Centrale Zwolle-Noord. Modem sync op 40 / 4, Pakket alles-in-goud (kpn glasvezel) echter wel de cap op de 30/3 zoals in het abonnement) maar die snelheden haal ik daadwerkelijk ook. (upload soms nog wat meer) 1400 meter van de centrale. Ben gelukkig van die ISDN af. Nu dus over alles IP!
Met die versie van "KPN Glasvezel" krijg je wel VDSL2, maar als FttC. Daar draait het niet om je afstand tot de wijkcentrale, maar de afstand tot de nieuwe wijkkast met mini DSLAM. Het glas wordt waarschijnlijk wel vanuit de centrale Zwolle-Noord getrokken, maar je verbindt op een punt veel dichter bij jou huis.Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:18:
Centrale Zwolle-Noord. Modem sync op 40 / 4, Pakket alles-in-goud (kpn glasvezel) echter wel de cap op de 30/3 zoals in het abonnement) maar die snelheden haal ik daadwerkelijk ook. (upload soms nog wat meer) 1400 meter van de centrale. Ben gelukkig van die ISDN af. Nu dus over alles IP!
[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 22-05-2010 16:35 ]
Verwijderd
ik vond het ook al een beetje vreemd.. maar ik heb ff gezocht op internet waar die nou zat.. HA, dat scheeld niet echt heel veel van mn achtertuin :-) hij staat dus ik de straat achter ons, nooit geweten.Ballebek schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:46:
[...]
Je kan er vanuit gaan dat een kabel al minstens 100 meter in de centrale alleen nodig heeft.
trouwens, de modem geeft inmiddels nog hogere snelheden aan:
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 101 / 42 015 !!
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496718,0 / 14,4
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,5 / 1,0
Sabnzb download momenteel met 4,70MB/s gemiddeld
ik ga me nog een tevrede klant voelen van kpn...

Alleen Zwolle centrum en zuid zijn FttC lokaties. Zwolle-Noord niet. Ik gok dat ie gewoon dichtbij de centrale zit, dergelijke snelheden haal je alleen op FttC lokaties of als je vlakbij de centrale zit. (Meeste CGB1 centrales zijn inmiddels VDSL geschikt afaik)Guere schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:33:
[...]
Met die versie van "KPN Glasvezel" krijg je wel VDSL2, maar als FttC. Daar draait het niet om je afstand tot de wijkcentrale, maar de afstand tot de nieuwe wijkkast met mini DSLAM. Het glas wordt waarschijnlijk wel vanuit de centrale Zwolle-Noord getrokken, maar je verbindt op een punt veel dichter bij jou huis.
Guere schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:30:
[...]
Ehm, hij zegt zelf dat hij een KPN Glasvezel abonnement heeft. Dat is echt alleen FttH of FttC.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 22-05-2010 23:32 ]
Ehm, hij zegt zelf dat hij een KPN Glasvezel abonnement heeft. Dat is echt alleen FttH of FttC. En in Zwolle bieden ze dat als FttC aan.DJSmiley schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:22:
Alleen Zwolle centrum en zuid zijn FttC lokaties. Zwolle-Noord niet. Ik gok dat ie gewoon dichtbij de centrale zit, dergelijke snelheden haal je alleen op FttC lokaties of als je vlakbij de centrale zit. (Meeste CGB1 centrales zijn inmiddels VDSL geschikt afaik)
[ Voor 10% gewijzigd door Guere op 22-05-2010 23:33 ]
Verwijderd
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:02:39
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 007 / 42 008
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 421 / 256
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496712,8 / 10,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,2 / 0,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 31,6 / 6,2
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Hierbij mijn Experiabox gegevens. Het draait allemaal erg Stabiel.
Zwolle Zuid.
Actief: 0 dagen, 0:02:39
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 007 / 42 008
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 421 / 256
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496712,8 / 10,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,2 / 0,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 31,6 / 6,2
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3 / 0
Hierbij mijn Experiabox gegevens. Het draait allemaal erg Stabiel.
Zwolle Zuid.
Als je een verbinding op 30Mbit down en 3 Mbit up is. Zijn deze waardes zeer goed.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:14:
niet helemaal tevreden, zit 250m van de centraal
[afbeelding]
je hebt bijna altijd 10% overhead.
VDSL is toch 40/3 waar mogelijk ? Op 250m is dat volgens mij 100% mogelijk mits de kabels (in de grond) goed zijn. Waarschijnlijk word je door DLM in stapjes nog verhoogd.
Ik zelf ben weer van 2755 / 25021 terug naar 2047 / 17023 er zit iets niet lekker in mijn verbinding.
Misschien moet ik het 2e TG789vn modem dat ik heb ontvangen ook aansluiten ?
Ik zelf ben weer van 2755 / 25021 terug naar 2047 / 17023 er zit iets niet lekker in mijn verbinding.
Misschien moet ik het 2e TG789vn modem dat ik heb ontvangen ook aansluiten ?
Ik beelde begin Mei naar KPN of ze een indicatie hadden wanneer ik (in Den Haag) overging naar VDSL2. Maar ze wisten me dus niets te vertellen behalve het feit dat ik qua snelheid weinig zou merken (Lijkt me sterk, maar goed). Ik zit dus nog op de 20/1 verbinding waarbij ik zo'n 7.5/8 haal. Dus neem aan dat ik straks wel 2x zo snel zit mag ik hopen anders is KPN een trouwe klant kwijt (Inmiddels 10 jaar). Ik zit ongeveer 1500 meter van een centrale af. Ik gebruik een ADSL2+ Modem van NetGear, dus geen Experia Box.
Iemand uit Den Haag die al ervaring/kennis heeft over de upgrades? Want tis nu bijna eind mei en ik wil mn snellere verbinding
Edit:
Iemand uit Den Haag die al ervaring/kennis heeft over de upgrades? Want tis nu bijna eind mei en ik wil mn snellere verbinding
Edit:

[ Voor 8% gewijzigd door w00tstok op 27-05-2010 18:06 ]
Verwijderd
Als je nu premium hebt ga je NIET automatisch over naar VDSL, je krijgt van de zomer een brief waar je op kan reageren om overgezet te worden naar VDSL (indien beschikbaar), je krijgt dan ook een TG789 opgestuurd en een VDSL splitter, want je modem moet natuurlijk wel VDSL kunnen ontvangen.w00tstok schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:01:
Ik beelde begin Mei naar KPN of ze een indicatie hadden wanneer ik (in Den Haag) overging naar VDSL2. Maar ze wisten me dus niets te vertellen behalve het feit dat ik qua snelheid weinig zou merken (Lijkt me sterk, maar goed). Ik zit dus nog op de 20/1 verbinding waarbij ik zo'n 7.5/8 haal. Dus neem aan dat ik straks wel 2x zo snel zit mag ik hopen anders is KPN een trouwe klant kwijt (Inmiddels 10 jaar). Ik zit ongeveer 1500 meter van een centrale af. Ik gebruik een ADSL2+ Modem van NetGear, dus geen Experia Box.
Ligt het aan mij of haal je een bizar lage snelheid? Waarom een 20/1 lijn terwijl je met een 8/1 lijn al voldoende zou hebben? KPN lacht zich rot met zo'n klant die elke maand het dubbele betaald van wat nodig is of zie ik nu iets enorm over het hoofd?w00tstok schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:01:
...Ik zit dus nog op de 20/1 verbinding waarbij ik zo'n 7.5/8 haal. Dus neem aan dat ik straks wel 2x zo snel zit mag ik hopen anders is KPN een trouwe klant kwijt (Inmiddels 10 jaar)...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Yep, heb ook een bizarre lage snelheid, heb al meerdere keren met KPN aan de foon gehangen, maar komt omdat ik vrij ver van een centrale afzit (woon in een annexatie gebied van Den Haag) en ze beweren dat ze mij dus niet van Centrale kunnen wisselen waardoor ik altijd aan een 'bagger' snelheid zal vastzitten. Dus ze vertelden me dat het misschien niet eens nut heeft om naar VDSL 2 te gaan. Reden dat ik nu nog bij KPN zit is puur vanwege hun stabiliteit. Ik overweeg om over te stappen naar Kabel, sinds hun Maximaal haalbare rate veel hoger ligt dan de ±35% dat ik nu haal met mn zogenaamde 20 MBit lijn.Weakling schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:56:
[...]
Ligt het aan mij of haal je een bizar lage snelheid? Waarom een 20/1 lijn terwijl je met een 8/1 lijn al voldoende zou hebben? KPN lacht zich rot met zo'n klant die elke maand het dubbele betaald van wat nodig is of zie ik nu iets enorm over het hoofd?
Ik heb ook VDSL van KPN gehad, wat een drama.
De download snelheid varieerde van dag tot dag, de ene dag constant 30 mbit, de andere dag 11mbit, veel disconnects. Hier grondmeters (koper), 2e lijnsmonteurs over de vloer gehad, die zeiden dat alles prima in orde was. Diverse modems getests, nieuwste experiabox, dslsplitters, you name it.
Maar het aller grootstste probleem was dat de snelheid --lees goed-- afhankelijk van de snelheid waarmee ik downloade zakte constant na 30 seconden, voor 10 seconden, mijn downloadsnelheid in tot circa 20% van de maximaal te behalen snelheid. Mijn netwerkmeters gaven dus een bijna perfecte sinus grafiek aan.
Ik heb me hier zo aan geërgerd dat ik ben overgestap naar xs4all (ook KPN, ik weet het) voor een ADSL2+ lijn, in ieder geval een betere ping, en een constante verbinding. Ik hoop dat dat als XS4all begint met het uitrollen van VDSL dit beter zal gaan. Al hebben helpdeskmedewerks mij wel al verteld dat de verbindingen in eerste instantie wel via de KPN DSLAM zullen verlopen, en dat ze nu nieuwe modems aan het testen zijn... ik ben beniewd.
Iemand enig idee wat dit probleem heeft kunnen veroorzaken? Ik denk zelf gewoon een ordinair capaciteitsprobleem.
(edit: ik zit circa 1000meter van de centrale, fiber to curb)
De download snelheid varieerde van dag tot dag, de ene dag constant 30 mbit, de andere dag 11mbit, veel disconnects. Hier grondmeters (koper), 2e lijnsmonteurs over de vloer gehad, die zeiden dat alles prima in orde was. Diverse modems getests, nieuwste experiabox, dslsplitters, you name it.
Maar het aller grootstste probleem was dat de snelheid --lees goed-- afhankelijk van de snelheid waarmee ik downloade zakte constant na 30 seconden, voor 10 seconden, mijn downloadsnelheid in tot circa 20% van de maximaal te behalen snelheid. Mijn netwerkmeters gaven dus een bijna perfecte sinus grafiek aan.
Ik heb me hier zo aan geërgerd dat ik ben overgestap naar xs4all (ook KPN, ik weet het) voor een ADSL2+ lijn, in ieder geval een betere ping, en een constante verbinding. Ik hoop dat dat als XS4all begint met het uitrollen van VDSL dit beter zal gaan. Al hebben helpdeskmedewerks mij wel al verteld dat de verbindingen in eerste instantie wel via de KPN DSLAM zullen verlopen, en dat ze nu nieuwe modems aan het testen zijn... ik ben beniewd.
Iemand enig idee wat dit probleem heeft kunnen veroorzaken? Ik denk zelf gewoon een ordinair capaciteitsprobleem.
[ Voor 5% gewijzigd door StarWars op 28-06-2010 08:45 ]
hopla
waar test je je download snelheid?StarWars schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:39:
waar mee download je? usenet (nieuwsgroepen), torrents, FTP, HTTP of nog p2p programma.
het kan wel met capaciteit te maken hebben maar dan niet van KPN maar waarvan je het download.
usenet providers (pay servers) hebben vaak maximum snelheid die rond 20 a 50 Mbit zijn (somige ongelimiteerd)
free usnet servers zij vaak erg traag.
Als je adsl2+ neem dan kom jij rond de 17 a 18 Mb/s uit als alles een beetje fatsoenlijk is
dan zit je tussen de 1,6 en 1,8MB/s netto aanvankelijk van de aanbieder.
Je had ook verbinding uitval. gebeurt dit met downloaden? zo ja . weer de vraag waar mee download je?
Dit kan liggen dat je teveel soccets open maak op de modem en dat je modem daardoor crashed.
Ik heb getest met zowel nieuwsservers (payserver), als bv de speedtest van bbned, of sommige ftps met grote bestanden. Zoals ik schreef, het maakt niet uit waar ik vanaf download het probleem is gewoon structureel, een perfecte sinus van dalen en stijgen. Eigenlijk heb ik het verkeerd gezegd, het netwerkmetertje maakt er een sinus van omdat die anticipeerd op de snelheid, het is meer, direct inzakken na 30 seconden en dan weer omhoog na 10 seconden. Maar nogmaal wél afhankelijk van de max snelheid van de server vanwaar je iets download/test. Het lijkt wel of de centrale gewoon het aantal gebruikers afgaat, nu jij volledige snelheid, dan jij, dan jij etc, een soort loadbalancing door een gebrek aan capaciteit.Master_duck schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:31:
[...]
waar test je je download snelheid?
waar mee download je? usenet (nieuwsgroepen), torrents, FTP, HTTP of nog p2p programma.
het kan wel met capaciteit te maken hebben maar dan niet van KPN maar waarvan je het download.
usenet providers (pay servers) hebben vaak maximum snelheid die rond 20 a 50 Mbit zijn (somige ongelimiteerd)
free usnet servers zij vaak erg traag.
Als je adsl2+ neem dan kom jij rond de 17 a 18 Mb/s uit als alles een beetje fatsoenlijk is
dan zit je tussen de 1,6 en 1,8MB/s netto aanvankelijk van de aanbieder.
Je had ook verbinding uitval. gebeurt dit met downloaden? zo ja . weer de vraag waar mee download je?
Dit kan liggen dat je teveel soccets open maak op de modem en dat je modem daardoor crashed.
Mijn ADSL2+ is inderdaad tussen de 1.6 en 1.8 mb/s.
En het was zeker geen socket probleem, 8 threads van EWEKA, of een single lijntje van een FTP of BBNED lijkt met geen probleem (geen bittorents ofzo).
Dus mijn conclusie is nog steeds dat het in de centrale ligt (software/hardware), of dat het modem (de nieuwste experiabox) met gemodde software voor VDSL niet compatible is met de centrale.
Ik hoop dat je met deze informatie verder kunt speculeren met mij, al moeten we ook ogenschouw nemen dat het VDSL nog maar net gestart is... kinderschoenen enzo. De gemiddelde consument houdt dit soort dingen niet eens in de gaten denk ik, die zijn allang blij dat 'de film' sneller binnenkomt maar toch was ik erg teleurgesteld.
[ Voor 11% gewijzigd door StarWars op 29-06-2010 05:50 ]
hopla
@ StarWars
Ik neem aan dat je bedraad download. (je maakt geen gebruik van WIFI).
Als je wel WIFI gebruikt zou dit wel een probleem kunnen zijn.
Met je ADSL2+ verbinding werk alles goed? als dat zo is ligt het niet aan jou kant.
Ik zelf heb VDSL van KPN en ik haal gewoon 3MB/s met grabit met 4 draadjes bij EWEKA.
zonder schommelingen.
Ik denk dat jouw koper draad niet goed is. En dat dit alleen bij belasting tot een uiting komt.
VDSL gebruikt veel meer bandbreedte (in het frequentie spectrum) dan ADSL2+.
Overspraak kan het ook nog zijn mede door de rede hier boven, vooral als naast jouw kabel met vdsl eentje ligt met asdl2+ en dat jou, De andere af allebij niet goed meer afgeschermd zijn.
Met je ADSL2+ verbinding werk alles goed? als dat zo is ligt het niet aan jou kant.
Ik zelf heb VDSL van KPN en ik haal gewoon 3MB/s met grabit met 4 draadjes bij EWEKA.
zonder schommelingen.
Ik denk dat jouw koper draad niet goed is. En dat dit alleen bij belasting tot een uiting komt.
Overspraak kan het ook nog zijn mede door de rede hier boven, vooral als naast jouw kabel met vdsl eentje ligt met asdl2+ en dat jou, De andere af allebij niet goed meer afgeschermd zijn.
Uiteraard bedraadMaster_duck schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:45:
@ StarWars
zonder schommelingen.
De kaart in de wijkkast moest overigens vervangen worden toen ik overstapte naar ADSL2+ omdat ik geen lijnsync kreeg, weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft...
[ Voor 7% gewijzigd door StarWars op 29-06-2010 17:57 ]
hopla
ja stap over op glasvezel/ coax ( kabel ) ben je van het gedonder af
Met een ping of doom?timbosie schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:00:
ja stap over op glasvezel/ coax ( kabel ) ben je van het gedonder af
hopla
ping tijden zijn zeer goed. Mits je in een regio zit waar ze glasvezel en een fatsoenlijke kabel aansluitingen kunnen opleveren.
Mag ik vragen waar je woont ?
je kan trouwens ook hier even loeren hoever je nou precies van je adsl centrale zit
http://www.speedtest.nl/adsl/ < klik >
en vraag ook eens aan KPN of ze je kaart ( in hun centrale ) eens goed kunnen doormeten en hem dan alsnog vervangen zodat je wel een stabiele vdsl2 lijn krijgt en lekker kunt downloaden
Hoi, de kaart is dus vervangen, dus ik hoop dat als xsall start met het uitrollen van VDSL dat ik eerder genoemde problemen ook niet meer heb. Kwa glasvezel, dat loopt tot de wijkcentrale = fiber to curb als ik met niet vergis.timbosie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:55:
[...]
ping tijden zijn zeer goed. Mits je in een regio zit waar ze glasvezel en een fatsoenlijke kabel aansluitingen kunnen opleveren.
Mag ik vragen waar je woont ?
je kan trouwens ook hier even loeren hoever je nou precies van je adsl centrale zit
http://www.speedtest.nl/adsl/ < klik >
en vraag ook eens aan KPN of ze je kaart ( in hun centrale ) eens goed kunnen doormeten en hem dan alsnog vervangen zodat je wel een stabiele vdsl2 lijn krijgt en lekker kunt downloaden
hopla
Mijn verbinding is vandaag opgeleverd, op zich wel snel alleen wat ik me af vraag bij de bandbreedte staat: 3 403 / 33 023 terwijl mijn abonnement 3/40 zou moeten zijn. Kan het zijn dat dit er nog bij komt na de oplevering? Of is de lijn gewoon niet beter?
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,5 / 14,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,8 / 2,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,6
Wat ik ook nog niet voor elkaar heb gekregen, het op mijn server binnen krijgen van mail. Krijg bij hotmail en gmail telkens een bericht terug dat relaying denied is. Heb de relayserver ingesteld zoals het hoort volgens het pdfje en mijn hosting provider.
Kan het zijn dat de relay server mijn ip adres nog niet kent omdat het pas vandaag actief is geworden?
Edit:
Na een dag of 2 herkende de relay server mijn ip adres, en vanaf toen worden alle mailtjes netjes door gestuurd.
Ook de intrainwaarden en downloadsnelheden zijn omhoog bij gesteld: 4 101 / 38 542 geeft het modem nu aan. Downloads zitten nu constant op 4.14mb/s.
Al met al zeer tevreden over de verbinding!
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,5 / 14,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,8 / 2,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,6
Wat ik ook nog niet voor elkaar heb gekregen, het op mijn server binnen krijgen van mail. Krijg bij hotmail en gmail telkens een bericht terug dat relaying denied is. Heb de relayserver ingesteld zoals het hoort volgens het pdfje en mijn hosting provider.
Kan het zijn dat de relay server mijn ip adres nog niet kent omdat het pas vandaag actief is geworden?
Edit:
Na een dag of 2 herkende de relay server mijn ip adres, en vanaf toen worden alle mailtjes netjes door gestuurd.
Ook de intrainwaarden en downloadsnelheden zijn omhoog bij gesteld: 4 101 / 38 542 geeft het modem nu aan. Downloads zitten nu constant op 4.14mb/s.
Al met al zeer tevreden over de verbinding!
[ Voor 16% gewijzigd door Def_P op 04-08-2010 19:19 ]
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Ik vraag me af of deze verbinding nog beter gaat worden of dat dit het max haalbare is...
Mijn abo is 40/3 VDSL2 zeggen ze bij KPN...(InternetPlusBellen Premium)
Koppelingsinformatie:
Actief: 0 dagen, 0:50:01
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 769 / 26 783
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 362 / 210
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,1 / 14,1
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,4
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,2 / 6,4
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.092 / 0
Zo bijzonder snel vind ik de intrainsnelheden van 26783 kbps nou ook weer niet
Mijn abo is 40/3 VDSL2 zeggen ze bij KPN...(InternetPlusBellen Premium)
Koppelingsinformatie:
Actief: 0 dagen, 0:50:01
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 769 / 26 783
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 362 / 210
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,1 / 14,1
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,4
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,2 / 6,4
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.092 / 0
Zo bijzonder snel vind ik de intrainsnelheden van 26783 kbps nou ook weer niet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 20:24 . Reden: extra invo ]
Afgelopen week is het hier opgeleverd maar de snelheden vallen helaas erg tegen
.
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:53:43
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 263 / 18 321
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 1 324 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 13,7
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,4 / 3,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,2 / 4,0
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / -
Foutseconden (lokaal/extern): 13 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.873 / 28
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 84 / -
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:53:43
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 263 / 18 321
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 1 324 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 13,7
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,4 / 3,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,2 / 4,0
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / -
Foutseconden (lokaal/extern): 13 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.873 / 28
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 84 / -
De eerste VDSL aansluitingen bij xs4all zijn een feit. Wat mij opvalt is dat de vermelde ping tijden (~27msec) significant hoger zijn dan van ADSL. Voor zover is kunnen nagaan betreft het aansluitingen vanaf een tot VDSL omgebouwde centrale.
Zijn er VDSL/FttC gebruikers die hun ping tijden kunnen posten?
Dat zou wel raar zijn, VDSL2 heeft toch minder overhead? Of zou in de wijkcentrale alles toch nog over ATM gaan?wsmaal schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:58:
De eerste VDSL aansluitingen bij xs4all zijn een feit. Wat mij opvalt is dat de vermelde ping tijden (~27msec) significant hoger zijn dan van ADSL. Voor zover is kunnen nagaan betreft het aansluitingen vanaf een tot VDSL omgebouwde centrale.
Volgens XS4all zelf gaat het niet meer over ATM.Vinnienerd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:03:
[...]
Dat zou wel raar zijn, VDSL2 heeft toch minder overhead? Of zou in de wijkcentrale alles toch nog over ATM gaan?
Dus wellicht is er iets anders mis. Hoe is het met de ping tijden bij KPN?
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik citeer xs4all:Vinnienerd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:03:
[...]
Dat zou wel raar zijn, VDSL2 heeft toch minder overhead? Of zou in de wijkcentrale alles toch nog over ATM gaan?
"...VDSL gebruikt geen ATM meer .. er zit een ethernet encapsulatie onder, en daar gaat (bij XS4ALL) PPPoE overheen..."
Vwb de hogere latency:
"...KPN heeft standaard bij VDSL de hoogste error-correctie aangezet, INP4. (Impulse Noise Protection). Dat levert een wat hogere latency op, omdat er meer buffering nodig is.
Heeft niets met PPPoA vs PPPoE te maken, en eigenlijk ook niet met VDSL, want op ADSL kan je ook INP4 aanzetten (is nu INP1)...."
Uit bovenstaand concludeer ik dat KPN Internet Premium een vergelijkbare latency te zien zal geven als Internet light (tot 16/2) en basic (tot 40/3) van xs4all.
Heb je eindelijk iets wat native Ethernet over DSL lult, gebruiken ze alsnog PPPoE. Schaf dat toch afwsmaal schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:44:
[...]
Ik citeer xs4all:
"...VDSL gebruikt geen ATM meer .. er zit een ethernet encapsulatie onder, en daar gaat (bij XS4ALL) PPPoE overheen..."
Vwb de hogere latency:
"...KPN heeft standaard bij VDSL de hoogste error-correctie aangezet, INP4. (Impulse Noise Protection). Dat levert een wat hogere latency op, omdat er meer buffering nodig is.
Heeft niets met PPPoA vs PPPoE te maken, en eigenlijk ook niet met VDSL, want op ADSL kan je ook INP4 aanzetten (is nu INP1)...."
Uit bovenstaand concludeer ik dat KPN Internet Premium een vergelijkbare latency te zien zal geven als Internet light (tot 16/2) en basic (tot 40/3) van xs4all.
Wat is het nadeel vaan PPPoE? Wordt toch door bijna alles ondersteund?
Overigens heeft iemand de lijst met centrales nog ergens ik kan hem nergens vinden? (om te zien welke centrale welke DSL mogelijkheden heeft?) (ben met name geïnteresseerd in bitstream) Laat maar, hij staat weer op de wholesale website... zal eerste wel blind geweest zijn....
Overigens heeft iemand de lijst met centrales nog ergens ik kan hem nergens vinden? (om te zien welke centrale welke DSL mogelijkheden heeft?) (ben met name geïnteresseerd in bitstream) Laat maar, hij staat weer op de wholesale website... zal eerste wel blind geweest zijn....
[ Voor 16% gewijzigd door SkyFlyer op 18-08-2010 21:40 ]
Mijn ping is ook omhoog gegaan sinds vdsl2(van 18 naar 38) en merkbaar met mw2,ik heb vaker 3 groene strepen bij me verbinding en me vrienden in me team 4 strepen.
Ik had dat met adsl2+ niet.
Ik had dat met adsl2+ niet.
Mijn ping is 22ms. Was via telfort altijd rond de 30ms volgensmij.
En mijn intrain snelheid is weer "gegroeid" staat nu op:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 098 / 42 015
En mijn intrain snelheid is weer "gegroeid" staat nu op:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 098 / 42 015
I, for one, like Roman numerals
Nu net 3 dagen vdsl van xs4all maar het valt behoorlijk tegen. Hiervoor had ik 20mbit xs4all only en haalde met gemak 18 of 19 mbit downloadsnelheden, van vele verschillende bronnen en met nauwelijks fluctuaties.
Sinds VDSL is de maximale snelheid die ik behaald heb (dus niet wat het modem zegt, in de modem staat gewoon 42mbit) 6.4mbit...... verschillende bronnen geprobeerd, testen gedraaid (die geven nog lagere cijfers aan). De upload is wel omhooggegaan, van +/- 900kbit naar 2.8mbit
De infrastructuur van VDSL volgens mij totaal nog niet op orde, of ze hebben de overboeking zodanig ingeregeld dat de boel compleet volloopt.
En ik zit minder dan 200meter van de centrale af (centrum breda).
edit 1: ping is omhooggegaan van de range 9-11 naar 20-25
edit 2: ping tijden hebben wellicht als oorzaak de onderstaande opmerking (uit topic ADSL snelheidsverhogingen 2010).
Sinds VDSL is de maximale snelheid die ik behaald heb (dus niet wat het modem zegt, in de modem staat gewoon 42mbit) 6.4mbit...... verschillende bronnen geprobeerd, testen gedraaid (die geven nog lagere cijfers aan). De upload is wel omhooggegaan, van +/- 900kbit naar 2.8mbit
De infrastructuur van VDSL volgens mij totaal nog niet op orde, of ze hebben de overboeking zodanig ingeregeld dat de boel compleet volloopt.
edit 2: ping tijden hebben wellicht als oorzaak de onderstaande opmerking (uit topic ADSL snelheidsverhogingen 2010).
KPN heeft standaard bij VDSL de hoogste error-correctie aangezet, INP4.
(Impulse Noise Protection). Dat levert een wat hogere latency op,
omdat er meer buffering nodig is.
Heeft niets met PPPoA vs PPPoE te maken, en eigenlijk ook niet met
VDSL, want op ADSL kan je ook INP4 aanzetten (is nu INP1).
[ Voor 26% gewijzigd door chemokar op 20-08-2010 11:17 . Reden: ping toegevoegd, error correctie opmerking toegevoegd ]
Dat is natuurlijk niet goed (Snelheid DL). Ik neem aan dat je support van xs4all daarover al benaderd hebt? In de Nieuws Groep xs4all.adsl kan je ervaringen/vragen/problemen posten. De reacties (soms van xs4all medewerkers) leiden vaak tot een oplossing..
Dat is toevallig! Mijn download snelheid is ook dramatisch, terwijl de upload snelheid wel omhoog gegaan is.chemokar schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:39:
Nu net 3 dagen vdsl van xs4all maar het valt behoorlijk tegen. Hiervoor had ik 20mbit xs4all only en haalde met gemak 18 of 19 mbit downloadsnelheden, van vele verschillende bronnen en met nauwelijks fluctuaties.
[...]
Ik heb zelf de helpdesk nog niet gebeld, maar ben ik wel van plan om te doen dit weekend.
Wellicht is er echter van te voren nog een en ander te diagnosticeren:
- De CPU van mijn Fritz!Box staat telkens op 100%.. hoe zit dit bij jou? Te zien bij Energy Monitor
- Ik zit als ik het goed snap aangesloten op: lo1.dr8.d12.xs4all.net (eerste hop na de firtz) waar zit jij?
- heb je apparaten op de WLAN en/of DECT aangesloten?
hmm cpu van de fritsbox lijkt wel het probleem, als ik newsbin aanzet met 4 threads en dan op een andere pc ga internetten dan gaat de cpu naar 100% en newsbin gaat in snelheid omlaag zodra er een pagina op de andere pc wordt geopend.
de dsl exchange gegevens zijn:
Ikanos
2.0 - H0 0
B500494B4E53
312E302E
01
de dsl exchange gegevens zijn:
Ikanos
2.0 - H0 0
B500494B4E53
312E302E
01
Ik heb sinds een week VDSL van knp en het werkt tot nu toe uitstekend, alleen probeerde ik vandaag eens om een game te spelen en het viel me meteen op dat mijn ping erg hoog was (100+). Enig idee of dit aan VDSL ligt en of hier iets aan te doen is?
ik migreer van adsl2+ isdn ipb premium naar vdsl2 pots ipb premium. nu heb ik de thomsom TG789 opgestuurd gekregen en een VDSL splitter.
in het beschrijving staat wel vermeld dat je als bestaande ADSL gebruiker de boel moet vervangen, maar ik heb geen splitter meer in gebruik, direct van wandcontact naar experia box. Moet ik deze vdsl splitter er nu wel weer tussen zetten?
in het beschrijving staat wel vermeld dat je als bestaande ADSL gebruiker de boel moet vervangen, maar ik heb geen splitter meer in gebruik, direct van wandcontact naar experia box. Moet ik deze vdsl splitter er nu wel weer tussen zetten?
Moet volgens mij niet, maar bij mij zag ik een snelheidswinst van 2mbit in de stat van de modem. Dit na het aansluiten van de splitter.:)mtv1 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:59:
ik migreer van adsl2+ isdn ipb premium naar vdsl2 pots ipb premium. nu heb ik de thomsom TG789 opgestuurd gekregen en een VDSL splitter.
[ Voor 3% gewijzigd door Kots op 10-11-2010 17:15 ]
Verwijderd
Over het wel of niet aansluiten van de splitter zijn de meningen verdeeld. Gewoon kijken wat het beste gaat.
Trial en error is het beste!Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:11:
Over het wel of niet aansluiten van de splitter zijn de meningen verdeeld. Gewoon kijken wat het beste gaat.
Bij mij maakte het bijv helemaal niets uit, dus splitter zit er niet tussen.
Tele2 heeft ook VDSL maar dan 50 mbps, waarom KPN hier onder zit is dan ook een raadsel.
Tele2 had eerst tot 60 Mb/s en dat is inmiddels tot 50 Mb/s geworden.twakkers schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:12:
Tele2 heeft ook VDSL maar dan 50 mbps, waarom KPN hier onder zit is dan ook een raadsel.
Ik vermoed dat er toch te weinig locaties zijn waar die 60 daadwerkelijk gehaald kan worden, en dat KPN door 40 te gebruiken nog conservatiever is.
Hallo allemaal,
Ik dacht ik post mijn restultaat van de verbinding ook maar. De wekelijk gehaalde snelheden nemen bij mij steeds toe. Zo haalde ik bij oplevering gemiddeld 24-26 mbps in de speedtests. Nu zit ik altijd boven de 30. Ik woon in Weert, Limburg op ongeveer 500m van de centrale.

Modem stats:
Actief: 2 dagen, 15:59:49
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4.098 / 35.319
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,4 / 14,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,7 / 19,9
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,4 / 5,9
Als ik zie dat de modem synct op 35.3 mbps dan ben ik al helemaal te spreken over de werkelijk behaalde snelheid op dit moment.
Toch raar dat 4mb upload 3mb werkelijk wordt. en 35mb down 30-32mb werkelijk wordt. De upload haalt maar 75% van de syncsnelheid. Dat terwijl de download 90% haalt
. De hoge pings waar eerder over werd gesproken heb ik totaal geen last van. Nu maar hopen dat de syncsnelheid langzaam ook richting de 40mbps gaat.
MVG.
Ik dacht ik post mijn restultaat van de verbinding ook maar. De wekelijk gehaalde snelheden nemen bij mij steeds toe. Zo haalde ik bij oplevering gemiddeld 24-26 mbps in de speedtests. Nu zit ik altijd boven de 30. Ik woon in Weert, Limburg op ongeveer 500m van de centrale.

Modem stats:
Actief: 2 dagen, 15:59:49
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4.098 / 35.319
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,4 / 14,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,7 / 19,9
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,4 / 5,9
Als ik zie dat de modem synct op 35.3 mbps dan ben ik al helemaal te spreken over de werkelijk behaalde snelheid op dit moment.
MVG.
Ben benieuwd, VDSL2 word de 29ste bij ons opgeleverd. zit 380M van de centrale volgens de bovenstaande test, hoop dat 't wilt
Goed, 't is opgeleverd maar ben er niet echt vrolijk van geworden. van een 16mbit / 1mbit lijntje is de intrain:thijszor schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:09:
Ben benieuwd, VDSL2 word de 29ste bij ons opgeleverd. zit 380M van de centrale volgens de bovenstaande test, hoop dat 't wilt
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.476 / 22.151 geworden.
Van de week maar eens kijken, en anders word 't volgende maand gewoon een goedkoper abbo'tje.
Zitten maar 390M ( uiteraard, werkelijk kan anders zijn ) van de centrale. ben benieuwd.... , tot nu toe teleurgesteld uiteraard

Wat mij betreft doeken ze dat hele KPN op, ik betaal al sinds begin december 2010 voor IPB + Digitale TV Premium, maar ik heb nog geen een dag meer dan 23Mb gehaald. Ik heb al diverse keren een melding gedaan bij de helpdesk (betaald 0900 nummer), maar iedere keer wordt de melding weer gesloten, ze zijn al wel een keer langs geweest, hebben in de centrale gerotzooid, hebben de DLM voor mijn verbinding gereset, hebben al regelmatig gezorgd dat er helemaal GEEN verbinding meer is, etc etc.
Hieronder de situatie zoals hij nu is en nee, ik heb mijn modem niet zelf opnieuw gestart.
Actief: 0 dagen, 0:30:20
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.519 / 12.223
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 4,7 / 13,7
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,7 / 22,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 11,3
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 1
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 31.849 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Gisteren KPN een bericht gestuurd via hun website omdat ik GEEN behoefte meer heb om een betaald 0900 nummer te bellen, het antwoord van KPN:
KMM4410630V63971L0KM
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is het op dit moment niet mogelijk vragen per e-mail te beantwoorden. Vriendelijk verzoeken wij u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-0244, EUR 0,10 per minuut (maandag t/m zondag van 08.00u tot 22.00u). Onze medewerkers kunnen uw vragen en verzoeken direct beantwoorden.
Wij werken er hard aan om u in de toekomst weer via e-mail van dienst te zijn.
Dit e-mailbericht is automatisch verstuurd. Het is daarom niet mogelijk om te reageren op dit bericht. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijk groet,
KPN
Hieronder de situatie zoals hij nu is en nee, ik heb mijn modem niet zelf opnieuw gestart.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.519 / 12.223
Gisteren KPN een bericht gestuurd via hun website omdat ik GEEN behoefte meer heb om een betaald 0900 nummer te bellen, het antwoord van KPN:
KMM4410630V63971L0KM
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is het op dit moment niet mogelijk vragen per e-mail te beantwoorden. Vriendelijk verzoeken wij u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-0244, EUR 0,10 per minuut (maandag t/m zondag van 08.00u tot 22.00u). Onze medewerkers kunnen uw vragen en verzoeken direct beantwoorden.
Dit e-mailbericht is automatisch verstuurd. Het is daarom niet mogelijk om te reageren op dit bericht. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijk groet,
KPN

[ Voor 22% gewijzigd door Murdockx op 20-01-2011 20:49 . Reden: aanvulling ]
Als die 0.10 cent p/m je zo erg dwars zit, vraag dan gewoon aan het einde van het gesprek om een creditering van de belkosten. Dat regelen ze bij kleine bedragen meteen.
...
Verwijderd
Als je de snelheid van je premium niet haalt misschien een stapje terug naar extra?Murdockx schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:45:
Wat mij betreft doeken ze dat hele KPN op, ik betaal al sinds begin december 2010 voor IPB + Digitale TV Premium, maar ik heb nog geen een dag meer dan 23Mb gehaald. Ik heb al diverse keren een melding gedaan bij de helpdesk (betaald 0900 nummer), maar iedere keer wordt de melding weer gesloten, ze zijn al wel een keer langs geweest, hebben in de centrale gerotzooid, hebben de DLM voor mijn verbinding gereset, hebben al regelmatig gezorgd dat er helemaal GEEN verbinding meer is, etc etc.![]()
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.519 / 12.223![]()
KMM4410630V63971L0KM
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijk groet,
KPN
En als het dan fatsoenlijk werkt kan je inderdaad een creditering van bijv. de belkosten krijgen.
Verwijderd
Binnen een straal van 1km van de centrale af komt VDSL het beste tot zijn recht. Dus ik denk van welthijszor schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:12:
[...]
Goed, 't is opgeleverd maar ben er niet echt vrolijk van geworden. van een 16mbit / 1mbit lijntje is de intrain:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.476 / 22.151 geworden.
Van de week maar eens kijken, en anders word 't volgende maand gewoon een goedkoper abbo'tje.
Zitten maar 390M ( uiteraard, werkelijk kan anders zijn ) van de centrale. ben benieuwd.... , tot nu toe teleurgesteld uiteraard
@ IceM , die 10 cent per minuut is mij op dit moment ruim €30,- geworden.Mij gaat het om het principe, ik begrijp niet dat ik als klant voor deze telefonische helpdesk dien te betalen. Ik zal het bedrag zeker terugvorderen, alleen moet eerst mijn verbinding goed werken.
@jerr0, Ik ben de houding van KPN meer dan beu. Eerst verkopen ze 40mbps, blijkt na een aantal onderzoeken het maximum ~25 te zijn. Dit gaat er zeker op neer komen dat ik een stap terug ga.
Echter KPN wil eerst nog het lopende onderzoek afwachten.
En ik weet nu al bijna zeker dat op het moment dat ik de verbinding laat downgraden, KPN meteen het abonnementtermijn weer op 12 maanden zet, zodat ik daar ook weer achteraan kan gaan.
Wat ik ook al zeker weet, dit is de laatste keer dat ik iets bij KPN afneem.
@jerr0, Ik ben de houding van KPN meer dan beu. Eerst verkopen ze 40mbps, blijkt na een aantal onderzoeken het maximum ~25 te zijn. Dit gaat er zeker op neer komen dat ik een stap terug ga.
En ik weet nu al bijna zeker dat op het moment dat ik de verbinding laat downgraden, KPN meteen het abonnementtermijn weer op 12 maanden zet, zodat ik daar ook weer achteraan kan gaan.
Zonder korting is het na 3 maanden een switch, indien je snelheid niet haalbaar is krijg je het wordt het een switch met coulance. De termijn blijft gewoon gehandhaafd.Murdockx schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:01:
@ IceM , die 10 cent per minuut is mij op dit moment ruim €30,- geworden.Mij gaat het om het principe, ik begrijp niet dat ik als klant voor deze telefonische helpdesk dien te betalen. Ik zal het bedrag zeker terugvorderen, alleen moet eerst mijn verbinding goed werken.
PSN: djmurcielago
Verwijderd
CoulanceMurcielago schreef op zondag 23 januari 2011 @ 02:31:
[...]
Zonder korting is het na 3 maanden een switch, indien je snelheid niet haalbaar is krijg je het wordt het een switch met coulance. De termijn blijft gewoon gehandhaafd.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 13:48 ]
Verwijderd
As dinsdag zou onze opleverdatum zijn, echter werkt de verbinding nu al.
Wat alleen wel opvalt is de extreem lage snelheid, zowel met splitter als zonder.
TV-signaal is stabiel maar de HD-testkanalen zijn niet eens zichtbaar meer vandaag nadat er vanacht de stroom af is geweest.
Komt dit doordat het officieel nog niet is opgeleverd, zit er iets fout of heb ik gewoon pech qua gebied en kan ik beter snel een lager abonnement afsluiten.
Dit zijn trouwens de gegevens van de Experiabox (H220N):
Daar heb ik verder geen brood van gegeten, dus ik zou het niet eens doorhebben als er iets niet klopt.
Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Wat alleen wel opvalt is de extreem lage snelheid, zowel met splitter als zonder.
TV-signaal is stabiel maar de HD-testkanalen zijn niet eens zichtbaar meer vandaag nadat er vanacht de stroom af is geweest.
Komt dit doordat het officieel nog niet is opgeleverd, zit er iets fout of heb ik gewoon pech qua gebied en kan ik beter snel een lager abonnement afsluiten.
Dit zijn trouwens de gegevens van de Experiabox (H220N):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Configuration Mode Auto Current UpLink VDSL Type PPPoE Connection Name Internet IP 84.82.212.59 DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0 Connection Status Connected Disconnect Reason Online Duration 1249 sec Link Status Connected Showtime Start 0 days: 0 hrs: 20 min: 50 sec Modulation Type VDSL2 Actual Rate (Up/Down) 426/7119 kbps Attainable Rate (Up/Down) 496/6704 kbps Noise Margin (Up/Down) 7.1/4.4 dB Line Attenuation (Up/Down) 58.3/25.6 dB Output Power (Up/Down) 0.1/8.7 dBm Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleaving Delay (Up/Down) 6/16 ms INP (Up/Down) 2/6 symbols FEC (Up/Down) 0/9073 CRC (Up/Down) 0/5 TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM Profile 17a |
Daar heb ik verder geen brood van gegeten, dus ik zou het niet eens doorhebben als er iets niet klopt.
Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Verwijderd
Deze waarde:
Noise Margin (Up/Down) 7.1/4.4 dB
ziet er niet goed uit. De noise margin geeft aan hoeveel ruis er op de lijn zit (zo ongeveer, ligt iets ingewikkelder). De noise margin down is te laag, goede waarde voor internet is > 6 dB en voor ITV >8 dB.
Wat je nu ziet is dat de attainable rate op 6704 mbps, dit is de maximaal haalbare snelheid op deze lijn (zoals het nu aangesloten zit).
ITV gebruikt van deze bandbreedte een aantal mb, en zo te zien is er niet genoeg voor HD-streams.
Slechte DSL-waarden kunnen een paar oorzaken hebben, maar meestal probleem met bekabeling. Bij de helpdesk krijg je dan een standaard riedeltje:
EB zo dicht mogelijk bij ISRA zetten;
met meegeleverde kabel (< 2 mtr kabel tussen EB en isra);
zonder splitter (had je al getest).
De verdere oplevering zou denk ik weinig verschil maken met de snelheid aangezien het signaal al op de lijn gezet is.
Noise Margin (Up/Down) 7.1/4.4 dB
ziet er niet goed uit. De noise margin geeft aan hoeveel ruis er op de lijn zit (zo ongeveer, ligt iets ingewikkelder). De noise margin down is te laag, goede waarde voor internet is > 6 dB en voor ITV >8 dB.
Wat je nu ziet is dat de attainable rate op 6704 mbps, dit is de maximaal haalbare snelheid op deze lijn (zoals het nu aangesloten zit).
ITV gebruikt van deze bandbreedte een aantal mb, en zo te zien is er niet genoeg voor HD-streams.
Slechte DSL-waarden kunnen een paar oorzaken hebben, maar meestal probleem met bekabeling. Bij de helpdesk krijg je dan een standaard riedeltje:
EB zo dicht mogelijk bij ISRA zetten;
met meegeleverde kabel (< 2 mtr kabel tussen EB en isra);
zonder splitter (had je al getest).
De verdere oplevering zou denk ik weinig verschil maken met de snelheid aangezien het signaal al op de lijn gezet is.
Er is geen 'goede Noise Margin'. Alles > 0 zou prima kunnen werken, meestal is het rond 6dB en dat is prima. Al die waardes die je ziet in combinatie is een samenspel en tezamen zorgen ze voor zo min mogelijk lijnfouten (CRC) op je verbinding voor iTV.
En je moet even een 7 dagen wachten tot DLM je lijn optimaal heeft ingeregeld. Constant je lijn eruit trekken of je modem herstarten bevinvloed het inregelen negatief.
En je moet even een 7 dagen wachten tot DLM je lijn optimaal heeft ingeregeld. Constant je lijn eruit trekken of je modem herstarten bevinvloed het inregelen negatief.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Bedankt voor jullie antwoorden.
Wat betreft die Noise Margin, kan ik daar zelf iets aan doen of ligt dat aan factoren die buiten mij liggen?
Ik heb overigens de standaard kabels gebruikt, en de EB staat letterlijk naast het aansluitpunt in de woonkamer.
Er staat wel de nodige apparatuur (TV/consoles) in de buurt, kan dat nog een probleem zijn?
Wat betreft die Noise Margin, kan ik daar zelf iets aan doen of ligt dat aan factoren die buiten mij liggen?
Ik heb overigens de standaard kabels gebruikt, en de EB staat letterlijk naast het aansluitpunt in de woonkamer.
Er staat wel de nodige apparatuur (TV/consoles) in de buurt, kan dat nog een probleem zijn?
Aansluitpunt in de woonkamer ? Volgens mij heb je gewoon het telefoon aansluitpunt gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:30:
Bedankt voor jullie antwoorden.
ISRA punt bevind zich meestal in de meterkast...
[ Voor 62% gewijzigd door Yippie op 06-02-2011 21:43 ]
Verwijderd
Wij zitten hier in een relatief oude woning, geen enkele aansluiting in de meterkast, ook niet in de kruipkelder of een andere plek in de buurt van de voordeur.Yippie schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:40:
[...]
Aansluitpunt in de woonkamer ? Volgens mij heb je gewoon het telefoon aansluitpunt gebruikt.
ISRA punt bevind zich meestal in de meterkast...
Dus ik ga er gemakshalve vanuit dat dit toch echt mijn enige aansluiting in huis is.
OK, maar dat zou volgens mij wel voor het eerst zijn, in ieder geval dat ik er van hoor/lees.
Weet je het heel zeker, vergelijk het aansluitpunt is met die van de handleiding, verschillende versie's zijn bijv. in deze link http://docs.google.com/vi...x8H8Xc4BoPePUN9w7mBQ1FQ0g ( pag. 8 ) omschreven en afgebeeld. Kort gezegd heb je 2 types ISRA punten en/of een lasdop bij particulieren.
Weet je het heel zeker, vergelijk het aansluitpunt is met die van de handleiding, verschillende versie's zijn bijv. in deze link http://docs.google.com/vi...x8H8Xc4BoPePUN9w7mBQ1FQ0g ( pag. 8 ) omschreven en afgebeeld. Kort gezegd heb je 2 types ISRA punten en/of een lasdop bij particulieren.
Dat kan prima hoor, een ISRA punt in de vorm van een WCD in de woonkamer. In oude woningen is dit wel vaker zo, zeker als de woning niet op de begane grond is (weet niet of dat bij scffie zo is).
...
Verwijderd
De SN is inderdaad een vuistregel, over het algemeen kun ervan uitgaan dat > 6 de lijn stabiel is, maar niet dat bij < 6 de lijn per definitie slecht is, de overige waardes zijn inderdaad ook van belang, maar de kans dat je bij een SNR van 1 dB een goede verbinding hebt is wel vrij klein. Blijk ook een oud topic op het forum over te zijnbjck schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:00:
Er is geen 'goede Noise Margin'. Alles > 0 zou prima kunnen werken, meestal is het rond 6dB en dat is prima. Al die waardes die je ziet in combinatie is een samenspel en tezamen zorgen ze voor zo min mogelijk lijnfouten (CRC) op je verbinding voor iTV.
Tweakers topic [DSL] Noise margin
Je ziet wel bijna altijd bij verbindingen die door de DLM gecapped zijn dat de SNR op 6 dB staat.
Dit is zeker belangerijk, bij het eventueel aanpassen van de bekabeling is het hierdoor handig om vooral de attainable rate in de gaten te houden. Als die omhoog gaat maar de actual rate hetzelfde blijft of lager wordt is het handig om de HD te bellen voor een DLM reset (de DLM beinvloed nl alleen de actual rate en niet de attainable rate).En je moet even een 7 dagen wachten tot DLM je lijn optimaal heeft ingeregeld. Constant je lijn eruit trekken of je modem herstarten bevinvloed het inregelen negatief.
Verwijderd
Beiden 'rates' blijven praktisch hetzelfde en zijn evenredig aan elkaar (rond de 10mb), verder herstart de modem zich iedere dag wel een keer, gek genoeg in de nacht wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van internet/TV.
Ik heb nog eens in de woning gekeken, maar dit is echt het enige aansluitpunt en een vergelijkbare bevind zich ook in de slaapkamer op de bovenverdieping.
Ik woon gewoon in een rijtjeswoning trouwens.
Ik heb vandaag het WCD-plastic er eens vanaf geschroefd om te kijken of er misschien roest/corrosie op zat of dat er iets niet goed contact zou maken, maar dit lijkt niet het geval.
Op het aansluitpunt zitten trouwens 2 kabels, ik heb alleen geen flauw idee of dit klopt.
Het betreft een bredere kabel met 4 draden, rood-wit-oranje en blauw en dan nog een dunnere kabel die erop aangesloten zit met geel-rood-blauw-zwart en dat alles zit dan weer op m'n WCD-punt aangesloten.
Kan er gerust een foto van maken indien gewenst.
Verdere waarden bij m'n modem zijn vergelijkbaar met de eerder geplaatste trouwens.
Ik heb nog eens in de woning gekeken, maar dit is echt het enige aansluitpunt en een vergelijkbare bevind zich ook in de slaapkamer op de bovenverdieping.
Ik woon gewoon in een rijtjeswoning trouwens.
Ik heb vandaag het WCD-plastic er eens vanaf geschroefd om te kijken of er misschien roest/corrosie op zat of dat er iets niet goed contact zou maken, maar dit lijkt niet het geval.
Op het aansluitpunt zitten trouwens 2 kabels, ik heb alleen geen flauw idee of dit klopt.
Het betreft een bredere kabel met 4 draden, rood-wit-oranje en blauw en dan nog een dunnere kabel die erop aangesloten zit met geel-rood-blauw-zwart en dat alles zit dan weer op m'n WCD-punt aangesloten.
Kan er gerust een foto van maken indien gewenst.
Verdere waarden bij m'n modem zijn vergelijkbaar met de eerder geplaatste trouwens.
Beneden is dan je ISRA, de kabel van buiten komst zit op die aansluitdoos (je ISRA) aangesloten. Normaal is de eerste lijn rood + blauw en deze zitten op A & B aangesloten.
Als de aansluiting boven op de slaapkamer daarmee verbonden is zie je een tweede kabel ingeschroefd onder die aansluitingen. Deze gaat dan naar de extra aansluiting(en) zoals slaapkamer.
Deze moet los! Dit verstoort enorm je VDSL2 signaal, noemen ze een 'bridge tap'. Een afsplitsing op de lijn zonder iets aangesloten op het eindpunt. Hier gaat het signaal verloren aan kaatsingen.
Je ISRA is dus je hoofdaansluiting beneden. Hier mag geen andere kabel of apparatuur op aangesloten zijn anders dan je modem.
Als je dat veranderd hebt de helpdesk bellen en vragen of ze DLM willen resetten. Dan duurt het 7 dagen voordat je weer ingeregeld bent op het optimale profiel qua snelheid/stabiliteit. Anders kan je tot 30 dagen moeten wachten op je resultaat.
Je kan wel in je modem kijken naar de attainable snelheid of die verandert na je aanpassingen. Mogelijk dat je daar (en in SNR en/of Attenuation) al verbetering ziet.
Als de aansluiting boven op de slaapkamer daarmee verbonden is zie je een tweede kabel ingeschroefd onder die aansluitingen. Deze gaat dan naar de extra aansluiting(en) zoals slaapkamer.
Deze moet los! Dit verstoort enorm je VDSL2 signaal, noemen ze een 'bridge tap'. Een afsplitsing op de lijn zonder iets aangesloten op het eindpunt. Hier gaat het signaal verloren aan kaatsingen.
Je ISRA is dus je hoofdaansluiting beneden. Hier mag geen andere kabel of apparatuur op aangesloten zijn anders dan je modem.
Als je dat veranderd hebt de helpdesk bellen en vragen of ze DLM willen resetten. Dan duurt het 7 dagen voordat je weer ingeregeld bent op het optimale profiel qua snelheid/stabiliteit. Anders kan je tot 30 dagen moeten wachten op je resultaat.
Je kan wel in je modem kijken naar de attainable snelheid of die verandert na je aanpassingen. Mogelijk dat je daar (en in SNR en/of Attenuation) al verbetering ziet.
[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 10-02-2011 10:14 ]
Verwijderd
Even voor de zekerheid, voordat ik het verkeerde los haal. 

Bovenstaand is dus mijn aansluiting hier, ik ga er vanuit dat de de dikke draad erin moet blijven en die dunne kabel die er ook uitkomt en vastzit los gehaald moet worden?
Edit: Ik heb die kabel los gehaald en ik heb nu:

Bovenstaand is dus mijn aansluiting hier, ik ga er vanuit dat de de dikke draad erin moet blijven en die dunne kabel die er ook uitkomt en vastzit los gehaald moet worden?
Ik heb ook nogmaals gekeken of dit nou echt het hoofdaansluitpunt is en dat blijkt het toch te zijn, van buitenaf gaat de kabel rechtstreeks onder de grond vanuit de kruipkelder via de meterkast de muur in en begint dus daar.Configuration Mode Auto
Current UpLink VDSL
Type PPPoE
Connection Name Internet
IP 84.82.212.59
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Connection Status Connected
Disconnect Reason
Online Duration 9877 sec
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 2 hrs: 44 min: 38 sec
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 1519/14973 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1704/16488 kbps
Noise Margin (Up/Down) 9.1/5.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 55.8/26.2 dB
Output Power (Up/Down) 7.8/13.7 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 8/16 ms
INP (Up/Down) 2/6 symbols
FEC (Up/Down) 293/24013
CRC (Up/Down) 1/6
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 8b
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 22:10 ]
andere mensen vandaag ook last van hoge ping tijden bij vdsl2 van kpn?
Hele verbetering maar nog niet optimaal. Nu zie je enorme demping (attenuation) staan. Zit de kabel die je niet losgehaald hebt wel goed en netjes vast? Stekker in de muur aansluiting niet een beetje 'wiebelig' of de pootjes van de aansluiting zwart aangeslagen?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:28:
Even voor de zekerheid, voordat ik het verkeerde los haal.
[afbeelding]
[...]
Ik heb ook nogmaals gekeken of dit nou echt het hoofdaansluitpunt is en dat blijkt het toch te zijn, van buitenaf gaat de kabel rechtstreeks onder de grond vanuit de kruipkelder via de meterkast de muur in en begint dus daar.
Dit is voor VDSL2 dus funest, een bridge-tap (afsplitsing op de aansluiting) in je aansluiting. Je ISRA is de muur aansluiting, maar binnenin had iemand al een afsplitsing naar een extra(2de) aansluiting in huis gemaakt. Die verstoort enorm je VDSL2 signaal ook al is er niets op aangesloten.
Kijk nog even of je het kunt verbeteren en de demping weer normaal kan krijgen. En dan de helpdesk bellen en om een DLM reset vragen. Dan gaat DLM weer je verbinding naar optimaal zoeken want nu moet je wellicht 30 dagen wachten tot DLM weer gaat regelen na de probleem verbinding.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 27-02-2011 16:09 ]
Verwijderd
Bij mijn ouders is vandaag een 50Mbit KPN aansluiting opgeleverd met het ZTE H220N modem.
Dit modem stond ingesteld op de 192.168.2.* range (gateway was 192.168.2.254).
De apparatuur bij m'n ouders werkt echter op de 192.168.133.* range. Ik heb KPN gebeld of ik het LAN IP van de router kon veranderen, maar dit kon volgens hun niet.
Wel kon ik de DHCP range instellen, dus ik heb deze op 192.168.133.* gezet en het router gereboot, hopend dat deze na de reboot de 133 range zou overnemen, maar niet dus.
De laptops van m'n ouders krijgen nou (begrijpelijk) 192.168.133.* IP adressen toebedeeld, maar de gateway staat nog op 192.168.2.?, dus ze hebben geen internet en ik kan de boel niet meer van afstand besturen.
Ik ga er morgen naartoe om een laptop fysiek aan te sluiten op de router waarbij ik de netwerkkaart een 192.168.2.x statisch IP geef, waarop ik de router z'n web management weer moet kunnen bereiken.
Mijn vraag aan jullie; kan ik, en zo ja hoe, het LAN IP adres van de H220N veranderen?
Dit modem stond ingesteld op de 192.168.2.* range (gateway was 192.168.2.254).
De apparatuur bij m'n ouders werkt echter op de 192.168.133.* range. Ik heb KPN gebeld of ik het LAN IP van de router kon veranderen, maar dit kon volgens hun niet.
Wel kon ik de DHCP range instellen, dus ik heb deze op 192.168.133.* gezet en het router gereboot, hopend dat deze na de reboot de 133 range zou overnemen, maar niet dus.
De laptops van m'n ouders krijgen nou (begrijpelijk) 192.168.133.* IP adressen toebedeeld, maar de gateway staat nog op 192.168.2.?, dus ze hebben geen internet en ik kan de boel niet meer van afstand besturen.
Ik ga er morgen naartoe om een laptop fysiek aan te sluiten op de router waarbij ik de netwerkkaart een 192.168.2.x statisch IP geef, waarop ik de router z'n web management weer moet kunnen bereiken.
Mijn vraag aan jullie; kan ik, en zo ja hoe, het LAN IP adres van de H220N veranderen?
Nu de bridged tap er vanaf is mag er officieel gezien een storingsmonteur naartoe. Een Bridged-tap valt officieel onder klantbekabeling terwijl de rest gewoon onder IS/RA valt. (En als je zelf je IS/RA verpest worden sommige monteurs daar ook niet vrolijk van)bjck schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:08:
[...]
Hele verbetering maar nog niet optimaal. Nu zie je enorme demping (attenuation) staan. Zit de kabel die je niet losgehaald hebt wel goed en netjes vast? Stekker in de muur aansluiting niet een beetje 'wiebelig' of de pootjes van de aansluiting zwart aangeslagen?
Dit is voor VDSL2 dus funest, een bridge-tap (afsplitsing op de aansluiting) in je aansluiting. Je ISRA is de muur aansluiting, maar binnenin had iemand al een afsplitsing naar een extra(2de) aansluiting in huis gemaakt. Die verstoort enorm je VDSL2 signaal ook al is er niets op aangesloten.
Kijk nog even of je het kunt verbeteren en de demping weer normaal kan krijgen. En dan de helpdesk bellen en om een DLM reset vragen. Dan gaat DLM weer je verbinding naar optimaal zoeken want nu moet je wellicht 30 dagen wachten tot DLM weer gaat regelen na de probleem verbinding.
Dus als scffie er echt niet uitkomt dan kan hij gewoon naar de helpdesk bellen voor defect IS/RA danwel langzaam/verbrekend internet.
Niet geheel waar (voor de telnetters onder u, leeft u uit)Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:16:
Bij geen van de Experiaboxen kun je de IP range aanpassen.
Maar zulke aanpassingen worden niet ondersteund en ben je met een factory defaults reset meteen weer kwijt. En laat die factory defaults reset een van de eerste dingen zijn die de helpdesk je laat doen als je problemen hebt
Die afdekplaatjes kom ik anders vanaf de helpdesk zijde enorm veel tegen. (Net als lasdoppen, beiden zijn afschuwelijk slecht met corrosie en dus storingen)Yippie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:22:
OK, maar dat zou volgens mij wel voor het eerst zijn, in ieder geval dat ik er van hoor/lees.
[ Voor 21% gewijzigd door MazeMouse op 21-05-2011 11:04 ]
sudo apt-get rekt
Hier op de zaak 2 verschillende interwebs providers, beide 'adsl'.
KPN met een vdsl2 lijn wat ze mooi glasvezel noemen, maar tis geen fiber dus eigenlijk niet meer dan marketing. En Online, met weet ik veel wat voor lijn...
Niw, vanaf de ISRA gaan er 2x2 aderparen dmv een utp kabel richting kantoor, daar wordt het weer gesplitst, 1 paar richting KPN ZTE modem, andere richting Thomson ding van Online.
Interwebs via KPN werkt... via Online niet, terwijl er toch signaal op staat zeggen ze bij Online... Als ik ISRA punt opentrek (...) en de aansluitingen daar vergelijk met hoe ze in die splitter zitten, lijkt het net alsof er kabels door elkaar heen gebruikt worden, kijkend in de ZTE modem zie ik bij output power het volgende staan: Output Power (Up/Down) -9.6/11.1 dBm
Als ik op die output power zoek icm vdsl/adsl kom ik verder nergens negatieve waarden tegen...
Zou het kunnen dat die KPN monteur wat verkeerd heeft lopen knopen en er nu aansluitingen door elkaar heen gebruikt worden? Kan ik dit makkelijk zelf testen?
KPN met een vdsl2 lijn wat ze mooi glasvezel noemen, maar tis geen fiber dus eigenlijk niet meer dan marketing. En Online, met weet ik veel wat voor lijn...
Niw, vanaf de ISRA gaan er 2x2 aderparen dmv een utp kabel richting kantoor, daar wordt het weer gesplitst, 1 paar richting KPN ZTE modem, andere richting Thomson ding van Online.
Interwebs via KPN werkt... via Online niet, terwijl er toch signaal op staat zeggen ze bij Online... Als ik ISRA punt opentrek (...) en de aansluitingen daar vergelijk met hoe ze in die splitter zitten, lijkt het net alsof er kabels door elkaar heen gebruikt worden, kijkend in de ZTE modem zie ik bij output power het volgende staan: Output Power (Up/Down) -9.6/11.1 dBm
Als ik op die output power zoek icm vdsl/adsl kom ik verder nergens negatieve waarden tegen...
Zou het kunnen dat die KPN monteur wat verkeerd heeft lopen knopen en er nu aansluitingen door elkaar heen gebruikt worden? Kan ik dit makkelijk zelf testen?
Verwijderd
Gaat het DSL lampje wel branden? Zo ja, dan heeft het modem wel een verbinding. Als het Internet lampje ook brandt zou internet moeten werken. Mogelijk zijn er routerings problemen, maar die kans is niet erg groot.
Sluit die Thomson (706?) van Online anders eens aan direct op het ISRA. Doorgaans rood en blauw voor het eerste aderpaar, oranje en wit voor het tweede aderpaar. Mocht DSL en Internet dan wel gaan branden levert Online gewoon de verbinding. Mocht dan enkel DSL gaan branden en blijft internet uit, dan is er wel verbinding maar kan het modem zich niet aanmelden. Dat zou kunnen betekenen dat de levering nog niet voltooid is of dat het modem niet juist is geconfigureerd.
Brandt er ook met het Online modem direct op het ISRA geen DSL lampje, controleer dan even of je echt het juiste aderpaar hebt. Eventueel zou je met een ander ADSL modem de verbinding kunnen testen, sync maken moet eigenlijk altijd lukken, ongeacht de settings. Anders toch nog maar even met Online bellen.
Mijn eerste vermoeden is in ieder geval dat het probleem zich voordoet tussen ISRA en modem van Online.
Ik zou me in ieder geval niet te veel blindstaren op die waarden in de ZTE, zeker bij VDSL is er soms geen touw aan vast te knopen, zeker als je erg dichtbij de centrale zit ivm correcties voor overspraak.
Sluit die Thomson (706?) van Online anders eens aan direct op het ISRA. Doorgaans rood en blauw voor het eerste aderpaar, oranje en wit voor het tweede aderpaar. Mocht DSL en Internet dan wel gaan branden levert Online gewoon de verbinding. Mocht dan enkel DSL gaan branden en blijft internet uit, dan is er wel verbinding maar kan het modem zich niet aanmelden. Dat zou kunnen betekenen dat de levering nog niet voltooid is of dat het modem niet juist is geconfigureerd.
Brandt er ook met het Online modem direct op het ISRA geen DSL lampje, controleer dan even of je echt het juiste aderpaar hebt. Eventueel zou je met een ander ADSL modem de verbinding kunnen testen, sync maken moet eigenlijk altijd lukken, ongeacht de settings. Anders toch nog maar even met Online bellen.
Mijn eerste vermoeden is in ieder geval dat het probleem zich voordoet tussen ISRA en modem van Online.
Ik zou me in ieder geval niet te veel blindstaren op die waarden in de ZTE, zeker bij VDSL is er soms geen touw aan vast te knopen, zeker als je erg dichtbij de centrale zit ivm correcties voor overspraak.
Voor zover ik weet zijn inmiddels alle Experiaboxen die zijn gekoppeld aan de ACS van KPN voorzien van firmware waar telnet en tftp ofwel is uitgeschakeld, ofwel de users geen rechten meer hebben voor telnet toegang. Ook trucjes met de herstelsoftware (zoals met de ST780) en de USB-poort zijn volgens mij niet (meer) mogelijk. Moet wel zeggen dat ik nog niet met de ZTE heb kunnen spelen.MazeMouse schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:01:
[...]
Niet geheel waar (voor de telnetters onder u, leeft u uit)
Maar zulke aanpassingen worden niet ondersteund en ben je met een factory defaults reset meteen weer kwijt. En laat die factory defaults reset een van de eerste dingen zijn die de helpdesk je laat doen als je problemen hebt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 22:42 ]
Probleem is gefixed... ISRA opengetrokken (Waar een stuk of 20 aderparen in zitten...) wat ding even los tegen juiste aderpaar gehangen, wat gewoon signaal opleverde... terug naar aansluiting op kantoor, wat pielen... heeft de KPN monteur die een tijd geleden langs kwam (de 2e) wat kabels omgewisseld, kpn modem maakte gebruik van zowel aderpaar 1 als 3...
Nu werken beide modems
Nu werken beide modems
Verwijderd
Wie kan mij helpen? ik heb sinds kort ook een h22on modem.
nu heb ik een nas server met een vast ip adres. intern goed te benaderen maar via internet krijgt ik het niet voor mekaar.
Ip adres heb ik vastgezet via de NAS.
nu heb ik een nas server met een vast ip adres. intern goed te benaderen maar via internet krijgt ik het niet voor mekaar.
Intern goed bereikbaar, maar niet over het internet dus. Ik neem aan dat je dan wel je externe ip-adres gebruikt en de goede portforwarding hebt ingesteld?
Is dat het enige wat je gedaan hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:33:
intern goed te benaderen maar via internet krijgt ik het niet voor mekaar.
Welk protocol hebben we het over?
Hoe test je het?
Verwijderd
Dmz host ip adress aangevinkt in ip in gevuld van de server (nas)
daarna he heb ik port forwarding voor Bittorent en Ftp server en http server erbij gezet.
met natuurlijk de ip adres van de server.
via internet geprobeerd erbij te komen, maar dan kom ik weer op de scherm van de modem h220n uit.
Terwijl alles in de vorige experia box (Thomas speed touch 780i wl) alles prima deed.
dit is wat ik kon doen via de eb h220n ( helaas kan ik daar niet opvinden waar ik bepaalde ip adres vast kan zetten)
daarna he heb ik port forwarding voor Bittorent en Ftp server en http server erbij gezet.
met natuurlijk de ip adres van de server.
via internet geprobeerd erbij te komen, maar dan kom ik weer op de scherm van de modem h220n uit.
Terwijl alles in de vorige experia box (Thomas speed touch 780i wl) alles prima deed.
dit is wat ik kon doen via de eb h220n ( helaas kan ik daar niet opvinden waar ik bepaalde ip adres vast kan zetten)
Verwijderd
probleem is opgelost.
Kpn helpdesk dirie maal gebeld, waarvan de tweede keer een hopeloos antwoord kreeg. bij de derde keer kreeg ik netjes antwoorden op mijn vragen en het belangrijkste was wel dat zij netjes terug belden. Het bleek dat er bij kpn nog wat aangesloten moest worden.
Alles moet dan rond de 20e helemaal in orde zijn. vandaag belde kpn weer om na te gaan als alles werkt.!@
Mijn tv ontvanger werkte nog niet, maar dat bleek nu ook mijn fout te zijn. Ik had de cabel niet in de poort 3 gezet. éénmaal kabel van de tv in poort 3 gezet en de medewerker op afstand nog wat dingetjes veranderd en gecontroleerd en de modem gereset. Werkte alles weer zoals ik het wilde. kan nu weer nas server van afstand benaderen. (teven heeft zij een beschrijving mee gestuurd om poorten open te zetten). Maar dat had ik al netjes gedaan.
M..a.w. toch heel netjes geholpen door kpn en mijn abonnemnetkosten word 1x over geslagen.
nog steeds een tevreden klant van kpn. (mag ook wel benoemd worden).
Kpn helpdesk dirie maal gebeld, waarvan de tweede keer een hopeloos antwoord kreeg. bij de derde keer kreeg ik netjes antwoorden op mijn vragen en het belangrijkste was wel dat zij netjes terug belden. Het bleek dat er bij kpn nog wat aangesloten moest worden.
Alles moet dan rond de 20e helemaal in orde zijn. vandaag belde kpn weer om na te gaan als alles werkt.!@
Mijn tv ontvanger werkte nog niet, maar dat bleek nu ook mijn fout te zijn. Ik had de cabel niet in de poort 3 gezet. éénmaal kabel van de tv in poort 3 gezet en de medewerker op afstand nog wat dingetjes veranderd en gecontroleerd en de modem gereset. Werkte alles weer zoals ik het wilde. kan nu weer nas server van afstand benaderen. (teven heeft zij een beschrijving mee gestuurd om poorten open te zetten). Maar dat had ik al netjes gedaan.
M..a.w. toch heel netjes geholpen door kpn en mijn abonnemnetkosten word 1x over geslagen.
nog steeds een tevreden klant van kpn. (mag ook wel benoemd worden).
yay voor de helpdesker met die zowel technisch inzicht heeft en ook nog eens begrijpelijk met een klant kan praten. daar zijn er m.i. te weinig van. daar mag KPN zich mee in de handjes knijpen.
http://www.kpnwholesale.n...ijst-vdsl-buitenring.aspxNieuwe adressenlijst VDSL Buitenring
Op het besloten gedeelte van onze website vindt u een nieuw overzicht van straatkasten die de komende zes maanden opengesteld gaan worden voor WBA op VDSL Buitenring.
Heeft iemand hier toevallig toegang voor het besloten gedeelte?
Ben wel eens benieuwd of bij mij in de buurt (Alkmaar, daalmeer) eens sneller internet te krijgen is behalve UPC.
geen
Heb hier hetzelfde. Hebben een ADSL lijn, pingtijden ongeveer 25ms. Nu hebben we er ook een VDSL2 naast liggen en daar zit de gemiddelde pingtijd op 44ms.wsmaal schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:58:
Hmm, toch maar eens even reageren hier. We hebben nu sinds woensdag ook vdsl2 van KPN, met het 40Mbit abonnement. Nu haalde ik slechts snelheden van 500kb/s, minder dan de 750kb die we eerst hadden. Anyways, ik dacht eerst dat het misschien kwam door een zwak wifi-signaal, maar nee, in de routeer lees ik de volgende waarden uit:
Actual Rate (Up/Down) 1035/5016 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1032/5280 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/5.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/43.5 dB
Output Power (Up/Down) 7.6/18.2 dBm
Om te huilen dus. Een monteur van KPN heeft de boel zelf geïnstalleerd. Er komt een kabeltje direct uit de isra-doos, die naar de dsl-poort gaat. Het werkte eerst namelijk niet. Ik mag dus aannemen dat alles goed/optimaal zit. Zijn we nu dus gewoon genaaid of kan ik hier nog iets aan doen? 500kb/s is gewoon te weinig voor vier mensen, er hoeven er maar 2 porno te kijken en 1 wat youtube filmpjes om 5GB downloaden een ware nachtmerrie te maken
Actual Rate (Up/Down) 1035/5016 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1032/5280 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/5.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/43.5 dB
Output Power (Up/Down) 7.6/18.2 dBm
Om te huilen dus. Een monteur van KPN heeft de boel zelf geïnstalleerd. Er komt een kabeltje direct uit de isra-doos, die naar de dsl-poort gaat. Het werkte eerst namelijk niet. Ik mag dus aannemen dat alles goed/optimaal zit. Zijn we nu dus gewoon genaaid of kan ik hier nog iets aan doen? 500kb/s is gewoon te weinig voor vier mensen, er hoeven er maar 2 porno te kijken en 1 wat youtube filmpjes om 5GB downloaden een ware nachtmerrie te maken
Verwijderd
Dat zal contact met de helpdesk worden. De installatiemonteur is al gewees, dus na wat hoepeltjes (bekabeling nakijken e.d.) zal er wel een storingsmonteur langskomen. Bij het 40 Mbit abo moet je minstens 20 halen. Op zich is het niet onlogisch dat je minder snelheid haalt dan met ADSL omdat VDSL doorgaans gevoeliger is voor storingen op de lijn en als je maar 5 van de 40 haalt zit er duidelijk iets fout.Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:13:
Hmm, toch maar eens even reageren hier. We hebben nu sinds woensdag ook vdsl2 van KPN, met het 40Mbit abonnement. Nu haalde ik slechts snelheden van 500kb/s, minder dan de 750kb die we eerst hadden. Anyways, ik dacht eerst dat het misschien kwam door een zwak wifi-signaal, maar nee, in de routeer lees ik de volgende waarden uit:
Enorme kick, maar Zucht... heb een huis in het buitengebied op het oog, maar helaas.. Maximaal 2 Mbit via ADSL leverbaar... De straatkast die op 422meter staat is nog niet geupgraded naar VDSL. En de komende 12 maanden gaat dat ook niet gebeuren volgens KPN.
Kom op zeg.. 2Mbit is toch niet meer van deze tijd..
Echt geen kabel mogelijk?B2 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:45:
Enorme kick, maar Zucht... heb een huis in het buitengebied op het oog, maar helaas.. Maximaal 2 Mbit via ADSL leverbaar... De straatkast die op 422meter staat is nog niet geupgraded naar VDSL. En de komende 12 maanden gaat dat ook niet gebeuren volgens KPN.
Normaal zou je er nog aan kunnen denken om dsl-lijnen te stapelen, maar met een 2Mbit-indicatie (effectief 2-4Mbit) heeft dat bijna geen effect.
Mocht je voor dat huis kiezen, zal je toch iets anders moeten zoeken, denk ik. HSPA, LTE, Satelliet of een straalverbinding... Of anders even belletje naar kabelaar of je niet iets kunt regelen met ze?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Contact gehad met zowel KPN als UPC. UPC gaat niet leveren.. buitengebied dus doen ze niet. KPN heeft een straatkast op 400 meter afstand. Deze wordt naar VDSL geupgraded, maar helaas nog niet binnen 12 maanden. Ze gaan kijken wat ze kunnen doen als we bij een eventuele verhuizing mee betalen voor de upgrade.timmie1 schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:29:
[...]
Echt geen kabel mogelijk?
Normaal zou je er nog aan kunnen denken om dsl-lijnen te stapelen, maar met een 2Mbit-indicatie (effectief 2-4Mbit) heeft dat bijna geen effect.
Mocht je voor dat huis kiezen, zal je toch iets anders moeten zoeken, denk ik. HSPA, LTE, Satelliet of een straalverbinding... Of anders even belletje naar kabelaar of je niet iets kunt regelen met ze?