Ik heb m'n videokaart reeds een paar maanden, en vanaf het begin heb ik er iets vreemd mee voor: in fullscreen draait alles prima, maar als ik games windowed speel toont hij wat vreemde artifacts. Het betreft blokjes van slechts 5x5 pixels oid (2mm x 2mm op m'n scherm), die lijken te flikkeren. (mijn instinct zegt, kapotte shaders oid?) Ook duidelijk vermelden dat het echt alleen artifacts zijn op onderdelen die in 3D gerendered worden, in de rest van Windows heb ik echt niks problemen.
In het spel Torchlight valt het nu wel mee, maar in bijvoorbeeld Cogs is het niet om aan te zien.
Ik overclock niet (videokaart toch niet) en de kaart wordt slechts 75° stressed.
Wat heb ik geprobeerd:
- de laatste 5 drivers van Ati
- gezocht in google (vond niks specifiek op atrifacts in windowed mode)
Specs systeem:
Core2Duo E6600 @3Ghz
OCZ 4GB DDR2 6400
Gigabyte P965-DS3 rev2.0
XFX Radeon 4870 512mb
Tagan Power Supply 480W
Ik vermoed dat er een defect is in het kaartje, alleen wou ik horen of ik nog iets anders kan proberen voor ik de kaart onnodig laat testen in de winkel. Oh ja, vanavond ga ik nog een screenshot posten, en eens proberen met DriverCleaner.
Edit: Plaatje
In het spel Torchlight valt het nu wel mee, maar in bijvoorbeeld Cogs is het niet om aan te zien.
Ik overclock niet (videokaart toch niet) en de kaart wordt slechts 75° stressed.
Wat heb ik geprobeerd:
- de laatste 5 drivers van Ati
- gezocht in google (vond niks specifiek op atrifacts in windowed mode)
Specs systeem:
Core2Duo E6600 @3Ghz
OCZ 4GB DDR2 6400
Gigabyte P965-DS3 rev2.0
XFX Radeon 4870 512mb
Tagan Power Supply 480W
Ik vermoed dat er een defect is in het kaartje, alleen wou ik horen of ik nog iets anders kan proberen voor ik de kaart onnodig laat testen in de winkel. Oh ja, vanavond ga ik nog een screenshot posten, en eens proberen met DriverCleaner.
Edit: Plaatje

[ Voor 4% gewijzigd door Dnomaid op 05-11-2009 19:56 ]