Plotselinge weigering 7900gs

Pagina: 1
Acties:

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Beste tweakers.

Ik heb een pc met een NVIDIA Point of View 7900gs. Toen ik eergisteren een game speelde liep die vast. Toen ik de game nogmaals opstartte liep hij weer vast. Vervolgens probeerde ik een veel ouder en grafisch niet intensief spel te spelen (Delta Force BHD) waarop het beeld zich vulde met artefacts en het spel vervolgens vast liep. Op het moment dat ik gewoon de desktop in beeld had waren er geen problemen. Toen heb ik mijn pc opnieuw opgestart en in plaats van XP Vista opgestart. Ook hier geen problemen op de desktop, echter bij het opstarten van Delta Force BHD wederom problemen.

Gister verergerde de situatie door ook toen hij op desktop stond gewoon uit te vallen. Geen beeld. Nu is het zelfs zo dat bij het booten van het OS (eender welke) uitvalt. Ook bij het openen van het bios zijn er artefacts.

Op het moment dat ik nog het OS kon opstarten en het beeld wegviel, was VNC ook niet mogelijk. Er verscheen geen beeld. Andere processen hadden nergens last van (remote torrents beheren, shares openen)

De ventilator draait wel gewoon.

Waar ligt het probleem? (bij de VGA, zover was ik natuurlijk wel ;) ) En zou er nog iets te repareren zijn?
Ik dank jullie van tevoren!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38
Zou het geen warmteprobleem kunnen zijn? Je kan eens proberen met Furmark, en zien wat je temperaturen daar zijn.

Als dat zo is zou ik de koeler eens uitblazen met wat perslucht oid.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53

Herman

FP ProMod
De kans is zeer groot dat de kaart zijn geest heeft gegeven.

Je zou eventueel de volgende dingen kunnen testen:
-Andere voeding gebruiken
-De GPU in een andere PC stoppen
-Andere GPU in je huidge pc stoppen (testen of MoBo nog goed functioneert)

Maar ik vrees: ;w R.I.P. 7900GS -O-

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

en hoppa in de oven dr mee :) wat al stuk is kan alleen maar beter worden (7900gs valt al onder de groep gpu's die met de 'oventruc' gemaakt kan worden)

[ Voor 67% gewijzigd door AlexanderB op 27-04-2010 22:23 ]

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hmm, wat jammer dat hij overleden is. Ik wilde dat hij nog 3 maandjes meeging :'( Nouja, c'est la vie!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
ikkuhqhp schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:03:
Hmm, wat jammer dat hij overleden is. Ik wilde dat hij nog 3 maandjes meeging :'( Nouja, c'est la vie!
Doe wat Alexander zegt en erg grote kans dat hij het weer gaat doen...

Systeem Specs

Pagina: 1