Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-03 09:37
Hallo experts,

Gister heb ik 2 philips monitoren gekocht van 22" het model is 220E. De resolutie is 1920x1080, nou ben ik er vanuit gegaan met mijn stomme harses dat deze schermen DVI onderlegd zouden zijn. Dit is dus NIET het geval, ze hebben allebei een D-Sub aansluiting.

Nou is het voor de videocard Gigabyte 8600GT die in de computer zit geen probleem, die draait feilloos 2 schermen op 1920 x 1080. Nou wil ik graag op de korte termijn nog zo een dezelfde monitor kopen en dan met drie monitoren gaan draaien. Dit is uiteraard (volgens mij dan) niet mogelijk op mij videocard daar er maar twee aansluitingen zijn.

Oplossing 1: Ik kan kiezen voor een Matrox Triplehead (250Eur), maar dan is de beperking dat ik maar een resolutie van 3 keer 1650 x 1050 kan halen.

Oplossing 2: Ik kan een nieuwe videocard nemen bijvoorbeeld een HD5870 (350Eur) met 3 aansluitingen. Nou zullen twee monitoren er makkelijk op kunnen omdat er 2x DVI en 2x HDMI op zit. Is het mogelijk om een D-sub in de HDMI uitgang te poeren? Ik heb er veel over gelezen maar dat schijn alleen met een kastje te kunnen van een mijer en ook die haal niet de resolutie van 1920 x 1080.

Misschien heeft iemand nog interessante opties of adviezen?

MvG Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, je kunt een digitaal signaal niet zomaar omzetten naar een analoog signaal. Je zult dan een actieve converter er tussen moeten hangen.
Goedkoopste oplossing is gewoon een 2e videokaartje ernaast duwen, dan kun je voor 25 euro al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 17:20
Als je Eyefinity wilt gebruiken heb je een HD5xxx-kaart nodig met 2x DVI (met D-Sub converter) en 1x displayport (met converter). De actieve converters van displayport naar D-Sub zijn gelukkig een stuk goedkoper dan de (actieve!) versies met DVI, kijk bijvoorbeeld eens op DealExtreme (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20776). De HD5xxx kaarten (op de versies met 6x displayport na) hebben trouwens max. 3 outputs, dus bijv. 2x DVI en 1x HDMI. Wat niet werkt met meer dan 2 outputs tegelijk in gebruik, tenzij 1 van de 2 outputs een displayport is.

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
Harstikke bedankt voor de informatie, gelukkig valt het mee met de schade. Ik had deze (HD5770) (http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-086112) videokaart op het ook, deze ondersteund als het goed is ook Eyefinity. Ik vind het vreemd dat er expleciet bij staat dat deze Eyefinity ondersteunt, bij andere kaarten staat dat weer niet.

Op mijn huidige videokaart zitten twee DVI poorten. De twee monitoren heb ik op dit moment gekoppeld door middel van een verloopstuk van D-bus naar DVI, dit gaat toch ook op de HD5770 werken?

Verder had ik nog een andere site gevonden voor het de DisplayPort (http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1780.html ). Dit is als het goed is de goede, klopt dit?

Maar als ik het goed begrijp dan kan ik straks 3 schermen naast elkaar zetten met doorlopen beeld dus 3*1920*1080? Ik kom misschien wat onzeker over, maar ik wil mezelf nu graag behoeden voor een volgende blunder. Ik kwam er net namelijk ook achter dat ik een voeding heb van 420W. Ik denk dat ik er maar één van 1000W in moet zetten als ik een HD5770 erin zet.

Ik wil jullie alvast bedanken voor de reacties,

MvG Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 11:45
Lees deze eens door: 2xDVI en 1xHDMI mogelijk? ik had min of meer dezelfde vraag

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
ThaStealth schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:39:
Lees deze eens door: 2xDVI en 1xHDMI mogelijk? ik had min of meer dezelfde vraag
Bij het lezen van die topic zijn er wel wat dingen duidelijker geworden. Maar ik wil echt 3 schermen naast elkaar 1 bureaublad laten presenteren. Zeg maar hetzelfde als een matrox triplehead doet, alleen dan met 3x full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sgimpy schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:34:
Maar als ik het goed begrijp dan kan ik straks 3 schermen naast elkaar zetten met doorlopen beeld dus 3*1920*1080? Ik kom misschien wat onzeker over, maar ik wil mezelf nu graag behoeden voor een volgende blunder. Ik kwam er net namelijk ook achter dat ik een voeding heb van 420W. Ik denk dat ik er maar één van 1000W in moet zetten als ik een HD5770 erin zet.
Waarom in vredesnaam een 1000W voeding? Dat is werkelijk nergens voor nodig als jouw Pc op dit moment met een 420W voeding af kan. Die HD5770 gaat echt geen 580W trekken. Ik heb net een Pc in elkaar gestoken met de volgende hardware:

AMD Phenom II X2 555
4GB geheugen (2x2GB)
Samsung F3 500GB 7200rpm HDD
Sapphire HD5770 Vapor-X
Sony DVDRW-DL brander

en dit draait prima op een 430W voeding van een A-merk. Wanneer je een wazig merk neemt o.a. Sweex of iets van dien aard, dan zal zelfs een 1000W voeding niet betrouwbaar zijn, maar dat wil je soieso niet. :) Tenzij jouw Pc vol hardeschijfen hangt, ben je geheel geen 1000W voeding nodig, dit is pas het geval als je SLi of tripple Crossfire-X wilt gaan gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
De wattage die de HD5770 trekt is 600W max in de specs. Daarnaast moet de rest ook nog functioneren. Daarom had ik de bijstere gedachten om er maar 1000W in te zetten. Het merk voeding die er nu is zit is een antec (of antiek, net wat je wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sgimpy schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:31:
De wattage die de HD5770 trekt is 600W max in de specs. Daarnaast moet de rest ook nog functioneren. Daarom had ik de bijstere gedachten om er maar 1000W in te zetten. Het merk voeding die er nu is zit is een antec (of antiek, net wat je wil).
Waar haal je dat vandaan? Dat trekken de nieuwste Nvidia kaarten (fermi) nog niet eens en die staan er inmiddels bekend om erg veel energie op te nemen. De HD5770 board/power design is 108Watt, zie de specificaties: http://www.amd.com/us/pro...-5770-specifications.aspx

Een HD5970 trekt een keer 295Watt op top: http://www.amd.com/us/pro...-5970-specifications.aspx

Verder zijn Antec voedingen prima voedingen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 06-05-2010 09:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 15:12
De kaart zelf verbruikt lang niet zoveel, maar een high end systeem inclusief de HD5770.
Even snel op google gekeken.
Radeon HD 5770 (single GPU)

* The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails.

Radeon HD 5770 CrossfireX (dual GPUs)

* A second card requires you to add another 108 Watts. You need a 600+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 55 Amps available on the +12 volts rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:40
Dat doen ze om zichzelf veilig te stellen van enige mogelijk problemen... (iets met Amerikanen die voor alles een rechtzaak maken enzo)

Er zijn maar zeer weinig systemen zonder X-fire/SLI die uberhaupt over de 400 Watt gaan hoor...

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/nvidiageforcegtx480launch_032610115215/22204.png

ja dat is total system power en ja de 5770 zit op 243 Watt.

CPU: Intel Core i7-920 @ 3.33GHz
Motherboard: Intel DX58SO (Intel X58)
Chipset Drivers: Intel 9.1.1.1015 (Intel)
Hard Disk: OCZ Summit (120GB)
Memory: Patriot Viper DDR3-1333 3 x 2GB (7-7-7-20)
Video Card: AMD Radeon HD 5770
Video Driver: AMD Catalyst 10.3a

Best een aardig systeem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 15:45
Paprika schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:48:
Dat doen ze om zichzelf veilig te stellen van enige mogelijk problemen... (iets met Amerikanen die voor alles een rechtzaak maken enzo)

Er zijn maar zeer weinig systemen zonder X-fire/SLI die uberhaupt over de 400 Watt gaan hoor...

[afbeelding]

ja dat is total system power en ja de 5770 zit op 243 Watt.

CPU: Intel Core i7-920 @ 3.33GHz
Motherboard: Intel DX58SO (Intel X58)
Chipset Drivers: Intel 9.1.1.1015 (Intel)
Hard Disk: OCZ Summit (120GB)
Memory: Patriot Viper DDR3-1333 3 x 2GB (7-7-7-20)
Video Card: AMD Radeon HD 5770
Video Driver: AMD Catalyst 10.3a

Best een aardig systeem toch?
Ik zou overal nog ongeveer 50W bij optellen, voor een systeem dat ook daadwerkelijk in een behuizing zit, met casefans, en een hdd ipv een ssd. Maar dan blijft je punt nog overeind.

Overigens is het aardig om te weten of dat verbruik uit de muur is, of puur en alleen de pc (dus voor of na efficiëntie van de voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
Ik heb zojuist de "Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD5770 Vapor-X 1GB HDMI/DP" besteld. Waarschijnlijk heeft deze twee weken levertijd. Ook heb ik een verloopje besteld van DP naar VGA. Ik wil jullie allen bedanken voor de reacties!

Ik ga geen nieuwe voeding kopen, jullie hebben mij ervan overtuigd dat, dat niet nodig is. De voeding is een Antec Earthwatts (http://www.silentpcreview.com/article684-page1.html) hier staat nog wat informtie en waarschijnlijk levert efficient 430Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 09:26
Welk verloopje heb je gekocht om van je displaypoort VGA te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
Daan00 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:39:
Welk verloopje heb je gekocht om van je displaypoort VGA te maken?
Deze --> http://www.4launch.nl/sho...9596#p-4-productid-088097 bij mijn weten is dit een actieve kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:40
Niet dus... ;)

Actief kun je ze niet echt noemen, maar hij zal werken.

[ Voor 67% gewijzigd door Paprika op 10-05-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37

D4NG3R

kiwi

:)

Is niet actief, maar dit is ook niet nodig bij VGA.. dat blokje heb ikzelf ook achter mn HD5770 hangen. werkt perfect!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 23:37
Kun je de schermen niet terug brengen? en omruilen voor DVI schermen?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
Dat is goed nieuws, had al een paar blundertjes achter de rug namelijk. Ik heb de schermen via Wehkamp besteld en er stond in de brief dat omruil garantie verviel bij het openen van de verpakking. Maar je raad het al, het was al uit de verpakking. Toen zag ik pas dat er VGA stekkers aan zaten. Ik was er echt van overtuigd dat het DVI was. Ik had namelijk al een tijdje gezocht op schermen en alles in de favorieten gezet, en toen te snel besteld....

Ik heb op dit moment 2 schermen staan en Eyefinity werkt perfect, het derde scherm kan elk ogenblik binnenkomen. Voor uitleg over Eyefinity (http://www.youtube.com/watch?v=aYorUpN4PQo), hier wordt alles goed uitgelegd.

Bedankt voor de reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sgimpy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:14:
Ik heb de schermen via Wehkamp besteld en er stond in de brief dat omruil garantie verviel bij het openen van de verpakking.
Omruil garantie als in 7 dagen bedenktijd voor online aankopen? Dat vervalt niet met het openen van de garantie en als het inderdaad om de bedenktijd voor aankoop op afstand is dan heeft wehkamp de periode van bedenktijd hiermee verlengd door het verschaffen van onjuiste informatie als ik het goed heb :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimpy
Die VGA schermen zijn opzich niet zo een groot probleem, ze geven spatzuiver beeld en het scheelt me weer een dure actieve DVI-DP converter. Verder ben ik er wel tevreden mee, maar in eerste instantie was het wel even een tegenvaller.

MvG Dennis
Pagina: 1