Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frontpage Idee: Facebook 'Like' & ReTweet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views

• M.Machine
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05-2023
Ik weet niet of ik het hier goed post, maar ik heb eigenlijk wel wat ideetjes wat betreft de frontpage.

Eigenlijk heb ik zelf geen idee of de mede-tweakers het er mee eens zijn, maar dit zijn in iedergeval functionaliteiten die ik mis.

- De "Like" (ook wel "aanraden") knop van Facebook bij elk nieuwsartikel. Voor meer informatie:
http://blog.facebook.com/blog.php?post=383515372130 en http://www.nu.nl/internet...wil-alomtegenwoordig.html
- Retweet button bij een nieuwsartikel.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Gr.

PS: misschien polletje om te pijlen of er meerdere Tweakers zo iets zien zitten?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lijkt in lijn te zijn met [Frontpage] Share-this functie, het retweeten iig.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nee, het is zo irritant als mensen alles wat zij leuk vinden zo nodig moeten opdringen aan de rest van hun vrienden op twitter/facebook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie niet echt nut voor dit soort features. Het geeft alleen maar meer clutter op de frontpage. Wat is er tegen een linkje kopieren en die doorsturen naar iemand die je het wil laten lezen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

*eensch is met Terw_Dan, je browser ondersteunt sowieso de 'verstuur koppeling naar' en anders zijn er de nodige twitter addons voor de fatsoenlijke browsers om zo de linkjes in de rondte te sturen en daarnaast is voor de 'like' StumbleUpOn.

• JackPoint
  • Laatst online: 04-11 20:29
Zet de volgende url als bookmark en je kunt websites sharen via twitter:
code:
1
javascript:var%20e=document.createElement('script');e.setAttribute('language','javascript');e.setAttribute('src','http://bit.ly/bookmarklet/load.js');document.body.appendChild(e);void(0);

Meer info hier

• M.Machine
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05-2023
Hmm zo te lezen niet echt een gewild iets. Zullen er dan dus maar enkele zijn die het handig zullen vinden. Daar het maar een minuscuul icoontje had geweest in een artikel, zie voorbeeld in artikelen van nu.nl (en zoek zelf even naar het 'aanraden' knopje onderin het artikel, kan je zien hoe klein zoiets is.).

Maar alsnog was het het proberen waard :)
Ben blij jullie mening te weten.

@wiethoofd: wat betreft de retweet is het idd het zelfde. Maar de 'like' / 'aanraden' is anders.

[ Voor 48% gewijzigd door M.Machine op 28-04-2010 15:45 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zet dit topic in het goeie forum, namelijk Lieve Devvers :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk krijg ik gigantische jeuk van die facebook buttons die ik overal op allerlei sites zie opduiken...

Uiteindelijk mag de redactie hier wmb over beslissen, het is hun content :P

Intentionally left blank

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Ach het staat mij niet in de weg als het onder het kopje Nieuws/IO of Shortcuts staat. Ik denk alleen niet dat ik het zal gebruiken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

AUB geen facebook of twitter integratie. Net als Crisp krijg ik gigantische jeuk van buttons naar die overhypte zogenaamde sociale sites. Wie het wil kan toch even goed zelf een linkje copieren?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Daarvoor is de nieuwe urlverkorter er toch ook al? Dat maakt het ook alweer stukken makkelijker als je social media client dat niet uit zichzelf doet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Als dit erin komt, wil ik als abbo de optie om hem uit te schakelen :)
Rete irritant die knopjes. Mensen, denken hiermee alleen maar belangrijk te zijn...

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zerora schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:05:
Als dit erin komt, wil ik als abbo de optie om hem uit te schakelen :)
Stukje css met display: none zal voldoende zijn hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 29-04-2010 23:10 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even gekeken naar die Facebook plugin, maar waarom heeft dat ding in godesnaam 165KB javascript en bijna 30KB CSS nodig :? OK, HTTP compressed is het totaal nog geen 60KB, maar da's toch ongeveer net zoveel als een complete flashbanner. Daarbij genereert het toch 6 HTTP requests, en ondanks dat de meeste resources een far-future expires header hebben is dat toch met zekere regelmaat een stuk overhead zeker gezien de huidige krappe browser cache sizes.

Gelukkig is het een iframe en is het daarmee niet blocking voor de page rendering en kan het niet bij je Tnet cookies komen, maar ze zetten wel zelf een cookie neer zodat je voor Facebook overal te volgen bent waar die buttons worden neergezet.

Alleen al vanuit respect voor privacy van onze gebruikers zou ik zeggen: niet doen.

Intentionally left blank

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Totally agree. Als ik me ergens aan irriteer dan is het zown rij (of maar 1) van die knopjes waarmee je het bericht kan sharen op allerlei verschillende sites. Maakt het allemaal heel onoverzichtelijk en de hele look van de website is opgebroken...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Craven87 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:11:
Totally agree. Als ik me ergens aan irriteer dan is het zown rij (of maar 1) van die knopjes waarmee je het bericht kan sharen op allerlei verschillende sites. Maakt het allemaal heel onoverzichtelijk en de hele look van de website is opgebroken...
Dan zet je een stukje tekst neer 'Deel dit bericht met vrienden' met een onclick popupje met de verschillende netwerken waar je het bericht zou kunnen sharen, daar is altijd wel een mouw aan te passen.

Voor tweakblogs zou het wel een welkome en optionele feature kunnen zijn, dan heb je naast de tracker ook via de verschillende sociale netwerken verspreiding van je blog :Y)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Tweakblogs vind ik ook weer een heel ander verhaal. Dat is meer de keuze van de blogger lijkt me ook zo.

En overigens ben ik erg tegen veel uitbreidingen van een website. Zeker die in de trant zijn van voeg hier dat kleine icoontje toe. Dat is in principe 1 keer niet erg maar na een paar keer is het rijtje icoontjes dus al niet meer klein en dan word het een zooitje. En dat is wat ik op het moment nu zo fijn vind van tweakers. Het is overzichtelijk terwijl ze wel veel opties en info geven. Met zown klein knopje wat je erbij propt heb je dat dus niet meer.

edit: *craven kijkt nog is naar een bericht op de frontpage en krabt op zijn hoofd*
wat loop ik eigenlijk te mierenneuken... als jullie zo graag zown knopje willen hebben. i couldn't care less :O . Als hij maar niet teveel opvalt. rijtje van die icoontjes kan geen kwaad in de sidebar opzich.

[ Voor 20% gewijzigd door Craven op 29-04-2010 23:43 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 09:23
Als je op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/world_link.png klikt (ja ook hierbovenaan, naast Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/v2/icons/rss_small.png)komt er een popupje. Het zou toch handig zijn als je daar nog iets bij kon typen (of de titel bij kon plakken) en zo kon posten naar {noem een willekeurige dienst}.

[ Voor 16% gewijzigd door Jogai op 12-05-2010 14:51 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben simpelweg wat knopjes toegevoegd waarmee je in een nieuw venster een link naar een FP artikel kan delen (op hyves of facebook) of twitteren. case closed dus.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.