Toon posts:

2 schermen=Stroboscoop???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb vorige week een 2de scherm aangesloten op mijn computer,
ik heb 2x 5850's in crossfire staan, en het ene scherm zit op DVI(24inch), het andere op VGA(19inch).

Nu was het mijn bedoeling om het 19 inch scherm voor msn en media player te gebruiken, en het 24 inch scherm om te gamen, film te bekijken etc etc..

Maar telkens als er bvb bij steam iemand online komt, dan gaat mijn scherm flikkeren, wat heel vervelend is!!!
Ook als ik in game ga is het niet de doen van de flikkering

Momenteel staat dit scherm gewoon naast mij te staan, maar ik zou er graag iets meedoen xD

Weet iemand wat dit kan oplossen?/of wat ik verkeerd doe:s

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Al is naar de refresh rate gekeken?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:46:
Al is naar de refresh rate gekeken?
hoe bedoel je?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk precies zoals hij het zegt.
Hoe staat je refreshrate ingesteld, en maakt het uit als je deze verandert?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Dit probleem heb ik ook op moment dat ik op mijn 5770 een 2de scherm inschakel. Geen echt geknipper maar wel een soort flitsen. Zie mijn eigen post hierover. ATI 5770 geeft vreemde storing in beeld.

Heb dit inmiddels kunnen oplossen door in Ati CCC iets te doen met groeperen van schermen o.i.d.

(zit nu niet thuis, kan zo gauw niet opzoeken wat die instelling nou precies was)

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-05-2010 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Waarschijnlijk precies zoals hij het zegt.
Hoe staat je refreshrate ingesteld, en maakt het uit als je deze verandert?
refresh rate, hoe kan je dat dan zien van beide schermen, bedoel je daarmee het aantal Hertz?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:54:
[...]

refresh rate, hoe kan je dat dan zien van beide schermen, bedoel je daarmee het aantal Hertz?
dan staan ze allebij op 60HZ ingesteld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:54:
[...]

Dat kun je vinden in het controlpanel van je videokaart. En de refreshrate staat idd weergegeven in Hz.
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:55:
[...]

dan staan ze allebij op 60HZ ingesteld
En als je die verandert?

Overigens hebben we een editknop, zo hoef je je topic niet te kicken als je nog wat wil toevoegen

[ Voor 32% gewijzigd door TERW_DAN op 03-05-2010 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:56:
[...]

Dat kun je vinden in het controlpanel van je videokaart. En de refreshrate staat idd weergegeven in Hz.

[...]

En als je die verandert?

Overigens hebben we een editknop, zo hoef je je topic niet te kicken als je nog wat wil toevoegen
ik kan mijn 1ne scherm(24inch ) van 60 naar 59 doen, maar dan flikkert mijn 24inch scherm ipv mijn kleiner scherm

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
Waarschijnlijk ligt het in de software, omdat je aangeeft dat het zich voordoet als er iemand online komt. Je steam venstertje is dan een soort overlay en het kan zijn dat de ATI driver daar niet goed mee omgaat. Zoals je kunt lezen geeft ManiacsHouse al een mogelijke oorzaak/oplossing.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Lijkt me het beruchte ATI 2D clock probleem.

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Topicstarter
en wat doe je eraan, er staan dingen tussen die ik echt niet vertrouw:s

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-02 06:42
De 2e oplossing is totaal niet gevaarlijk eigenlijk (mits goed uitgevoerd). Je videokaart kan dat met gemak aan, het is zelfs geen overclocken. Risico loop je er eigenlijk niet mee, dus ik zou toch proberen om via CCC (catalist control center) je instellingen aan te passen zoals geschetst op het linkje (waarbij de poster aangeeft dat je naar oplossing 2 moet kijken).

Risico is echt nihil.

Je kan natuurlijk ook kijken of er nieuwere drivers zijn voor je kaarten, of daarop wachten maar ik zou het eerst echt wel zo proberen.
Pagina: 1