Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvandijk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08-2023
hallo allemaal,

ik heb al een tijdje (2 jaar) mijn dell m1530.
verder een top laptop, maar gisteren ging de laptop plotseling uit en hierna heb ik geen reactie meer gehad... :'(
alleen met accu, alleen op stroom en op bijde doet hij helemaal niets. hij laadt dus ook de accu niet meer op en de lichtjes branden niet meer.
ik heb de laptop van binnen bekeken of er een draadje los zat ofzo, maar heb hier niets apart in kunnen vinden.
waar zou dit aan kunnen liggen??

alvast bedankt,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:48
De accu er al uitgehaald en met de adapter er alleen in geprobeerd aan te zetten?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Al de adapter door gemeten of deze wel voltage door geeft? vermoed dat de adapter helaas dood is en dus je notebook de accu leeg heeft getrokken en nu dus niet meer aan gaat op een lege accu en een defect adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

zie DM met tip.

greetz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 20:43

t!mP

is inflatie gevoelig

Kreeg van de week ook een melding "read failure on internal hard drive". Had deze melding al eens eerder gehad, maar kon toen na een half uur wachten toch weer opstarten. Dat was nu niet het geval. Nieuwe schijf gekocht en voor de zekerheid nog maar even met een windows disk proberen te herstellen.. en voila gerepareerd en start weer op.

Nu was ik van plan alsnog de nieuwe drive er voor de zekerheid in te zetten, maar dat hoeft niet meer want heb nu precies hetzelfde probleem als jij.

Gisteravond werkte alles prima, waarna ik vanochtend de laptop weer aanzette en geen beeld kreeg. Aangesloten op een extern scherm, kreeg beeld en pc startte op. Na het uitschakelen en weer opstarten zonder extern scherm, doet de pc helemaal niks meer. Net zoals de topicstarter krijg ik ook geen (rode) led te zien, dat de accu wordt bijgeladen. Overigens heb ik nog een extra adapter van mijn vader geprobeerd die ook een xps laptop heeft, mocht ook niet baten. Voor de rest krijg ik dus geen enekle reactie van de laptop, bij het aandrukken.

Ik vermoed dat het moederbord dood is.