Toon posts:

Samsung LE40B550 restart na 'hack'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik voel mezelf echt dom, ik volg een artikel op internet om mijn tv te 'upgraden' naar de zulke functies als de LE40B650. Deze voer ik allemaal uit, echter wil mijn tv nu niet meer op starten. Hij gaat wel aan, maar probeert zichzelf de hele tijd op te starten en dat lukt niet.

Nu mijn grote vraag, wat is de weg terug. En is die er? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk artikel?
Heb je geprobeerd om de originele firmware weer terug te flashen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

oei oei....verkeerde software gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:31:
Welk artikel?
Heb je geprobeerd om de originele firmware weer terug te flashen?
http://www.9lives.be/forum/hardware/694998-le-32b550.html Dit artikel was het.

Wat daar staat heb ik dus ook precies zo uitgevoerd.

Hoe kan ik precies mijn firmware terug flashen?

• MAX3400

MAX3400

Had je al geGoogled op "LE40B550 firmware site:samsung.com"? Of in ieder geval, met het type-nummer van je huidige TV?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2010 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:38:
Had je al geGoogled op "LE40B550 firmware site:samsung.com"? Of in ieder geval, met het type-nummer van je huidige TV?
Ja, ik heb de fireware zelf wel, alleen ik kan mijn tv niet meer opstarten. Die blijft zichzelf maar herstarten.

• MAX3400

MAX3400

Bellen dan maar... 0900-SAMSUNG (geen grapje).

Let wel op de voorwaarden:
De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt. Het is ongeldig wanneer onbevoegde personen op enigerlei wijze wijzigingen of reparaties uitvoeren.
Met een beetje pech kan de reparateur reverse teruglezen welke firmware er op staat... :X

Verwijderd

Dat is toch wel erg vaag....zijn toch relatief simpele instellingen die in elk geval ingesteld kunnen worden, anders zitten ze ook niet in het service menu.staat er niks over in het boekje? (waarschijnlijk niet).
Denk dat het Samsung bellen wordt....als je TV niet opstart dan kun je hem ook niet flashen.

@Max3400: voor zover ik begrijp uit de link is er geen andere firmware geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik dan tegen de klantenservice moeten zeggen?

Heeft iemand anders dit al een keer gehad? En zo ja, hoe is dit dan afgelopen?
MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:43:
Bellen dan maar... 0900-SAMSUNG (geen grapje).

Let wel op de voorwaarden:

[...]

Met een beetje pech kan de reparateur reverse teruglezen welke firmware er op staat... :X

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:44:
@Max3400: voor zover ik begrijp uit de link is er geen andere firmware geinstalleerd.
Eens, maar hij is in het Service-menu geweest. Een plek waar je, in ieder geval volgens de kleine letters in elke handleiding, niets te zoeken hebt tenzij je de gevolgen accepteert of in betaalde opdracht van Samsung daar iets moet aanpassen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:14:
Wat zou ik dan tegen de klantenservice moeten zeggen?

Heeft iemand anders dit al een keer gehad? En zo ja, hoe is dit dan afgelopen?
[...]
Een spreekwoord zegt wel eens: eerlijkheid duurt het langst.

Nou weet ik niet of de TV gereset kan worden door een monteur maar allicht kan je iets vragen dat iemand in het service-menu is geweest en dat de TV nu zichzelf herstart. En mogelijk geeft Samsung je dan opdracht om de TV terug te brengen naar de winkel voor een prijsopgave of ze hebben een prijsopgave door de telefoon.

Niet om het een of ander maar een TV laten repareren (in dit geval een reset om terug te komen in het service menu) lijkt me minder te kosten dan je TV bij het vuil neer te zetten en zelf een nieuwe te kopen.

/edit: en door zelf te zoeken, had je bijvoorbeeld http://sourceforge.net/ap...index.php?title=Main_Page gevonden waar een RS232-optie mogelijk was. Zeer waarschijnlijk staat/stond een Service-menu niet in debug mode, dus ook die optie lijkt me vrij hopeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2010 22:28 ]

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Eens, maar hij is in het Service-menu geweest. Een plek waar je, in ieder geval volgens de kleine letters in elke handleiding, niets te zoeken hebt tenzij je de gevolgen accepteert of in betaalde opdracht van Samsung daar iets moet aanpassen.
Ook eens, hoewel ik niet zeker weet of er bij de voorwaarden van de TV expliciet vermeld wordt dat dit oneigenlijk gebruik is van het toestel. Lijkt mij in dit geval dat eerlijkheid het langst duurt. Mochten ze bij Samsung de TV kunnen booten en ineens 650 zien staan bij model nummer dan is dit natuurlijk vreemd.

Overigens best een risico voor een feature die waarschijnlijk toch niet soepel werkt. Voor een paar tientjes heb je een mediaspeler die deze formats perfect afspeelt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 13:36
Uhm in de topicstart staat niks over een firmware flash en in de artikelen ook niet, foute aanname denk ik? :)
De service afdeling zal dus ook geen B650 firmware tegenkomen, hooguit verkeerde settings binnen de huidige B550 firmware.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

proberen op te starten met het service menu en terug zetten wat je veranderde?
wanneer je in het service menu komt krijg je onderaan links een infoblok:
daar vind je het Type juist boven het Model. Dit type veranderd niet en dien je gewoon aan te passen in het menu. RCU cursor links & rechts wijzigen waarden: dus alleen cursor omhoog of omlaag gebruiken!
fabrieks reset zal vermoedelijk weinig uithalen: niet alle waarden worden teruggezet
indien dit niet lukt opstarten met een originele firmware op usb stick in het toestel

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond en vandaag geprobeerd de Servicelijn te bellen, echter waren ze gesloten.

Morgen nogmaals proberen, en hopelijk geven ze dan wel gehoord.

Heeft iemand een idee wat de monteur precies gaat doen? En waarom ik dat zelf niet zou kunnen doen? Ook zou ik willen weten wat de kosten hiervan zijn mocht dit buiten de garantie vallen.

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe.

Verwijderd

Als de monteur een speciaal kastje mee heeft, kan hij met de servicelink waarschijnlijk alles terugzetten? probeerde je intussen al terug op te starten in de servicemenu?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:03:
Als de monteur een speciaal kastje mee heeft, kan hij met de servicelink waarschijnlijk alles terugzetten? probeerde je intussen al terug op te starten in de servicemenu?
Gister nog geprobeerd om in het service menu te komen, maar dat wil niet lukken. Ik ga zo de servicelijn dan nogmaals bellen.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had het zelfde gedaan....

Doordat het repair center vorige maand bij mij was geweest en na het mainboard replacement het probleem er nog in zat dacht ik van ... owjeeee...
Maar de monteur zat wat te klooien aan de achterkant van de TV en opeens had hij even beeld......
Na het uit en weer aanzetten van de TV deed hij het weer niet...... Conclusie, er is nog een board kapot en dat is besteld. Hij was weer vertrokken.

Maar ik heb goed opgelet tijdens het rommelen van de service monteur, die trouwens echt aan het prutsen was vond ik, en heb nu zelf een oplossing gevonden en ook zelf mijn TV gemaakt zonder boards te vervangen.
Het is af te raden dit te doen als je er geen verstand van heb. Kans op schade aan de TV is groot omdat je er zelf aan gaat schroeven. Aangezien ik zelf ook in de professional repair scene zit weet ik waar ik mee bezig ben. :*)

Uiteraard kan dit wel gevolgen hebben voor je garantie !!!!

Heb wel Samsung gebeld en door gegeven dat mijn TV het weer deed.

Mocht je intresse hebben PM me dan even.

Verwijderd

Hier hetzelfde.
Met m'n stomme kop niet eerst het model teruggezet naar 550 (stond dus nog op 650) toen ik de TV geflashed heb met de firmware welke erin hoort. De upgrade procedure gaat vlekkeloos maar zodra de TV reboot gaat het mis. De TV "denkt" dat 'ie een 660 is, echter Samsung heeft in de nieuwe firmware T-CHL5CIPDEUC 2008.0 iets ingebakken waardoor de TV niet meer doorstart. Tijdens de reboot hoor je even een stukje van het "opstart muziekje" en vervolgens reboot 'ie weer.

Feit is dus dat je wanneer je de 2006.0 firmware hebt, je met een gerust hart in het service menu het modelnummer kunt veranderen van 550 naar 650, maar wanneer je een nieuwere firmware hebt, je dit beter kunt laten.

Mijn TV (LE40B550) blijft nu rebooten, de enige manier om 'm echt uit te krijgen is de stekker eruit. Standby lukt ook niet omdat 'ie meteen probeert op te starten. Hierdoor kan ik ook niet meer in het service menu komen.

Ik heb de instellingen al geprobeerd te resetten door de spanning er langere tijd af te halen. Ook heb ik 'm een tijdje laten rebooten in de hoop dat 'ie er wel door zou komen. Dit is echter niet het geval en vrees dan ook dat ik ofwel onderdoor via de service poort de instelling moet resetten of in het ergste geval de TV terug moet naar Samsung.

Ik heb zelf ervaring met communicatie met diverse apparaten over RS232 (COM poort). Kan iemand hier mij vertellen of er een workaround (al dan niet met hardware) is om de instellingen te resetten.

Dit soort dingen gebeuren natuurlijk altijd in het weekend wanneer de Helpdesks gesloten zijn en nu ook nog eens met Nederland - Japan op TV (dat wordt NOS stream vrees ik)

Alvast bedankt

• Sumuhtsop
  • Niet online
Gaat niet met een RS-232C connectie. De TV start inderdaad niet op omdat nu het LCD panel en mainboard niet matched volgens de software. Daarom restart de TV steeds.

Mijn oplossing:

PAS OP WAT JE DOET!!! Je moet wel lef hebben. :)

Manier zoals ik het gedaan heb:

- Stekker uit wandcontact doos halen en alle kabels van de TV loshalen.
- CI+ module verwijderen
- Achterkant van TV los schroeven ( uit me hoofd 9 schroeven )
- kabel van LCD panel naar mainboard los trekken ( connector in het midden van het mainboard )
- Stekker in wand contactdoos stoppen ( TV staat nu in standby , standby led brand continue )
- Code voor service menu in te gaan op Remote ingeven ( TV gaat aan, zie je ook aan standby led en boot dus op en wacht even 15 seconden )
- Nu de kabel van LCD weer vast zetten op de connector op het mainboard ( doet dit voorzichtig ) ( je krijgt nu weer beeld op je TV )
- Model setting in service menu terug zetten op B550 met je AB
- TV uit zetten met AB
- Als test TV weer aanzetten en dan zal hij weer opstarten. Zet de TV weer uit.
- Stekker uit wandcontactdoos halen, kap terug schroeven
- Alle kabels terug op zijn plek, CI+ module er weer in, stekker er weer in de wandcontactdoos en aanzetten maar.

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
En uiteraard, ik was ook zo stom om mn tv naar de spreekwoordelijk kloten te helpen door zonder eerst goed research te doen, te proberen videolink te activeren op mn B550...

Ik heb Postjuh zijn methode geprobeerd, en waarrempel, het werkt!! :D

Je hebt geen idee hoe blij je me hebt gemaakt, je bent een held! _/-\o_

Yesterday starts today...!!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Graag gedaan :)
Pagina: 1