Dell m1530 geeft geen enkele reactie meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvandijk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08-2023
hallo allemaal,

ik heb al een tijdje (2 jaar) mijn dell m1530.
verder een top laptop, maar gisteren ging de laptop plotseling uit en hierna heb ik geen reactie meer gehad...
alleen met accu, alleen op stroom en op bijde doet hij helemaal niets. hij laadt dus ook de accu niet meer op en de lichtjes branden niet meer.
ik heb de laptop van binnen bekeken of er een draadje los zat ofzo, maar heb hier niets apart in kunnen vinden.
waar zou dit aan kunnen liggen??

alvast bedankt,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 14:59
Brand het laad indicatielampje van de laptop nog wel wanneer je de adapter aansluit met accu erin? Zo nee, dan heb je een probleem met of je adapter, of je moederbord. Wellicht dat je adapter defect is, en zo ook je accu niet meer kan opladen of je laptop kan laten draaien. Als je de mogelijkheid hebt, moet je deze even laten doormeten.

Wat ook vaak gebeurd is dat de SMD zekering op het moederbord (of soms wordt daar een SMD spoel voor gebruikt) doorgebrand. Vervangen is dan de enige optie. Of overbruggen maar dat kan erg gevaarlijk zijn voor de rest van je hardware. Er is in ieder geval wel een behoorlijke dosis soldeerkennis nodig om dat de verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica