Sins een paar dagen hier ook overgegaan van KPN Extra naar Premium.
Het leek me wel leuk om de nieuwe snelheid/techniek van kpn een beetje te testen en was benieuwd of deze snelheden ook echt haalbaar waren..
Ik moet zeggen, na een dag zonder internet/telefoon te zitten (ging tuurlijk toch weer iets fout) ben ik heel niet ontevrede. Ik wist van te voren dat je de max van 40M/bit nooit zou halen, ze verkopen het ook als "16 tot max 40M/bit"
Hier de gegevens uit de modem (TG789vn):
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 3 418 / 33 023
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 571 / 1
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496717,8 / 14,4
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,5 / 1,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,9 / 12,3
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 9 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
-------------------------
Met SabNZB haal ik nu ong 3,90MB/sec..
Tuurlijk moet ik het nu nog op lange termijn testen, maar mijn eerste ervaringen zijn toch zeer positief.
Ook mn Xbox360 werkt perfect (NAT open) daar lees je toch ook vaak problemen over..
Ow ja, met het bestellen van dit product via de klantenservice vertelde die verkoper dat ze nog meer plannen hadden voor het Premium pakket.. (Ik vroeg hoe het kon dat die snelheden ineens zo mooi hoog waren)
Hij zij dus dat ze toch wel op korte termijn verwachten dat premium richting de 100M/bit ging lopen opmdat ze druk bezig zijn met kleine centrales bij te bouwen
Ha, ik dacht toch meteen: nu moet je niet gaan overdrijven, laat eerst dit maar werken..
Maar ze zijn goed bezig