Aanschaf audio systeem.

Pagina: 1
Acties:

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:36
Hallo allen!

Ik zit met een dillema,
ik ben tot de beslissing gevallen om b&w 684 zuilen aan te schaffen, net beluisterd en ze klonken me enorm fijn!
Nu zit er de twijfel om hem in stereo of 5.1 op te stellen.
De twijfel komt hier vandaan;

Ik wil muziek en dvds afspelen via een mac mini, als ik die wil aansluiten aan een stereo versterker gaat dat via een 3.5jack naar 2 tulpen, heb ik hier dan geen kwaliteitsverlies?? Ook wordt er dan een ps3 op een omslachtige manier aangesloten, een 3.5 jack vanuit de tv naar de versterker toe.
Als dit blijkt wel zo te zijn dan kan ik namelijk ook best een 5.1 receiver kopen die wel met toshlink aangesloten kan worden?

Mocht ik voor stereo gaan dan wordt het, op aanraden van de verkoper, een cambridge azur 550a.
Mocht het op advies van jullie toch een 5.1 receiver worden dan denk ik aan de denon 1910.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan je Mac Mini gewoon optisch aansluiten met een 3,5 mm jack naar TOS kabel. Geen kwaliteitsverlies dan. Wat je met je PS3 wil doen is mij een raadsel. En waarom wij moeten kiezen voor stereo of 5.1 is mij ook niet duidelijk, je zal dan eerst moeten vertellen wat je wil.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het probleem is waarschijnlijk dat stereo versterkers geen digitale audio input hebben. Omslachtige analoge aansluiting (via tv bijv 8)7 ) zou ik altijd proberen te vermijden, dit gaat zwaar ten koste van de kwaliteit.

Oplossing: een DAC... vraag me alleen niet welke :p

5.1 receiver hebben altijd een slechtere kwaliteit/prijs verhouding t.o.v. een stereo versterker, dus ik zou goed nadenken voordat je hiervoor kiest. Daarnaast moet je ook nog eens diep in de buidel tasten voor meerdere speakers + sub.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Op het moment dat je bron een MAC met mp3'tjes is, zou ik me daar meer zorgen om maken. Immers bij een brakke bron klinkt het ondanks de cambridge en b&w als bagger.

En tja stereo of 5.1. Andere doeleinden, wensen, vereisten en niet te vergeten budget. Een beslissing die jij zelf mag nemen en onze hulp niet bij nodig hebt. ;)

En v.w.b het "op aanraden van de verkoper"... ik zou zelf eens receivers/versterkers gaan beluisteren met de 684's en bij zo'n uitgave niet afgaan op het "ik heb hem zelf ook"...

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 04-05-2010 16:33 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

StefanKelevra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:09:
Ik wil muziek en dvds afspelen via een mac mini, als ik die wil aansluiten aan een stereo versterker gaat dat via een 3.5jack naar 2 tulpen, heb ik hier dan geen kwaliteitsverlies?? Ook wordt er dan een ps3 op een omslachtige manier aangesloten, een 3.5 jack vanuit de tv naar de versterker toe.
Waarom dat? Je kan ook gewoon gebruik maken van de Multi AV-Out van de PS3. Je kan dan de audio rechtstreeks uit de PS3 sturen via twee RCA uitgangen. Dus geen gedoe met geluid via de tv te laten lopen. En beeld kan gewoon ernaast via HDMI. Punt dat stereoversterkers geen digitale inputs hebben valt op zich te verwaarlozen: digitaal kan je met gemak 5.1 doorsturen maar dat gebruik je toch niet met een 2.0 set-up. Of je voor 5.1 of 2.0 moet gaan kan niemand je zeggen, die keuze moet je zelf maken. Let wel dat je beter een goede 2.0 set-up kan hebben dan een slechte 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• StefanKelevra
Ik ga het liefst voor een stereo set up(2.0 ) omdat ik dan inderdaad voor het toch wel krappe budget van 1500 euro een behoorlijk geluid kan krijgen. Ik was er niet van op de hoogte dat dit kon via de ps3, fear, goed advies!
Het punt wat me liet twijfelen was verlies van geluidskwaliteit als ik het via de mac zou afspelen, maar hier moet ik me dus niet zo druk over maken begrijp ik.

Dan ga ik dus voor de stereo versterker, maar even bellen voor een luistersessie! :)

Verwijderd

Je tweede optie is een digitale uit met een DAC eraan..
Stereo DAC's zijn best goedkoop te krijgen (<120 euro)..

Maar ik denk persoonlijk dat je meer hebt aan gewoon een goede analoge kabel.. Dus niet zo'n dun ding van de Dixons, maar gewoon een goed afgeschermde tulp->tulp kabel (vanaf je PS3)...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:50:
Je tweede optie is een digitale uit met een DAC eraan..
Stereo DAC's zijn best goedkoop te krijgen (<120 euro)..

Maar ik denk persoonlijk dat je meer hebt aan gewoon een goede analoge kabel.. Dus niet zo'n dun ding van de Dixons, maar gewoon een goed afgeschermde tulp->tulp kabel (vanaf je PS3)...
Inderdaad een iets beter dan gemiddelde analoge kabel nemen. Niet omdat ik zo zeer geloof in dat de geluidskwaliteit daar stukken beter van wordt, maar meer omdat je dan zeker weet dat je goed zit met de afscherming. De PS3 Multi AV-Out is ook niet echt je van het qua kabels. Je kan natuurlijk altijd later nog een DAC kopen mocht dat nodig gevonden worden. Maar altijd eerst de goedkoopste oplossing proberen, kan het alleen maar meevallen en geld schelen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-01 08:44
Ga luisteren, neem je eigen cd's mee en neem de tijd. Als voor jouw oren de Denon niet slechter klinkt dan de Cambridge, zou ik daar voor gaan. Daarmee haal je meer flexibiliteit in huis. Klinkt de Cambridge beduidend beter weeg dan af of deze kwaliteit het inleveren van functies goedmaakt. Sluit andere merken niet uit, al zijn het goede merken, jouw oren moeten er naar luisteren en verschil tussen merken is er zeker.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Of haal een stereoversterker met enkele digitale inputs. Tegenwoordig mag je toch wel iets meer verwachten dan een tape, tuner en aux ingang? :)
Verkopers moet je verder ook zelden naar luisteren, er zijn zat andere combinaties die net zo goed of beter klinken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• StefanKelevra
Hallo allen.

Ten eerste bedankt voor de stukjes advies die ik van jullie verkregen heb.
Ben op het moment tot aanschaf van een setje vloerstaanders b&w 684 en een stereo versterker, de NAD C355 BEE, Na lang luisteren bij RAF gaf voor mijn gehoor de nad versterker het zuiverste geluid. 100 euro boven budget met deze versterker maar wel een enorm verschil kwa geluid met de andere versterkers die ik beluisterd heb.
Pagina: 1