TV aan = versterker aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:29
Ik ga waarschijnlijk voor moederdag een goede versterker kopen om beneden bij de TV te zetten.
Het geluid van de TV word weergegeven op de luidsprekers via de versterker. Het geluid zelf is gewoon regelbaar via de TV.

Omdat anders de versterker 24 uur per dag aan staat leek mij het handig dat de versterker aangaat als de TV dit ook doet. Dus als er signaal op de RCA's staan.

Zijn hier oplossingen voor ?

-- -
--

Had zelf al een Master/slave stekkerdoos gevonden alleen daar kom ik bij het volgende probleem....
Als ik dan gewoon een cd wil spelen moet ik de stekker ompluggen om stroom op de speler te zetten....

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-05-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Universele afstandsbediening? andere manier, maar volgens mij hetzelfde effect?

Zoiets:
http://tweakers.net/price...rUxgHJpNalJlaDLXByBBoQy0A

Tenzij hij echt helemaal uit moet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
Kijk eens wat ik in de topiclijst zag staan, 3 topics onder dat van jou: Versterker automatisch aan/uit. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm gevoelig relaistje met opamp over je signaal lijn? Icm een uC die het zaakje uitzet bij >5 mins geen geluid.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koop je een versterker of een combinatie waarbij de CD speler en de versterker eenzelfde apparaat zijn?
In het eerste geval, master/slave met de cd speler en de tv via een verdeeldoos op de master.
In het tweede geval, master/slave met schakelaar die handig te bereiken is of via afstandsbedieningen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ik heb het topic hieronder gelezen, Maar een stekkerdoos bied niet voldoende mogelijkheid. Op zich zal de 25euroige stekkerdoos perfect zijn alleen kom je dan in de problemen dat je de TV (master) moet aanzetten als je een cd'tje wil draaien.

Het is een losse versterker en cd-speler. Nu staat er gewoon een Klasse D versterkertje 24/7 aan. Maar me ma wil graag betere kwaliteit en cd's. Ze begrijpen niet dat ze dan eerst de versterker aan moeten zetten en dan de TV... Kijken ook veel kleine stukjes dus het zal prettig zijn al dit automatisch gaat

Wat dus wel een optie is, een stekker door waar op gedrukt moet worden en dat dan de versterker als nog aan gaat.

Het probleem is dus dat ik de versterker/cd-speler ook wil kunnen gebruiken als stand- alone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus een master/slave met een schakelaar. Heeft mijn master/slave stekkerdoos ook, met een druk op de knop alsnog mijn versterker aan.
Want als ik het nu goed begrijp zit de cd speler in de versterker?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Nee. Het is een aparte versterker + cd-speler.

De primaire functie is dat als de TV aan gaat de versterker dit automatisch ook doet. Dit zodat het geluid van over de luidsprekers word weergegeven.

Maar

De versterker en cd-speler moet ik ook aan kunnen zetten als de TV ook aan is. Eventueel door op de stekkerdoos te drukken zodat de stroom alsnog aangaat.

Welke stekkerdoos heb jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-07 20:58
Waarom niet het hele spul op een stekkerdoos met schakelaar? Heb je meteen geen sluipverbruik meer.

Al geloof ik dat als er nu een versterker 24/7 aan staat er blijkbaar niet echt enig gevoel voor energiebesparen aanwezig is in dat gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kan je met een verdeeldoos zowel de CD speler als de TV aan de master hangen, zet je een van beide aan dan gaat de versterker aan.
Ik heb zelf deze stekkerdoos in het grijs/zilver, gekocht bij de Gamma:
Afbeeldingslocatie: http://www.electroweb.nl/b_1902.jpg
Met die knop valt de master dus te overriden zodat hij alsnog aan gaat. Ik gebruik het zelf voor wanneer ik mijn xbox360 wil gebruiken aangezien deze niet op de master is aangesloten (dat is mijn HTPC). Omdat ik bijna nooit op mijn xbox360 speel heb ik geen aparte stekkerdoos gekocht, anders zou ik deze op mijn master kunnen aansluiten en daar zowel de HTPC als de xbox360 in kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De Harman/Kardon van mijn ouders blijft toch een ideaal apparaat wat dat betreft... Die heeft namelijk een de functie die jij zoekt standaard ingebouwd zitten. Als de TV aangaat, springt de versterker aan, en als er 5 minuten geen signaal is ontvangen, gaat hij weer uit. Maar goed, daar heb je niks aan.

Een Master/Slave gaat niet werken, want dan kan je de versterker niet aanzetten zonder tv. Maar een andere oplossing zou ik ook niet weten, of misschien een schakeling zoals Boudewijn voorstelt. Maar ik heb ze nog nooit los gezien, alleen als schema op internet. Ze zijn niet echt moeilijk en afhankelijk van de schakeling vaak ook wel makkelijk uitbreidbaar naar meerdere kanalen, maar dan moet je wel zelf gaan hobbyen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
telkens bukken om de stekkerdoos aan en uit te zetten. Alsmede heb ik ' avonds dan ook geen internet en telefoon meer omdat deze dan ook uitgaan (staan ook beneden)

Ook staat de versterker dan toch nog de hele dag aan. Ga niet voor de 5 min kijken telkens de stroom eraf halen...

energiebesparen maakt niet uit, Wel gebruikersgemak.....

Nu staat er trouwens een simpel klasse D versterketje met het verbruik van 1 watt. Het maakt dus geen drol uit... Over een week met een klasse A/B wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn dus genoeg Master/Slaves die een knop hebben om de master te overriden en anders via een verdeeldoos meerdere Masters maken.
Roderiktweaker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:48:
telkens bukken om de stekkerdoos aan en uit te zetten. Alsmede heb ik ' avonds dan ook geen internet en telefoon meer omdat deze dan ook uitgaan (staan ook beneden)
Dat heet een aparte stekkerdoos erbij kopen. Dat lijkt me niet zo moeilijk.
Ook staat de versterker dan toch nog de hele dag aan. Ga niet voor de 5 min kijken telkens de stroom eraf halen...

energiebesparen maakt niet uit, Wel gebruikersgemak.....
Dan gewoon lekker aan laten staan en niks veranderen? Dan heb je het ultieme gebruikersgemak.
Nu staat er trouwens een simpel klasse D versterketje met het verbruik van 1 watt. Het maakt dus geen drol uit... Over een week met een klasse A/B wel....
En dat heb je gemeten? Zou me niks verbazen als het aardig wat meer is.

[ Voor 77% gewijzigd door Tsurany op 03-05-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Volgens mij gaat dit wel werken...

Master : TV + CD-Speler
Slave : versterker,PS3,enz
Altijd aan : Modem,telefoon

Als ik de TV aanzet gaan de slave contacten ook aan. dus geluid uit de luidsprekers

Staat de TV uit en wil je een CD'tje luisteren schakel je die aan en dan gaat de Slave met de versterker ook aan.

Mijn enigste bezorgdheid is dan of de CD-speler wel een hoog genoeg verbruik heeft... Zal dat meer dan 8 watt zijn ?

---

De klasse D versterker is er een van TA2024 en die verbruikt dienstloos bijna niets.. Met een klasse A/B word dit zeker een factor 10 meer....

[ Voor 14% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-05-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat in theorie werken ja, dan moet je even uitzoeken wat het verbruik van de CD-speler is om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 14:53
Lees ik nu ergens gruwelijk overheen, of is HDMI ook gewoon een optie? Dan kun je gewoon CEC gebruiken geloof ik: Wikipedia: HDMI.

Werkt voor mij tussen mn onkyo versterker en samsung TV (daar heet 't anynet+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
garagaholic schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:55:
Lees ik nu ergens gruwelijk overheen, of is HDMI ook gewoon een optie? Dan kun je gewoon CEC gebruiken geloof ik: Wikipedia: HDMI.

Werkt voor mij tussen mn onkyo versterker en samsung TV (daar heet 't anynet+).
Het is ouderwets....

2 kanaals geluid en een oer oude CRT (zo'n dik philips geval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
het verbruik van de speler is 10 watt. Maar een ander probleem is dan dat het Standby verbruik van de TV niet hoger mag zijn dan die 10 watt. Anders denk de stekkerdoos dat ie aan is alles hij in feite uit staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Laatst online: 08-07 20:58
Als die tv op standby meer dan 10 watt eet laat je 'm sowieso niet op standby staan lijkt me. Maar goed; oude apparaten op standby eten volgens mij zo'n 4 à 5 watt. Nog steeds zonde van de energie, maargoed, dan heb je wel je gewenste 'gebruiksgemak' (lees: luiheid).

Niets mis met 2-kanaals geluid trouwens. Kwestie van smaak, maar ik vind 5- of 7-kanaals geluid vaak te opdringerig, zeker ten opzichte van het beperkte beeld van een televisie. Muziek vind ik sowieso beter klinken in stereo, omdat het eigenlijk altijd ook in stereo is opgenomen. Liever investeren in twee zeer goede speakers en een stereo versterker dan in vijf matige speakers in een surround opstelling (die je in de huiskamer praktisch nooit optimaal kan plaatsen). Maargoed; zoals ik al zei, dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Master/slave stekkerdoos?

Afbeeldingslocatie: http://www.energieadviseur.be/afbeeldingen/Master-slave_tel_tv%20web.jpg
Meestal is het minimum wattage regelbaar bji de wat duurdere varianten.

Pas wel op dat je niet te veel load op de slaves zet, anders komt er ineens ZO VEEL belasting op 1 stopcontact dat je zekering eruit vliegt :P

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 03-05-2010 01:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 06-07 22:33
versterkers hebben in standby niet een erg hoog verbruik imho....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als ze niet begrijpt dat ze eerst een versterker aan moeten zetten voor het geluid, hoe gaat ze dan van input wisselen om een CD te luisteren en weer terug om de TV te horen?
Ik denk dat je steeds erbij geroepen wordt omdat het geluid het niet meer doet. :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Heb even gemeten en de TV verbruikt op standby maar 1 watt !. Dit voor zo'n Philips 100hertz crt...... (de beste der tijden)
Dat zal de optie van 2 masters wel kunnen. De TV en CD dan op master zetten. En dan aanleren dat je nadat je een CD hebt geluisterd te input weer terug zet op TV.

Aangezien een simpele bijlage versturen al voor problemen zorgt heb ik hier wel mijn twijfels over...

---

Ben zelf trouwens heel intensief met muziek en HiFi bezig dus mijn kamer staat er vol mee. Ik kan wel een oude versterker halen, Maar wegens de hoge aanstaan duur lijkt mij nieuw handiger.

Ben trouwens zelf ook groot voorstander van 2 kanaals geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En een versterker die weet waar de input op binnenkomt en dan op basis daarvan de afspeelbron kiest? Lijkt me dat het voor een versterker vrij simpel is te merken of er nu wel of geen signaal van de TV of cd speler komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:11
En gewoon een logitech Harmony aanschaffen?
Even instellen via de software op de PC en wanneer je drukt op tv kijken gaat de tv aan en de versterker op het juiste kanaal.
Wil je muziek luisteren, druk je op de knop en gaat de tv uit en de versterker blijft aan, gaat naar het juiste kanaal en de CD-speler gaat ook aan.

Of je moet ook de stroom eraf willen hebben, maar dat is dan weer wat anders. Daar hebben wij een losse klik-aan/uit systeem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
stroom der af zal niet hoeven. Als het apparaat maar uit gezet kan worden.
Alleen het is een versterker van een vrij onbekend goedkoop merk : Argon AMP3245....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

mwolthers schreef op maandag 03 mei 2010 @ 01:14:
Als die tv op standby meer dan 10 watt eet laat je 'm sowieso niet op standby staan lijkt me. Maar goed; oude apparaten op standby eten volgens mij zo'n 4 à 5 watt. Nog steeds zonde van de energie, maargoed, dan heb je wel je gewenste 'gebruiksgemak' (lees: luiheid).
nieuwe tv's verbruiken standby soms ook veel stroom, want daar zit vaak een functie op als quick start (die je overigens wel uit kan zetten). Bij mijn sony tv gaat het standby verbruik dan naar 20W.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De TV Philips Match Line Pixel plus doet het met 1 watt erg goed. Kan het bijna niet geloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:48
Arunia schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:17:
En gewoon een logitech Harmony aanschaffen?
Even instellen via de software op de PC en wanneer je drukt op tv kijken gaat de tv aan en de versterker op het
...
d:)b
Een simpele 515 oid lost al je problemen op.

En geloof me, je wilt nooit meer zonder ;)

[ Voor 28% gewijzigd door jvbijleveld op 03-05-2010 15:50 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Dan ga ik daar eens naar kijken. Wel even afwachten of de versterker in de apparaten lijst staat natuurlijk.

Maar dan kan je dus kiezen voor TV en dan schakelt de versterker automatisch ook. (op het juiste kanaal)
En bij CD schakelt de versterker ook mee,

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-07 20:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

jvbijleveld schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:49:
[...]

d:)b
Een simpele 515 oid lost al je problemen op.

En geloof me, je wilt nooit meer zonder ;)
i agree with that heb zelf ook een harmony en vindt dit een van de betere uitvindingen. _/-\o_
vooraf alles instellen en gaan met die banaan
Roderiktweaker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:52:
Dan ga ik daar eens naar kijken. Wel even afwachten of de versterker in de apparaten lijst staat natuurlijk.

Maar dan kan je dus kiezen voor TV en dan schakelt de versterker automatisch ook. (op het juiste kanaal)
ja hoor alle instellingen kan je van te voren programmeren of je kan het apparaat ook los bedienen

[ Voor 39% gewijzigd door grass460 op 03-05-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
Roderiktweaker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:52:

Nog veel mooier zelfs; je maakt activiteiten aan waarin je aangeeft welke apparaten gebruikt moeten worden. Zo kan je zappen via de tv (of setup-box), terwijl het volume door de versterker wordt geregeld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De versterker staat er in beginsel niet in, Wel moet ik dan een soort nummer bellen waarmee ze me helpen.
Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 21:10
Ondersteuning van Logitech is altijd meer dan prima te noemen. Waarom bel je niet gewoon i.p.v. hier te vragen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
Je kan ze bellen, heb begrepen dat de support erg goed is (zelf geen ervaring mee :) ),
maar je kan ook de opdrachten 'opnemen' mbv de originele AB

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134636

Ik ben ook op zoek naar een oplossing waarbij de versterker automatisch uit stand-by komt zodra er een signaal over een van de ingangen binnenkomt.

Logitech Harmony en/of master/slave doos is helaas geen optie vanwege het volgende feit:

ik zit er sterk over te denken om een Apple TV aan te schaffen en deze aan de versterker te koppelen via de optische uitgang op de Apple TV. Doel is het kunnen streamen van muziek op de iPhone / iPad naar de ATV waarbij de versterker het signaal van de ATV oppikt en zichzelf inschakelt. Ervan uitgaande dat de ATV altijd aan staat, hoef ik dan dus niet de versterker apart in te schakelen.

Apple TV ondersteunt momenteel geen CEC via HDMI.

Zijn er versterkers die zichzelf kunnen inschakelen op het moment dat er een signaal wordt waargenomen?
Pagina: 1