6 Ethernet apparaten, maar 4 poorten beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:11

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/6527/ethernetsplitter.jpg

Het zit dus zo:

Ik zit hier thuis met 6 of 7 apparaten die ik niet met WiFi kan/wil verbinden.
Heb gezocht naar een oplossing, die 0,0 stroom verbruikt. De apparaten die ik achter een splittertje wil zetten gebruik ik nooit tegelijkertijd; ik gebruik ze eigenlijk eens in de maand.

Kan dat?

Ik heb een Linksys WRT54G. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
Koop gewoon een switch voor 5 euro en je probleem is opgelost. En een switch trekt echt geen honderden watts hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee dat kan niet. Zelf een splitter maken is een optie, maar dat gaat je aardig wat bandbreedte kosten tenzij je het goed doet ;).

Er was wel een truc om met 4 pc's 1 achtdraads UTP kabel te gebruiken, maar of dat ook kan met een switch?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kabeltjes verwisselen of een switch kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Graham op 30-04-2010 00:26 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Boudewijn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:05:
Nee dat kan niet. Zelf een splitter maken is een optie, maar dat gaat je aardig wat bandbreedte kosten tenzij je het goed doet ;).
Een splitter is helemaal geen optie; een UTP kun je niet splitten aan 1 kant :X
Wat je wél kunt doen is 1 utp-kabel gebruiken voor 2 (of 4?) apparaten omdat elk apparaat maar 2 aders (10mbit) of 4 aders (100mbit) gebruikt. Maar dan moet je aan de andere kant een corrosponderende splitter hebben ;) Een switch waar je 1 stekker in stopt met aan de andere kant 2 stekkers gaat niet werken.

Het hele probleem van TS is nou juist dat 'ie maar 4 poorten heeft en 6 apparaten. Een goedkope switch van een tientje is meer dan voldoende hiervoor en gebruikt hooguit een paar watt.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 30-04-2010 00:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, dan is het vrij simpel. Ik wist niet of het kon, ik koop gewoon een grotere switch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak...

In OH Beleid staat duidelijk genoeg:
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
We vragen je niet voor niets beleids- en FAQtopics te lezen. Als je de moeite neemt om in NT in te lezen zou eea duidelijker moeten worden :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
@DionB: Ik zocht nog naar een netwerken-forum maar zo te zien zag ik hem over het hoofd. ;)

Maar omdat ik actief bezig ben met stroomverbruikvermindering kan ik geen switch kopen.

Er bestaan dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.optimization-world.com/img/prod/ethernet_coupler_splitter_lg.jpg

Kort ethernet kabel naar de ingang, en 2 ethernet kabels naar de apparaten moet toch werken? 10Mbit is zelfs al genoeg. Het gaat om dingen als Xboxlive Downloads en Uitzendinggemist.

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 30-04-2010 11:25 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
fout. Dit kan je niet in een switch steken. Dit dient enkel om kabels langs een kant te splitsen en dan langs de andere kant nog eens (bv in een patchpaneel)

dus bv:
code:
1
2
3
4
5
switch poort 1 ---\             1 KABEL             /--- apparaat 1
                   \_______________________________/ 
                   /                               \
switch poort 2 ---/                                 \--- apparaat 2
                 SPLITTER                       SPLITTER

maar nooit (wat jij dus wil en niet kan):
code:
1
2
3
4
5
                            KABEL              /--- apparaat 1
switch poort 1 _______________________________/ 
                                              \
                                               \--- apparaat 2
                                           SPLITTER

[ Voor 67% gewijzigd door webinn op 30-04-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Is dit normaal niet voor telefoonkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er bestaan splitters ervoor maar je moet er sowieso 2 hebben. Dan de kabels naar je switch weer toe en naar de apparaten. Alleen voor de prijs wat je daarvoor betaald kan je beter gewoon een losse 10/100 mb switch kopen. Het verbruik van een switch zit rond de 5w geloof ik. Dat is een 10x beter keuze dan met splitters. Ik heb zo vaak gezien dat die losse "koppelings" utp RJ45 zo onbetrouwbaar waren en ik moest dus met een dure LSA oplossing gaan werken. Dat werkte 10x beter maar toch heb je die kans nog steeds.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Dat is voor bv telefoon, daar kun je twee apparaten parallel aansluiten, netwerk apparaten niet. Jammer dat je verdeling veel/weinig gebruikt 4/2 is, als je nu 3 apparaten veel gebruikt kun je die op de router aansluiten, en die doorlussen naar een switch voor de overige drie die je alleen aanzet als je 'm nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.sweex.com/nl/a...networking/switches/SW005

Random switch

12V @ 0.35Ampere maakt ongeveer 4Watt in stroom verbruik. Een 8 poorts doet iets meer.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
salimrmaf schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:24:
@DionB: Ik zocht nog naar een netwerken-forum maar zo te zien zag ik hem over het hoofd. ;)

Maar omdat ik actief bezig ben met stroomverbruikvermindering kan ik geen switch kopen.

[afbeelding]

Kort ethernet kabel naar de ingang, en 2 ethernet kabels naar de apparaten moet toch werken? 10Mbit is zelfs al genoeg. Het gaat om dingen als Xboxlive Downloads en Uitzendinggemist.
Vervang een paar apparaten door wifi? Dan bespaar je die aansluitingen, bv je xbox op wifi.

Maar goed, de paar watt van een switch zijn te verwaarlozen. Er zijn genoeg dingen waar je effectiever stroom op kunt besparen. Mierenneuken over die 4watt is imho de omgekeerde wereld... Een (nieuwe) HR ketel, A++++++ koelkast... dat zet zoden aan de dijk. 4 watt voor een switchje niet.

Heb je de adaptor van je WRT54G ook al vervangen? Dat is een oude transformator. Die vervangen door een geschakelde voeding en je hebt die 4 watt al tepakken (rendement van een geschakelde voeding is hoger, en je hebt minder warmteverliezen in je linksys)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 30-04-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

latislos

zie signature

Als je echt het mileu wilt besparen gebruik je maar een apparaat tegelijkertijd. Dus een hele lange kabel lijkt me voldoende :+

kan je je router ook de deur uitdoen :)

[ Voor 19% gewijzigd door latislos op 30-04-2010 14:19 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:42
salimrmaf schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:24:

[afbeelding]

TS gaf al aan dat niet alles tegelijk aan stond. Als het inderdaad zo is dan kun je deze wel gebruiken (niet aanbevolen maar werkt wel). je kunt alleen maar 1 apperaat tgeleijkertijd op de stroom zetten die op dezelfde kabel zitten (zelfs apperaten verbuiken in standby nog stroom en gebruiken netwerk)

Ik heb het ooit zien werken, maar nogmaals, niet aan te raden maar werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Pinooo schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:20:
[...]
(zelfs apperaten verbuiken in standby nog stroom en gebruiken netwerk)
Wake on Lan uitzetten in het bios is al een goed begin vermoed ik, zal ook weer ietsie schelen in stroomverbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom wil je die wifi niet? Ik zie dat je een WRT54G hebt; die dingen hebben Wifi aan boord.
Het is toch weinig bandwidth en hoeft niet extreem secure te zijn voor uitzendinggemist (WPA is genoeg ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

latislos

zie signature

.

[ Voor 99% gewijzigd door latislos op 30-04-2010 14:58 . Reden: nvt ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Waarom ik liever geen WiFi gebruik?

Mijn PC heb ik totnutoe altijd bedraad... dit omdat ik tijdens gaming geen extra latency wil.
Hetzelfde geldt voor de PS2 en de XboX360.
Daarnaast is het moeilijk voor mijn WDTV om de volle stream-snelheid te behouden tijdens een 40GB 1080P film die ik stream (draadloos zou dus vrijwel onmogelijk zijn zonder hikken etc)
De receiver *kan* niet draadloos worden aangesloten.
De TV zou eventueel wel met een dure dongel kunnen worden verbonden via WiFi,..

De WDTV blijft stroom over de ethernetpoort sturen wanneer deze "uit" staat. Die krijgt dus een dedicated poort. Dan heb ik alsnog 5 ipv 4 poorten nodig. Ik zal 1 splitter bestellen en kijken of dat helpt!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ethernet is wel degelijk gemaakt om meerdere apparaten op een verbinding toe te staan. Dat wordt tegenwoordig niet echt meer gebruikt, maar is wel de basis van de hubs die we vroeger altijd hadden. Ethernet maakt gebruik van een principe dat heet CSMA/CD. Carrier Sense Multiple Access with Collision Detection. Dat houdt in dat Ethernetapparaten doorhebben dat er zich meerdere apparaten in hetzelfde broadcast domain bevinden, en daar rekening mee houden. Ik heb 't nooit geprobeerd maar in theorie moet 't kunnen. Als je een beetje handig bent met electronica: http://www.circuit-projec...passive-ethernet-hub.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1