Toon posts:

nieuwe ATI Radeon geen bios, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem waar een tijdlang een Gigabyte 8600GT in heeft gezeten. Die is sinds een tijdje stuk; net als zijn voorganger (een 7600GT waarvan t geheugen ook gefried was, de 8600 was vervanging onder garantie). Ik kan de kaart nog gewoon gebruiken, maar heb allerlei artefacten in mn beeld in met name D3D applicaties en sommige videobestanden (vooral bij WMVs).

Ik heb vanmiddag een Asus Radeon 5650 gekocht. Wanneer ik die in mn systeem stop krijg ik niks. Geen beeld. Geen bios. De pc schakelt ook na een tijdje meteen uit als ik de knop indruk dus hij boot ook niet. De fans draaien wel, cd rom lades gaan open etc.

De kaart heeft 1xDVI en 1xVGA en beiden geven geen beeld, op geen van mijn 2 Dell flatpanels of oude CRT monitor.

Ik dacht in eerste instantie dat de kaart gewoon DOA is, maar dat zou natuurlijk toevallige pech zijn. Ik las ook nog iets op het AMD forum maar dat is niet erg actueel en ik vind het een vreemd verhaal.

Hier iemand ideeen?

Verwijderd

Wat is de rest van de PC?
Ik heb vanmiddag een Asus Radeon 5650 gekocht
HD5670 bedoel je?
Ik dacht in eerste instantie dat de kaart gewoon DOA is, maar dat zou natuurlijk toevallige pech zijn.
Kan idd, maar dan zou ik hem nog wel even testen in een andere PC.
Ik heb een systeem waar een tijdlang een Gigabyte 8600GT in heeft gezeten. Die is sinds een tijdje stuk; net als zijn voorganger (een 7600GT waarvan t geheugen ook gefried was, de 8600 was vervanging onder garantie)
Zeker weten? Grote kans dat je hem even in de oven moet gooien. ;)
Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Een MSI P965 Neo mobo, een Intel Core2 Duo, een 550W voeding die hoorde bij mn Arctic Cooling kast.

Asus EAH5450 (sorry, heb me vergist in het typenummer)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

het zou gewoon moeten werken. In ieder geval beeld tijdens de boot. Wat je nog zou kunnen proberen is een bios reset, en sowieso de kaart in een ander systeem stoppen. Of even teruggaan naar de winkel en vragen of ze 'm daar even kunnen testen. Kan maarzo een DOA zijn inderdaad. Kans bestaat dat ze moeilijk gaan doen, en dan kun je ze naar deze forumdraad verwijzen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nog even kijken.

de EDID van mn scermen lijkt in elk geval in orde.

Verwijderd

Topicstarter
kaart was dood, ik heb nu een andere. hopelijk doet die het wel :)

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
DOA dus... Jammer. Hopelijk doet je "nieuwe" kaart het inderdaad wel direct :P

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 15:02
je kunt je Nvidea kaart trouwens nog wel fixen hoor gewoon eventjes in de oven doen, als je even googled vind je al snel een paar guides over hoe je dit precies moet doen, baad het niet dan schaad het niet

[ Voor 9% gewijzigd door -ION- op 03-05-2010 21:29 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Ik heb geen google nodig om uit te vinden hoe mijn oven werkt hoor ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
pieterbas12 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:31:
Ik heb geen google nodig om uit te vinden hoe mijn oven werkt hoor ;)
Beetje nutteloze reply :')

Uiteraard doelt hij op hoe je de kaart in de oven moet doen (wat je los moet halen, temperatuur en duur etc)

Verwijderd

Topicstarter
als ik nog eens tijd over heb zal ik het eens proberen, omdat het kan :D
Pagina: 1