Harde schijf blijkt half jaar na test door shop toch stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duriel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo allemaal,

05-10-09 heb ik bij Zercom een Western Digital Caviar Blue 640Gb besteld. Ondanks de vele pogingen lukte me het maar niet om windows op de schijf te krijgen. Toen ik het bios opende was er een hard disk error te zien. Ik heb vier dagen na het ontvangen een RMA ingediend (DOA).

Ze hebben de schijf getest en tot mijn grote verbazing werkend bevonden.. :?
quote: (Zercom)
Datum: woensdag 14 oktober 2009 11:51 Zercom

Geachte

We hebben uw harde schijf getest en windows vista herkent de schijf zonder problemen.

De schijf was nog niet geformatteerd daardoor kan u de schijf alleen zien via rechtermuisknop deze computer--> beheren --> schijfbeheer. vanaf daar moet u dan de schijf formatteren.

Met Vriendelijke Groet.

Zerfix RMA
30-10-09 heb ik de schijf terug laten sturen omdat dure telefoongesprekken mij verder geen duidelijkheid gaven. Aangekomen lukte me het nog steeds niet om windows op de schijf te zetten. Ik heb hem toen maar even weggelegd, ik was inmiddels voorzien van een andere schijf en had het nogal druk.

21-03-10 besloot ik het toch maar weer te proberen, maar opnieuw weigerde de schijf stellig dienst. Na een HD-Tune scan te hebben gedaan bleek 1,9 % damaged te zijn.

Nu heb ik hierover een email conversatie gehad met de RMA afdeling van Zercom. Het lijkt me het handigst als ik die ook aan jullie toon. ;)

[......]

Nu wilde ik eigenlijk weten of iemand mij met deze zaak kan helpen. Voel me eigenlijk wel een beetje genomen. Ik weet dat 6 maanden veel is, maar ik vind hun argumentatie gewoon niet kloppend. Na 6 maanden niet meer kunnen controleren hoe je hebt getest? :X En dat ook als enige argument? :?

Iemand die me kan helpen? :)

P.S. : Ik heb overigens nog foto's gevonden van 09-12-09 waarop de error ook weer zichtbaar is. Dit versterkt natuurlijk mijn verhaal.

[ Voor 82% gewijzigd door Duriel op 24-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Lees ik het nu goed? maar gaat dit echt om 10 euro verschil.. je wilt 60 euro hun bieden 50? Ik bedoel het is maar waar je je druk om maakt?

Zoals je zelf al aangeeft je hebt ongeveer 6 maanden gewacht met hun op hun verkeerde conclusie m.b.t. de eerste test wijzen. Dit is jouw schuld en niet die van het bedrijf, die hoeven daar geen rekening mee te houden.
Als een klant 6 maanden later opeens met dezelfde error aankomt die ik bij de eerste test al als niet defect heb bevonden heb ik zo ook mijn bedenkingen en vind ik dit nog een nette oplossing van Zercom ook. :)

Ik zou die 10 euro verlies maar gewoon nemen.

[ Voor 63% gewijzigd door Grvy op 03-05-2010 15:35 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:00

SilencerNL

No remorse

Persoonlijk vind ik hun aanbod om 50 euro te crediteren en het volgende product kosteloos op te sturen een hele nette oplossing, die ik persoonlijk gewoon zou aannemen...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04
Het lijkt me logisch, als je 2 jaar wacht met het claimen van garantie heb je zelfs een nog groter probleem, en als je de levensduur van het apparaat wacht met het indienen van een garantiegeval dan heb je volledig dikke pech.

Ik snap dat het lullig is, maar dingen op de plank laten liggen is je eigen tekortkoming. Zo kan iedereen met claims aankomen "het was al vanaf het begin niet goed" --> meld dat dan ook gewoon in het begin.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat Zercom zich erg netjes opstelt? Je hebt het zelf een half jaar laten liggen, pak je 'verlies' van 10 euro zou ik zeggen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Bedankt dat je je ervaringen met Zercom hebt gedeeld. Voor mij een reden om de volgende keer zaken met hun te doen. Erg netjes hoe ze met hun klanten omgaan. Snap niet wat je punt is. ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ze doen toch wel netjes hun best om het goed op te lossen. Als je iets terug krijgt van RMA dan controleer je dat toch gewoon zsm? Als je het druk hebt, oké, maar er zit nu 6 maanden tussen. Lijkt me dat je tevreden moet zijn met de door hun geboden oplossingen!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien de titel nogal negatief en beschuldigend was richting de shop, terwijl het maar de vraag is of die in deze echt fout zitten, heb ik hem even aangepast naar iets dat de lading beter dekt zonder meteen met een vinger te wijzen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt zelf erg lang gewacht met deze RMA. Als je direct na de 'ok-test' wederom was teruggegaan dan had je nog steeds aanspraak gemaakt op een DOA en uiteindelijk (ervan uitgaande dat de schijf ook echt stuk is) een nieuwe gekregen. Dat je nu een koop wilt ontbinden op basis van wensen/eisen die niet bij de voorwaarden van Zercom staan is natuurlijk niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duriel
Ik snap dat jullie allemaal denken wat zeurt hij nou, maar het gaat mij om het feit dat ze eigenlijk gebrekkig hebben getest en juist daarover hoor ik niemand.

Als ik het allemaal zo bekijk is vergoeding van de schijf nog een mooie oplossing, zeker als je kijkt hoeveel tijd er is verstreken, maar nogmaals het gaat mij om de manier waarop getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Duriel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:46:
Ik snap dat jullie allemaal denken wat zeurt hij nou, maar het gaat mij om het feit dat ze eigenlijk gebrekkig hebben getest en juist daarover hoor ik niemand.
Daar was je destijds waarschijnlijk 'tevreden' mee, anders had je toch zelf direct je gelijk bewezen door extra te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Heel simpel. Ook bij Zercom, jouw verplichting als klant is hun daarop wijzen zodat ze het nog een keer testen.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

Ik zit momenteel een beetje te kijken waar ik wat nieuwe hardware ga bestellen voor een flinke upgrade van mijn PC. Zercom lijkt een goede kandidaat te worden!

@TS: je kan het allemaal ook overdrijven he. Heel plat gezien(volgens de letter van de wet) zou je misschien recht hebben op die 10 euro maar je hebt het zelf niet voldoende opgepakt. Pak hun aanbod!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik je kritiek ook niet snap eigenlijk. Oke misschien is de schijf bij die eerste rma niet of niet goed getest en zou dat hun fout kunnen zijn. Maar dat had je dan toen meteen moeten melden, drukte of niet. Dat men bij Zercom 6 maanden na de eerste rma niet meer kan constateren of de test destijds correct was is volstrekt logisch aangezien ze niet weten wat er in de tussentijd mee is gebeurd. Natuurlijk kun jij wel zeggen niets en dat zal best zo zijn maar er zijn genoeg mensen die daar misbruik van maken.

Daarom vind ik hun aanbod nu van een ander product kopen voor 50 euro en gratis verzending daarvan een heel nette oplossing die ik aan zou nemen. Als ze het strict willen doen mogen ze namelijk gewoon de rma van nu los zien van die van de vorige keer. En dat zou betekenen dat de schijf na een paar weken pas gerepareerd terugkomt of dat je de dagwaarde terug krijgt. En de dagwaarde is minder dan de huidige aanschafprijs van de schijf bij hun omdat je het product meer dan een half jaar hebt kunnen gebruiken.

Wat betreft verzendkosten van de eerste rma vergoeden heb je daar geen recht meer op vanwege de bovenstaande alinea. Als je de fout meteen had gemeld was dat wat anders en had je die ook terug moeten krijgen. Maar niet 6 maanden daarna nog.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 03-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Duriel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:46:

Als ik het allemaal zo bekijk is vergoeding van de schijf nog een mooie oplossing, zeker als je kijkt hoeveel tijd er is verstreken, maar nogmaals het gaat mij om de manier waarop getest is.
Als jij meteen je schijf getest en slecht bevonden had, dan had je kunnen claimen dat ze gebrekkig getest hadden. Als je pas na 6 maanden naar die schijf gaat kijken, dan ben je simpelweg te laat. Je hebt als consument niet alleen rechten, maar ook plichten.

Zoals anderen al zeggen, ik vind dat Zercom erg netjes met de situatie omgaat, ze bieden je veel meer dan waar je eigenlijk recht op hebt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Wat denk je hier nu mee te bereiken? Ik vind dat Zercom zich zéér toegeeflijk opstelt. De 50 euro die ze bieden is absoluut acceptabel.

Tevens vind ik de toon die je in je e-mails naar Zercom aanslaat ronduit belachelijk, van professionaliteit is bij jou geen sprake (direct dreigen met consumentenbond, fora terwijl Zercom volledig meewerkend is). Pak die 50 euro, en wees stop met zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou kunnen dat het inderdaad zo is dat hun test niet goed geweest is maar dan kunnen we nu toch eenvoudig konstateren dat jij op zijn minst toch erg gebrekkig bent geweest om hun daarvan op de hoogte te stellen 6 maanden is een hele lange tijd

ik denk dat ze heel coulant met je omgaan en heel eerlijk gezegd ben ik van mening dat je dat zelf ook moet inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duriel
Iedereen bedankt voor het commentaar, het heeft me toch wel enigszins van mening doen veranderen.

Denk dat ik toch wat oververhit ben geraakt na de vele uren die ik in de schijf heb gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben het met je eens dat de testmethodes van een hoop shops niet echt geweldig zijn. De andere kant van de medaille is dat er véél klanten zijn die, bijvoorbeeld, een schijf RMA sturen omdat "hij het niet doet", terwijl er gewoon niets aan de hand is maar de schijf slechts een filesystem nodig heeft.

Uiteindelijk is er een hoop tijd verstreken èn willen ze je vrijwel direct tegemoet komen, ondanks de toch wel negatieve, dreigende toon in jouw e-mails. Erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zeer nette oplossing van zercom. Dat er een periode van 6 maanden tussenzit en zij niet kunnen controleren of het defect te wijten is aan niet goed controleren of dat zich een nieuw feit heeft voorgedaan, is van hen uit goed te begrijpen. Ze moeten jou immers hierop op jouw woord geloven.

Kan niets anders zeggen dan dat dit een net voorstel is. Sterker nog, als dit hun standaard is dan wil ik hen wel overwegen in toekomst. Heb slechter meegemaakt.

Overigens, het is niet handig en ook niet echt netjes (IMHO) om direct in je eerste mail met consumentenbond en internetfora te dreigen en hier herhaaldelijk op terug te komen. Wat dat betreft pakt het nu zelfs averechts uit, de meesten vinden Zercom erg netjes handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
Ik ben zelf verkoper in een winkel, als ik een klant krijg die gelijk al dreigt met de consumentenbond en internetfora zet ik gelijk mijn hakken in het zand. Sociaal communiceren is schijnbaar niet je sterkste punt.
Ik vind dat Zercom zich een stuk professioneler opstelt dan jij.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsnor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07-2021
De S.M.A.R.T. van de schijf geeft ook veel informatie, o.a. over de bedrijfsduur en foute sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een tijd terug ook problemen gehad met twee hardeschijven bij een ander bedrijf. Ik heb een keurige mailwisseling gehad met het bedrijf, zelf de producten getest en de resultaten meegestuurd. Mezelf heel welwillend opgesteld en ik ben prima behandeld. Het valt altijd enorm mee hoe welwillend winkels zijn zolang je zelf maar beleefd en netjes blijft.

Ik snap eigenlijk niet dat Zercom je nog zo behandeld, ik had direct de letter van de wet gevolgd en een nieuwe hardeschijf voor je geregeld nadat je op eigen kosten deze defecte terug had gestuurd en ik een paar dagen had uitgetrokken voor het testen. Kom maar op met je consumentenorganisaties en je kinderachtige gedreig, ik volg enkel de wet op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Zeer nette oplossing v an Zercom. Dit is eigenlijk een bijzonder positief verhaal. Ze geven het volledige aankoopbedrag terug en als je eerder was geweest zelfs de verzendkosten. Ik vind dat deze shop al zijn / haar verplichtingen nakomt.

Als je zo'n mailtje naar mij had gestuurd btw (met al het dreigen) weet ik niet of ik nog zo'n nette oplossing geboden had.

Hier wordt geopperd dat de schijf de eerste keer niet goed getest is. Hoe weten jullie dit? Ik kan nergens iets vinden over de wijze waarop getest is :? Beetje voorbarig allemaal.

[ Voor 41% gewijzigd door RedHat op 04-05-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Dit is wat er bij mij gebeurde toen ik na 8 maanden nog garantie probeerde te claimen.
Nul komma nul compensatie voor geleden schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wat heeft dat hiermee te maken? Totaal verschillende gevallen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Tsurany schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:04:
En wat heeft dat hiermee te maken? Totaal verschillende gevallen.
Het enige verschil is zijn snelle melding. Ik wou aantonen dat je er een pak slechter vanaf kan komen.
Imo wordt het hier zeer net afgehandeld.
Pagina: 1