Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E.on Promo USB klikker benaderen vanaf PC

Pagina: 1
Acties:

• MiQie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2023
Beste Tweakers,

Vandaag kreeg ik een grappig promo usb klikkertje binnen. Het is een klein apparaatje die bij erop drukken via "uitvoeren" een website met info aanroept. Heel erg leuk natuurlijk, maar heeft iemand een idee waarmee je dat apparaatje kan benaderen en aanpassen? >:)

Het is geen opslag, dus hij staat niet bij mijn computer en bij apparaatbeheer kan ik m ook niet vinden en van google word ik ook niet veel wijzer.

Edit: Draai windows vista op c2d systeem.

Heeft iemand een idee?

Groeten,
Mike

[ Voor 4% gewijzigd door MiQie op 28-04-2010 15:16 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

misschien dat het een hid device(keyboard/mouse) is die een toetsencombinatie stuurt als je er op klikt....

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Ik heb ook nog z'n USB button liggen en ben ook benieuwd of deze kunt herprogrammeren.

Het klikkertje doet zich voor als een usb-toetsenbord.
Voert het volgende uit: Windows toets + r, website url + enter.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• MiQie
@ hierboven
Ja precies, zon dingetje bedoel ik, usb button, weer wat wijzer. Zou idd grappig zijn om opnieuw te kunnen programmeren. Ik heb alleen geen idee welk programma je daarvoor kunt gebruiken. Ben ondertussen ook zelf verder aant zoeken :)

update: Het dingetje word ook wel smart webkey button of kort smartkey genoemd...

[ Voor 14% gewijzigd door MiQie op 28-04-2010 15:29 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hierover is in het verleden een topic over geweest met bijna hetzelfde apparaat : Gebruik de search en misschien vind je wat werkende tips :)
Ik ben helaas de naam van dat ding kwijt, maar was ook een USB HID Button zeg maar.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MiQie
@nero355
Volgens mij weet ik wat je bedoeld maar ging dat niet om het wissen van een promo usb storage device? dat dingetje wat ik voor me heb liggen word als HID device herkend. Maar thx voor de tip zal es zien of er iets tussen staat.

• MiQie
The_Greater schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:19:
Ik heb ook nog z'n USB button liggen en ben ook benieuwd of deze kunt herprogrammeren.

Het klikkertje doet zich voor als een usb-toetsenbord.
Voert het volgende uit: Windows toets + r, website url + enter.
Er staat bij de FAQ dat de website aanpasbaar is, das een begin. Nu is de grote vraag natuurlijk, HOE :P (http://www.engravedpens.com/usb_smart_web_buttons_faq.htm)

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:29
hele tijd geleden is dr vaker zo'n topic geweest, en het kwam er op neer dat het bijna niet te doen is om de url te veranderen. Je moet eerst de kennis en spullen hebben om de chip die er in zit uit te lezen (ongetwijfeld is t een chip onder een "blob")
Daarna moet je hem nog kunnen bewerken (dus de hexadecimale gegevens veranderen) en dan weer kunnen programmeren...

Verwijderd

Die button die hier toen voorbij is gekomen was met een atmel microcontroller iig

Aha hier is het topic

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 18:26 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kan je hem niet openschroeven en dan op de chip(s) kijken naar partnummer , zal vast wel een generic dingetje zijn.
Dan partnummer of naam verder zoeken met google en zo kijken of je er software voor kan vinden.

How do you save a random generator ?

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Of je koopt een nieuwe voor een paar euro O-) :X

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

@ ^
Zijn we hier Tweakers of...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
@Compizfox,

Ja ik weet :D

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

• MiQie
ChaosZ0ne schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:46:
hele tijd geleden is dr vaker zo'n topic geweest, en het kwam er op neer dat het bijna niet te doen is om de url te veranderen. Je moet eerst de kennis en spullen hebben om de chip die er in zit uit te lezen (ongetwijfeld is t een chip onder een "blob")
Daarna moet je hem nog kunnen bewerken (dus de hexadecimale gegevens veranderen) en dan weer kunnen programmeren...
Das dus mijn vraag, of iemand weet of er een progje voor is om het te doen :)
enchion schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:28:
kan je hem niet openschroeven en dan op de chip(s) kijken naar partnummer , zal vast wel een generic dingetje zijn.
Dan partnummer of naam verder zoeken met google en zo kijken of je er software voor kan vinden.
Zal m inderdaad eens open schroeven en zien of ik zo iets kan vinden :)

EDIT:
Nou, heb m ontleed, hetvolgende staat op de chip:
K24CO2C
0953T
Op t printplaatje staat: D719 Webkey Rev:0.1 en lcg-001m-D719v1.0

@ ThomasZomer
En idd, ik zou een nieuwe kunnen kopen, maar daar gaat het me niet om... Ik heb er een en ik wil ermee pielen om te zien of ik m zelf kan aanpassen. Daar zit de lol m in, niet zozeer het hebben van een nieuwe die een bepaalde functie uitvoert. Dan moet ik zeker, wanneer ik er iets anders mee wil, weer een nieuwe kopen? En daarnaast zijn het promotie artikelen die qua prijs pas interessant worden bij afname van enkele 100 of duizenden stuks. Dus tenzij je de overige 99 of 999 stuks van me overneemt, denk ik dat ik deze gewoon probeer aan te passen :+

[ Voor 18% gewijzigd door MiQie op 04-05-2010 20:42 ]

Pagina: 1