Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Dan heb je wel overlap met je 18-55 IS?
Is de 55-250 dan niet eerder wat?

[...]
Uhm, Ja ben er echt niet zo in thuis. (beginnende hobby O-) ) Ik heb al eens een 55-250 geleend en het is wel fijn. Maar is een usm lens niet beter de 55-250 IS bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Ik heb even de lijst bijgewerkt met als gevolg:

Populairste camera: 40D (6x!)
Populairste Canon: 40D dus
Populairste Nikon: D90 (4x)

Aantal Canon EF/EF-S mount: 27
Aantal Nikon F mount: 13
Aantal Minolta/Sony A mount: 3 :) (Minderwaardigheidscomplex?)
framaster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Uhm, Ja ben er echt niet zo in thuis. (beginnende hobby O-) ) Ik heb al eens een 55-250 geleend en het is wel fijn. Maar is een usm lens niet beter de 55-200 usm bijvoorbeeld ?
Eerlijk gezegt ben ik niet zo thuis in de Canon Lineup :)
Ik zou zeggen: Het grote Canonmount Topic!. En ga eens kijken bij de medium telezooms :).
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS APS-c
Een relatieve nieuwkomer, met goede resultaten. Voor zijn prijs is het een echte budget tele-zoom lens. Zijn prestaties daarentegen niet. Scherp (zeker gezien de prijsklasse) van 55 tot 250mm en afstoppen is eigenlijk niet nodig. Zijn lichte bouw maakt hem ideaal om mee te nemen op pad en zijn stabilisatie maakt hem veelzijdig bruikbaar, zelfs wanneer het licht minder dan ideaal is.
Zijn er dan geen nadelen? Jawel, zijn bouw is wat je kan verwachten voor de prijs, middelmatig en van plastic en zijn autofocus snelheid is niet om over naar huis te schrijven (de AF is wel stil, met een lichte brom van de stabilisatie). In de klasse van tele zoom lens onder de 300 euro, is deze 55-250IS de beste keuze.

[ Voor 82% gewijzigd door Zandpad op 25-06-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:58:
Zeer begrijpelijk :)
Toch blijft deze bij mij alleen, en wordt hooguit bij een volgende GoT officiële (bij gebrek aan een beter woord) meet gebruikt, mocht dat nodig zijn. Jan en alle man hoeft echt geen lijst van mij te krijgen met namen, plaatsen en materiaal.
Definieer "volgende officiële GOT meeting". Dat is dus juist mijn probleem. Die lijsten worden dan vrolijk doorgeschoven en daar heb ik dus geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 20:15

KoudeAardbei

Moderator

PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:43:
Voor de mensen die met het OV komen: er komt een sneltrein aan om 9.51u en een stoptrein om 9.28u. Met die sneltrein wordt het waarschijnlijk erg krap met de tijd, volgens de site is het nog 15 minuten lopen vanaf het station. Met het OV is het dus handig om de stoptrein (10 stops :X ) te nemen?
Lopen naar Dierentuin is echt geen 15 minuten kan ik je verzekeren,
ben zelf woonachtig in Emmen, en als je echt in tijdnood komt pak je de bus van S-Emmen naar 'De markt' in Emmen.

offtopic:
In Emmen zijn de mensen ook niet zo zorgvuldig met fiets/scooter sloten,,,,,,,, maar dat heb je niet van mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:11:
[...]

Definieer "volgende officiële GOT meeting". Dat is dus juist mijn probleem. Die lijsten worden dan vrolijk doorgeschoven en daar heb ik dus geen zin in.
Laten we het houden op een van Nomad? Of van jou.
Desnoods, wil ik iedereen die niet in de lijst wil blijven er wel uit halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

99% man, 1% vrouw?

Gemiddelde lensdichtheid? (aantal lenzen per persoon)

Totaal gewicht van alle apparatuur?

Meer stats svp :)

/me Arjan is zo'n nerd die ook van alles bijhoud in Excel, of het nu meterstanden zijn of gebruikte kamers per Etap hotel vestiging of aantal dierentuinbezoeken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 20:04
@framaster IMO is de 55-250 de beste telezoom op een canon cropcam die je kan krijgen onder de 400 euro. Natuurlijk is USM fijn, maar IS is ook fijn en de 55-250 focussed zeker niet traag.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:14:
99% man, 1% vrouw?

/me Arjan is zo'n nerd die ook van alles bijhoud in Excel, of het nu meterstanden zijn of gebruikte kamers per Etap hotel vestiging of aantal dierentuinbezoeken.
Kun je mij uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om gemiddeld maar dan 50% van de dagen in een jaar in een dierentuin te besteden?

[ Voor 62% gewijzigd door Makkelijk op 25-06-2010 11:17 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Makkelijk op 25-06-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:14:
99% man, 1% vrouw?

Zo, jij reist wat af!
Je man/vrouw verdeling zal er niet ver naast liggen.
Ik heb geen aanmeldingen met vrouwen namen gezien, dan op vriendinnen na.

Gemiddelde lens dichtheid kan ik nog wel doen! :)
Zal eens gaan stoeien (excel is niet mijn sterkste kant).

Gewicht, tja dan moet ik van elke lens het gewicht gaan opzoeken...
Dan ben ik nog wel even bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch bezig bent, vergeet bij de gewichtsbepaling niet dingen als:

Wie heeft er wel en geen filter op de lens, aantal reserve accu's, aantal geheugen kaarten, inhoud van het flesje drinken dat iemand wel of niet meeneemt.

/me mental note... nog even een grote fles water in de auto gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

Big Womly schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:02:
Fantastisch idee, maar ga toch passen. Een Canon Powershot past zo niet in dit groepje :+
En het is te ver :)
Iedereen is welkom, ook als je een Canon Powershot hebt. Het gaat tenslotte om een gezellige meet, met daarin de mogelijkheid om van elkaar te leren en van elkaar eventueel lenzen te lenen (uiteraard met het WA verhaal).
framaster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:06:
[...]
Uhm, Ja ben er echt niet zo in thuis. (beginnende hobby O-) ) Ik heb al eens een 55-250 geleend en het is wel fijn. Maar is een usm lens niet beter de 55-200 usm bijvoorbeeld ?
Ik begrijp je zin niet... is een usm lens niet beter de 55-200 usm

De 55-250 wat Zandpad je adviseerd is ook in mijn ogen een betere keuze. Waarom zou je een 28-105 nemen, als je een groot gedeelte al hebt van dat gebied. Er is niks mis om overlap te hebben, maar in jouw geval zou ik eerder de 55-250 nemen. Daarna als je fanatiek wordt zou je een betere 'kitlens-vervanger' kunnen nemen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Nu online
55-250 heb ik inderdaad al is geleend en is zeker fijn. Voor morgen kopen gaat niet meer lukken dan maar alleen de 18-55 mee en misschien morgen het 1 en ander proberen.

* Xcist hoopt wel op iemand die de moeite wil nemen mij het 1 en ander uit te leggen.
[...]

Ik begrijp je zin niet... is een usm lens niet beter de 55-200 usm

De 55-250 wat Zandpad je adviseerd is ook in mijn ogen een betere keuze. Waarom zou je een 28-105 nemen, als je een groot gedeelte al hebt van dat gebied. Er is niks mis om overlap te hebben, maar in jouw geval zou ik eerder de 55-250 nemen. Daarna als je fanatiek wordt zou je een betere 'kitlens-vervanger' kunnen nemen.
Is aangepast ik bedoel natuurlijk of een usm 55-200 niet beter is als een 55-250IS lens

[ Voor 77% gewijzigd door Xcist op 25-06-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

framaster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:20:
55-250 heb ik inderdaad al is geleend en is zeker fijn. Voor morgen kopen gaat niet meer lukken dan maar alleen de 18-55 mee en misschien morgen het 1 en ander proberen.

* iMars hoopt wel op iemand die de moeite wil nemen mij het 1 en ander uit te leggen.
Tuurlijk, daar is de fotomeet voor. Ik ben zelf geen gevorderde amateur of pro, en heb ook genoeg te leren. Iedereen heeft zo zijn kennis, en met elkaar kennis delen en er samen een leuke en gezellige dag van maken!
[...]

Is aangepast ik bedoel natuurlijk of een usm 55-200 niet beter is als een 55-250IS lens
Ah ;) Tja, de een zegt dat je IS nodig hebt, de ander weer niet. Het voordeel als je het hebt is dat je het ook uit kunt zetten als je het niet nodig hebt... Maar daarvoor kan je beter even wat na-lezen in Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:20:
/me hoopt wel op iemand die de moeite wil nemen mij het 1 en ander uit te leggen.
Nee, uitleg is alleen gereserveerd voor mensen die minimaal voor 1500 euro aan materiaal bij zich hebben 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:39:
[...]

Nee, uitleg is alleen gereserveerd voor mensen die minimaal voor 1500 euro aan materiaal bij zich hebben 7(8)7
Dan houd het voor mij op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Ik heb besloten dat ik met het OV ga. Lekker laptop mee en een filmpje kijken in de trein :) . Wie komen er langs Gouda / Utrecht / Amersfoort / Zwolle?

Ik kom 9:51 aan op station Emmen, ik neem aan dat het geen probleem is als ik er 10:10 ben oid? Ik ga niet de stoptrein van 9:28 nemen, ik ben al 2,5 uur onderweg :+ .

Mijn reisplan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zne2EkAZsAiFNDHglzj8HCOD/full.png

Zijn er mensen in dezelfde trein(en)?

EDIT: Ik heb overigens OV, dus kan met reductie reizen (25 euro totaal voor mij), mensen die met mij meegaan kunnen dan ook met reductie gaan :) .

[ Voor 13% gewijzigd door TheJVH op 25-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:08:
Aantal Canon EF/EF-S mount: 27
Aantal Nikon F mount: 13
Aantal Minolta/Sony A mount: 3 :) (Minderwaardigheidscomplex?)
Eerder een vrij correcte afspiegeling van de dSLR-markt :P

@Hierboven: vanaf Zwolle zit ik in dezelfde trein.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 25-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
framaster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Reageer ff op je mail. ;)

Ik wil opzich ook wel mee, lijkt me gaaf zo'n meeting. Alleen vanavond een bruilof en morgen ouders helpen met verhuizen. Dus volgende keer dan maar.. ;w Iig veel plezier allemaal!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Deorgere schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:01:
[...]

Ik wil opzich ook wel mee, lijkt me gaaf zo'n meeting. Alleen vanavond een bruilof en morgen ouders helpen met verhuizen. Dus volgende keer dan maar.. ;w Iig veel plezier allemaal!
Je meld je af?
Dan haal ik je uit de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Makkelijk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:14:
[...]
Kun je mij uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om gemiddeld maar dan 50% van de dagen in een jaar in een dierentuin te besteden?
36 uur per week werken (ja, dat doe dus ook nog), dat verdeeld over 4 dagen (4x 9 uur).

Dat geeft 3 dagen per week voor dierentuinbezoeken, tel daarbij 18 vakantie dagen en zo'n 4 feestadagen, dan zit je op zo'n 178 dagen. Doe dan af en toe 2 dierentuinbezoeken op 1 dag, bv Duisburg + Krefeld. En gedurende de 3 maanden dat Artis de ZOOmeravond heeft, ga ik overdag naar 1 tuin 's avonds naar Artis. Dan lukt dat aardig :) Verleden jaar heb ik wat extra "vrij" gehad door een burn-out. En heel af en toe loop ik tijdens de lunch ook een rondje door Artis, maar dat is wel een uitzondering. Met 6 abonnementen (Artis, Blijdorp, Amersfoort, Apenheul, Burgers, Ouwehand) blijft het ook wel betaalbaar. In Duitsland zijn de tuinen sowieso veel goedkoper, zit meestal zo rond de € 10 (hoewel Hannover dan wel weer even € 23 kost!).

Dussss: elke vrije dag lekker naar een dierentuin. Vakantie: in de auto, in Duitsland van tuin naar tuin, dit jaar al 4x gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:02:
[...]

Je meld je af?
Dan haal ik je uit de lijst!
Had me niet aangemeld, zat erover te denken om dat te doen ;). Maar het gaat niet lukken deze keer. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Lees het met sarcasme ;) Tuurlijk kan jij ook uitleg krijgen, het is een gezellige dag/meet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Deorgere schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Had me niet aangemeld, zat erover te denken om dat te doen ;). Maar het gaat niet lukken deze keer. :)
Ik heb je wel in de lijst staan... :)
Zal het even aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Had het er gisteravond met NickH over, misschien handig een vuvuzela mee te nemen zodat we elkaar kunnen vinden, toeter ik er ff flink op los en dan is zo de groep weer bij elkaar. Zou je een vuvuzela mee naar binnen mogen nemen?

[serieus]
Heb er zin in, neem gewoon al mijn gear mee (dat is toch niet zo veel), maar laat mijn statief denk ik thuis. Het weer ziet er ook aardig uit, maar vroeg me alleen of je er veel in de open zon/ benauwde ruimtes loopt of wat meer in de schaduw/gekoelde gebouwen. Nemen we daarnaast serieus naamkaartjes mee?
[/serieus]
[...]

Misschien doelt DickCAH op het feit dat er mensen zijn die denken dat je goede foto's maakt omdat je dure spullen hebt en dat die een lesje moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nog een tip: in de meeste tuinen kun je van die kinderwagentjes "huren". 2 Euro borg in het slot die je weer terugkrijgt bij terugplaatsen van het ding. Hoe dat precies in Emmen zit, weet ik niet. Maar je kunt je tas(sen) ook in zo'n ding zetten en die voortslepen. Wel lastig om er dan zicht op te houden.

Je kunt natuurlijk altijd met meerdere auto's achter elkaar onder de openstaande slagboom doorrijden. Goed aansluiten en hopen dat ze niks op de camerabeelden zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:05:
Nog een tip: in de meeste tuinen kun je van die kinderwagentjes "huren". 2 Euro borg in het slot die je weer terugkrijgt bij terugplaatsen van het ding. Hoe dat precies in Emmen zit, weet ik niet. Maar je kunt je tas(sen) ook in zo'n ding zetten en die voortslepen. Wel lastig om er dan zicht op te houden.

Je kunt natuurlijk altijd met meerdere auto's achter elkaar onder de openstaande slagboom doorrijden. Goed aansluiten en hopen dat ze niks op de camerabeelden zien :X
Tja, de kwestie van hoe-lang-blijft-de-slagboom-open-en-hoeveel-auto's-kunnen-er-door.
Die van die kinderwagentjes is wel top, maar ik denk dat de meeste van ons hun gear wel beperken.
En neem drinken mee!
Het wordt warm, dus drinken is belangrijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Nu online
Deorgere schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:01:
[...]

Welke mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 08:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Allereerst is iedereen welkom, elke noob en wat je ook maar bent. Zolang je maar gezellig bent. Uitleg krijg je vast van de welwillende tweaker (die er in overvloed is vaak).

Ikzelf ben ook niet te beroerd om iets uit te leggen, maar het wordt geen workshop voor mij, ik ben ook een dagje vrij :).

Vuvuzela achtige apparaten breek ik doormidden, zonder waarschuwing. Telelenzen die er op lijken zijn trouwens geen uitzondering, dus wees gewaarschuwd.
Met OV is inderdaad best een optie en nee het is zeker geen 15 minuten lopen en prima te doen :)

Laden jullie nog even je camera op e.d., zodat je morgen niet met lege toestellen zitten :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nomad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:16:
Allereerst is iedereen welkom, elke noob en wat je ook maar bent. Zolang je maar gezellig bent. Uitleg krijg je vast van de welwillende tweaker (die er in overvloed is vaak).

Ikzelf ben ook niet te beroerd om iets uit te leggen, maar het wordt geen workshop voor mij, ik ben ook een dagje vrij :).

Vuvuzela achtige apparaten breek ik doormidden, zonder waarschuwing. Telelenzen die er op lijken zijn trouwens geen uitzondering, dus wees gewaarschuwd.
Met OV is inderdaad best een optie en nee het is zeker geen 15 minuten lopen en prima te doen :)

Laden jullie nog even je camera op e.d., zodat je morgen niet met lege toestellen zitten :)
Met nomad: vuvuzela's wil ik niet horen!
Tja, vandaag heb ik ook nog een "opdracht" dus ik zal vanaaf alles laden en leegmaken.
Uiteraard is er vast wel iemand die even uitleg wil geven!
Tenslotte is dit niet iets wat je uit een boek even leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Nu online
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:19:
[...]

Met nomad: vuvuzela's wil ik niet horen!
Tja, vandaag heb ik ook nog een "opdracht" dus ik zal vanaaf alles laden en leegmaken.
Uiteraard is er vast wel iemand die even uitleg wil geven!
Tenslotte is dit niet iets wat je uit een boek even leert.
Met het boek ben ik inderdaad achter gekomen. in de praktijk is het toch een stuk fijner leren.

In ieder geval er kunnen mensen met me meerijden zoniet, dan tot morgen.

(eventueel wil ik mensen met veel gear wel ophalen van het station..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Nomad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:16:
Wilde ik net deze meenemen :+

Vuvuzela_L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
meenemen mag altijd, mee terug nemen is lastiger })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik denk juist wel makkelijker, allemaal kleine stukjes zijn makkelijker ergens tussen te stoppen dan zo'n lange toeter :+

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Killzone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:50:
Zijn er mensen in dezelfde trein(en)?
Vanaf Zwolle ja. :)

Ik val te herkennen aan een olijfgroene Domke F-802 die meerdere tweakers in andere kleuren ook hebben :Y) Zal die naamsticker wel uitprinten en erop opplakken ofzo, voor betere herkenning. Overigens met het mooie weer gok ik dat om 10:00 uur na de kassa verzamelen wel kan uitlopen. Zeker als er een lichting tweakers via OV met de trein om 09:51 uur incluis moi pas dan arriveren. Dat + drukke rijen voor de kassa´s = uitloop.

Iig tot morgen! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Misschien een idee om in die trein dan het achterste treinstel te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Als dat geen 1e klas is is dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 02:06:
Donnie, prachtig idee!
Print jij er even 50 stuks?!
Foei,mijn idee -O- lol
Thx,ik print hem wel uit voor mijzelf,en dan nog zien vast te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:17:
Als dat geen 1e klas is is dat prima :)
Als dat 1e klas is dan nemen we de achterste 2e klas coupe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
fragcompany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:18:
[...]

Foei,mijn idee -O- lol
Thx,ik print hem wel uit voor mijzelf,en dan nog zien vast te maken
Ik heb hier nog een naambadge ding waar zo'n papiertje in kan.
Zal even kijken of ik het kan printen met naam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

even een vraag die hier niet thuis hoort (maar ook geen eigen topic waard is) Iemand enig idee hoelang een originele neiuwe d40 (nikkon) accu meegaat? Ik heb er nu namelijk maar 1 en ben nog nooit een hele dag erop uit geweest met camera.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Één dag volledig schieten haalt je accu makkelijk. Heb bijna een jaar lang met mijn D40 rondgelopen en nooit meer dan een accu per week verbruikt. Je hoeft je geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:26:

Als dat 1e klas is dan nemen we de achterste 2e klas coupe :) .
Onder of boven? Of is dat een opmerking die alleen een randstedeling kan maken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie met de auto naar Emmen komt, mag wel op tijd weg. Morgen zijn de TT races ook. Vorig jaar was het extreem druk op de A37 en de A28 van beneden naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:32:
[...]

Onder of boven? Of is dat een opmerking die alleen een randstedeling kan maken? :X
Over het algemeen helaas wel ja. :o

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

ik gooi een volle accu in mijn d40 en voor alle zekerheid neem ik een 2de mee, maar het is me eigenlijk nog nooit overkomen dat ik ergens op de dag moest wisselen.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
[...]

Boven mocht het gebeuren :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mensen naambordjes is echt niet zo hard nodig. Wil je wat vragen of zoek je iemand, dan zijn we een sociaal beestje dat met vragen en praten er wel komt :). Stimuleert alleen maar om elkaar aan te spreken.

We zijn gewoon een informeel groepje dwarrels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ga ervan uit dat de communicatie via dit forum blijft gaan. Iedereen heeft toch internet op zijn telefoon (als ik dat al heb....). Dan kan ik lekker mee blijven lezen, terwijl ik zelf in Amersfoort/Artis loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Mijn evil creatie: })

NickH's Meet Checklist
CheckItem
Basic
Entreebewijs
Geld
ID kaart
Telefoon opgeladen
Camera
Accu (+reserve) opgeladen
Geheugenkaartje(s) leeg
Blower / Arctic Butterfly
Lenzen
Groothoek
Standaard
Tele
Prime 1
Prime 2
Teleconverter
Caps
Hoods
Schoonmaakdoekje
Tas
Schouder-/rugtas
Insert voor body/lenzen
Zonnig
Flesje water / suikerdrank
Iets te snoepen voor suiker
Zonnebrand
Petje
Koud
Thermo kleding
Sjawl
Handschoenen
Thermoskan
Kaart omgeving
Nametag

Voor $9,99, nu ook in handig Excel formaat.

Als er nog dingen missen, let me know via DM, dan update ik 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb dus geen internet op m'n telefoon, dus ik vind een aantal telefoonnummers wel handig. Ik heb wss wel laptop mee, dus mocht ik ergens wifi vinden.. maar dat is zo'n gedoe ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nou, een blower meenemen?! Gebruik je toch niet elke dag :P
Volgens mij heb ik helemaal geen opgeladen accu, wordt leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@NickH: Sjawl? xD Volgens mij moet het Sjaal zijn!
Tja, ziet er goed uit :)

Heb er zin in mensen !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Nog even een last-minute reply van mij. Nomad heeft me uitgenodigd, en ik ben er ook bij :)

Wat ik meeneem:
400D
Sigma 17-70
Sigma 70-300
Canon 50 1.8
Panagor 400mm 5.6 :D
Monopodje

[ Voor 35% gewijzigd door RedPixel op 25-06-2010 18:26 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik heb vanavond nog een diploma-uitreiking tot 1.00uur....dan nog kaartjes flushen en accu's laden.
Heeft er iemand nog serieus interesse in een 24-70L, want dan mag je hem morgen de hele dag lenen, scheelt mij weer een kg meeslepen de hele dag en als niemand interesse heeft, dan neem ik hem niet mee.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Opzich wil ik hem wel eens proberen. Zit al wat langer te kijken naar een L lens, maar ben er nog niet uit of ik nu een 17-40 wil, 24-70 of 70-200... Overigens hoef ik hem niet de hele dag hoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
[...]

Hahaha..... De trein van Zwolle naar Emmen is nog zo'n "hondekop" en het spoor is ook niet bepaald zoals in de randstad... Tis ook niet zo'n lange trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

rosje77 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:51:
Hahaha..... De trein van Zwolle naar Emmen is nog zo'n "hondekop" en het spoor is ook niet bepaald zoals in de randstad... Tis ook niet zo'n lange trein.
offtopic:
Een hondekop? De echte "hondekoppen" worden niet meer gebruikt sinds 1996 in passagiersverkeer. Roemrucht treintype, bekend als het treintype dat een tijdje in een weiland stond in 1977 vanwege wat onenigheid met een paar Molukse passagiers

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
[...]

Als er ergens een vet spoorlijntje is om over heen te scheuren is dat het wel. Heel wat anders dan zo'n randstad stoppertje :*) Ik zou je spullen maar goed in de hand houden (advies).

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
mennovanw schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:59:
[...]

offtopic:
Een hondekop? De echte "hondekoppen" worden niet meer gebruikt sinds 1996 in passagiersverkeer. Roemrucht treintype, bekend als het treintype dat een tijdje in een weiland stond in 1977 vanwege wat onenigheid met een paar Molukse passagiers
True, interessant verhaal.
Maar hoe heten die treinen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Mat'64, of Plan T, Plan V (Het grote spoorwegentopic deel 20)
We zullen anders wel een foto maken :+

[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 25-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:07:
Oh hee, leuk topic :)
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mocht je het prettig vinden om een telefoonnummer te hebben van iemand voor morgen, dan is de mijn uiteraard op mijn website te vinden onder contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Kan ook zijn dat hij de koploper (plan Z bedoelt) :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Spoooky op 25-06-2010 19:41 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Spoooky schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:40:
offtopic:
Koploper, oftewel ICM, of ICMm rijdt niet op het stukje Zwolle - Emmen. Daar is ie te langzaam voor. Er worden daar niet voor niets Turbo-V's ingezet ;) [/techpraat]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Spoooky schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:40:
IJnte schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47:
[...]

offtopic:
Koploper, oftewel ICM, of ICMm rijdt niet op het stukje Zwolle - Emmen. Daar is ie te langzaam voor. Er worden daar niet voor niets Turbo-V's ingezet ;) [/techpraat]
offtopic:
Hij had gelijk, ik bedoelde de mat'64. Koploper toestellen ken ik van buiten, reed 5x in de week van apeldoorn naar enschede en weer terug. Dankzij de revisie ben ik fan van vandal switches, die nu de aan/uit/reset knop van mn computer vormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:07:
Je hebt gelijk.. Heb ff plaatje gegoogled. Volgensmij de Mat'64. Ben geen treinen specialist, maar vind die teinen veel op de echte hondekop lijken dat ik die altijd nog hondekop noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
[...]

Stoptreinen R'dam - Den Haag waren tot een paar weken terug toch vaak van het type Mat'64 (en anders die DD-AR), deze week eigenlijk bijna telkens in een nieuwer model gezeten (de SLT). Het spoor daar is ook voor een flink stuk slechts 2 sporig (al zijn ze bezig met meer sporen aan te leggen) dus in de randstad is ook vaak nog niet echt je van het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

IJnte schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47:
[...]

offtopic:
offtopic:
Tsja, toch maar beter naar mijn pa luisteren, die had verteld over die turbo-v'tjes, was alleen vergeten welk traject 8)7

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

NickH schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:02:
Mijn evil creatie: })
[knip]

Voor $9,99, nu ook in handig Excel formaat.

Als er nog dingen missen, let me know via DM, dan update ik 'm
Je vergeet het belangrijkste: goed humeur!
Killzone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:28:
Opzich wil ik hem wel eens proberen. Zit al wat langer te kijken naar een L lens, maar ben er nog niet uit of ik nu een 17-40 wil, 24-70 of 70-200... Overigens hoef ik hem niet de hele dag hoor :) .
Waarom kiezen? Je kunt ze ook alledrie kopen (mist je het geld ervoor hebt).

[ Voor 34% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-06-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

_trickster_ wilde met mij meerijden maar hij reageert (bijna) niet op email.
Ik heb dus geen idee of hij nog mee gaat en zo ja waar hij woont.
Ik heb hm net mn 06 nummer gemailt, als ik daar niets op ontvang kom ik dus alleen.

* Gutteguttegut is zn tas aan het inpakken....
Canon 40D -> check
Sigma 400mm -> check
Samyang 8mm -> check
Raynox DCR-250 -> check
Accu's -> check
CF kaartjes -> check
Monopod -> check

Tokina 100mm -> twijfel
Canon 70-210mm -> twijfel
Tamron 17-50mm -> twijfel
Sigma 10-20mm -> twijfel
Canon 50mm -> blijft thuis
Statief -> blijft thuis
Flitsers -> blijven thuis

Ik ben nog wel ff bezig....

[ Voor 48% gewijzigd door Gutteguttegut op 25-06-2010 21:40 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wauw, ligt er daar nog van dat "kedeng kedeng" spoor? Dan moet ik zeker eens in die contreien de trein pakken, in een nostalgische bui! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Bespeur ik hier een volgende meeting treinspotten/reizen?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Milo. schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:47:
Bespeur ik hier een volgende meeting treinspotten/reizen?
Langleve OV Student :)
Hahaha, zou kunnen, anders kunnen we ook nog Apenheul gecombineerd met een ander park in de buurt hier, oid doen.
Volgens mij zijn er ideeën zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:31:

[...]

Waarom kiezen? Je kunt ze ook alledrie kopen (mist je het geld ervoor hebt).
absoluut eens, ik heb ze ook gewoon alledrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Morgen zullen er naast onze groep nog wel meer fotografen rondlopen, ik las net op de site van het dierenpark http://www.dierenpark-emm...wassenprogrammas_2010.htm dat er morgen een workshop fotografie wordt gegeven. Hij is al vol geboekt, dus we zullen ons zelf moeten redden (maar iets in mij zegt dat dat wel goed komt 8) )

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die groepen herken je zo: vrouwen, flitser permanent opengeklapt en zonnekap in transportstand. Geloof me, je zult het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:
Die groepen herken je zo: vrouwen, flitser permanent opengeklapt en zonnekap in transportstand. Geloof me, je zult het zien.
Tja, ik was vandaag in het Aardhuis, een natuurreservaatje hier in de bossen bij Apeldoorn, en daar was ook een fotografie cursus bezig met roofvogels. Waarbij alle cursisten tegen de zon in een buizerd op volle snelheid probeerde te pakken... En maar klagen over flare en misfocus :). Van de andere kant nog een mooie plaat gekregen, maar ik mocht niet over het hek omdat ik niet bij de groep hoorde -__-"

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.146/1001900001-1001950000/1001914701-1001914800/1001914727_6_V5tR.jpeg
Volledig onbewerkt :p

[ Voor 11% gewijzigd door Zandpad op 25-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
+1 ajhaverkamp

Batterijen zijn opgeladen, kaartjes leeg, drinken aan de tas gekoppeld :P. Affijn, tijd om te gaan snurken, morgen rond 6:30 de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Iemand in de omgeving van Groningen die nog geen kaartjes heeft?
http://link.marktplaats.nl/357481587
:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

nou moeten we dus eigelijk wel allemaal een tweakers.net shirt hebben. We kunnen wss wel zo met die groep meelopen :P , wie controleert er halverwege nou nog of er niet iemand bij is gekomen :+

Of we gaan zelf de workshop overnemen :Y)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Niet permanent.. ze klappen hem steeds in maar begrijpen gewoon niet dat die elke keer weer opkomt in de Auto stand.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
BamSlam_ schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:42:
[...]

Wauw, ligt er daar nog van dat "kedeng kedeng" spoor? Dan moet ik zeker eens in die contreien de trein pakken, in een nostalgische bui! :P
Dan moet je zeker eens in Groningen kijken. Sommige trajecten hebben niet eens een bovenleiding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Bespeur ik hier een lichte discriminatie qua geslacht :o ?

Ik moet toch bekennen van alle fotografen die ik op persoonlijk vlak ken de vrouwen er toch echt uitspringen qua compositie en beheersing van het fotovak. Wel stellen vrouwen vaker noob-vragen en lijken ze niet het technische aspect zo goed te snappen als de gemiddelde mannelijke fotograaf is mijn ervaring van achter de balie.

Maar het lijkt mijns inziens wel of de artistieke kant van fotografie beter door vrouwen begrepen wordt..

offtopic:
jullie begrijpen dat ik onder druk van mijn ega dit soort dingen zeg heh
;)

[ Voor 16% gewijzigd door mennovanw op 25-06-2010 22:20 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
the mod man schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:13:

Of we gaan zelf de workshop overnemen :Y)
Huh, in "P" schiet iedereen toch altijd? Dat staat toch voor "Professioneel"? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:12:
Iemand in de omgeving van Groningen die nog geen kaartjes heeft?
http://link.marktplaats.nl/357481587
:)
Zo dat ligt even in het hoekje van nederland :P. Ik woon opzich in groningen, maar dat is best een eind rijden waar ik nu geen zin meer in heb :P. Dat is amper groningen meer te noemen joh :P
rosje77 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:14:
[...]

Dan moet je zeker eens in Groningen kijken. Sommige trajecten hebben niet eens een bovenleiding. :?
huh, dat volg ik niet. Mijn paard heeft geen bovenleiding nodig hoor, ik leid dat paard!, god niet. Beetje haver en een suikerklontje en hij loopt altijd, zonder al teveel morren.

[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 25-06-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
rosje77 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:14:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit. Vanuit Zutphen vertrekken ook drie dieseltreinen, maar dat trekt best aardig op en rijdt ook gewoon comfortabel. Het gaat meer over hoe recht het spoor ligt.
mennovanw schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:17:
[...]

Bespeur ik hier een lichte discriminatie qua geslacht :o ?

Ik moet toch bekennen van alle fotografen die ik op persoonlijk vlak ken de vrouwen er toch echt uitspringen qua compositie en beheersing van het fotovak. We stellen vrouwen vaker noob-vragen en lijken ze niet het technische aspect zo goed te snappen als de gemiddelde mannelijke fotograaf.
Afgelopen vrijdag was het een man die op een vliegtuig stond te flitsen. Zal ook aan het onderwerp hebben gelegen dat het een man was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit. Vanuit Zutphen vertrekken ook drie dieseltreinen, maar dat trekt best aardig op en rijdt ook gewoon comfortabel. Het gaat meer over hoe recht het spoor ligt.
Hoevaak rij je naar Apeldoorn? Ik haat Klarenbeek, omdat je altijd nodeloos lang moet wachten op de trein van de andere kant. Daarnaast is dat dieseltje ook niet geveerd. Je trilt echt alle kanten op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Nomad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:19:
huh, dat volg ik niet. Mijn paard heeft geen bovenleiding nodig hoor, ik leid dat paard!, god niet. Beetje haver en een suikerklontje en hij loopt altijd, zonder al teveel morren.
Er gaat niets boven Groningen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik wens jullie vanuit een zonnig Glasgow een leuke meet toe :)

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:25:
[modbreak]
Ik wens jullie vanuit een zonnig Glasgow een leuke meet toe :)

:w
[/]
Danku :)
Volgende keer kom je toch wel? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Zandpad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Hoevaak rij je naar Apeldoorn? Ik haat Klarenbeek, omdat je altijd nodeloos lang moet wachten op de trein van de andere kant. Daarnaast is dat dieseltje ook niet geveerd. Je trilt echt alle kanten op!
Alleen als Arnhem-Zutphen er uit ligt, dus niet zo vaak. Dan verder met de bus naar Ede, prachtige route is dat, duurt wel een uur.
Station Klarenbeek is ook een slap excuus voor een station, het is dat die trein daar al moet stoppen om de trein van de andere kant te laten passeren. Heel in de verte zie je de kerktoren van Klarenbeek. Ze hebben ook al 2 jaar een stenen perron ipv een houten :X

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 25-06-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Zandpad, ik heb nog een last minute gear change: er gaat ook een TS-E 17mm mee....

EDIT: Kan ik van iemand een sehr geile statief perma lenen morgen? Het geld was op.... dus nu moet ik het doen met een Velbon video prul....

[ Voor 46% gewijzigd door G-Tus op 25-06-2010 22:30 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
PowerUp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:28:
[...]

Alleen als Arnhem-Zutphen er uit ligt, dus niet zo vaak. Dan verder met de bus naar Ede, prachtige route is dat, duurt wel een uur.
Station Klarenbeek is ook een slap excuus voor een station, het is dat die trein daar al moet stoppen om de trein van de andere kant te laten passeren. Ze hebben ook al 2 jaar een stenen perron ipv een houten :X
Tja, ik snap het ook niet, haal Klarenbeek en De Maten eruit en gewoon op en neer :).

De route naar Ede is mooi :), door de bossen en langs het militaire oefenterrein!
G-Tus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:29:
Zandpad, ik heb nog een last minute gear change: er gaat ook een TS-E 17mm mee....

EDIT: Kan ik van iemand een sehr geile statief perma lenen morgen? Het geld was op.... dus nu moet ik het doen met een Velbon video prul....
Komt eraan :)

Done!

[ Voor 21% gewijzigd door Zandpad op 25-06-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
zodat je de giraffes ook zonder perspectief vervorming erop krijgt :)? kan me voorstellen :+
G-Tus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:29:

als je hem de hele dag draagt wil ik mijn statief wel meenemen hoor. Stevig zat denk ik.
Maar ik wil er zelf niet mee slepen.
(manfrotto ding met dito kop)

[ Voor 73% gewijzigd door Nomad op 25-06-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Gear check:
camera check
sd kaart check
volle accu check
70-300 VR check
zonnekap check
18-55 II check
statief check
oplaadding check
pet check
mobiel check
pinpas check
vrete + drinke morgenochtend

[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 25-06-2010 22:42 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Nomad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31:
zodat je de giraffes ook zonder perspectief vervorming erop krijgt :)? kan me voorstellen :+
Uiteraard is dat bedoeling, beetje tilt erbij krijg je nog miniatuur giraffes :+
Nomad schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31:

als je hem de hele dag draagt wil ik mijn statief wel meenemen hoor. Stevig zat denk ik.
Maar ik wil er zelf niet mee slepen.
(manfrotto ding met dito kop)
Nee komt wel goed denk ik met dat statief.... zag al dat er een statief mee gaat...

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ohke, goede keuze denk ik :P, ik zou ook niet de hele dag willen slepen met statief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

ik hou het gezien de weersverwachting (lees: warmte) ook licht. normale fototasje met cam, flits en tele.
rugtas met wat losse meuk, water, water en water. statief/monopod blijven hier ook thuis

[ Voor 11% gewijzigd door Spikey op 25-06-2010 23:07 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Tot morgen mannen, ik ga nu ook plat, morgen om half 6 de wekker!

Wordt een top dag!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Beste Paul (universal creations)en medetweakers,het is vanavond in mijn rug geschoten,en nondetju wat doet dat pijn.
Denk dat het verstandig is dat ik de meeting oversla helaas,helaas kon ik het niet eerder afzeggen,het is een uurtje geleden gebeurt.
Ik heb helaas geen telefoonnr van Paul anders had ik even gebeld.
Kan iemand paul wel tijdig bereiken? (dan is er dus nog een plek vrij,alhoewel ik niet voor paul kan praten)

Tjonge ik baal als een stekker,maar minste geringste beweging zak ik door de grond van de pijn.
Alvast bedankt,gr martijn
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste