Toon posts:

Element Hardeschijf werkt niet .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey tweakers,
ik heb een probleem en hoop dat jullie me alweer kunnen helpen. Mijn moeder had een tijdje geleden een harde schijf gekocht van 1TB. Hij werkte gewoon, niks raars mee gedaan, en ineens doet hij het niet meer. Ik wou vanavond ff mijn computer opnieuw formatteren en moest wat dingen op de externe harde schijf zetten.

Als ik dus de harde schijf in mijn computer doe gaat een beetje alles zoals het moet. als ik dan op computer klik op mijn bureaublad (ik heb vista trouwens, 32bit dacht ik.) loopt het vast. ik kan dus niet op de externe harde schijf komen. Er staan nog wel dingen op die ik nodig heb. als ik dan de externe harde schijf eruit haal gaat alles weer goed.

Ik heb dit dus ook op een andere laptop geprobeerd, ook met vista (heb er hier geen 1 staan met XP) en hetzelfde resultaat. Hij deed het trouwens toen wel gewoon op die laptop. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Karim

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie BalusC in "OM FAQ" en Thematopic: Datarecovery voor tips om je data te redden.
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:40:
Er staan nog wel dingen op die ik nodig heb.
Backup backup backup. Heb ik al backup gezegd?

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 25-04-2010 21:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
tja ik het ze juist op de harde schijf gezet om ze te bewaren:P Maar ik ga ff lezen wat je hebt gepost Gambieter en laat het zo weer weten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:45:
tja ik het ze juist op de harde schijf gezet om ze te bewaren:P
Bewaren is niet hetzelfde als backup. Backup betekent minstens 2 onafhankelijke plekken waar de bestanden staan, dus op de PC en op de externe harde schijf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
kan wel ik ben niet zo slim met computers.

Maar is die harde schijf nog te redden. Die gegevens maken niet zo heel erg veel uit. het gaat me meer om de hardeschijf of ik die nog kan gebruiken of dat die kapot is

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 07:54
Is het een schijf zoals op de afbeelding? Mijn vader had ook zo eentje en blijkbaar is er bij een bepaalde reeks een probleem met de voeding. Dus als de voeding geen stroom meer geeft, ff contact opnemen met de klantendienst en dan sturen ze normaal gezien gewoon een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/5/0/00033905/l_00033905.jpg

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:48:
Maar is die harde schijf nog te redden. Die gegevens maken niet zo heel erg veel uit. het gaat me meer om de hardeschijf of ik die nog kan gebruiken of dat die kapot is
Wil je zo'n harde schijf nog wel gebruiken als deze onbetrouwbaar is gebleken? Dat is als doorrijden met een lekke band na hem opgepompt te hebben, denkende dat het probleem niet meer terugkeert. Kijk uit voor verkeerde zuinigheid.

Heb je geen garantie meer? Veel hardeschijf fabrikanten geven meer dan 1 jaar garantie.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30

alm

Wellicht lukt het om dmv een Knoppix CD/DVD (Linux op een Live CD/DVD waarmee je je pc kunt opstarten) je data toch te kunnen benaderen en veilig te stellen voordat je de externe harde schijf opnieuw formatteert.

Edit: Als je data op de externe schijf niet belangrijk is, dan kun je 'm gewoon formatteren met de tools van Western Digital.

[ Voor 25% gewijzigd door alm op 25-04-2010 21:56 ]

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:45
Mocht er geen garantie meer op zitten kan je een nieuwe externe behuizing kopen en daar de schijf inbouwen.
Vaak is alleen de voeding of de chip kapot en is de schijf nog gewoon bruikbaar in een nieuwe behuizing.

Zit er nog wel garantie op kan je het beste even teruggaan naar de winkel, die zullen hem waarschijnlijk vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
@ croontje, Ja het is precies zo 1 maar dan in het zwart, Als er vanavond niks uitkomt zou ik maar even moeten bellen denk ik.

@ gambieter, Naja het gaat me meer om dat mijn computer een beetje raar doet en ik hem wil formateren en even wat games en andere dingen wil opslaan.

Ik heb net wel ff wat nieuws gezien. Als ik hem in mijn computer doe loopt het dus een beetje vast, maar als ik rechts onderin bij hardware veilig verwijden en dan apparaat onderdelen aanvink zie ik hem wel staan.
USB apparaat voor massaopslag en WD(naam van HDD) dus hij vind hem wel maar laat hem niet zien ofzo.

Even voor de duidelijkheid. ik wil mijn computer opnieuw formateren, niet de externe hardeschijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 22:00 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:58:
@ gambieter, Naja het gaat me meer om dat mijn computer een beetje raar doet en ik hem wil formateren en even wat games en andere dingen wil opslaan.
Dan is het erg onverstandig om deze harde schijf daarvoor te gebruiken. Leen desnoods een andere externe harde schijf, of wacht tot je wat nieuws geregeld hebt. Wat je nu doet is verkeerde zuinigheid en vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:03:
[...]

Dan is het erg onverstandig om deze harde schijf daarvoor te gebruiken. Leen desnoods een andere externe harde schijf, of wacht tot je wat nieuws geregeld hebt. Wat je nu doet is verkeerde zuinigheid en vragen om problemen.
oke is goed. dan denk ik dat ik dinsdag maar ff langs de winkel ga of de helpdesk bel.
tog bedankt voor jullie hulp :)

-Karim

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb 2 van deze schijven in gebruik, van allebei is de voeding overleden (binnen een week na elkaar).
Na een telefoontje met de support van WD zijn er vrij snel 2 vervangende voedingen opgestuurd.
Een smarttest op beide schijven geeft aan dat er met de schijf zelf niets aan de hand is/was.

Met een beetje geluk is jou hetzelfde overkomen. Hier kun je checken of je nog garantie hebt:
WD Support > Warranty Services > End User > Warranty Check for End User
Pagina: 1