Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 21:46
Lt-Crash schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:16:
Mijn mond is weer eens te groot geweest met dat ik nooit problemen had. Mijn Kies weigert zichzelf te updaten. Ik heb denk ik de update wel al 10 keer gedownload, maar iedere keer als Kies zichzelf opnieuw opstart klaagt het weer dat er een update beschikbaar is. Vervelende is dat ik nu niet in de app-store kan komen. Ik heb Kies al een volledig geherinstalleerd, maar helaas pindakaas. Zijn er nog tips & tricks om toch Kies te kunnen updaten.
De nieuwste versie van de site halen, de oude verwijderen en de nieuweste installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt, voor mij (voorlopig) geen Samsung Wave meer. Ik heb vandaag de Samsung galaxy Gio gekocht. En wat een verschil, wat een verademing. Heb de laatste tijd veel te veel problemen met mij wave. De ene keer is het weer onvoldoende geheugen en loopt mijn telefoon weer vast, de andere keer is het Kies weer (wat misschien ook wel voor kan komen bij de Gio), en dan heb ik het nog niet eens over Android vergeleken met Bada. En de Samsung Appstore vergeleken met de Android Market. En ja, ik weet dat Bada nog in ontwikkeling is maar ik heb er geen geduld voor.

Ik zou de Samsung Wave zeker nog een keer een kans geven als Bada 2.0 zover is, maar tot die tijd ga ik me niet meer druk maken om de wave. Vanaf nu ga ik verder met Whatsapp, een normale Instant Messenger, een goede market, een veel minder mooi schern en een veel mindere camera. Qua telefoon ga ik er wel op achteruit maar dat heb ik er wel voor over.

Ik houd dit topic zeker nog in de gaten en wie weet ga ik er 2.0 nog is opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:30:
Ik heb de knoop doorgehakt, voor mij (voorlopig) geen Samsung Wave meer. Ik heb vandaag de Samsung galaxy Gio gekocht. En wat een verschil, wat een verademing...

...een veel minder mooi schern en een veel mindere camera. Qua telefoon ga ik er wel op achteruit maar dat heb ik er wel voor over.
Holy shit! :| Ik vind dat wel knap van jou. Van een kristalheldere 800x480 Super AMOLED naar een 320 x 480 TFT scherm.

Ik zou dat echt niet kunnen. Hoe crappy de gevoelsbeleving van de telefoon ook is. Eenmaal Super AMOLED, altijd Super AMOLED! :) Niet dat ik de Wave crappy vind. Vind 't een lekker telefoontje. Android heb ik al op mijn tablet O-)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
jcm800 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:17:
Aan de ene kant lijkt de Wave sneller te werken met S8500XXKF3/S8500XENJL1 maar krijg wel ongeveer elke dag (en soms meerdere keren per dag)de melding "Interne serverfout" .Na een soft reset werkt `t weer...
Anderen hier geen last van?Heb ik weer zeker,zucht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 21:15
jcm800 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Anderen hier geen last van?Heb ik weer zeker,zucht... :/
Ik gebruik het nu 2 dagen, nog geen last van gehad, ik merk wel dat deze echt sneller is, en de batterij gaat volgens mij ook langer mee.

Edit: ik moet er wel bij zeggen dat ik hem geflashed heb. En ik heb hem ook niet in het nederlands, weet iemand hoe ik hem alsnog nederlands kan maken? (uiteraard heb ik al bij de taalinstellingen gekeken).

[ Voor 25% gewijzigd door Toppertje op 27-07-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Zoals ik m`n Wave gebruik moet ik `m praktisch elke dag opladen ,ook na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
jcm800 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:15:
Zoals ik m`n Wave gebruik moet ik `m praktisch elke dag opladen ,ook na de update...
Batterijverbruik is natuurlijk per persoon verschillend, maar in mijn geval heb ik het idee dat het beter is geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 13:42
Ik heb zojuist al mijn sms jes verplaatst naar "mijn mappen" en daar een nieuwe map "inbox" aangemaakt.
Dit was echter een foutje want eigenlijk wilde ik ze back-uppen naar mn sd kaarje. Naar die mappen verplaatsen kan echter allemaal in 1 keer. Terug plaatsen maar 1 voor 1. Weet iemand hoe je dit sneller of eenvoudiger kan doen (eventueel met behulp van KIES). Als ik ze niet terug plaats (en dus geen back up naar de sd kaart kan maken) en ik doe een Hard Reset, zijn deze smsjes dan ook weg? ook als ik de hele inhoud van de telefoon back up (dus verkenner openen, inhoud van de tel kopiëren van de daar weergegeven "verwisselbare schijf"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Smsjes kun je geheel backuppen en weer geheel terug sturen van je mobiel naar je extern geheugen en v.v.
Mijn telefoon is nog ter reparatie aangeboden en haal hem vanmiddag op. Ik weet niet precies welke opties je moet hebben. Houd er wel rekening mee dat de view moet aanpassen van conversatie naar berichten (ofzoiets)

Wat zijn de ervaringen met S8500XPKG5 in dit topic? Zit NL erbij of moet die uit een andere versie worden gehaald?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kiswum schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:41:
Smsjes kun je geheel backuppen en weer geheel terug sturen van je mobiel naar je extern geheugen en v.v.
Mijn telefoon is nog ter reparatie aangeboden en haal hem vanmiddag op. Ik weet niet precies welke opties je moet hebben. Houd er wel rekening mee dat de view moet aanpassen van conversatie naar berichten (ofzoiets)

Wat zijn de ervaringen met S8500XPKG5 in dit topic? Zit NL erbij of moet die uit een andere versie worden gehaald?
er zaten naar mijn mening teveel kleine vervelende bugs in, dus ben ik weer terug gegaan naar de laatste originele firmware. Bij mij zat er naar mijn weten niet al standaard nederlands in. Echter is er een nieuwe versie van Bada 2.0 op komst: S8500XPKG6 (Vanmiddag om 14:00 te downloaden) waar wel nederlands in zal zitten en er zullen uiteraard wat bugs uit zijn, maar bada 2.0 ziet er echt goed uit vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
jcm800 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:15:
Net zoals praktisch elke moderne smartphone. Noem 1 andere moderne telefoon die minstens 2 dagen meegaat in intensief gebruik.

Feit blijft, de ontwikkeling van de batterij loopt een stuk achter op de snelle omwikkeling van de mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
@ Toppertje. Is dat de originele firmware die wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
maasros schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:27:
@ Toppertje. Is dat de originele firmware die wordt uitgerold?
Nee het is nog een Beta versie, hij is via samfirmware inmiddels te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjowij
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-08 14:19
Een mirakel! Het is zomaar gelukt om de update binnen te halen via Kies. Wat eerst niet lukte - vanwege de melding "13 mb meer ruimte nodig" (onzin) - lukte gisteren zomaar wel.

Maar goed, ik ben klaar met de Wave en klaar met Samsung.
Heb het helemaal gehad. Bada is een ondergeschoven kindje, Samsung besteed er naar mijn mening te weinig aandacht aan. Om maar niet te spreken van het ondermaatse aanbod Apps. Het aanbod theme's is ronduit belachlijk en staat niet in verhouding tot een beetje zinvolle en bruikbare apps. Bada is geen noemenswaardige speler op de markt.

Ik wacht op de Iphone 5 en dan hang in ik de s8500 aan de wilgen.
Eerst nog getwijfeld om de Galaxy S II aan te schaffen, maar heb momenteel tabak van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
En toch valt het mij op dat er steets meer goeie apps (o.a. games) komen, betaald maar ook wel gratis.

En daar komt nog bij dat het met Bada 2.0 nog beter gaat worden, niet alleen met apps, maar het gehele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-02-2012
Toppertje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:22:
[...]

er zaten naar mijn mening teveel kleine vervelende bugs in, dus ben ik weer terug gegaan naar de laatste originele firmware. Bij mij zat er naar mijn weten niet al standaard nederlands in. Echter is er een nieuwe versie van Bada 2.0 op komst: S8500XPKG6 (Vanmiddag om 14:00 te downloaden) waar wel nederlands in zal zitten en er zullen uiteraard wat bugs uit zijn, maar bada 2.0 ziet er echt goed uit vind ik!
enige storende bug die ik opmerkte was dat het extern geheugen niet herkend wordt in de applicaties.
zo kon route 66 mijn kaarten niet vinden en de recorder werkt enkel als je de telefoon kiest als opslaglocatie. die voice command werkt wel super, al moet je wel daar wel Engelse termen gebruiken.
maar er staat wel nederlands in de PKG5 hoor, niet te min ben ik nu de 6 aan't afhalen om te zien wat er verandert is en hopelijk het extern geheugen wel kan gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is bada 2.0 ook beschikbaar voor de wave II ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:47:
is bada 2.0 ook beschikbaar voor de wave II ??
yep, die was zelfs eerst uit voor de wave
als je zelf wil flashen kan je hem downloaden van http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-s8530.htm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashen??

kan men niet gewoon een updat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Laatst online: 20-10 18:28
kan iemand me hier zeggen hoe ik aan nieuwere firmware geraak.

dit geeft mijn KIEs op als huidige versie.

S8500XXJL2/S8500OXGJL1

en productID = GT-S8500BAADBT

dus een duits toestel met NL firmware. maar ik geraak niet op de nieuwste. ook niet via reg ister truck dat ik hiervoor steeds deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Er is weer een nieuwe versie van samsung kies 2.0.2.11071_128

Hier te downloaden

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Coolrob schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:58:
Er is weer een nieuwe versie van samsung kies 2.0.2.11071_128

Hier te downloaden
En weer geen grote veranderingen. Nog steeds zo traag en nog steeds geen knop om een volledige backup te maken van alles. Een backup maken van je sms'jes lijkt me toch echt een basisfunctionaliteit.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@coolrob
Kan je dan ook wireles Fw gaan updaten met die new Kies? En mag je deze nieuwe gewoon er over heen instaleren,of eerst de ouwe volledig verwijderen,wat ik overigens behoorlijk omslachtig vind :s elke keer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:18:
@coolrob
Kan je dan ook wireles Fw gaan updaten met die new Kies? En mag je deze nieuwe gewoon er over heen instaleren,of eerst de ouwe volledig verwijderen,wat ik overigens behoorlijk omslachtig vind :s elke keer .
Je zou het via bluetooth kunnen doen, maar dat raad ik je toch af.
Het altijd beter omdat met je usb kabeltje te doen.(veiliger)

Ik heb kies overschreven, want hij verwijderd de oude tijdens de installatie.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
The Dolf schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

En weer geen grote veranderingen. Nog steeds zo traag en nog steeds geen knop om een volledige backup te maken van alles. Een backup maken van je sms'jes lijkt me toch echt een basisfunctionaliteit.
Het licht eraan op welke manier je het wilt back-uppen...

Ga naar je sms inbox > ga naar de 3 puntjes ... > Klik Folder View (Linksboven, bij jou waars in NL) > weer de 3 puntjes ... > en zie daar, Backup Text Messages, als je daarop klikt kun je ook nog van 2 opties gebruik maken, namelijk: Van telefoon naar geheugenkaart, en van geheugenkaart naar telefoon.

Daarna verbind je je telefoon met je PC, in Mass Storage, ga je naar je geheugenkaart, kopieer je de smsjes (.vmg bestandjes), naar de desgewenste map op je PC. Klaar!

Bovenstaande werkt, heb ik zelf getest, waar ik vanuit ga (maar niet heb getest) is dat je dit ook van achter naar voor kunt doen, dus je smsjes vanaf de pc op je geheugenkaart, en dan vanuit je geheugenkaart weer in je Inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Klopt Toppertje, die functie is overigens sinds september 2010 aanwezig in de software, vreemd dat weinig mensen dit eigenlijk weten... Updaten via Bluetooth werkt helaas niet naar mijn weten.
Mijn Wave wordt weer opgestuurd naar Samsung, hij zou gerepareerd zijn, maar het tegendeel heb ik thuis, op het werk en bij de Samsung center bewezen, hij wordt nu voor de 4e keer in 2 maanden opgestuurd, hopelijk nu wel met succes anders koop ik wel ergens een 2e handse. Tegenwoordig zijn ze nog 100 Euro op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Sinds gisteren Bada 2.0 op mn telefoon staan. Echter, de smsjes die ik als backup op mijn geheugenkaart had gezet (zoals hierboven beschreven) kan ik nu niet meer terughalen, ja, 1 voor 1, maar de optie allemaal tergelijk bestaat niet meer. Tenminste, ik heb hem niet kunnen vinden. Iemand anders?

En als ik mijn phone nu met KIES verbind kan ik de smsjes wel back-uppen naar mn computer, maar in een ander bestand (.sme). Weet iemand hoe ik die smsjes van mn geheugenkaart weer terug kan krijgen?

Trouwens heel uitgebreide backup mogelijkheden in KIES te vinden. Zoals gespreksgeschiedenis etc. Weet niet of dat in oude KIES of KIES met bada 1.2 ook al was omdat ik net terug ben van half jaar Ethiopië en daar alles niet zo goed heb kunnen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:53:
Sinds gisteren Bada 2.0 op mn telefoon staan. Echter, de smsjes die ik als backup op mijn geheugenkaart had gezet (zoals hierboven beschreven) kan ik nu niet meer terughalen, ja, 1 voor 1, maar de optie allemaal tergelijk bestaat niet meer. Tenminste, ik heb hem niet kunnen vinden. Iemand anders?

En als ik mijn phone nu met KIES verbind kan ik de smsjes wel back-uppen naar mn computer, maar in een ander bestand (.sme). Weet iemand hoe ik die smsjes van mn geheugenkaart weer terug kan krijgen?
...
Met dit `probleem` kan denk ik niemand je helpen, Bada 2.0 is nog in beta, dus er zullen functies zijn die niet of niet compleet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10 20:15
Ik kreeg net nog even een firmware update naar XXKF1 op mijn S8530. Vraag me af wat er veranderd is zo vlak voor de Bada 2.0 release. Ik kan haast niet meer wachten. Ben al zeer te spreken over Bada, maar wat ik zo lees moet 2.0 toch wel wat verrassingen in petto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Lt-Crash schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:57:
Vraag me af wat er veranderd is zo vlak voor de Bada 2.0 release.
Ik zou niet al te optimistisch zijn wat betreft de release(datum). Er is zo ver nog niks bevestigd/bekend over de release van 2.0. Samsung kennende kan dit op zich laten wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Amps op 03-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Bada 2.0 heeft zeker goed potentiëel maar is nu nog niet klaar. Toch nog vaak errors en herstart van phone (2-3x per dag in laatste 3 dagen). Ik denk dat ik terug flash naar 1.2. Iemand een sugestie naar welke (stabiele) versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
pwlekkerkerk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:27:
Bada 2.0 heeft zeker goed potentiëel maar is nu nog niet klaar. Toch nog vaak errors en herstart van phone (2-3x per dag in laatste 3 dagen). Ik denk dat ik terug flash naar 1.2. Iemand een sugestie naar welke (stabiele) versie?
Staat je debug level wel op low ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
sorry? hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Krijg je een soort van blauw scherm te zien als je die error hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 03-08-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
ja, of "connection data overdracht pc" (lijkend op het downloadscherm bij flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
pwlekkerkerk schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:55:
ja, of "connection data overdracht pc" (lijkend op het downloadscherm bij flashen)
Volgens mij was het deze:
*#33284*# > en dan Low kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag na een jaar met 8 gb C6 liggen te zuinigen maar een 32gd class4 gehaald ,werd tijd had nog maar 1gb over.
Gelukkig daarna dat het scrollen door me grote foto map nog smooth gaat zonder horten en stoten,Maar 1 klein minpuntje is dat alle foto's niet meer op volgorde ligt op de datum die ik heb gemaakt,ze liggen nu in groepen door elkaar heen,
Ik had ctrl alt en gesleept naar de new lege 32kaart met 2 card readers. Maar goed,Ben gelukkig weer vet en ruimig met me Wave. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:47
Amps schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:11:
[...]

Ik zou niet al te optimistisch zijn wat betreft de release(datum). Er is zo ver nog niks bevestigd/bekend over de release van 2.0. Samsung kennende kan dit op zich laten wachten.
Wat zijn we weer lekker negatief. De update komt in september voor open market waves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ik heb laatste tijd belachelijk veel de melding. onvoldoende geheugen, sluit een aantal toepassingen...

wetende dat ik enkel berichten heb openstaan dan.... en 41MB van de 500 in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Ik krijg steeds vaker de melding Interne Serverfout,inmiddels 4 à 5 keer per dag. Dus ook hetzelfde aantal resets... Jammer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
@ Dragao Cell,

Hoe weet je dat die update in september komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit volgende week int buitenland
hoe zet ik mijn mobiel internet af? ik wil neit voor onaangename verrassingen komen te steaan.
Gewoon packetgegevens uitzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:14:
ik zit volgende week int buitenland
hoe zet ik mijn mobiel internet af? ik wil neit voor onaangename verrassingen komen te steaan.
Gewoon packetgegevens uitzetten??
neen, je zet best ook Roaming uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
er is weer een nieuwe beta versie van bada 2.0 uit, de S8500XPKH1
ben em aan't inhalen en zodadelijk wat proefdraaien :)

de PKG6 lijkt wel meer batterij te vreten dan de PKG5, nu is ie om de 2 dagen volledig leeg. waar ie anders makkelijk 5 volhield ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
5 dagen ? wtf! ik haal nooit 2 :-)

steek hem u alle nachten in...

edit : heb me net de samsung galaxy plus gekocht. wat een verschil seg met bada!

alles werkt gewoon van eerste keer, geen haperingen... ( fingers crossed )

edit : heb trouwens nog iets dat ik niet verwijdert krijg bij men wave.

blijven 2 favorieten staan. fabrieksinstellingen. alle favorieten verwijderen... blijft er staan.

hard reset proberen.

[ Voor 84% gewijzigd door c4coupe op 10-08-2011 23:07 ]

• pwlekkerkerk
J0ch3nK schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:49:
er is weer een nieuwe beta versie van bada 2.0 uit, de S8500XPKH1
ben em aan't inhalen en zodadelijk wat proefdraaien :)
En, wat zijn je eerste ervaringen en wat is nieuw/verbeterd?
de PKG6 lijkt wel meer batterij te vreten dan de PKG5, nu is ie om de 2 dagen volledig leeg. waar ie anders makkelijk 5 volhield ...
Mij viel op dat hij vaak niet op automatische schermvergrendeling wilde en dan gewoon bleef branden. Dan gaat het heel rap. Trouwens, 2 dagen is bij mij ook wel ongeveer de max, was altijd al zo. Gooi hem gewoon elke avond aan de oplader en dan gaat het best!

• J0ch3nK
pwlekkerkerk schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:25:
[...]
En, wat zijn je eerste ervaringen en wat is nieuw/verbeterd?
[...]
Mij viel op dat hij vaak niet op automatische schermvergrendeling wilde en dan gewoon bleef branden. Dan gaat het heel rap. Trouwens, 2 dagen is bij mij ook wel ongeveer de max, was altijd al zo. Gooi hem gewoon elke avond aan de oplader en dan gaat het best!
ja hoor, met enkel de meteoclock widget en toch dagelijks gebruik (ben wel geen fervent beller) kon ie makkelijk een week volhouden zonder bij te laden. ik heb wel men batt altijd gebruikt zoals het hoort, pas wanneer ie zelf komt melden dat ie moet opladen gaat ie aan de stroom :)
met de vorige beta van bada 2.0 stond inderdaad vaak die spraakherkennings app aan in het taakbeheer, mss was dat wel de dader dan

eerste ervaringen lijkt dat ie beter reageert op aanraking en gebruik, met de vorige beta hing ie vaak een secondje (soms 2) vast voor hij de actie uitvoerde. maar deze versie loopt vlot en is nog geen enkele keer gecrashed. zeker de sociale apps zijn beter, die durfden wel eens het toestel blokkeren of crashen.

alleen men route66 navigatie krijg ik nog niet aan de praat, maar heb hier wel nog niet dieper op ingekeken.
in de software tool op de pc herkent ie men kaarten wel, maar op de Wave dus niet :/
men gps locatie vind ie, dus de interne gps doet zen werk en kan niet de reden zijn ...

voorts is het externe geheugen deze keer wel beschikbaar om data van de geluidsrecorder of camera rechtstreeks op te slaan, met de vorige sloeg hij niks op tenzij je de telefoon als doelmap opgaf. nu zou ik dus wel een aandenken hebben gehad van het live optreden van Moby hier in de buurt |:(

al bij al lijkt het dus zeker de goeie kant op te gaan met deze 2.0 en kijk ik uit naar de officiële release :*)

Verwijderd

J0ch3nK schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

neen, je zet best ook Roaming uit ;)
ik zou wel nog willen kunnen bellen....moet de roaming dan niet aan staan?

• J0ch3nK
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

goh, ik dacht dat die roaming instelling enkel terugslaat op de dataservices in het buitenland, en je wel kan bellen.
daarom zou ik zeggen zet inderdaad die pakketgegevens uit, alsook de roaming en zie wat werkt.
is het dat je niet kan bellen zet je enkel de roaming terug aan

of neem eens contact op met je huidige provider of zij de instellingen voor de wave kennen om geen onvoorziene extra kosten te krijgen ...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

Als je nog eens goed kijkt bij de instellingen dan zie dat de optie weergegeven staat als 'data roaming'.
Je kan gewoon bellen dus.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
whoop whoop _/-\o_ , al bijna 2 dagen verder en nog maar 1 streepje batterij moete opgeven. het lijkt terug normaal te werken in de beta 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
J0ch3nK schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:45:
whoop whoop _/-\o_ , al bijna 2 dagen verder en nog maar 1 streepje batterij moete opgeven. het lijkt terug normaal te werken in de beta 2.0
Tussentijds raak je je telefoon zeker niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden de focus issues van de camera software ook verholpen zijn?
of zijn hier (andere) oplossingen voor?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde mijn wave 8500 eindelijk een update geven, staat nog steeds bada 1.0 s8500xxjee/s8500xenjel (xen) en Kies (versie 2.0.2.11071_128) geeft aan s8500xxkf3/s8500xenjl1 (xen). Ik koppel telefoon aan Kies en Kies vindt de telefoon. Ik start de update, voorbereiden gaat goed, voortgang firmware upgrade 100% en dan gaat ie niet verder. Kies draait op Windows XP 32 bits
Blijft een tijd zo staan en dan komt er te staan PC heeft mobiel niet herkend. Ik moet mobiel van kabel halen, batterij verwijderen en er weer in doen, aan/uit knop, helemaal weer inschakelen en weer aan pc koppelen en dan moet ie weer met upgrade beginnen. Nou dat laatste doet ie dus niet. Ik heb het 2x geprobeerd en beide keren vindt pc mobiel niet. Laatste keer kwam er op de telefoon een telefoon met een pijl er boven te staan. En toen deed ie dus helemaal niks, batterij eruit en erin en hij deed het weer.
Iemand een idee wat nu verder te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik moet zeggen dat ik ook makkelijk 5 dagen met een batterij vooruit kan. Hierbij kijk ik 's ochtends het nieuws op de mobiele NOS site (prachtig vermaakt op de WC :+ ), wordt mijn mail iedere 30 minuten binnengehaald, mijn facebook iedere 2 uur geüpdatet en het weer komt ieder uur binnen. Bellen doe ik ongeveer 5 minuten per dag. Heerlijk telefoontje, waar ik nog weinig bijzonderheden mee heb gehad, op een Kies versie die zichzelf weigerde te updaten na.

Het mobiele toegangspunt via WiFi is trouwens wel super handig, internetten gaat gewoon snel op de laptop als deze verbonden is met de Wave. Lang leve de net neutraliteit en een onbeperkt abonnement.

[ Voor 18% gewijzigd door Lt-Crash op 15-08-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Aurora1110 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:15:
[...]

Tussentijds raak je je telefoon zeker niet aan ;)
hahaha, neen hoor. ben er nu nog vaker mee aan het prullen dan anders om te zien wat er nog veranderts is.
en ondertussen heeft ie toch mooi het weekend uitgezongen zonder extra laadbeurt :P

alleen men routeplanner blijft stokken |:(
hij vind nu men locatie al in de app en kan routes opzoeken en berekenen, alleen krijg ik men licentie niet geactiveerd en zie ik enkel blauwe lucht met wolkjes als ik de navigatie start ...
de software app van route 66 voor op pc herkent men wave ook nie meer via usb, wat in de vorige beta wel nog ging en de data map van SD naar wave kopiëren mag niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10 20:46
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:55:
Ik wilde mijn wave 8500 eindelijk een update geven, staat nog steeds bada 1.0 s8500xxjee/s8500xenjel (xen) en Kies (versie 2.0.2.11071_128) geeft aan s8500xxkf3/s8500xenjl1 (xen). Ik koppel telefoon aan Kies en Kies vindt de telefoon. Ik start de update, voorbereiden gaat goed, voortgang firmware upgrade 100% en dan gaat ie niet verder.
Blijft een tijd zo staan en dan komt er te staan PC heeft mobiel niet herkend. Ik moet mobiel van kabel halen, batterij verwijderen en er weer in doen, aan/uit knop, helemaal weer inschakelen en weer aan pc koppelen en dan moet ie weer met upgrade beginnen. Nou dat laatste doet ie dus niet. Ik heb het 2x geprobeerd en beide keren vindt pc mobiel niet. Laatste keer kwam er op de telefoon een telefoon met een pijl er boven te staan. En toen deed ie dus helemaal niks, batterij eruit en erin en hij deed het weer.
Ik ken dit probleem alleen maar bij gesimlockte toestellen. Bij kennis die een telefoon via bv. kpn hebben kan men niet updaten zelfs niet als er een update is voor het kpn netwerk (zij moeten hem weer zo nodig aan passen). Ik zelf heb een simlock vrije en dat gaat totaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Als ik wil terugflashen naar een officiële uitgave van Samsung om dan weer mee te gaan lopen met de normale updates via KIES, wlke versie moet ik dan kiezen van samfirmwares.com? Of moet ik die ergens anders vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
pwlekkerkerk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:00:
Als ik wil terugflashen naar een officiële uitgave van Samsung om dan weer mee te gaan lopen met de normale updates via KIES, wlke versie moet ik dan kiezen van samfirmwares.com? Of moet ik die ergens anders vandaan halen?
ik vermoed de XJL2 van december, staat ook in het geel/oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
hmmm, daar zitten geen RSRC1 en 2 bestanden in en de Factory FS wil hij niet laden.

Ook kan ik via Search port nix vinden. Iemand een oplossing?

[ Voor 178% gewijzigd door pwlekkerkerk op 17-08-2011 16:04 ]

• J0ch3nK
pwlekkerkerk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:59:
hmmm, daar zitten geen RSRC1 en 2 bestanden in en de Factory FS wil hij niet laden.

Ook kan ik via Search port nix vinden. Iemand een oplossing?
er staan meerdere download links voor die versie, mss zitte ze in een andere download rar-file

met search port bedoel je dat hij de geen com poort vind van je gsm voor de upload ?
welke firmware gebruikte je nu, de 2.0 neem ik aan ? heb je de vorige samsung usb driver al eens terug geïnstalleerd ? voor 2.0 moest je een nieuwe installeren die bij de download zat. mss werkt die niet 100% voor de 1.2 ...

en er is ondertussen alweer een nieuwe 2.0 uit, weer flash time dus :o)

• pwlekkerkerk
Tja, en dan blijft hij bij het flashen naar de laaste versie van 2.0 hangen als de multiloader aangeeft dat het voltooid is. Als ik dan de Telefoon opnieuw opstart geeft hij een telefoon, verbonden met een geel driehoekje met uitroepteken en dan een computer (beelscherm). Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ben hier nieuw op het forum maar ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.

Eigenlijk ben ik best tevreden over mijn wave, tot ik de firmware vandaag wou updaten (naar versie 2.0 denk ik).
Ik kreeg de melding dat de update mislukt was door een onverwachte fout, ik moest dus een noodherstel doen met een code, dat heb ik ook gedaan, tot ik weeral een melding kreeg dat er een fout was opgetreden tijdens het noodherstel, ik kan mijn gsm nu niet meer opstarten omdat ik dat icoontje krijg met dat gele uitroepteken en die computer. Als ik mijn gsm aansluit op de computer en ik zet hem dan aan krijg ik een batterij icoon, Kies herkent hem ook niet meer!

Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, ik ben niet zo goed in dit soort dingen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb al gelezen dat veel mensen problemen hebben met het updaten van de wave. Heel frustrerend dat Samsung hier zijn tijd niet in steekt!

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Geüpdated via Kies? Dan heb je in ieder geval nog geen 2.0. Die is namelijk nog niet officiëel uit. Hoe dan op te lossen is mij niet bekend.

Via de multiloader? Dan had ik hetzelfde probleem. Heb gisteren terug geflashed naar 1.2 en dan werkt het wel weer. Gebruik wel versie 5.65 want anders herkent hij je telefoon misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geüpdated via kies, dus nu ben ik niets meer met die multiloader? Ik bedoel dan of ik hem nog kan terugflashen naar 1.2 via die multiloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Dan heb je zeker te weten 1.2 en geen 2.0.

Ik denk dat het met multiloader nog wel lukt om hem weer werkend te krijgen. Bij mij ook verschillende keren gelukt. Hoe en wat, dat moet je zelf zien uit te zoeken. Het is geen officiële manier en niet zonder risico's. Weet ook dat ze eventueel moeilijk kunnen gaan doen bij je provider als ze er achter komen dat je geen officiëel gepubliceerde software gebruikt. Maar Opzich is het niet moeilijk als je de handleiding goed volgt en kan je dan, mits je de batterij goed opgeladen hebt, terug naar een goed werkende mobiel. En anders kan je altijd langs een provider-servicepunt waar ze hem weer werkend kunnen krijgen. Alleen kan dat natuurlijk niet uit huis en moet je er de deur voor uit!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik morgen eens naar een servicepunt ga. Hopelijk lossen zij het voor mij op.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies zo had ik me Wave ook weer revive door naar de service punt tegaan,En ze flashen gewoon zeer zuiver voor je met de multylouder,Ik vroeg nog aan hem of dat wel de officiele manier was dan Kies,,Response is.Ja dat is de fabrieks software manier,en is directer dan Kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 21:45
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een firmwareprobleem met m'n Samsung Wave waar ik niet helemaal uitkom, de zoekfunctie levert ook weinig op (ik sluit overigens niet uit dat dat door mij komt...).

Even geleden is tijdens de vakantie m'n telefoon gecrasht nadat ik er tijdelijk een andere simkaart in heb gedaan (Vodafone, net als mijn eigen abonnement). Met die simkaart en daarna met mijn eigen simkaart bleef de telefoon steeds hangen tijdens het opstarten op het scherm met Bada.

Eenmaal thuis heb ik met behulp van Multiloader andere firmware erop gezet van samfirmware.com. Ging niet allemaal even soepel, maar inmiddels is m'n telefoon wel weer werkend. Enige probleem is dat ik het liefst originele Nederlandse firmware erop wil. Bij het intikken van '*#1234#' blijkt dat ik SW VER S8500XXKF2 heb en CSC VER S8500CISKB1, dat laatste blijkt dus niet Nederlands te zijn. Is deze ergens te downloaden? Of is dit van een andere telefoon naar m'n PC te downloaden om dat vervolgens via Multiloader weer op m'n telefoon te flashen?

Het grootste probleem met de huidige firmware is dat de menu's nogal vreemd zijn. Zo bestaan er menuopties getiteld 'OK'. Bovendien werkt m'n mail nu totaal anders. Waar ik eerst de mogelijkheid had om in te stellen om e-mail van de laatste x dagen binnen te halen haalt m'n telefoon nu gewoon elke mail op de server binnen en kan ik enkel het maximum aantal berichten instellen wat per keer wordt binnengehaald. Bovendien gaat automatisch mail ophalen niet meer maar moet ik telkens de opdracht geven de boel van de server te downloaden (waar dan vervolgens dus weer een boel oude mails opgehaald worden waar ik niet op zit te wachten).

Kortom, is het mogelijk ergens origineel Nederlandse firmware vandaan te halen? Via Samsung Kies firmware installeren werkt niet, aangezien er voor de huidige firmware volgens Kies geen updates beschikbaar zijn. En teruggaan naar Vodafone lijkt me ook niet echt meer een optie nu er wellicht wat obscure firmware op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
CSC veranderen is niet moeilijk.
Ik heb gedaan zoals methode 1 in deze link http://www.badaforums.net...ide-how-change-t2680.html

Wel moet ik erbij vertellen dat nadien mijn toestel niet meer reageerde, normaal zou die automatisch moeten heropstarten maar na méér dan een uur deed ie dat niet. Dan maar batterij uit en terug in, en zo heropgestart en na even wachten deed ie het wel en heb ik nu mijn Belgische firmware. Daarna aan Kies gekoppeld en direct firmware updates kunnen installeren zonder problemen en zonder registry veranderingen te hoeven doen.

Het is en blijft wel een risico natuurlijk maar voor mij was het wel de moeite waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Ases op 21-08-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Samsung belooft grote aankondiging op 1 september

Ik voorzie Bada 2.0 en nieuwe toestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Het kan bijna niet anders, want Bada betekent Oceaan. Ooh ooh ooh, ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterbas schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

Ik ken dit probleem alleen maar bij gesimlockte toestellen. Bij kennis die een telefoon via bv. kpn hebben kan men niet updaten zelfs niet als er een update is voor het kpn netwerk (zij moeten hem weer zo nodig aan passen). Ik zelf heb een simlock vrije en dat gaat totaal zonder problemen.
Ik heb gebeld met Samsung en die vertelden mij dat ik antivirus en firewall moet uitzetten? Iemand idee of dit de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:55:
Ik wilde mijn wave 8500 eindelijk een update geven, staat nog steeds bada 1.0 s8500xxjee/s8500xenjel (xen) en Kies (versie 2.0.2.11071_128) geeft aan s8500xxkf3/s8500xenjl1 (xen). Ik koppel telefoon aan Kies en Kies vindt de telefoon. Ik start de update, voorbereiden gaat goed, voortgang firmware upgrade 100% en dan gaat ie niet verder. Kies draait op Windows XP 32 bits
Ik heb gebeld met Samsung en zij vertelden mij dat ik firewall en antivirus uit moest zetten. Komt dit iemand bekend voor en of dit dan ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Ik heb gedaan zoals methode 1 in deze link http://www.badaforums.net...ide-how-change-t2680.html

ik zie daar dan geen Belgische versie staan als ik die csc wil veranderen, enkel dbt en kor kan ik kiezen ?
hoe heb jij die belgische erop gekregen, want die wil ik ook wel daar ik met duitse versie zit ;)
heb die csc al es afzonderlijk proberen te flashen maar dan blijft men wave enkel opnieuw starten |:(

[ Voor 41% gewijzigd door J0ch3nK op 22-08-2011 19:03 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Sinds wanneer was bada groot? :P Een dergelijke teaser hadden ze ook al met de Galaxy S II gedaan ( YouTube: Samsung Galaxy S2 - Teaser Video - YouTube ). Ben niet al te excited voor deze event eerlijk gezegd.

Ik hoop idd dat bada 2.0 aangekondigd wordt met een nieuwe vlaggenschip toestel! Niet dat ik mijn S8500 ga upgraden ofzo, maar altijd leuk om mooie hardware te zien :P

Edit: Er is een nieuw filmpje verschenen van Samsung over bada 2.0: YouTube: bada 2.0 new features - YouTube

[ Voor 10% gewijzigd door Amps op 25-08-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,het volgende. Weet iemand hoe het komt dat sommige delen van je scherm plotseling niet meer reageren op je vingers als je een applicatie wilt sluiten of openen? (linker bovenhoek) Ik merk dat plotseling en moet dan soms in landschap mode gaan om te zorgen dat het wel reageert. Vreemd en heeft niks van doen dat het scherm misschien vuil is want zelfs wanneer dit is schoongemaakt gebeurd er soms niets.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik bada 1.2 erop staan (gebeurd via service center, want met Kies lukte niet). Wat mij opvalt is dat email kleurtjes heeft gekregen, kan je dat ook veranderen? En als ik mail verwijder dan komt dat niet in prullenbak, kan ik het ergens instellen dat het er wel in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vraagje:

Ik heb nu de S8500 iets meer als een jaar

En waar blijven de leuke apss, spelletjes en coole dingen die ze vorig jaar allemaal beloofden?

Mij werd toen ik voor de samsung Wave koos namelijk verteld dat dit echt een super telefoon was waar je alles mee kan, ondertussen speelt mijn vriendin zelfs angry birds en wat kan ik spelen??? helemaal niks

klachten:
Menu is traag
geen fastoenlijke apps
apps kopen kan alleen met creditcard
gps werkt zeer slecht
Internet Browser is traag en werkt de helft van de tijd niet goed (geen reactie van ap, DNS fout, onzin die verholpen wordt door je wave harde reset te geven)

Mijn vraag dus nu:
Wat kan je nou precies met de samsung wave, waardoor al de specificaties benut worden, want op dit moment, gooi ik hem het liefste uit het raam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Ik heb gebeld met Samsung en zij vertelden mij dat ik firewall en antivirus uit moest zetten. Komt dit iemand bekend voor en of dit dan ook werkt?
als ik mij goed herinner (al lang nie meer via kies firmware update gedaan :P ) is die telefoon met pijl erboven net het symbool dat aangeeft dat hij de firmware aan het overdragen is. je had toen gewoon moeten wachten tot hij automatisch herstarte ;)

je kan ook eens in kies onder tools op install driver klikken om de laatste usb drivers op je pc te installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Dalyxia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:35:
Vraagje:

En waar blijven de leuke apss, spelletjes en coole dingen die ze vorig jaar allemaal beloofden?

Mij werd toen ik voor de samsung Wave koos namelijk verteld dat dit echt een super telefoon was waar je alles mee kan, ondertussen speelt mijn vriendin zelfs angry birds en wat kan ik spelen??? helemaal niks
ik speel angry birds ook men wave hoor ;) weliswaar gekraakt maar het werkt

al moet ik toegeven dat ik ook al op meer leuke tools gerekend had, heb zelfs verschillende ontwikkelaars aangesproken of zij ook voor bada gaan schrijven. en meestal krijg je dan een ja/nee antwoord dat ze het wel bekijken maar nog niet voor de nabije toekomst zal zijn :-(

maar bada is nog altijd in een groeifase, en nu google met hun android platform motorola heeft overgenomen zou samsung wel eens opnieuw extra financiën kunnen gaan steken in het verder ontwikkelen van hun eigen platform bada.
en die hekelpunten die je aanhaalt liggen mss aan verouderde firmware of slechte provider. ikzelf heb al ondervonden dat in België je beter af bent met proximus dan met mobistar voor bepaalde wave toepassingen.
ik schrijf mijn wave dus nog niet af, en met bade 2.0 op komst, lijkt het toch alsof je weer over een "nieuw" toestel beschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meer dan genoeg leuke apps beschikbaar, gewoon goed zoeken. Je kan ook Java software downloaden vanaf een website en die op je wave zetten. Zolang het Java is, werkt het nog wel ok.

Heb trouwens net Bada 2.0 op m'n wave gezet, het is inderdaad net een totaal andere telefoon. Even wennen maar wel super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:01:
Er zijn meer dan genoeg leuke apps beschikbaar, gewoon goed zoeken. Je kan ook Java software downloaden vanaf een website en die op je wave zetten. Zolang het Java is, werkt het nog wel ok.

Heb trouwens net Bada 2.0 op m'n wave gezet, het is inderdaad net een totaal andere telefoon. Even wennen maar wel super!
en waar zoek jij dan?

heb nu die angry birds voor symbian, maar dat is wel zulke slechte kwaliteit, met alle pixels die je kunt tellen...

[ Voor 11% gewijzigd door Dalyxia op 26-08-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
J0ch3nK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:01:

ik zie daar dan geen Belgische versie staan als ik die csc wil veranderen, enkel dbt en kor kan ik kiezen ?
hoe heb jij die belgische erop gekregen, want die wil ik ook wel daar ik met duitse versie zit ;)
heb die csc al es afzonderlijk proberen te flashen maar dan blijft men wave enkel opnieuw starten |:(
Ik had sowieso al een XEB versie van 1.2 gedownload enkele maanden geleden(via de registry wijziging die Kiswum hier postte), oorspronkelijk was mijn toestel ook DBT. Ik vermoed dat dit er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ja ik heb mijn telefoon eindelijk weer terug na 2 maanden! Eerst 2 pogingen bij T-Mobile (waterschade geconstateerd), vervolgens 2nd opinion via PHC die hem naar Belgie stuurde bij de 2e poging werd de defecte usbpoort eindelijk gemaakt; for free!

Ik kan weer updaten via de usb kabel en Kies. Nu nog wachten op een goede versie van Bada 2.0 via Multiloader of Kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
het wordt dus de Wave 3 die dit weekend gelekt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Dalyxia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:31:
[...]

en waar zoek jij dan?

heb nu die angry birds voor symbian, maar dat is wel zulke slechte kwaliteit, met alle pixels die je kunt tellen...
deze werkt voor mij en met fatsoenlijke kwaliteit
http://www.mysamsungwave....topic=6697.0;attach=17134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Ases schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:04:
[...]

Ik had sowieso al een XEB versie van 1.2 gedownload enkele maanden geleden(via de registry wijziging die Kiswum hier postte), oorspronkelijk was mijn toestel ook DBT. Ik vermoed dat dit er mee te maken heeft.
mmm ... heb ik eindelijk de XXJF4/OXGFJ3 met XEB erop, zegt ie in kies nog steeds DBT en kan ik niet bijwerken ?
moet ik mss al die overige registersleutels eerst verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
ja die bedoel ik ook

maar dat noem ik dus slechte kwaliteit

de "echte" angry birds heeft zoveel betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Loop momenteel de laatste beta versie van Bada 2.0. Zoals hierboven wordt aangehaald is het net een ander toestel! Snelheid is ongelofelijk, heeft veel betere looks (a la Galaxy S2), social hub premium is geweldig handig eigenlijk. Nu mist Bada 2.0 enkel nog de apps tegenover android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
MrMute schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:24:
Loop momenteel de laatste beta versie van Bada 2.0. Zoals hierboven wordt aangehaald is het net een ander toestel! Snelheid is ongelofelijk, heeft veel betere looks (a la Galaxy S2), social hub premium is geweldig handig eigenlijk. Nu mist Bada 2.0 enkel nog de apps tegenover android.
Dit klinkt hoopgevend :)

probleem bij mij nu

voorbeeld: ga met je S8500 naar www.ziggo.nl

die van mij laat 5-10 seconden de pagina zien, om vervolgens uit zichzelf opnieuw op te starten...

Misschien heb ik gewoon een slechte versie ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

probleem bij mij nu

die van mij laat 5-10 seconden de pagina zien, om vervolgens uit zichzelf opnieuw op te starten...

Welke firmware versie heb je? Ik heb S8500XPKH3, laat de site perfect zien zonder reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Welke firmware versie heb je? Ik heb S8500XPKH3, laat de site perfect zien zonder reboots.
nieuwste die je via kies kan downloaden

maar mijn gps werkt ook niet meer. dus denk dat er gewoon iets stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dalyxia schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

probleem bij mij nu

Hier hetzelfde, maar dan na een minuut ofzo. Ik moet wel erbij zeggen dat ik als test veel aan het in-/uitzoomen was.
Laatste versie van Kies is ook op mijn toestel aanwezig.

Na de herstart gebeurd het bij mij ook in 5-10 seconden.

Edit: GPS werkt wel goed in Sygic bij mij.

@Liqfan, zou je eens kunnen aangeven wat je denkt dat de verbeteringen zijn sinds jouw laatste versie en welke versie dit was?
Ik ben zelf benieuwd of de diverse bugs inmiddels al uit Bada2 zijn gehaald. De bugs waar ik het over heb zijn de diverse crashes van programma's die je installeerd en programma's widgets die totaal niet werken. Accu tijd schommeld nog weleens.

Kortom wat is jouw ervaring tot nu toe?
Alvast bedankt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 31-08-2011 12:17 . Reden: @liqfan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dalyxia, jah dan kan 'k niet vergelijken, mijne is zelf geflashed van 1.2 naar 2.0.

@Kiswum: Mijne kwam van 1.2 (laatste van Kies), nu dus 2.0 (firmware hierboven). Naar mijn eigen mening vindt ik alles gewoon beter. Het enige waar ik op dit moment last van heb is dat m'n keyboard soms crashed, waardoor je ff moet rebooten.

Voor de rest werkt alles goed bij mij, hij gaat véél sneller, social hub is super (als in, werkt eindelijk).
GPS werkt ook terug (In 1.2 werkte hij niet doordat hij vervallen was en ik dit niet wou aankopen).
Camera software is veel beter, hij krijgt z'n auto focus beter en trekt veel sneller foto's dan voorheen.
Browser heeft een betere GUI naar mijn mening. Nog altijd wel zelfde snelheid qua laden via 3G+/WiFi.

De algemene look and feel van 2.0 lijkt me gewoon simpeler, sneller en mooier. Kan niet wachten op de officiële release.

Enige minpunt nu is, dat als je via Samsung Apps op je toestel een app wilt downloade, je eerst een account moet maken en je creditcard gegevens moet invoeren, ook al is het een gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:00:
@Dalyxia, jah dan kan 'k niet vergelijken, mijne is zelf geflashed van 1.2 naar 2.0.

Enige minpunt nu is, dat als je via Samsung Apps op je toestel een app wilt downloade, je eerst een account moet maken en je creditcard gegevens moet invoeren, ook al is het een gratis app.
en wat als je geen creditcard hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Dalyxia schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

en wat als je geen creditcard hebt?
Volgens mij kun je ze ook via Kies op je telefoon zetten, met de eerste uitgelekte van bada 2.0 werkte dat nog niet, maar volgens mij (dit zou getest moeten worden door iemand) moet dat nu wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook niet, ik annuleer het gewoon en installeer geen apps. En heb via Kies geen optie meer om apps te installeren, of ik heb de verkeerde Kies versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:33:
Heb ik ook niet, ik annuleer het gewoon en installeer geen apps. En heb via Kies geen optie meer om apps te installeren, of ik heb de verkeerde Kies versie.
Na even zoeken heb ik een manier gevonden waarmee het wel kan (ik kan het uiteraard niet testen) en op dezelfde site staan nog wat meer problemen beschreven: Klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Na even zoeken heb ik een manier gevonden waarmee het wel kan (ik kan het uiteraard niet testen) en op dezelfde site staan nog wat meer problemen beschreven: Klik hier.
Wat er op die site stond, was voor de vorige versie van firmware (zal wel geen verschil geven) en de handelingen nodig vindt 'k net dat beetje té riskant, aangezien ik paar dagen terug de Wave helemaal heb ingesteld.

Na wat verder zoeken, heb ik aan de hand van een register setting aan te passen de Winkel - Samsung Apps store teruggekregen! Zo meteen even testen of ik kan installeren en of de apps werken op 2.0.
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.