Router problemen / Nieuwe router [KPN]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
Hallo mede-tweakers,

Hier thuis een Experiabox te staan, icm een KPN abbo. Deze router geeft me echter de laaste tijd flink wat problemen. Als ik bijvoorveeld mijn password van de router wil opnieuw instellen, apply ik mijn settings, en 20 seconden later merk ik op dat ik geen internet connectie meer heb. De router geeft dan ook een luide 'klik', herstart, en de instellingen zijn weer bijna-factory default, wireless staat disabled, en een minuut later reboot hij nog eens, en staat wi-fi ook aan. Dit is bij bijna alle changes zo, als ik bijvoorbeeld een paar porten forward krijg ik hetzelfde.

Dit is zeer vervelend, vooral ook omdat ik meedere servers te staan heb waarvan de poorten moeten geforward worden. Bij bijvoorbeeld mijn repositories is dit belangrijk, anders kunnen de mede-leden van het project hun changes niet commiten naar de repository, kunnen de rest niet updaten, en zo word het binnen een dag al veel mergen, reverten, etcetra. Werk van het werk dus.

Ik heb al geprobeerd om de factory settings te laten doorvoeren, de reset switch op de achterkant van de router/modem ook, en de router een paar uur 'af te laten koelen'. Niks van dit holp. Toen ik echter de KPN helpdesk belde, 'zagen ze meteen wat er mis was' :? en deed de router zijn werk weer een beetje. Als ik echter met m'n Wireless instellingen bezig ga, is het meteen mis.

Erg vervelend dit, en vooral na vandaag bijna een hele dag kloten (op Koninginnedag nog wel, tsja, wanneer moet het anders?) begint dit zeer irritant te worden. Er word erg veel tijd in de troep die KPN heeft geleverd gestoken. Aangezien ik Internet Plus Bellen heb, en alles via de Experiabox gaat, ben ik benieuwd of het mogelijk is om deze router te vervangen, of optioneel alleen het telefoon verkeer door de experiabox te laten lopen.

Als er iemand is die mij met deze problemen kan helpen, of advies kan geven, zou ik zeer dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien je IPB gebruikt zit je helaas vast aan de modems die KPN levert. Je opties zijn dan:

• Een ander modem gebruiken, en niet kunnen bellen
• Je telefoonlijn weer om laten zetten naar een analoge lijn en dan een ander modem gebruiken.

[ Voor 74% gewijzigd door CyBeR op 30-04-2010 23:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
Hmm. Ik denk dan toch dat ik naar een andere provider neig. Bedankt iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:22:
Aangezien je IPB gebruikt zit je helaas vast aan de modems die KPN levert. Je opties zijn dan:

• Een ander modem gebruiken, en niet kunnen bellen
• Je telefoonlijn weer om laten zetten naar een analoge lijn en dan een ander modem gebruiken.
Optie twee zou ik echt niet aanraden, ik heb dit zelf namelijk geprobeerd, maar de KPN Service Desk is zo verrot dat het gewoon niet lukt. Ik heb de afgelopen maand toch zeker 25x keer naar de lijn gebeld, waarvan er zeker 5 waren waarbij ik nadat ik het had uitgelegd gewoon opgehangen werd.
Ik zit nu al zo'n 10 dagen zonder telefonie, en heb recent ook 3 dagen zonder internet gezeten, omdat het bij KPN allemaal niet goed ging.

Wat ik wilde:
InternetPlusBellen Comfort (oude naamgeving) omzetten naar los Internet Extra en los BelVrij Altijd.

De eerste 3 telefoontjes kon niemand mij helpen en werd ik steeds doorgestuurd naar een andere afdeling (en nee niet doorverbonden, het was van, kunt u opnieuw dit nummer bellen en dan voor optie 2 en vervolgens optie 5 kiezen, dan zou u bij de juiste afdeling moeten uitkomen). Dan doe je dat vervolgens en kom je bij de nabestaanden afdeling. 8)7

Vervolgens had ik iemand aan de lijn die beweerde mij te kunnen helpen, en hij begreep ook wat ik wilde, hij heeft me vanalles toegezegd. Ik kreeg een paar dagen na met deze persoon gesproken te hebben een bevestiging in de bus, maar tot mijn verbazing was dit alleen een bevestiging dat Telefonie was omzet naar een ISDN lijn. Geen enkele bevestiging van mijn aanvraag over Internet, ik dacht ik wacht het nog even af, misschien komt ie nog. 9 dagen voordat het de datum van omzetting m.b.t. telefonie zou zijn, heb ik gebeld met de lijn omdat ik nog steeds geen bevestiging van ADSL had, er werd mij verteld dat die nog kwam, ik vroeg toen hoe het zat met de monteur die kwam om de ExperiaBox op te halen, die stond ingepland voor dan en dan, op het "dan en dan" moment de hele dag thuis geweest, smiddags nogmaals gebeld om te vragen of de monteur echt ingepland stond (het was inmiddels 12:30 en monteur zou voor 13:00 komen), "ja meneer, die staat er echt in", nou geen monteur gezien, bel ik eind van middag, krijg ik te horen dat er helemaal geen monteur is ingepland. 8)7 Er is er toen een ingepland voor de dag erna, toen kwam die wel maar kon ie niks omdat het internet dus gewoon niet omgezet was. Monteur heeft toen met de lijn gebeld, en was zelf ook erg verbaast over de manier hoe die lijn werkt.

Ik heb inmiddels alweer heel wat uurtjes aan de lijn gehangen en ongeveer heel KPN gehad, maar mijn telefonie werkt nog steeds niet.
Ik heb wel verschillende bevestigingen van KPN in de mail gehad:
- Bevestiging van omzetting van IPB naar BelVrij, nergens ADSL te bekennen.
- Bevestiging van de omzetting van IPB naar Internet Extra, nergens telefonie te bekennen.
- Bevestiging van omzetting Internet Extra naar IPB Comfort, Comfort wordt helemaal niet meer aangeboden. _/-\o_

Er is mij toegezegd dat ik van de week weer telefonie zal hebben met een IPB Extra abonnement. Als het allemaal weer werkt dan laat ik KPN er niks meer aan veranderen en ga ik kijken wat de mogelijkheden bij XS4ALL zijn (wat ook van KPN is maar goed).

Heb nu zelf een Netgear WNDR3700 achter de EB gehangen en al me problemen zijn verdwenen, alleen moet ik nog een oplossing vinden voor het forwarden.