Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borrelnootje11
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:41
Mij werd de vraag gesteld wat de beste oplossing is om een dvd-speler of blu-ray speler aan te sluiten op een full hd monitor (LG W2453V-PF) met HDMI.

Voor zover ik weet zou dat moeten werken, alleen was ik niet helemaal zeker.
Vandaar dat ik hier even navraag doe.

De monitor en DVD-Speler of Blu-ray speler moeten nog aangeschaft worden. Suggesties welkom. :)
Had zelf als monitor de LG W2453V-PF in gedachten.
Bij wehkamp voor 179,-
http://www.wehkamp.nl/com.../C09_I10_I27_731443/?PI=0
Hier zit een HDMI aansluiting op. Die word er niet bijgeleverd dus die word dan ook gelijk aangeschaft.
Dan kan ik dus de DVD-speler via HDMI aansluiten en de computer via DVI

Hoe zit het met geluid.
Moet dat apart worden aangesloten naar een versterker of kan als de dvd-speler dat ondersteund ook gewoon met stereo speakers via een mini-jack aansluiting. Of iets dergelijks.

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05
Computer monitors zijn over het algemeen vrij beroerd met 'scaling', het omzetten van de dvd resolutie (720x576) naar de schermresolutie (1920x1080) en 'de-interlacing'. Zorg dus dat je een speler hebt die dit zelf kan en dus niet 720x576 via hdmi uitstuurt (in het geval van dvd's).
Een speakerset kun je meestal rechtstreeks aansluiten, mits deze zelf een versterker heeft, zoals vrijwel alle computer speakersets.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borrelnootje11
Dank voor de informatie.
Dan ga ik op zoek naar een dvd-speler die de upscaling zelf doet.
Andere suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koop een BluRay-speler. 99% van die apparaten trapt netjes FullHD eruit met BD-films en 95% van de apparaten heeft zeer nette upscaling aan boord voor oudere media zoals DVD's. Ben zelf totaal niet kapot van het upscalen van een rot signaal (wat een DVD eigenlijk is, naar mijn mening) en heb sinds juli vorig jaar dus ook geen enkele DVD meer in mijn BD-speler gehad.

/edit: even terzijde; waarom nog een DVD-speler kopen als een instap BD-speler al weinig kost en backwards compatible is? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2010 12:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borrelnootje11
Dat maakt het voor mij makkelijker.
Dan laat ik hem wel een Blu-Ray speler kopen.
Dank voor het advies.