Google Analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem. Ik heb geprobeerd google analytics te installeren op mijn website. ik heb de code vlak voor de body tags op mijn website geplakt. Wanneer ik dan de statistieken wilde openen staat er in beeld: "Er is een fout opgestreden. Probeer het opnieuw. Hartelijk dank voor uw geduld". Ik heb een paar dagen gewacht maar toen stond er nog precies hetzelfde. Ik heb ook al geprobeerd opnieuw een account aan te maken, de ansynchrome code te installeren en en cookies te wissen. dit hielp allemaal niet. weten jullie wat te doen?

gr ;)

*weg*

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 05-05-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hij moet ook niet voor de body-tag, maar ergens in de body-tag ;)
HTML:
1
2
3
<body>
Google Analytics meuk
</body>

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 05-05-2010 22:32 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:31:
Hij moet ook niet voor de body-tag, maar ergens in de body-tag ;)
HTML:
1
2
3
<body>
Google Analytics meuk
</body>
haha ja heb ik ook gedaan, typ foutje sorry :P

*weg*

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 05-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Helemaal onderaan moet je die code zetten.

http://www.google.nl/supp...wer.py?hl=nl&answer=55604

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
     <script type="text/javascript">
    var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
    document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
    </script>

var pageTracker = _gat._getTracker("UA-xxxxxx-x");
    pageTracker._initData();
    pageTracker._trackPageview();
    </script>

</body>
    </html>

Ennuh...jouw website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, precies zo gedaan. maakt het misschien ook nog uit als ik de optie voor één domein kies of voor meerdere domeinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Letterlijk uit Analytics, staat knal boven het aanmaken van een nieuwe site binnen GA:
Paste this code on your site
Copy the following code, then paste it onto every page you want to track immediately before the </body> tag.
Learn more
Please follow the instructions below to add the tracking code to your site.
  1. Finding your personalized Google Analytics Tracking Code

The tracking code is profile-specific, which is why you can only access it via the Profile Settings page for a specific profile. Please read Where can I find my tracking code? for full instructions. Below is an example of what the code snippet will look like. You'll need to update the "xxxx-x" in the sample below with your own Google Analytics account number found in your personalized Google Analytics Tracking Code.
    JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
          document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
          </script>
          try{
          var pageTracker = _gat._getTracker("UA-xxxxxx-x");
          pageTracker._trackPageview();
          } catch(err) {}
          </script>
  2. Implementing the code

Once you find the code snippet, copy and paste it into the bottom of your content, immediately before the </body> tag of each page you are planning to track. If you use a common include or template, you can enter it there. To implement tracking code for secure pages (e.g. https://), please read How do I obtain tracking code for secure pages?
  3. Implementing the code for unique pages

For more information on how to implement the tracking code for data-driven pages or pages with frames, please follow the instructions from the relevant section in the Google Analytics Installation Guide.
  4. Troubleshooting

You should be finished once you install and save your tracking code for your pages. If you wait 24 hours and still don't see any data, please read Why isn't Google Analytics tracking my Website?
    If you don't know how to insert the code into the pages of your site, please contact your webmaster and ask him or her to follow the steps above.
Why isn't Google Analytics tracking my website?

Begin daar eens mee zou ik zeggen ;)
En anders neem je even contact op met support.

[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 05-05-2010 22:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooh oke, maar nu weet ik nog niet wat ik fout gedaan heb. maar trouwens wel bedank voor snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:54:
ooh oke, maar nu weet ik nog niet wat ik fout gedaan heb.
Dat kunnen wij ook niet ruiken; we hebben geen glazen bol you know? ;)
Zoals je in onze Quickstart zult lezen zien we hier graag in een topicstart al meteen wat je hebt geprobeerd, gezocht, gevonden, wat daar niet aan werkt(e) of waarom je denkt dat dat niet werkt(e) etc. en eventueel zelfs relevante(!) stukken code (en dus niet een *plemp* link naar je site). Hadden we die informatie allemaal gehad dan hadden we misschien kunnen aangeven waar je fout zat.
Als je dan toch een link plaatst, doe dat dan naar een test-pagina waar je een "uitgeklede"(!) test-versie van een pagina hebt neergezet. Dat houdt in dat er enkel de hoognodige HTML/CSS/JS/whatever in de pagina aanwezig is om je probleem te reproduceren en dus niet gewoon een in-productie-zijnde site zoals je dat nu deed. Met zo'n test-pagina kun je voor jezelf ook makkelijker nagaan hoe/wat/waar de fout zit etc. want dat staar je je niet blind op complete lappen code die totaal niets te doen hebben met je probleem. Maar nog liever zien we een paar regeltjes code (voorzien van code tags) in je topicstart zodat we helemaal niet elders hoeven gaan kijken en je ons dus gewoon netjes metéén van de juiste informatie voorziet ;)

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 05-05-2010 23:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RobIII schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:48:
Letterlijk uit Analytics, staat knal boven het aanmaken van een nieuwe site binnen GA:

[...]
Nou ja, je hebt natuurlijk ook nog de asynchrone api die in de <head> moet ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost, ik heb de optie "deel mijn analytics account gegevens" uitgezet en nou werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Het maakt allemaal geen klap uit waar die code staat, hij werkt overal wel. De foutmelding die jij kreeg was een tijdelijke glitch in GA en heeft ook niets met die "deel mijn gegevens" instelling te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
André schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:55:
Het maakt allemaal geen klap uit waar die code staat, hij werkt overal wel. De foutmelding die jij kreeg was een tijdelijke glitch in GA en heeft ook niets met die "deel mijn gegevens" instelling te maken ;)
Het zal wel werken, maar je meet de verkeerde dingen als je hem niet helemaal beneden zet. Gebruikers die de pagina niet laten afladen worden zo namelijk meegenomen in de meting, terwijl het eigenlijk geen bezoekers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

HenkEisDS schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Het zal wel werken, maar je meet de verkeerde dingen als je hem niet helemaal beneden zet. Gebruikers die de pagina niet laten afladen worden zo namelijk meegenomen in de meting, terwijl het eigenlijk geen bezoekers zijn.
Het lijkt me juist prettig om die in de bounce-stats terug te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkEisDS schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Ik kan mis zitten maar volgens mij is de reden dat je hem als laatste laat inladen. Dus net voor de </body> tag plaatst.
Zodat het GA script het laden van je eigenlijke pagina niet vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 04:43:
[...]

Ik kan mis zitten maar volgens mij is de reden dat je hem als laatste laat inladen. Dus net voor de </body> tag plaatst.
Zodat het GA script het laden van je eigenlijke pagina niet vertraagd.
De nieuwe versie van het GA script wordt asynchroon ingeladen, die zal dus nooit het laden vertragen en kan dus prima in de head geplaatst worden ;)
Pagina: 1