Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352123

Topicstarter
hey,

Ik heb voor het eerst een pc zelf samengesteld.
Heb alle hardware erin gezet alles aangesloten.
Beeldscherm,muis,toetsenboard aangesloten.

druk um aan kom ik volgende dingen tegen waar ik echt niet van zal weten waar ut aan ligt.

Beeldscherm,muis,toetsenboard doen het niet en 1 case fan die ik heb aangesloten op een fan conector op het moederboard.
Moederboard doet het wel gewoon volgens mij wand cpu fan draait wel en leds zijn aan.

waar kan dit aan liggen?

alvast bedankt,

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 352123 op 26-04-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Eigenlijk verplicht leesvoer alvorens je een thread start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel goed maar lost mijn probeem toch echt niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:25:
Dan heb je deze niet doorgelezen, en al helemaal niet getest. De troubleshooter is een handleiding, die je kunt gebruiken om zelf aan de slag te gaan. Het is geen magische truc die alles in orde maakt, een oplossing is toch echt afhankelijk van je eigen inzet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:00
Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:25:
Dan hoef je niet zo sarcastisch te reageren. ;) Wij proberen je ook alleen maar te helpen.
Vertel eerst eens wat je zelf al geprobeerd hebt, anders komen wij met oplossingen die je misschien allang geprobeerd hebt.

Dat je cpu fan en leds het wel doen wil niets zeggen over de werking van je moederboard. :)
Wat voor moederbord heb je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
msi p55-gd65 met intel core i5 750

Heb zelf alle kabels nagelopen of ze goed vast zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 15:03

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En de afstandsbusjes? Heb je in elk gat busjes geplaatst of juist zo weinig mogelijk?

Kortom, meer info is welkom. Dit topic gaat in ieder geval richting Processors, Moederborden & Geheugen gezien deze daar thuis hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
afstandsbusjes is allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTS
XFX GTS250 Green

Voedingen tot 600 Watt
Cooler Master Silent Pro M 600W

Behuizingen Midi Tower
Cooler Master CM 690 NVIDIA Edition

DVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-S223C

Moederborden Socket 1156
ALTERNATE MSI Bundel P55-GD65 + i5 750

Harddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD503HI

Geheugen DDR3-1333
GeiL 4 GB DDR3-1333 EVO Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik heb je pc ingestraald en nu doet ie het _/-\o_ .

Zonder gekheid loop alles nog een keer na en zoek het probleem. Ik wordt wat moe van dit soort topics. Ik kan niet vanaf hier je probleem zien en oplossen.

- alles goed aangesloten
- geheugen goed?
- piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 17:04

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Jeezes man, verbeter me als ik fout ben, had je mss niet beter je pc toch in een winkel gekocht? Eerst een topic starten om te weten wat je moet kopen, te lui om de bbg te lezen. en nu heb je er nog het geduld niet voor je problemen en verschijnselen deftig te beschrijven of om een deductieve opsporing uit te voeren.

Mocht je dit doen zijn er hier voldoende mensen bereid je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En mag ik vragen hoe je dat hebt vastgesteld?

Heb je, wat dit betreft, deze tip in die troubleshooter gelezen?
Maakt het moederbord geen kortsluiting met de paneel van de kast? Zijn de afstandhouders correct gebruikt? Leg anders alle hardware apart op een houten of plastic ondergrond en test het even. Gebruik beslist geen antistatische zakken, want deze kunnen stroomgeleidend zijn.
En zo staan er nog tig mogelijkheden in de gegeven troubleshooter die je allemaal zelf moet doorlopen, want wij kunnen dat niet voor je.
En zolang je hier niet aangeeft wat je stapsgewijs hebt uitgevoerd en uitgevonden en uitgesloten, blijft het koffiedik kijken. (lees: onmogelijk om een oplossing te vinden).

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 26-04-2010 15:19 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Helemaal mee eens wat de bovenstaande mensen schrijven want het is gewoon op deze manier geen doen wanneer je niet zelf eerst eens alles uitgebreid getest hebt volgens het Hangen en Opstarten topic. Eigen inzet en vooral eerst eens goed lezen op de diverse fora is hierbij van groot belang, en niet eerst iets in mekaar schroeven en dan help het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
word wel gezellig topic zo als je alleen comentaar komt leveren hou dat lekker voor je en als je miss een idee hebt wat het kan zijn hoor ik het graag daarvoor kwam ik hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 09:19
jij ook een kopje thee? maar wat verwacht je, dat er iemand bij je langs komt ofzo om het op te lossen ofzo :9 ?

[ Voor 26% gewijzigd door Rollo op 26-04-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bluesbro
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn in wat je al geprobeerd/getest hebt?
Dit schept voor de mensen die je willen helpen wat meer duidelijkheid en denk ik dat we je beter kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee ik hoop dat er miss iemand is die dit soort gelijk probeem ook gehad heeft.

Alles wat is instaleerd heb heb ik 2xnagekeken of het goed vast zat idem voor de aansluitings kabels.

zodra ik me comp opstart draai de fan die ik op me moederboord heb aangesloten 2 sec en daarna stopt deze ermee.
Me beeldscherm geeft aan no signal.
M toetsenboard krijgt geen stroom via de usb van de achterkant.

Afstands busjes zitten goed 9st.

heb google en youtube doorgezocht geen soort gelijk probleem gevonden daarom dacht ik kom hier het is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 15:58
Ik heb het zelfde bord en processor, maar ander geheugen.
Ik denk dat daar je fout zit.
Staat je geheugen in de QVL van de MSI P55-GD65?

Edit: even op de MSI website gekeken: je geheugen wordt niet ondersteunt door dit bord...
Dan kun je er van uit gaan dat het ook niet gaat werken.

[ Voor 83% gewijzigd door Zandpad op 26-04-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 22:15
en hopelijk gelijk dit probleem opgelost blijft een feit meld zo veel mogelijk info in je vragen scheeld een hoop

sterkte er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 18:20

liberque

Vrijzinnig!

Als het geheugen niet in de QVL lijst van het mainboard staat wilt dat niet meteen betekenen dat het ook niet gaat werken. Het kan immers ook betekenen dat de fabrikant dit geheugen niet icm hun moederbord getest heeft.

Er is echter een manier om hier achter te komen: staat ook in een of andere guide... maar goed: Trek het geheugen uit je moederbord en zet het systeem aan. Als het systeem dan gaat piepen en je weet zeker dat je niet op een muis bent gaan staan dan ligt het inderdaad aan het geheugen.

Gaat het systeem niet piepen, maar de fans blijven draaien controleer dan of je de speaker juist heb aangesloten.

Gaat het systeem niet piepen en de fans vallen weer na 2 seconden uit, zet dan je computer uit, stop het geheugen terug en stop daarna de PCIx voeding in je videokaart.

Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door liberque op 26-04-2010 19:25 . Reden: qlv? ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
liberque schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:11:
Als het geheugen niet in de QLV lijst van het mainboard staat wilt dat niet meteen betekenen dat het ook niet gaat werken. Het kan immers ook betekenen dat de fabrikant dit geheugen niet icm hun moederbord getest heeft.

Er is echter een manier om hier achter te komen: staat ook in een of andere guide... maar goed: Trek het geheugen uit je moederbord en zet het systeem aan. Als het systeem dan gaat piepen en je weet zeker dat je niet op een muis bent gaan staan dan ligt het inderdaad aan het geheugen.

Gaat het systeem niet piepen, maar de fans blijven draaien controleer dan of je de speaker juist heb aangesloten.

Gaat het systeem niet piepen en de fans vallen weer na 2 seconden uit, zet dan je computer uit, stop het geheugen terug en stop daarna de PCIx voeding in je videokaart.

Succes.
True, maar het is wel makkelijk als je compatible geheugen hebt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb bovenstaande uitgeprobeerd geen piepjes te horen zelfde probleem.

heb met het geheugen gekeken wat het moederboord ondersteunde ddr3 1333 en dat heb ik.
voor de rest weet ik niet zo veel over geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
kan nog altijd van alles zijn, behalve het geheugen dan. voeding, mobo, kabels, cmos battery, hdd... zo lang je niet gericht dingen uit gaat sluiten via de troubleshooter is het een kwestie van gokken wat het precies is. Doe jezelf een plezier en begin bovenaan de troubleshooter met zaken uitsluiten.

dit kan werkelijkwaar alles zijn dus hopen dat iemand het goede roept heeft helemaal geen zin. Zoals je in de faq's en beleid et cetera ook kunt lezen zijn dit soort topics niet echt de bedoeling van GoT. je zal toch echt zelf zaken uit moeten gaan sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 26-04-2010 19:47 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:34:
heb bovenstaande uitgeprobeerd geen piepjes te horen zelfde probleem.

heb met het geheugen gekeken wat het moederboord ondersteunde ddr3 1333 en dat heb ik.
voor de rest weet ik niet zo veel over geheugen.
Ik weet ook niet waar het precies aan ligt, maar sinds DDR3 moet je even bij je moederbord opletten dat het geheugen ondersteunt wordt. Dit staat ik de QVL die te vinden is op de website van de fabrikant. Jou setje mag de 1333 zijn, het staat niet in de QVL lijst, dus is de kans groot dat deze het niet zal doen. (Groot wil zeggen dat het kan maar unlikely is!)

Maar ontopic, zonder geheugen: geen piepje > Mobo dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
neem je geheugen niet te veel volt? ik meende te hebben gelezen dat de core .i3,i5, i7's maar geheugen ondersteunen tot 1.65 volt.(correct me if i am wrong) en meestal neem dat duurdere en meestal slechtere GEL geheugen toch echt meer.

waarom neemt nooit iemand gewoon simpel Kingston geheugen, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen hier die problemen had met Kingston.. ik draai zelf ook Kingston geheugen DDR1333, klokte gemakkelijk over naar 1700mhz, zonder voltages verhoging.

dus neem eens een goeie beslissing en ga voor het goedkopere en betrouwbaardere, misschien wel betere Kingston geheugen. en nee dit is geen advertentie.. ;)

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Harm30 schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:57:
neem je geheugen niet te veel volt? ik meende te hebben gelezen dat de core .i3,i5, i7's maar geheugen ondersteunen tot 1.65 volt.(correct me if i am wrong) en meestal neem dat duurdere en meestal slechtere GEL geheugen toch echt meer.

waarom neemt nooit iemand gewoon simpel Kingston geheugen, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen hier die problemen had met Kingston.. ik draai zelf ook Kingston geheugen DDR1333, klokte gemakkelijk over naar 1700mhz, zonder voltages verhoging.

dus neem eens een goeie beslissing en ga voor het goedkopere en betrouwbaardere, misschien wel betere Kingston geheugen. en nee dit is geen advertentie.. ;)
Klopt als een bus. 1.65 is het maximale wat Intel zegt. Er zijn combinaties waar hoger ook kan, maar het wordt afgeraden. Naast Kingston is er ook nog Corsair (Valueram 8)), werkt ook 9 uit de 10x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geheugen is 1,5 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
dan stel ik voor dat je probeert een paar stickies Corsair of Kingston te zoeken en die uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Harm30 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:15:
[...]

dan stel ik voor dat je probeert een paar stickies Corsair of Kingston te zoeken en die uit te proberen.
Met ^^
http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333 Dat dus. Loopt tot 1560MHz prima op 1.58 @ 9-9-9-24 en daarboven op 1.60-1.65 @ 10-10-10-27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Het geheugen wat hij gebruikt snoept volgens specs maar 1.5v ... dus maximaal 1.65v zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast moet zijn mboard gewoon gaan piepen als hij het geheugen verwijderd... dit gebeurt niet... dus... het geheugen is uit te sluiten. (daarmee suggereer ik niet dat het geheugen geen problemen kan opleveren in de toekomst, maar dat is nu even niet aan de orde (en ja.. hier ook een kingston fan))

Kortsluiting op het bord lijkt me ook niet van toepassing omdat het systeem wilt opstarten maar kennelijk na 2 seconden uitvalt. Als je de stappen kan herhalen waarbij het systeem na 2 seconden iedere keer uitvalt dan is kortsluiting ook uit te sluiten. Het systeem zou dan gewoon na een paar keer keer helemaal niets moeten doen.. zelfs niet voor 2 secs opstarten. Totdat je de spanning er echt een paar minuten van los haalt.

In ieder geval zou de volgende stap zijn om de videokaart los te koppelen.. zelfde verhaal.. iets andere piepjes... doe het desnoods in combinatie met het verwijderen van het geheugen. Je doel moet nu zijn om je moederbord te laten piepen. Daarna kan je proberen het probleem op te sporen... Ik maakte er eerder een grapje over... maar controleer aub ook of er een aparte voedingkabel in je videokaart zit... als je een modulaire voeding hebt kijk dan ook of de andere kant van de kabel er goed inzit. Heb dat geintje iets te vaak gezien.. en ja... dan start je systeem inderdaad 2 secs op om daarna plat te gaan.

Gaat het systeem wel piepen als je de videokaart eruit heb gehaald probeer dan eens een oudere videokaart. Desnoods een pci kaart. Dat wilt dan overigens nog niet zeggen dat je videokaart kaduuk is... ook je voeding kan tegensputteren.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Laatst online: 02-02 16:11
Zit er überhaupt wel een speaker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
me systeem blijft lopen alleen me fan die ik op me moederboord heb aangesloten maar 2sec.
Heb me videokaard er net uitgehaald daarna opgestart geen piepjes te horen.
heb me videokaart er weer terug in gedaan 6pin aangesloten proberen optestarten doet nu helemaal niets meer alleen power led bij frontpaneel blijft branden ook met stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok dat was dus tijdelijk kan um nu weer opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:51:
ok dat was dus tijdelijk kan um nu weer opstarten
hoe opstarten? in Windows? bios? of nog altijd de 2 sec?

heb je al geprobeerd met een andere CPU? dan pas weetje zeker wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee comp draait wel fans cpu fan leds en zo behalve de fan die ik op me moederboord heb aangesloten deze draait maar 2sec en daarna stopt ie de rest blijft gewoon draaien.
maar krijg no signal op me beeldscherm.

nee heb niet geprobeerd met andere cpu want die heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb een oud monitor aangesloten kan het daar aan liggen hijs niet kapot zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:42:
word wel gezellig topic zo als je alleen comentaar komt leveren hou dat lekker voor je en als je miss een idee hebt wat het kan zijn hoor ik het graag daarvoor kwam ik hierzo.
Beantwoord anders even de vragen van gebruikers die wél proberen om jouw de goede richting in te krijgen. Ik geef daar ook nog een hele aardige tip die je nog steeds niet uit hebt gevoerd.
Deze van mij bijvoorbeeld: remco_k in "Nieuwe pc probleem"
Hint: alle hardware uit je kast halen en los proberen.

Je kan hier nou wel blijven jammeren en zeuren. Maar je zal toch écht even actief door die troubleshooter heen moeten lopen / tips moeten navolgen.
Met alle dingen die je ons nu hebt gegeven is het nog steeds koffiedik kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 26-04-2010 22:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

wat denk je trouwens van het posten van enkele foto's van de binnenkant? gezien het toch niet echt voorruit lijkt te gaan op je eigen initiatief. Volgens mij hebje gewoon ergens een kabeltjes te weinig aangesloten om je mobo. kan perfect alles verklaren. en met foto's bedoel ikd eftige foto's. geen snapshots met je 2mpix camera van de gsm in een halve blur. Ik bedoel detailfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:39
heb je de connector rechts boven op het onderstaande plaatje aangesloten? En dan met de juiste (4-pins of 8-pins) EPS12V connector en niet met een PCI-e connector?
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2009/08/first-look-msi-p55-gd65/8.jpg

Die moet namelijk aangesloten zijn, anders krijg je vaak de symptomen die jij zegt.

Hier kun je een hoop info vinden over voedingsconnectors op pcs:
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

[ Voor 45% gewijzigd door R.E. op 28-04-2010 09:18 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

R.E. schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:07:
heb je de connector rechts boven op het onderstaande plaatje aangesloten? En dan met de juiste (4-pins of 8-pins) EPS12V connector en niet met een PCI-e connector?
[afbeelding]

Die moet namelijk aangesloten zijn, anders krijg je vaak de symptomen die jij zegt.

Hier kun je een hoop info vinden over voedingsconnectors op pcs:
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html
Over die Aansluitingen had ik het dus ook!!! _/-\o_ (dze was ik eerlijkgezegd ook vergeten, met als verschil dat ik het zelf vond na 20seconden kijken/denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 352123 schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:25:
heb een oud monitor aangesloten kan het daar aan liggen hijs niet kapot zover ik weet?
Doet die monitor het op een andere pc ;) ?

Verder; blaas je ventilator eens aan (serieus, heb ik ook last van)... Blijft die dan draaien? Niet dat dat iets met het niet opstarten van je pc te maken heeft, maar dan weet je iig dat DAT niet aan je mobo ligt.

Verder; windows is nog niet geinstalleerd denk ik? Weet je 100% zeker dat je alle kabels goed hebt aangesloten? (2 voedingskabels in videokaart of 1?)

Mijn magische gokmachine zegt dat je ergens een kabel verkeerd hebt aangesloten, of dat je mobo kapot is. Maar je moet specifieker zijn, en nu eerst eens de troubleshooter langslopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb systeem proberen te laten draaien op videokaart, processor en 1 stickje.
dit werkte ook niet geen verschil.
stickjes in andere sloten.
Rest los gekoppeld en weer aangesloten

heb bios jumper naar andere pin formatie gezet herstart en nu deed opeens me fan die ik op het moederboord heb aangesloten het wel.

Maar nog steeds geen beeld mijn geheugen staat inderdaad niet in de lijst van geteste geheugen.
Vermoed dat het aan me ram geheugen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 13:46
Voor ik me weer ga mengen in discussies die me eigenlijk niet aangaan...

Maar haal je CPU er uit, blaas even over de pinnetjes heen, cpu er weer op
Koelpasta zit er tussen naar ik aanneem.
Boot met alleen CPU, Mem en video installed...

Verder geen componenten aansluiten
Probeer dan eens te booten...

succes!

Maar even info technisch, is het spul allemaal nieuw?
Zit er oude meuk tussen, etc.

als laatste, niet onbelangrijke tip,
Haal de hele zooi even uit de kast, gewoon op een niet geleidend matriaal (lees: hout) even de boel aansluiten weer alleen primaire componenten en dan booten (je kan de power butten vaak loshalen anders even een oud kastje offeren op het grote pjuter altaar en bidden voor gunstig resultaat. O-) Ook bij sluiting reageert pjuter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

CQC AnacondA schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 02:28:
...
Haal de hele zooi even uit de kast, gewoon op een niet geleidend matriaal (lees: hout) even de boel aansluiten weer alleen primaire componenten en dan booten (je kan de power butten vaak loshalen anders even een oud kastje offeren op het grote pjuter altaar en bidden voor gunstig resultaat. O-) Ook bij sluiting reageert pjuter zo.
Tja, die tip is al een paar keer gegeven. Maar die lijkt elke keer weer niet aan te komen bij Faldini.
Misschien dat het nu lukt. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thx anaconda
en remco ik had al eerder gezegt dat je comentaar voor je mag houden, komt zeker ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja spullen zijn allemaal splinter nieuw heb alles al x eruit gehaald en aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

heb bios jumper naar andere pin formatie gezet herstart en nu deed opeens me fan die ik op het moederboord heb aangesloten het wel.
Ehr.. Bios jumper? Je bedoelt de jumper die ervoor zorgt dat je Bios gereset wordt? Heb je hem nadat de fan begon te blazen ook weer in zijn oude positie gezet? Ik vind het nog steeds jammer dat je het niet voor elkaar krijgt om je moederbord te laten piepen als er geen geheugen en/of videokaart in zit. Dat zou zo veel informatie opleveren.

Heb je de onderdelen online besteld of bij een computerzaak? Je bent er immers al even mee bezig en misschien doe je er nu toch eens goed aan om contact op te nemen met de leverancier. Stuur de onderdelen terug en vraag of zij het systeem voor je willen testen. Ze zullen er ongetwijfeld geld voor vragen, maar als iets niet werkt dan kan het een doa zijn en kunnen ze het rma'en... of je krijgt je systeem werkend terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Faldini,

GoT is geen helpdesk. Users wijzen je (terecht) op de troubleshooter, maar daar ga je niet op in. Het ontbreekt je volledig aan inzet en dat wordt minder gewaardeerd.
Lees:
Het algemeen beleid
PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je daar doorheen bent en je hebt all stappen doorlopen, zien we graag een goed onderbouwde TS tegemoet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.