Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik een TimeCapsule gekocht en moet zeggen dat het apparaat echt geweldig werkt.
Maar... is het ook mogelijk om de hardeschijf die ik er op aan gesloten heb ook te openen op een mobiel apparaat?

Het is dus als volgt.

Ik heb thuis geen vaste pc of Mac meer en heb alleen een MacbookPro die ik vaak bij mij heb als ik de deur uit gaat.Daarmee kan ik alle bestanden die ik thuis op mn TimeCapsule heb staan openen en gewoon gebruiken alsware ik gewoon thuis op mijn netwerk zit.

Maar wanneer ik onderweg ben heb ik soms ook alleen mijn iPhone of iPad bij de hand.
Dus zou het makkelijk zijn dat ik via mijn iPad of iPhone de bestanden thuis op de TimeCapsule kon inzien.
Op een volledige browser is het geen probleem door middel van afp:,maar dat kan dus mooi niet in mobile safari.

is er niet een andere weg om on the go je bestanden thuis te openen op iPad en iPhone's ?

Wat ik heb:

iPhone
iPad
TimeCapsule 1Tb met ext hdd 1Tb gekoppeld aan MobileMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hmm, ik ben hier pakweg een maand geleden toevallig ook mee bezig geweest (iPod Touch icm Time Capsule). Heb toen geen oplossing kunnen vinden. Ik vind dit één van de grootste nadelen van het iPhone OS.

Oké, op een iPhone/iPod Touch is het nog wel te overzien. Maar voor zo'n apparaat als de iPad vind ik eigenlijk dat het een must is. Heerlijk om de filmpjes die op je Time Capsule staan de bekijken op zo'n apparaat, maar dat zit er voorlopig niet in.

Ik hoop dat ze deze functionaliteit echt toe gaan voegen, al dan niet met één of andere app.

JanHenk houdt dit topic in de gaten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.

Ik weet dat er wel geruchten gaan dat Apple bezig zou zijn met een ''Cloud'' oid waar je dus media kunt gaan in opslaan en dat dan bekijken op je mobile devices.(beetje als MobileMe)
Het nadeel is dat je dan iedere keer alles moet uploaden.

Ik denk dat voorlopig de enige optie een media server programma'tje geinstalleerd op je Mac is.
Jammer want dan moet je dus altijd een computer thuis aanlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb ook een TimeCapsule en dit leek mij inderdaad ook een erg leuke oplossing. Helaas heb ik ook hierover nog niets kunnen vinden. Ik houd het topic wel in de gaten, misschien hebben mensen andere oplossingen.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:54
Lukt het ook niet met Opera mini ipv Safari? Wellicht werkt dan de afp: route wel?