor de rest een uitstekende mod
bovenkant mischien gaten maken meegaand met de pijpen, zodat je die dan nog een beetje ziet..
hmmm, jammer dat het fan gat zo hoog uitkomt ( mooie ronding is dan bijna onmogelijk)
hmmm, jammer dat het fan gat zo hoog uitkomt ( mooie ronding is dan bijna onmogelijk)
ja, daag.
Kun je niet de "open" randen van de radiator opvullen met wat mesh(die platen liggen bij de bouwmarkt bussie zilver verf erbij) of wil je dat dichtmaken met glad alu plaatwerk ?
Persoonlijk zou ik in de stijl van de rest van de achterkant blijven(mesh)
if (!coffee) {
Work = false; }
Je kan niet alles symetrisch doen..... ik kan wel weer een 3e Apple kast gaan kopen om dit probleem op te lossen maar dan begin ik daarna weer met een 3 Apple G5 mod...Droflen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:59:
Spijtig dat de twee kanten van je radiator niet symetrisch zijn(dacht dat jij symetrieman was?)
Is ook een goed plan. Ik kijk het even aan wat het mooiste is. Maar ook dat is een goed idee.Remmes_NT schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:00:
bovenkant mischien gaten maken meegaand met de pijpen, zodat je die dan nog een beetje ziet..
Ook dat kan. Ik kan er ook een Bavaria jurkje overheen doen. Trekt de aandacht en de Bavariababes hebben ze toch niet meer nodig.naaitsab schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:07:
Kun je niet de "open" randen van de radiator opvullen met wat mesh(die platen liggen bij de bouwmarkt bussie zilver verf erbij) of wil je dat dichtmaken met glad alu plaatwerk ?
Ziet er vet uit zo, ik vind het zo meer op Tjerno lijken, dingen die er uitsteken etc etc
Zie ik daar Zebra tools ?
Zie je wel een echte pro
echt verbluffend deze mod
Zie je wel een echte pro

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
het verbaast me dat je me snapt... XDGNOOM172 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:16:
[...]
Je kan niet alles symetrisch doen..... ik kan wel weer een 3e Apple kast gaan kopen om dit probleem op te lossen maar dan begin ik daarna weer met een 3 Apple G5 mod...![]()
[...]
Is ook een goed plan. Ik kijk het even aan wat het mooiste is. Maar ook dat is een goed idee.![]()
[...]
Ook dat kan. Ik kan er ook een Bavaria jurkje overheen doen. Trekt de aandacht en de Bavariababes hebben ze toch niet meer nodig.
ja, daag.
Uhm Zebra tools? leg uitHekking schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:29:
Zie ik daar Zebra tools ?
Zie je wel een echte pro![]()

Tuurlijk, ik begrijp alle mensen en jij dus ook, ...denk ik.

must.. destroy.. humans... beep beep...GNOOM172 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:47:
Tuurlijk, ik begrijp alle mensen en jij dus ook, ...denk ik.
ja, daag.
Jij hebt ook lekker van het zonnetje genoten. Super strak (beetje jaloers;))
Zo'n enorme kast, zo'n klein moederbordje, en dan nog geen plaats om je rad in je kast te verwerken...
Maarja, wat wil je, met zo'n enorme radiator...
Ben je soms van plan om dat ding überoverklocked te gebruiken in de sahara of iets dergelijks?
Want zo'n koelinstallatie op een i3 systeempje...
Om nog maar te zwijgen over de waterkoeling/heatsink combinatie van je PSU en de heatsink op je RAM
Lichtjes overkill.
Hoe dan ook, het ziet er vet uit, en ik geloof dat dat je voornaamste doel is bij een casemod, keep up the good work.
Ben je soms van plan om dat ding überoverklocked te gebruiken in de sahara of iets dergelijks?
Om nog maar te zwijgen over de waterkoeling/heatsink combinatie van je PSU en de heatsink op je RAM
Hoe dan ook, het ziet er vet uit, en ik geloof dat dat je voornaamste doel is bij een casemod, keep up the good work.
Jij bent anders ook lekker bezig met je Onkyo, begint er zeer mooi uit te zien.Ilja Meijer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:00:
Jij hebt ook lekker van het zonnetje genoten. Super strak (beetje jaloers;))
Vooral nu met de inbouw van je voeding en afwerking
Je hebt wel een erg maagdelijk uitziende Workmate zeg
Het systeem zal maar een beetje gaan overclocken. Wat je misschien hebt gemist in het begin is het Zero Pressure systeem, oftewel Gravity fed. Het ontbreken van pompdruk om de CPU en GPU te koelen. Het koelvloeistof zal gewoon via de zwaartekracht naar beneden lopen. Dat is de reden dat ik er een uber kill aan radiatoren in heb zitten. En overigens vergeet de Enermax PSU niet, die loopt ook op waterkoeling (maar wel met pompdruk)Bitbored schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:43:
Zo'n enorme kast, zo'n klein moederbordje, en dan nog geen plaats om je rad in je kast te verwerken...
Om nog maar te zwijgen over de waterkoeling/heatsink combinatie van je PSU en de heatsink op je RAMLichtjes overkill.
En de meeste componenten had ik al in huis dus hoe meer er in de kast gaat des te minder de drang om aan een volgende Casemod te beginnnen..... ik heb nog wel een werkloze Dign X15 staan.

& Thanx for the compliments
Ziet er weer gelikt uit
Elke keer als ik jou Casemods zie krijg ik ook zin om de modden!!
ik denk dat ik maar eens ga kijken wat ik heb staan
Bookmarked
veel suc6
Elke keer als ik jou Casemods zie krijg ik ook zin om de modden!!
ik denk dat ik maar eens ga kijken wat ik heb staan

Bookmarked
veel suc6
Stiekem vind ik dat als die radiator uitsteekt dat het er veel stoerder uit ziet.. Het krijgt een beetje de Indruk dat t groot lomp flink wat power heeft... Oftewel past perfect bij Tjernobyl.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Die waterpomp tang op tafel ?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Volgens mij staat er Kinzo op de binnenkant van het handvat.
Klopt helemaal Kinzo. En dat grove gereedschap ligt daar omdat ik een paperclip in de gewenste vorm moest buigen. Anders viel de radiator naar achteren.DieNIelzie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:37:
[...]
Volgens mij staat er Kinzo op de binnenkant van het handvat.

al mijn werk verder aan de kast gebeurd met chirurgisch gereedschap en precisie
Verwijderd
Geen matches
Gruwelijke mod, ik vind de radiator uitstekend zelfs mooier dan wanneer hij in de kast had gezeten...
wat heb jij een oog van detail zeg, mooi hoor ga zo door
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Dit topic is gesloten.