Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer moet steeds 2 keer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
[xp] ik heb een kennis die een nieuwe pc heeft laten bouwen met Windows XP erop. De preciese gegevens weet ik niet, het is een Asus mobo met een dualcore processor en een nividia GTS 250 met 1024 mb. Er zit 4 GB geheugen in.

De computer start gewoon XP op maar als hij overschakelt naar het zwarte scherm blijft hij een tijdje staan en start opnieuw op, waarna het opstarten wel goed gaat en het systeem stabiel draait. Hij heeft de computer altijd op het lichtnet aangesloten, dus schakelt de stroom niet uit als hij de pc uitzet. Wie weet waar dit aan ligt, een nieuwe installatie van XP heeft niet geholpen, ook alle updates van drivers(video, chip,lan, sound)helpen niets.

Wie weet wat er met deze machine aan de hand kan zijn?

Verwijderd

ElineK schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:42:
[xp] ik heb een kennis die een nieuwe pc heeft laten bouwen met Windows XP erop. De preciese gegevens weet ik niet, het is een Asus mobo met een dualcore processor en een nividia GTS 250 met 1024 mb. Er zit 4 GB geheugen in.

De computer start gewoon XP op maar als hij overschakelt naar het zwarte scherm blijft hij een tijdje staan en start opnieuw op, waarna het opstarten wel goed gaat en het systeem stabiel draait. Hij heeft de computer altijd op het lichtnet aangesloten, dus schakelt de stroom niet uit als hij de pc uitzet. Wie weet waar dit aan ligt, een nieuwe installatie van XP heeft niet geholpen, ook alle updates van drivers(video, chip,lan, sound)helpen niets.

Met het overschalen naar het zwarte scherm bedoel je dan als de pc eventje niets doet? Of gebeurt dit gelijk.

Verwijderd

ElineK schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:42:
Niemand waarschijnlijk want je geeft weinig uitleg. Wat zijn de specs, is dit probleem altijd aanwezig geweest? Ook na een reinstall van Windows?

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
hij start gewoon op met het xp start scherm met dat lopende balkje, dan wordt het beeld zwart, wacht een tijdje, en start dan opnieuw op (biepjes van de bios zijn te horen) en als hij voor de tweede keer bij het zwarte scherm aankomt schakelt hij wel gewoon over naar het beeld in de goede resolutie en is er verder niets aan de hand.

vrgr,

Elinek

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Niemand waarschijnlijk want je geeft weinig uitleg. Wat zijn de specs, is dit probleem altijd aanwezig geweest? Ook na een reinstall van Windows?
Als je de complete OP niet leest kun je inderdaad geen inschatting geven van wat er aan de hand is.
TS heeft een reinstall gedaan wat niks helpt. Lijkt me dus een hardware probleem.

Toevallig heeft mijn buurman precies hetzelfde, en die heeft er mee leren leven.. Werkt na meer dan een jaar nog precies hetzelfde.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Al eens geboot met 2 GB RAM ?? Voeding vervangen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

bas r schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Als je de complete OP niet leest kun je inderdaad geen inschatting geven van wat er aan de hand is.
TS heeft een reinstall gedaan wat niks helpt. Lijkt me dus een hardware probleem.

Toevallig heeft mijn buurman precies hetzelfde, en die heeft er mee leren leven.. Werkt na meer dan een jaar nog precies hetzelfde.
Heb je wel eens gehoord van een reinstall met een andere versie van XP? Zoals bijvoorbeeld het verschil tussen een legale en een illegale of een officiële of custom made XP?. Overigens is jouw bijdrage aan het topic compleet irrelevant.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Zoals met de meeste problemen: ik denk dat je het beste even onderdeel voor onderdeel kunt gaan testen. Probeer het even met minder geheugen. Heeft je mobo een video output? probeer die even in plaats van de videokaart. Kun je een andere voeding proberen? Vooral doen. Even de HDD's op fouten testen is wellicht ook wel een idee. De BIOS heeft de meest recente versie?

Desktop | Server | Laptop

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Is het systeem overclocked?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1