ATI 5770 geeft vreemde storing in beeld.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:06
Topictitel is wat onduidelijk misschien, maar wist niet hoe het anders te omschrijven.

Daarom maar even een filmpje gemaakt.

En een screenshot hieronder. (zie onderaan bij de taakbalk)

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6223/sequence01177.jpg

Ik heb dit sinds de 5770 er in is gezet. De oude drivers heb ik eerst helemaal verwijderd. En daarna CCC 10.3 opnieuw geïnstalleerd. Deze ongein gebeurt ingame maar ook gewoon op de desktop en niet alleen op de plek zoals op de foto en film te zien is.

Voeding is het probleem niet (700Watt) deze heeft hiervoor altijd gedraaid met 2 x HD3850 in Crossfire en daar nooit problemen mee gehad. Draai Win7 Pro x64.

Ik heb al zitten zoeken op internet, maar ik kan niets soortgelijks vinden (of ik gebruik de verkeerde keywords... :? )
Het gebeurt heel random daarom is het erg irri. Geen pijl op te trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 00:35 . Reden: Even filmpje geembed. Thanks voor de tip Wiethoofd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Youtube filmpjes kan je hier ook embedden door ze tussen [video][/video] te zetten ;)

Aan de hand van de video zou ik in eerste instantie zeggen dat het de Aero previews van je openstaande vensters zijn, maar daar is het een te groot vlak voor.

Installeer eens CCC 10.2 ik ken meer mensen die last hebben met 10.3, niet van dit probleem, maar gewoon problemen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
De previews van Aero lijkt het wel op. Maar wel op een vreemde manier... Maar het gebeurt op meerdere plekken in het scherm.

Ahum kuch... Ga eerst eens even 10.2 installen. Niet eerder aan gedacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Nou inmiddels 10.2 geinstalleerd. Probleem opgelost? Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je er tijdens het opstarten of bijvoorbeeld in een Linux (Ubuntu) Live sessie ook last van? Dan weet je of het dus aan je Windows of aan je hardware ligt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:35
Videokaart overclocked?
Mijn 5770 Vapor X doet het zelfde als ik de boel overclock.
Maar OOK op de normale 2d/3d standen.

Als je kan en wilt: ik heb het opgelost door de geheugensnelheid op elk profiel op 1200Mhz te gooien...
Door dat geswitch tussen geheugensnelheden komen er elke keer van die vage strepen in je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Zandpad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 01:55:
Videokaart overclocked?
Mijn 5770 Vapor X doet het zelfde als ik de boel overclock.
Maar OOK op de normale 2d/3d standen.

Als je kan en wilt: ik heb het opgelost door de geheugensnelheid op elk profiel op 1200Mhz te gooien...
Door dat geswitch tussen geheugensnelheden komen er elke keer van die vage strepen in je scherm...
Neen kaart is niet geclockt. Net fresh driver er op gezet. Hoe bedoel je op elk profiel?
Het lijk wel op iets van het geheugen. Dat hij verkeerde data uit het geheugen pakt of laat zien.
Maaruh is dit een normaal iets? Lijkt me toch niet?
Wiethoofd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 01:53:
Heb je er tijdens het opstarten of bijvoorbeeld in een Linux (Ubuntu) Live sessie ook last van? Dan weet je of het dus aan je Windows of aan je hardware ligt.
Dat nog niet geprobeerd. Zal morgen eens een linux-cd opvissen uit de berg hier.

* ManiacsHouse duikt zijn nest in, morgen verder :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:35
Neenee, ik bedoelde dat de kaart tussen zijn 2d/3d profiel schakelt (energiebesparende stand).
Op het moment van de switch kwamen bij mij exact dezelfde strepen voor als jij hebt.
Met een programma zoals RBE Bios Editor van Techpowerup http://www.techpowerup.com/rbe/ kun je de clocks per profiel aanpassen en flashen naar je kaart.

Nee het effect is niet normaal, bij mij kwam het alleen tevoorschijn als ik mijn tweede beeldscherm op uitbreiden zette. Ik vond het hoogst irritant dus ik heb van alles geprobeerd. Zodoende kwam ik via GPU-Z er bij stom toeval achter dat het gebeurde als de memoryclock veranderde door de energiebespaarmodus.

[ Voor 31% gewijzigd door Zandpad op 08-04-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Je hebt de oude drivers wel met Driver Sweeper verwijderd?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Of je zet de 2d/3d clocks vast met Ati Tray Tools, dat werkt voor mij prima!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33961771

Dat is een fix voor horizontal line en nog een paar dingen. Toen ik dat zag moest ik gelijk hieraan denken.
Ik hoop dat dit het oplost voor jou.

Battlefield Bad Company 2 Fix - flickering and black square corruption is no longer observed when running on single card ATI Radeon products

Hoop dat dat je probleem verhelpt.

BTW: het is gewoon een officiele ATI update want ik heb hem via de twitter van Catalystmaker.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Is dit een driver/software probleem of ligt het aan de hardware? Heb kaart net een week want dan gaatie linea recta terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Waarschijnlijk een combinatie van software en hardware, de software zorgt ervoor dat de videokaart in energie besparings stand gaat en daardoor krijg je dus die storingen, omdat de geheugen snelheid omlaag gegooid word. Blijkbaar kan je geheugen daar niet vlekkeloos mee omgaan, maar lees de eerder geplaatste posts nog eens goed door want er staan genoeg potentiële oplossingen in en het is denk ik geen reden om hem terug naar de winkel te brengen als het met een simpele tweak op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
MPeek schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:26:
Waarschijnlijk een combinatie van software en hardware, de software zorgt ervoor dat de videokaart in energie besparings stand gaat en daardoor krijg je dus die storingen, omdat de geheugen snelheid omlaag gegooid word. Blijkbaar kan je geheugen daar niet vlekkeloos mee omgaan, maar lees de eerder geplaatste posts nog eens goed door want er staan genoeg potentiële oplossingen in en het is denk ik geen reden om hem terug naar de winkel te brengen als het met een simpele tweak op te lossen is.
Nou ben ik niet vies van tweaken, maar om je nieuwe videokaart te moeten gaan flashen of tweaks toepassen zodat het ding de basisfuncties goed kan uitvoeren vind ik een beetje van de zotte. Daarbij schakel je blijkbaar de energiebesparing (deels) uit. Je zou verwachten dat met zo'n moderne kaart het redelijk vlekkeloos moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Een trieste mededeling... Per vanmiddag 15.30 uur is Ati5770 overleden... ;(

Hoe en wat? Vraag me niet waarom... Ik startte Winflash op om de bios uit te lezen (niet om de bios te schrijven!). Proggy loopt meteen vast. En desktop ook. Dan maar een harde reset.
Computer komt voorbij de post, maar bij opstarten van Win7 geen beeld meer. Veilige modus kom ik tot op heden ik niet in. :(

Dood? Blijkbaar was het ding zwak of iets met het geheugen dat niet lekker zat. G#dver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Blijkbaar is er dan waarschijnlijk toch iets misgegaan met de BIOS, of het is wel érg toevallig. :(

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Ghost Dog schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:00:
Blijkbaar is er dan waarschijnlijk toch iets misgegaan met de BIOS, of het is wel érg toevallig. :(
Vind het ook heel vaag. Startte de tool op en die liep meteen vast. Nog nergens op geklikt. Of dat programma dan de bios al opent ofzo. Vreemd... Baal er mooi van. Veilige modus lukt overigens wel, maar beeld zit er raar uit. Erg lage resolutie, lager dan ik normaal heb in veilige modus.
Ik stop het ding in de doos terug en ga er mooi mee terug naar de winkel. Zal mijn benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Nou dat was dus duidelijk. Ding was gewoon niet goed. Bij winkel getest en zelfde probleem. D.w.z. niks meer doen. Nu thuis met omruil en werken als een trein zonder die irritante 'storing' in beeld. Tot nu toe dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Laatst online: 21:41
Laat even horen of hij het goed doet, want ik lees op internet heel veel berichten over dat de de HD5770 niet goed werkt met Windows 7 64 bit.

Ik wil de kaart namelijk ook halen (in combinatie met een totaal nieuwe computer :D ), maar ik wil ook Windows 7, dus ik ben nog aan het twijfelen.
Ach ja, misschien spaar ik gewoon door voor een Phenom II X6, tegen die tijd is het misschien allemaal wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Remy669 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:18:
Laat even horen of hij het goed doet, want ik lees op internet heel veel berichten over dat de de HD5770 niet goed werkt met Windows 7 64 bit.

Ik wil de kaart namelijk ook halen (in combinatie met een totaal nieuwe computer :D ), maar ik wil ook Windows 7, dus ik ben nog aan het twijfelen.
Ach ja, misschien spaar ik gewoon door voor een Phenom II X6, tegen die tijd is het misschien allemaal wel opgelost.
Over het algemeen werkt de kaart gewoon prima met windows 7
Werk hier met een Sapphire 5770 vapor-x die ik zelf nog heb geklokt naar 935/1414 (stock volage) en ik heb nergens last van in windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Remy669 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:18:

Kaart werk hier nu ook prima. Strepen/storing in beeld zijn verdwenen. Alleen in Bad Company in het laadscherm wat springers, maar dat overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 21:00
ManiacsHouse schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:08:
[...]

Kaart werk hier nu ook prima. Strepen/storing in beeld zijn verdwenen. Alleen in Bad Company in het laadscherm wat springers, maar dat overleef ik wel.
Zie daarvoor die fix die ik al eerder hierboven heb gepost ;)

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Het probleem is al wel opgelost, maar ik had een zelfde soort probleem met dual monitor. Dat leek erg op wat hier geschreven werd.
Dat werd veroorzaakt doordat Ati Overdrive aanstond (vinkje aan, niet overgeclocked), toen is deze uitzette stopte het probleem.
Het is wel een ander probleem, en komt alleen voor bij volgens mij dual screen. Maar wellicht dat dit mensen helpt die denken dit probleem ook te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Ik heb de fix voor de BFBC2 al geinstalleerd. Maar nog steeds die 'flitsen' in het laadscherm. Nu heb ik hier dualmonitor aanstaan. Zal dat een uitschakelen.
Pagina: 1