• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 18:32
Gegroet Tweakers!

Ik heb een dilemme, en ik hoop dat ik wat feedback zou kunnen krijgen.

Ik wil van mijn oude (zeer oude) TV af, en deze wil ik vervangen met een LCD TV. De TV wil ik dan gebruiken voor mijn PS3.

Anyways, zat eerst te kijken naar de Samsung Syncmaster P2470H met een prijskaartje van €270,-
Totdat ik de Samsung Syncmaster P2450H zag met een prijskaartje van €210,-

(http://www.all-monitors.c...samsung_syncmaster_p2450h
Een vergelijking tussenbeiden. Nou weet ik ook dat specificaties ook niet alles zeggen.)

Gebruik zelf al geruime tijd een Samsung Syncmaster 2053BW voor mijn PC waar ik zeer tevreden mee ben. Ik zou deze ook zo gebruiken voor de PS3 als meerdere mensen hier thuis de PC niet gebruiken, maar ik heb ook liever een iets groter scherm.

Nu mijn dilemma. De P2450 heeft een betere response tijd. Niet veel verschil, maar met gamen lijkt het mij handiger als je een betere response tijd hebt. Maar het probleem is, de P2450 heeft geen built in speakers, en ik wil niet teveel geld uitgeven aan een speaker set.
Kan ik dan beter de P2470 aanschaffen, of de P2450 kopen en dan een speaker system?
(Ik weet niet veel van speakers, en ik wil gewoon degelijk geluid, hoeft niet perse een heel home cinema 5.1 systeem te worden in mijn kamer. Dus tips hierover zou ook handig zijn! (Of kan ik dit beter in het Audio gedeelte posten?)

Graag meningen/aanbevelingen.

Alvast bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
Koop dan voor die 60 euro die je bespaart een 2.1 speakersetje, aan die monitor speakers heb je weinig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vuule
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Eigenlijk zal je denken, makkelijke keuze toch? Maar ik ben niet iemand die veel weet van audio.

Ik zat bijv. te denken aan de Logitech x530 voor ong. €60,- Maar hoorde dat je beter dat geld kunt investeren in een 2.1 setje? Ik hoef niet per se een hele 5.1 installatie, ik wil gewoon een degelijk geluid. Zoals nu de oude TV die ik gebruik, misschien raar, maar het produceert zeer aangenaam geluid met een fijne bass. Ik wil niet teveel spenderen, want ik wil niet boven de €100,- uitkomen.

(Misschien kan dit toch beter naar het audio fora verplaatst worden.)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
Gewoon even naar de mediamarkt en daar wat 2.1 setjes proberen, er staan er een boel opgesteld (veel meer dan de gemiddelde computerwinkel). De sub is vaak te overheersend, die moet je dan zachter zetten, en let er op dat je een mooi midden en hoog hebt, dat het niet dof klinkt of blikkerig.

Die samsung schermen zijn overigens geen tv's, maar computer schermen, misschien prima voor een ps3, maar je kunt er geen tv op kijken zoals met je oude tv.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vuule
Hij zal ook alleen voor de ps3 gebruikt worden, niet voor het TV kijken.

Helaas ligt voor mij de dichtsbijzijnde Mediamarkt te ver om even naartoe te gaan.

• Vuule
Heb een kleine vergissing gemaakt. Ik zat te kijken naar de P2470HD, terwijl er ook een P2470H variant is.

Maar als ik de P2450H en P2470H vergelijk, zijn er haast geen verschillen:
http://www.all-monitors.c...samsung_syncmaster_p2450h

Zo is de prijs haast hetzelfde, verschillende inputs en andere kleine verschillen waar ik zo geen verstand van heb.

Zitten er nou echt verschillen in waarvan je zegt dat de andere echt beter is, of kun je beter op 't 'prijsverschil' letten?
Pagina: 1