Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens in dit forum gelezen dat het geheugen niet uit te breiden is,klopt dit?
Ik heb redelijk wat af gegoogled en kan het niet vinden,Misschien dat iemand hier het weet.
Ik heb nu 2 gig en wil er graag 4 van maken.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Max 2GB heb ik na wat googlen een paar keer tegengekomen. Maar dat is niet in alle gevallen bindend. Afhankelijk van de chipset kan het 2, 4, 8GB zijn.

Hier een chipset overzicht: Wikipedia: List of Intel chipsets

Dus ff uitvogelen welke chipset jij hebt, en dan weet je of het kan.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje,volgens deze site http://www.elcheapo.nl/notebook/sony/vaio_ar41s/specs.rhtml heb ik een 965PM,dit is neem ik aan PM965 op de wikipediasite. Volgens mij kan het tot 8gig! Is het misschien handig [als het kan] om gewoon 8 gig te doen ipv 4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet doen. 4GB is meer dan voldoende, overigens moet je wel de 64bits besturingssysteem hebben want de gewone 32bits versie ondersteunt max. 3GB

8GB is ZEER overkill als je het mijn vraagt. En daarbij zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch,nou even uitvogelen of ik 64bit heb.Staat dit ergens in Apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm vind net wat in me systeeminformatie:

Geinstalleerd fysiek geheugen: 2GB
Totaal fysiek geheugen: 2GB
Totaal virtueel geheugen: 4.23GB
Beschikbaar virtueel geheugen: 2.18GB

Zal max 4GB zijn dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke OS gebruik je? MEESTAL zit er een 32Bits op, niet altijd !

Virtueel geheugen staat totaal los van je DDR geheugen.
Installeer everest, kijk naar je moederbord volg de link die erbij staat en dan weet je zeker hoeveel DDR je moederbord Max. ondersteunt.

Je kan ook ff naar een ict boer gaan en die om advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol weet niet eens wat OS is joh:)

AL deze systeem specificaties heb ik:
http://www.elcheapo.nl/notebook/sony/vaio_ar41s/specs.rhtml

Anders volgende week maar langs een computerbedrijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:26:
lol weet niet eens wat OS is joh:)

AL deze systeem specificaties heb ik:
http://www.elcheapo.nl/notebook/sony/vaio_ar41s/specs.rhtml

Anders volgende week maar langs een computerbedrijfje
OS=Operating System
Bijv. Windows XP, Linux Ubuntu, Mac etc.etc.
Op die link staat niet welke moederbord erin zit, download & installeer dat programma of ga langs een computerboer, anders kunnen we je ook niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh:) Windows Vista

Zo staat mijn chipset in mijn Apparaatbeheer,heb hem gevonden:
Mobile(R) PM965/GMp65/GL960 Express Processor to DRAM Controller-2A00

Als ik nu in het schema kijk op wikipedia:
staat bij GL960 max 3GB
PM965 max 8GB
GMp65 max 8GB

En bij die GL960 staat FSB> 533mhz en bij die andere 2 hoger. Ik heb volgens mij 667mhz dus zal wel goed komen denk ik. Bij een computer shop weten ze wel welk geheugen er in moet neem ik aan,dus zal ik v/d week even langs gaan. Kan dus iig 1GB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm ik heb een PM965 chipset en volgens wikipedia moet die tot 8GB komen. Alleen na een scan op geheugen.nl en contact met een medewerker is mij verteld dat me laptop maar tot max 2GB kan. Verder is er op het internet weinig informatie over te vinden:( Guess i gotta sale my baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De chipset kan het misschien wel aan, maar als er niet voldoende sloten op het mobo zitten dan is dat natuurlijk een beperking. Je zit altijd nog met de beperking dat de chipset maar een bepaalde grootte chip aankan.
Sowieso, volgens Intel kan de chipset 4GB aan http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=28116 En in de regel geloof ik liever wat Intel zegt, als een wikipediapagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oooh dus misschien kan ik toch tot 4GB. Ik heb nu 2 slots met allebei 1GB erin,zou dan op beide sloten 2GB moeten komen. Bij FSB speed in je link staat 800Mhz,mijn geheugen is DDR2 SDRAM 667mhz,wat is die fsb precies,dit kan een probleem zijn right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:41:
[...]

En in de regel geloof ik liever wat Intel zegt, als een wikipediapagina.
Juist in het geval van Intel chipsets en max geheugen zou ik neigen de max limieten met een korrel zout te nemen tot het tegendeel bewezen is.

Hier op GoT hebben we nota bene achterhaald dat de i440LX geen 512MB maar 1GB aankan als je DIMMs met 16 stuks 16Mx8 chips gebruikt (Abbadon) en dat de i430TX met dezelfde DIMMs 512MB, niet 256MB max aankan (ikke).

Daar staat tegenover dat chipsets die kunstmatig beperkt zijn, dat ook blijven (i810, i815 etc).

De vraag is wat bij de 965PM het geval is...

Maar Williii, bij dezen aan jou het verzoek om een stuk meer eigen inzet te tonen. GoT is geen helpdesk, we verwachten dat je zelf doet wat je kunt om je vragen te beantwoorden voordat je hier vraag na vraag stelt. Het is schrijnend om te zien dat je vragen stelt over termen die gewoon in de PMG FAQ uitgelegd staan.

Graag vanaf nu dat soort moeite wel tonen - het zou jammer zijn als we dit topic wegens gebrek aan inspanning van de topicstarter moesten sluiten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1