Wireless router + Accespoint als 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Binnenkort gaan wij over op XMS Net. Dit is een zeer jonge en nieuwe internet/telefonie/radio/tv/hdtv leverancier die 50Mbit/ps up en down garandeerd tot aan de voordeur. Dit alles over glasvezel netwerk.

Nu zit er een kastje in de meterkast met 1 hdtv aansluiting (lankabel), 1 internetaansluiting(lankabel), 1 telefoonaansluiting(telefoonlijn) en 1 analoge tv aansluiting(analoge aansluiting).

Momenteel heb ik een accespoint. Dit gaat een probleem opleveren omdat er maar 1 internetaansluiting is.

Ik dacht er dus aan een router te kopen en het accespoint die ik momenteel heb daar aan te koppelen en dit te laten functioneren al 1 volledig netwerk.(om 100% zeker te zijn dat de snelheid gegarandeerd is)

De volgende producten wilde ik daarvoor gaan gebruiken:
Linksys WAP4400N Wireless N Acces Point
pricewatch: Linksys WAP4400N Wireless-N Access Point with Power Over Ethernet
LinksysWRT610N Simultaneous dual N Band wireless router
pricewatch: Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router

1. Is het mogenlijk deze 2 producten in combinatie als 1 draadloos netwerk te laten functioneren?
2. Kan een pc die draadloos verbonden is met het accespoint draadloos printen met een printer die draadloos verbonden is met de router (Ofwel, zijn deze twee apparaten inderdaad samen te smelten tot 1 netwerk met 2 draadloze verbindingspunten?)
3. Hoe stel ik de apparatuur zo in dat dit in werking wordt gesteld.
4. Kan in in zo'n setup een netwerkschijf aansluiten?

Dan als laatst nog 1 vraag namenlijk:
Voor digitale televisie wordt ook een internetkabel gebruikt zoals deze voor lan wordt gebruikt. Ik heb een switch nodig om meerdere setopboxen te koppelen. Welke snelheid zouden jullie aanraden? Is 100 mbps genoeg of is 1gbps meer aan te raden? Hebben jullie voorbeelden van apparatuur?

Bij voorbaat dank,
ThorstenTweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:23:
1. Is het mogenlijk deze 2 producten in combinatie als 1 draadloos netwerk te laten functioneren?
Ja, als je het goed instelt.
2. Kan een pc die draadloos verbonden is met het accespoint draadloos printen met een printer die draadloos verbonden is met de router (Ofwel, zijn deze twee apparaten inderdaad samen te smelten tot 1 netwerk met 2 draadloze verbindingspunten?)
Als je de twee apparaten met een kabel aan elkaar hangt, ja.
3. Hoe stel ik de apparatuur zo in dat dit in werking wordt gesteld.
Die router gewoon als router instellen, en de accespoint als accesspoint. Utp tussen beide apparaten. Beide apparaten zelfde ssid geven en het moet werken.
4. Kan in in zo'n setup een netwerkschijf aansluiten?
Waarom niet?
Dan als laatst nog 1 vraag namenlijk:
Voor digitale televisie wordt ook een internetkabel gebruikt zoals deze voor lan wordt gebruikt. Ik heb een switch nodig om meerdere setopboxen te koppelen. Welke snelheid zouden jullie aanraden? Is 100 mbps genoeg of is 1gbps meer aan te raden? Hebben jullie voorbeelden van apparatuur?
Digitale televisie is voor SD materiaal hooguit 8 Mbit, HD denk ik zo'n 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zou het niet doen.
Is het noodzakelijk om je gebied met twee WAP's te coveren ? Of voldoet één ook wat betreft bereik ?
Het is namelijk zo dat als je zomaar gaat roamen tussen het ene en het andere accesspoint met hetzelfde ssid, dan weet de ene router/AP niet van het bestaan van de ander en zul je ongetwijfeld pakketjes verliezen en dus onstabiele verbindingen hebben.
Bovendien moet je er op letten dat beide op een ander wireless kanaal zijn ingesteld.
Er bestaat wel zoiets als WLC, maar dat wordt niet ondersteund door huis-tuin-en-keuken apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:31:
[...]
Ja, als je het goed instelt.

[...]
Als je de twee apparaten met een kabel aan elkaar hangt, ja.

[...]
Die router gewoon als router instellen, en de accespoint als accesspoint. Utp tussen beide apparaten. Beide apparaten zelfde ssid geven en het moet werken.

[...]
Waarom niet?

[...]
Digitale televisie is voor SD materiaal hooguit 8 Mbit, HD denk ik zo'n 20Mbit.
Weet jij ook hoe dit alles exact ingesteld en aangesloten dient te worden (router/accespoint-combinatie)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:47:
Ik zou het niet doen.
Is het noodzakelijk om je gebied met twee WAP's te coveren ? Of voldoet één ook wat betreft bereik ?
Het is namelijk zo dat als je zomaar gaat roamen tussen het ene en het andere accesspoint met hetzelfde ssid, dan weet de ene router/AP niet van het bestaan van de ander en zul je ongetwijfeld pakketjes verliezen en dus onstabiele verbindingen hebben.
Bovendien moet je er op letten dat beide op een ander wireless kanaal zijn ingesteld.
Er bestaat wel zoiets als WLC, maar dat wordt niet ondersteund door huis-tuin-en-keuken apparatuur.
Ja, dit is zeker noodzakelijk. We hebben dan wel maar een huis met 2 verdiepingen, maar de oppervlakte is dan ook zeer groot. Ook wens ik de tuin te hebben gedekt zodat ik zomers buiten kan zitten op het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:12:
Weet jij ook hoe dit alles exact ingesteld en aangesloten dient te worden (router/accespoint-combinatie)

alvast bedankt
Exact nee, ik ga niet de handleiding voor jou doorlezen. Dat mag je zelf doen.
Waar het op neer komt heb ik al gezegd. Je sluit de router aan op dat kastje in de meterkast.
Je legt een upt kabel van router naar accesspoint.
De router laat je gewoon routeren (waar het ding voor gemaakt is), en de accespoint laat je accespoint spelen (precies waar het ding voor gemaakt is).

Niets moeilijks aan, je laat de apparaten doen waarvoor ze gemaakt zijn. Wat jij wilt is niets speciaals. Pak de handleidingen en lees die door.

Je kan voor de handigheid beide apparaten zelfde ssid, wpa-key e.d. geven. Maar dat is niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 01-05-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Binnenkort gaan wij over op XMS Net. Dit is een zeer jonge en nieuwe internet/telefonie/radio/tv/hdtv leverancier die 50Mbit/ps up en down garandeerd tot aan de voordeur. Dit alles over glasvezel netwerk.
Zeer jonge en nieuwe? Er hing al XMS in mijn sloopwoning in Nijmegen toen ik daar twee jaar terug vertrok... overdrijven is ook een vak :z

Verder zou het zinnig zijn om minder tijd in onnodige grootspraak te steken en wat meer tijd in het lezen van het beleid van een subforum voor je een topic opent:

OH Beleid
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Lijkt me toch erg duidelijk en van toepassing hier. Ik verplaats dit topic, aan jou om ook wat meer eigen inzet te tonen. Je vraag hier wel heel letterlijk om alles tot in de puntjes voor jou uit te werken. GoT is geen helpdesk, we willen je helpen, maar je mag toch echt zelf het werk doen :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:00:
[...]

Zeer jonge en nieuwe? Er hing al XMS in mijn sloopwoning in Nijmegen toen ik daar twee jaar terug vertrok... overdrijven is ook een vak :z

Verder zou het zinnig zijn om minder tijd in onnodige grootspraak te steken en wat meer tijd in het lezen van het beleid van een subforum voor je een topic opent:

OH Beleid

[...]

Lijkt me toch erg duidelijk en van toepassing hier. Ik verplaats dit topic, aan jou om ook wat meer eigen inzet te tonen. Je vraag hier wel heel letterlijk om alles tot in de puntjes voor jou uit te werken. GoT is geen helpdesk, we willen je helpen, maar je mag toch echt zelf het werk doen :o

Move OH -> NT
Ja, in hooglanderveen nog maar 1 jaar actief ja :)
Pagina: 1