Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hallo,

Als eerste, ik heb ik de sticky gekeken, maar hierin kon ik het antwoord niet vinden,
Op dit moment is mijn situatie als volgt:

Ik heb 2 Samsung schermen naast elkaar staan, deze zijn dmv 2 DVI stekkers aangesloten op een 8800GT videokaart, sindskort heb ik ook een nieuwe TV, de TV ondersteund HDMI, LAN, VGA en nog een paar ouderwetse connectiemethodes.(Via de LAN kan ik ook beelden streamen naar de TV) maar ik vind de tool niet fijn werken.

Op dit moment doe ik het door tijdelijk 1 van de schermen uit te trekken en de DVI->VGA kabel die naar de tv loopt in te steken. Aangezien ik iedere keer onder mijn bureau moet kruipen en stekkers moet wisselen op de tast is dit geen goede oplossing.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kaart die 2xDVI heeft + 1x HDMI, ik heb al een aantal ATi kaarten gezien, maar die hebben 2xDVI + 1xDP, HDMI is alleen te verkrijgen door 1x DVI uit te zetten. Dit is geen oplossing voor mij.

Ik kan *als* ik alles goed begrijp het volgende doen:

- Kaart zoeken die 2x DVI heeft en 1x HDMI tegelijkertijd kan. (Iemand iedeeen?)
- De ATi radeon HD 5770 kopen, 1 van de schermen +TV aansluiten op de kaart en de 8800GT erin laten zitten voor de 2e monitor (werkt dit?)

Zijn de opties hierboven mogelijk? Of zijn er nog betere mogelijkheden?

Ik draai inmiddels windows 7 en het systeem heeft devolgende specs:

- nVidia 8800GT
- 6GB geheugen
- i7 940
- Asus P6T6

[ Voor 4% gewijzigd door ThaStealth op 07-04-2010 16:26 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
- De ATi radeon HD 5770 kopen, 1 van de schermen +TV aansluiten op de kaart en de 8800GT erin laten zitten voor de 2e monitor (werkt dit?)
Twee videokaarten is in principe een prima idee. Maar bedenk wel dat Windows vanaf Vista geen twee verschillende displaydrivers tegelijkertijd ondersteunt. Een ATi kaartje naast je nVidia kaart prikken gaat dan dus niet. Ook in oudere windows-versies zou ik trouwens niet willen proberen of de Catalyst drivers vrolijk naast de forceware drivers willen draaien. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Xander schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:23:
[...]

Twee videokaarten is in principe een prima idee. Maar bedenk wel dat Windows vanaf Vista geen twee verschillende displaydrivers tegelijkertijd ondersteunt. Een ATi kaartje naast je nVidia kaart prikken gaat dan dus niet. Ook in oudere windows-versies zou ik trouwens niet willen proberen of de Catalyst drivers vrolijk naast de forceware drivers willen draaien. :X
Heb net even de TS aangepast, ik was vergeten de systeemspecs en Windows versie erbij te vermelden.

Ik draai Windows 7 dus die optie gaat niet lukken tenzij ik een nVidia kaart/ 2 ATi kaarten koop?

[ Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 07-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Twee videokaarten is in principe een prima idee. Maar bedenk wel dat Windows vanaf Vista geen twee verschillende displaydrivers tegelijkertijd ondersteunt.
Feitelijk is dat alléén bij Vista, onder XP en 7 moet dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het kan wel, het ATi + Nvidia gebeuren, en dan gaat de 8800GT zelfs ook Physx voor je doen, maar dat is aardig wat gepruts.

Kijk anders even hier voor meer informatie daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Is een DVI/HDMI switch geen oplossing? Ik begrijp dat de devices niet allemaal tegelijk beeld hoeven te geven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
SeatRider schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:41:
Is een DVI/HDMI switch geen oplossing? Ik begrijp dat de devices niet allemaal tegelijk beeld hoeven te geven.
Ze moeten allemaal tegelijk beeld kunnen geven, ik wil het liefste zo min mogelijk gezeur met switches, kabels uittrekken en/of driverproblematiek.

Als ik zeker weet dat het allemaal vlekkeloos werkt met de ATi/nVidia drivers is optie 2 goed, anders moet ik wat anders verzinnen

[ Voor 30% gewijzigd door ThaStealth op 07-04-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
Een switch is te vergelijken met onder je bureau klimmen ... Is ook een stuk goedkoper dan een videokaart die 2x DVI + 1x HDMI ondersteund.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Juicy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:48:
Een switch is te vergelijken met onder je bureau klimmen ... Is ook een stuk goedkoper dan een videokaart die 2x DVI + 1x HDMI ondersteund.
Liever paar euro meer uitgeven maar het goed hebben, dan elke keer gezeur met switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Koop gewoon een Display port -> HDMI blokje..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Je zou eventueel je TV kunnen aansluiten op de component OUT aansluiting van je 8800 GT. Wens je dan je TV te gebruiken, dan switch je even van monitor 2 naar TV. Wens je echter alle 3 tegelijk dan ben je het makkelijkst uit met een extra videokaartje.

Zelf zit ik ook in dezelfde situatie maar dan met een 8800 GTS. Heb ondertussen al een tweedehandse 9800 GT op de kop getikt van een medetweaker hier zodat ik 2 videokaarten in mijn PC heb ... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 07-04-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DVI+geluid = HDMI
ThaStealth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:20:
Ik kan *als* ik alles goed begrijp het volgende doen:

- Kaart zoeken die 2x DVI heeft en 1x HDMI tegelijkertijd kan. (Iemand iedeeen?)
Een matrox zal dat wel kunnen, alleen gaat dat een dure oplossing zijn
Dat kan, het zou moeilijk worden als je de nvidia physx wilt laten doen maar als je dat niet wilt dan moet het gewoon werken volgens mij. Maar je kan ook net als hierboven opteren voor een extra nVidia erbij ipv een ATI.

Ook een mogelijkheid: Matrox dualhead2go (~€170), geeft 2 dvi's en dan de 2de dvi op de kaart zelf met een dvi2hdmi verloopje. Een 8800GT geeft geen geluid over die hdmi, ATI geeft wel geluid.

@D4NG3R NL
Display port -> HDMI kost ook snel €100 als dat op een 5770 moet, aangezien bij meer dan 2 dvi aansluitingen er een active convertor gebruikt moet worden. Dus nog eens bovenop de prijs van een 5770

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 07-04-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou het proberen met een goedekopere ATI kaart of Nvidia. Die kan je wel ernaast steken. Je hebt geloof al x1 PCI-e kaartje voor 40 euro. Dat zou de goedkoopste oplossing denk ik zijn. Anders zou je met splitters moeten werken maar dat lijkt me ook geen lekkere oplossing of via USB.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
Deze misschien?

pricewatch: Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE

Een HD5750 met 2x DVI, 1x HDMI en 1x DP

Overigens hebben veel kaarten uit de HD5xxx serie die aansluitingmogelijkheden...

pricewatch: XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)
pricewatch: XFX HD 5750 1GB DDR5 PCI-E
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)

Dat is als ik mij niet vergis volgens het reference-model. Kijk niet teveel naar de specs pagina in de bijvoorbeeld de pricewatch, er ontbreekt nog wel eens een specificatie, ik zie nu ook dat er lang niet altijd vermeld wordt dat er 2 DVI aansluitingen zijn. Eventjes op de site van de fabrikant kijken zegt meestal veel meer over het product :)

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 07-04-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

TS kruipt enkel onder zijn bureau omdat de schermkabel om te steken en suggereerd niet dat hij ook audio naar de TV wenst. Met andere woorden heeft hij voldoende met:

videokaart DVI-D ---> [DVI naar HDMI] .... kabel ... ---> HDMI in op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kluyze schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:01:
@D4NG3R NL
Display port -> HDMI kost ook snel €100 als dat op een 5770 moet, aangezien bij meer dan 2 dvi aansluitingen er een active convertor gebruikt moet worden. Dus nog eens bovenop de prijs van een 5770
Hmm, ik zie het...

Heeft een van je schermen mischien ook VGA? Want je kan wel DisplayPort -> VGA passive doen lees ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Geluid naar TV boeit met niet, want het komt via een optical kabel weer terug naar de surround set die naast de pc staat, de TV kan dan weer geen DTS aan, waardoor ik altijd meteen stream naar de surrond vanaf de PC. Het zou eventueel leuk meegenomen zijn, maar een dealbreaker is het beslist niet. Ik kan best zonder

Scherm heeft ook VGA input, maar daar wil ik absoluut niet aan beginnen, zowieso heb ik weinig trek aan converters/switches :P

@MicGlou

De 5770 dan liever ;), vraag is alleen of ik 1 nieuwe grafische kaart of 2 nodig had. Blijkbaar zijn het er 2.

Mijn vraag is alleen hoe "slim" windows/drivers zjin als ik een game ga spelen. snapt deze dat ik het via scherm 1/TV wil, of gaat hij slim menen te zijn en naar scherm 2 sturen (die op de cheap ass kaart zit).

2e vraag, kan ik iets met Crossfire doen, kan de 2e kaart een beetje extra werk verrichten dus? (Kan het ook weer missen, zoveel games speel ik niet)

Mij gaat het voornamelijk om het aansturen van de 3 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Als het geluid over HDMI er inderdaad niet toe doet, dan is een extra tweedehands 8800GT (~€60) wellicht een optie. Zo heeft de TS in games de beschikking over SLI, maar kan hij dit uitschakelen wanneer hij drie schermen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 18-06 17:43
Ik heb via ATI Eyefinity op mijn ASUS ATI 5870 gewoon 3 schermen aangesloten.
1x 17" TFT via Displayport naar vga adapter voor ongeveer 15 euro zie link
http://cgi.ebay.co.uk/Dis...rs_RL?hash=item4cec204084
1x 24" TFT via DVI
1x 37" TV via DVI (kan ook via HDMI maar ik wil geen geluid mee sturen)

Ik neem aan dat dit op alle ATI Eyefinity kaarten mogelijk is. Er word wel overal gezegd dat je perse een actieve Displayport naar HDMI adapter nodig hebt, maar bij mij werkt het goedkope Displayport naar VGA adapterblokje prima (Bied natuurlijk geen garantie voor andere!)

Mijn primaire scherm blijft gewoon mijn 24" en daar starten dus ook games op en staat de Windows taakbalk. Enige minpunt wat ik heb gevonden: Ik kan mijn pc niet opnieuw opstarten want dan is ATI Eyefinity configuratie opeens weg (Denk driver probleem?). Sluit ik mijn pc helemaal af, wacht 1 seconden met aanzetten, dan gaat het allemaal gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

als ik jou was zou ik gewoon je huidige videokaart houden, en dan Deze Grafische kaart erbij kopen. Allebei Club3D, dus dat moet wel werken.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:35
Ah jeroen ik wilde net vragen of dat werkte. Op google zag ik 1 iemand dat het zei, maar verder kon ik er niks over vinden. Je hebt dus wel persee een dp->vga converter nodig?

Helaas heb je niet de opstelling die ik misschien ga nemen. Ik heb nu namelijk 2x 19" (1280x1024) en koop er een 27.5"bij.
Ik heb alleen geen idee of ik nu [19"][27.5"][19"] moet doen of gewoon een vd 19"schermen verkopen (tegen een dik verlies want die prijzen zijn hard gekelderd).

Misschien iemand die wel zo'n opstelling heeft en er ervaring mee heeft? Extra scherm is vooral omdat ik programmeer en meer pixels in de breedte nodig heb.
Heb nu een ati 4850, dus zal ook een nieuwe videokaart moeten kopen/ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Je hebt een converter nodig, tenzij natuurlijk 1 van je schermen displayport heeft maar dat zal niet het geval zijn denk ik (Je kan namelijk niet 2 schermen via DVI aansluiten en dan OOK nog 1 via HDMI, dan moet overschakelen naar de displayport)
Er zitten wel wat haken en ogen aan het hele ATI Eyefinity gebeuren als je op internet erover leest. Ik heb gewoon de gok genomen om die converter te kopen aangezien ik de videokaart toch al had. Het lijkt me dat jouw opstelling ook gewoon moet werken er zitten namelijk voor zover ik weet geen restricties aan de schermgrootte of resoluties die je gebruikt. Ik ben echter geen expert hierin dus pin me er niet aan vast ;)

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen210 op 07-04-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Heb jij die van ebay gekocht? Levertijd staat daar tot wel 6 weken namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ThaStealth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:21:
Geluid naar TV boeit met niet, want het komt via een optical kabel weer terug naar de surround set die naast de pc staat, de TV kan dan weer geen DTS aan, waardoor ik altijd meteen stream naar de surrond vanaf de PC. Het zou eventueel leuk meegenomen zijn, maar een dealbreaker is het beslist niet. Ik kan best zonder

Scherm heeft ook VGA input, maar daar wil ik absoluut niet aan beginnen, zowieso heb ik weinig trek aan converters/switches :P

@MicGlou

De 5770 dan liever ;), vraag is alleen of ik 1 nieuwe grafische kaart of 2 nodig had. Blijkbaar zijn het er 2.

Mijn vraag is alleen hoe "slim" windows/drivers zjin als ik een game ga spelen. snapt deze dat ik het via scherm 1/TV wil, of gaat hij slim menen te zijn en naar scherm 2 sturen (die op de cheap ass kaart zit).

2e vraag, kan ik iets met Crossfire doen, kan de 2e kaart een beetje extra werk verrichten dus? (Kan het ook weer missen, zoveel games speel ik niet)

Hoezo? Qua kwaliteit zul je geen verschil merken.. tegen DVI en dat blokje is zo groot:
Afbeeldingslocatie: http://base0.googlehosted.com/base_media?q=http://digitalcontent.cnetchannel.com/58/79/5879a043-7d90-4f3e-8740-163d5e0efa84.jpg&size=20&dhm=a95e10f0&hl=en

Als je er 1 van goede kwaliteit, die niet al te groot is wilt hebben:
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=330-4685

Edit: In nederland wat moeilijker te krijgen :X. maar altijd nog goedkoper als een nieuwe kaart ;)
pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
chielsen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:20:
Heb jij die van ebay gekocht? Levertijd staat daar tot wel 6 weken namelijk...
Ik heb die van ebay gekocht ja, duurde inderdaad wel even voor hij binnen was. Ik denk ongeveer 2 a 3 weken. Maar zoals ik zei werkt bij mij perfect en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
Om het dan even over een hele andere boeg te gooien... zonder gekloot met videokaarten etc :) Waarom koop je niet een mediastreamer voor nog geen €100,-? Dan bereik je in principe hetzelfde, alleen wordt het grafische afgehandeld door de streamer en niet je pc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
MicGlou schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:22:
Om het dan even over een hele andere boeg te gooien... zonder gekloot met videokaarten etc :) Waarom koop je niet een mediastreamer voor nog geen €100,-? Dan bereik je in principe hetzelfde, alleen wordt het grafische afgehandeld door de streamer en niet je pc... :)
De TV heeft deze mogelijkheid al via LAN (tootlje installeren op PC en presto, ik kan naar de TV streamen). Enige nadeel is dat de tool ruk is, veel codecs niet kan doorzenden. 2e puntje is dat ik wil kunnen gamen op de TV.

Ik heb ook al gedacht met deze optie, een 2e 8800GT aan te schaffen, enige minpunt is dat ie geen HDMI heeft en ik dus ten alletijden met mijn brakke DVI->VGA kabel moet werken (of een converter, watik dus niet wil), het liefste houd ik alles dan digitaal.

Maar als ik alle reacties opsom is het het makkelijkste dus gewoon om 2 nieuwe kaarten te kopen van hetzelfde merk, 1 daarvan een "budget" kaart voor de 2e monitor en 1 midrange kaart voor de 1e monitor en de TV.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaStealth op 07-04-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik alle reacties opsom is het het makkelijkste dus gewoon om 2 nieuwe kaarten te kopen van hetzelfde merk, 1 daarvan een "budget" kaart voor de 2e monitor en 1 midrange kaart voor de 1e monitor en de TV.
Zover ik weet kan windows niet het bureaublad delen over verschillende videokaarten? Dus monitor 1&2 komen van dezelfde kaart waarbij de extra kaart de tv kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ThaStealth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:21:

Games starten eigenlijk altijd op je primary display, dus scherm 1. Stel het scherm waar je op wilt gamen dus in op scherm 1. Er zijn al wel een aantal games die multiple displays ondersteunen, maar ik denk dat die automatisch je 2e scherm erbij pakken.

Crossfire heeft doorgaans niet veel zin. Om dat nuttig te laten zijn, zul je best veel moeten betalen en dat lijkt me voor jou niet heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Vergeet ook niet dat als je wilt gamen op je primaire monitor en een keertje op de TV dat je deze 2 apparaten op je snelste videokaart aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
ThaStealth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook al gedacht met deze optie, een 2e 8800GT aan te schaffen, enige minpunt is dat ie geen HDMI heeft en ik dus ten alletijden met mijn brakke DVI->VGA kabel moet werken (of een converter, watik dus niet wil), het liefste houd ik alles dan digitaal.
Ook niet met zoiets erbij? Werkt prima hoor i.c.m. een HDMI-kabel en het is allemaal digitaal, alleen een ander stekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
ThaStealth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:31:
[...]
Zucht ... DVI+geluid = HDMI dat wil zeggen dat je gewoon een verloop nodig hebt, niks convertor of wat dan ook. Gewoon een dvi naar hdmi verloopstukje. De signalen zijn elektrisch volledig compatibel. Mijn 4890 had zelfs zo een bij geleverd.

DVI = digitaal
HDMI = digitaal
Dus helemaal niks analoog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zelf heb een Asus 5770 met 2 x DVI, 1 x HDMI en 1 x Displayport en kan er gewoon zonder problemen 3 schermen op gebruiken. Dus 2 x DVI tegelijk gebruiken en dan de tv via hdmi gaat verder zonder problemen voor zover ik hier met mijn videokaart heb kunnen ontdekken.

Via een converter naar VGA werken zou ik zelf niet doen want VGA is en blijft analoog en in hoeverre je dan alle HD content kan afspelen blijft maar de vraag. Persoonlijk zou ik dus ook een 5770 nemen en beide monitoren dan op DVI en de tv via HDMI dan heb je de minste toestanden zonder converters en switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
kluyze schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:27:
[...]
Zucht ... DVI+geluid = HDMI dat wil zeggen dat je gewoon een verloop nodig hebt, niks convertor of wat dan ook. Gewoon een dvi naar hdmi verloopstukje. De signalen zijn elektrisch volledig compatibel. Mijn 4890 had zelfs zo een bij geleverd.

DVI = digitaal
HDMI = digitaal
Dus helemaal niks analoog nodig.
I know, maar de TV heeft alleen maar VGA in, helaas geen DVI in, dus moet ik wel van DVI -> VGA of HDMI->HDMI doen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:39:
[...]
Zover ik weet kan windows niet het bureaublad delen over verschillende videokaarten? Dus monitor 1&2 komen van dezelfde kaart waarbij de extra kaart de tv kan bedienen?
Dit vind ik geen leuke opmerking :P, kan iemand dit bevestigen, want het bureaublad is nu wel gedeeld over 2 schermen, en dit wil ik natuurlijk wel behouden,

het bureaublad op de TV mag van mijn part gecloned worden, zolang het bureaublad van scherm 1 en 2 (die op verschillende videokaarten komen zoals ik het wil) maar los van elkaar blijven.
anton121 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:11:
[...]
Ook niet met zoiets erbij? Werkt prima hoor i.c.m. een HDMI-kabel en het is allemaal digitaal, alleen een ander stekkertje.
Omvormstekkers heb ik liever niet, dus _als_ ik een nieuwe kaart koop zorgt het dat hij HDMI heeft

Ik zal het een en ander nog even wat duidelijker toelichten in onderstaande "plaatjes":

Huidige situatie:

[Asus Geforce 8800GT]
[DVI #1][DVI #2]
[Scherm #1]/[TV][Scherm #2]

Gewenste situatie:

[Asus Radeon HD5770]
[DVI #1][DVI #2][HDMI]
[Scherm #1][TV]
[Cheap ass ATi kaart]
[DVI #1]
[Scherm #2]

Probleem is dat Lin0Ventura net verteld dat het bureaublad niet deelbaar is over 2 videokaarten. Dit is iets wat ik wel wil

[ Voor 12% gewijzigd door ThaStealth op 07-04-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Xander schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:23:
[...]

>:) Wedden dat het werkt.

Ik draai hier Windows 7 64 bit met 1 hd4200 128MB kaart (on board) en een geforce 8600 GT 256MB Naaste elkaar dus met zowel de ATI drivers als de nvidia drivers. Systeem is gewoon netjes stabiel en ook spelletjes spelen en tegelijk een HD film spelen op de tv gaat gewoon goed :9.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Waarom dvi > vga? Je kan gewoon dvi > hdmi doen. Daar is geen omzetting nodig! Niks nul noppa. Want nogmaals DVI == HDMI dat is gewoon hetzelfde, ze hadden het gewoon DVI+ kunnen noemen. Waarom zou je wel overwegen om van DVI > VGA te gaan en niet van DVI > HDMI. Je hebt gewoon hetzelfde signaal, geen omzetting of niks.

Dus DVI uit naar HDMI in is hetzelfde of je grafische kaart zou HDMI hebben.

DVI > HDMI is geen omvormstekker, dat is evenveel omvormstekker als van HDMI male > HDMI female

Als ik zo een stekkertje op mijn grafische kaart steek en dan via een normale hdmi kabel naar mijn scherm ga, dan herkent mijn grafische kaart gewoon dat er een hdmi uitgang op mijn kaart zit, terwijl die gewoon 2 dvi-poorten heeft.

Als het geen stekker mag zijn, koop dan een volledige kabel:
pricewatch: Merkloos HDMI - DVI Kabel HQ 1.5 meter

[ Voor 41% gewijzigd door kluyze op 07-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 20:35
Die weddenschap was ik na deze reactie al niet meer aan gegaan... Blijkbaar heeft Microsoft het drivermodel in windows 7 weer compleet omgegooid ofzo. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Roel1966 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:27:
Ik zelf heb een Asus 5770 met 2 x DVI, 1 x HDMI en 1 x Displayport en kan er gewoon zonder problemen 3 schermen op gebruiken. Dus 2 x DVI tegelijk gebruiken en dan de tv via hdmi gaat verder zonder problemen voor zover ik hier met mijn videokaart heb kunnen ontdekken.

Via een converter naar VGA werken zou ik zelf niet doen want VGA is en blijft analoog en in hoeverre je dan alle HD content kan afspelen blijft maar de vraag. Persoonlijk zou ik dus ook een 5770 nemen en beide monitoren dan op DVI en de tv via HDMI dan heb je de minste toestanden zonder converters en switches.
Zonder de displayport te gebruiken kan je 3 schermen aansluiten? Hmm waarom hoor ik dan overal anders?
Snap er niks meer van.. Of heb je alleen DP nodig als je alle 3 schermen als 1 geheel wilt gebruiken (voor een game oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
chielsen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:50:
[...]

Zonder de displayport te gebruiken kan je 3 schermen aansluiten? Hmm waarom hoor ik dan overal anders?
Snap er niks meer van.. Of heb je alleen DP nodig als je alle 3 schermen als 1 geheel wilt gebruiken (voor een game oid)?
Als je 3 schermen als 1 geheel wilt gebruiken dan word het denk ik een ander verhaal, maar in de situatie van de TS is dit voor hem niet van belang. In mijn situatie heb ik gewoon de schermen gekloned staan en dat ging verder prima en dat is wat de meesten denk ik ook dan vragen. Bij een game is het puur ervan afhankelijk of de game meer dan 1 scherm ondersteund en deels maar afhankelijk van de hardwarematige ondersteuning.

In elk geval heb ik dus op mijn videokaart 4 aansluitingen zitten waaronder dan 2 x DVI, 1 x HDMI en 1 x Displayport waarbij ik dan de Displayport verder niet uitgeprobeerd heb. Ik vermoed namelijk dat de Displayport en HDMI poort met mekaar gecombineerd zullen zijn en eventueel 4 schermen dus niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Ik heb ondertussen ergens een 2e videokaart weten te lenen en deze ingebouwd in mijn pc, ik heb het scherm erop aangesloten en de pc aangezet, hij deed het zonder te morren.

De opstelling is nu als volgt:

[Asus 8800GT]
[DVI #1][DVI #2]
[Scherm #1][TV]
[Cheap ass ATi kaart]
[DVI #1][VGA #1]
[Scherm #2]

Het is dus mogelijk om icm Windows 7 2 videokaarten van verschillende fabrikanten aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Het is dus wel mogelijk?

Na een tijdje gespaart te hebben ga ik binnekort mijn nieuwe setup halen, waarin de volgende producten zullen zitten
MB MSI K9N V3
CPU Athlon 64 X2
Graka MSI Geforce NX7300GT
Monitor 2x Samsung Syncmaster 2443BW 1x Asus VW198s 19"
Ik draai Win7 Ultimate 32 bit.

Ik wil deze setup gebruiken voor internet, muziek en officetoepassingen. Geen zware games etc.
Ik weet dat ik geen monster van een PC heb, maar op dit moment ben ik nog tevreden over de prestaties van het ding!
Het is de bedoeling dat de 2 syncmasters naast elkaar komen te staan en de Asus in potrait aan de linkerkant ernaast.
Waarschijnlijk moet mijn huidige grafische kaart wel vervangen worden.

Mijn moederbord heeft maar 1 PCI-e uitgang, de 3e monitor (Asus) moet dus via een (cheap) PCI videokaart worden aangestuurd.
In de pricewatch kom ik deze 2 PCI kaarten tegen; Club3d Geforce 8400GS en Club3d Radeon 9250
In de post hieronder lees ik dat er 2 kaarten van verschillende fabrikanten (en dus drivers) gebruikt kunnen worden.
In dat geval kan ik dus beter kiezen voor de extra GeForce 8400 kaart omdat deze iets meer geheugen (256 ipv 128) heeft?
Pagina: 1