[HDD] "Replace hard disk" iets te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Hoi,

Ik heb hier een Laptop (HP Pavilion dv9500) van een vriend staan die stuk is. Sinds een paar dagen krijgt de laptop bij het opstarten (Windows Vista) enkel een blauw scherm met enkele foutmeldingen (e.g. page fault in non paged area). Nu heb ik in de bios de Primary Hard Disk Self Test gedaan en krijg ik als melding:
Test status: #10009 - Replace Hard Disk

Nu is mijn vraag of de HDD officieel overleden is en er niks mee te redden valt, of dat ik op de een of andere manier nog data kan redden en zelfs nog de HDD te fixen zonder nieuwe hardware te kopen.

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:43
HDD als slave in een andere desktop pc hangen? of met Livecd booten?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op het moment dat het BIOS een dergelijke melding geeft kun jij er vanuit gaan dat de hardeschijf daadwerkelijk defect danwel op sterfen staat. Of er nog data gered kan worden kun je gaan bekijken, daarvoor wil ik je graag eerst doorverwijzen naar de FAQ's waar je de nodige tooling kunt vinden en dit topic: Thematopic: Datarecovery . Mocht je er dan nog niet uitkomen, voel je dan vrij een nieuw topic te starten waarin je natuurlijk ook aangeeft wat je reeds zelf hebt geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.