Schermprobleem met 24" iMac

Pagina: 1
Acties:

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Hoi Medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn iMac. De laatste tijd heb ik wanneer ik de iMac aanzet na een minuut of 5-10 al probleem met het beeld. Ik krijg dan een soort van dubbele lijntjes door het beeld en het scherm lijkt alsof het 'inbrand'.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3588/4551515867_07cde4675a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/4551516053_529d126e0d_o.jpg

Nu vraag ik me af wat de oorzaak is, op een extern scherm heb ik nergens last van. Betekent dit dat het LCD panel defect is of ligt het aan de LVDS connectie van het Logicboard naar het LCD scherm?

Wat me overigens ook opviel is dat er heel af en toe een soort van storingslijntje in een videovenster verschijnt als ik iets afspeel. Dit lijntje loop alleen door het videoschermpje

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3124/4551515655_5094a220f7_o.jpg

Ikzelf heb het idee dat het LCD panel moet worden vervangen, maar ik wil het toch even de meningen polsen op het forum...

[ Voor 6% gewijzigd door Wiebo_Neo op 25-04-2010 21:46 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wow, dit is wel heel extreem. Ik heb het ook wel eens (Dell I-SPS paneel) na een minuut of 10 hetzelfde scherm (vooral met grijs overigens), maar lang niet zo erg als dit.

Hoop dat je nog garantie hebt.

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-02 08:34
Als een extern display wel werkt is er dus iets hardwarematigs kapot in het LCD panel. Je geeft zelf al aan dat het misschien ook de connector kan zijn, ik ben hier niet zo goed in thuis maar volgens mij zijn die connectoren allemaal digitaal, waardoor je of wél beeld krijgt, of helemaal niets. Een kapot LCD panel lijkt mij dan het meest voor de hand liggende.

Ik hoop dat je nog garantie hebt, anders zou dit wel eens erg duur kunnen worden...

• Wiebo_Neo
xtremekiller schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:50:
Als een extern display wel werkt is er dus iets hardwarematigs kapot in het LCD panel. Je geeft zelf al aan dat het misschien ook de connector kan zijn, ik ben hier niet zo goed in thuis maar volgens mij zijn die connectoren allemaal digitaal, waardoor je of wél beeld krijgt, of helemaal niets. Een kapot LCD panel lijkt mij dan het meest voor de hand liggende.

Ik hoop dat je nog garantie hebt, anders zou dit wel eens erg duur kunnen worden...
Baal er hard van. Ik heb geen garantie meer, maar heb via eBay al een winkel in Amerika gevonden waar ik voor $ 180,- een compleet nieuw display assembly kan bestellen. Denk dat hem dit dus wordt...

Reden dat ik twijfel is dat ik op internet ook veel lees over problemen met de GeForce 7300GT, dus ik ben een beetje sceptisch dat wellicht ook mijn grafische kaart is overleden...

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebo_Neo op 25-04-2010 22:08 ]

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 19:53
Hoe oud is de imac?

Verwijderd

7300GT? Late 2006 :p
Dus hoogstens uit 2007, en dat is al >3 jaar oud, dus ook geen Consuwijzer/Consumentenwet meer.
Dat is nog zo'n polycarbonaat / witte iMac.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 15:19 ]

Verwijderd

Een connector probleem is vaak wel vast te stellen door, bij deze modellen, langs de rand en op de plek van de connector ( vaak onder aan de rechter kant ) licht druk uit te oefenen.

Als je tijdens het drukken op een plek merkt dat een scherm segment ( of lijn ) dat fout was gaat knipperen, dan heb je zeker met een connector of scherm probleem te maken en niet de logic van het bord.

Ifixit.com heeft vaak wel instructies voor het demonteren en repareren van mac's.
In eerste instantie zou ik het apparaat even openmaken, schoonmaken en de connectors erin en eruit doen waar mogelijk. ( that is, als we het over een connector probleem hebben ).

Verwijderd

Ik heb nog wel een alu 24'' iMac staan( 2.8 GHz,4 gig ram) die nog geen jaar oud is voor 900 euro. ;)
En hij moet snel weg en is nauwelijks gebruikt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:02:
Ik heb nog wel een alu 24'' iMac staan [...]
en dat is revalantrelevant omdat...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 00:07 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:06:
[...]

en dat is revalantrelevant omdat...?
offtopic:
HIER

Dat is relevant omdat hij denk dat de iMac ten dode is opgeschreven en Wiebo_Neo toe is aan een nieuwe/tweedehandse ? :+

gewoon nee.

• Wiebo_Neo
SanderPS3 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:29:
[...]

offtopic:
HIER

Dat is relevant omdat hij denk dat de iMac ten dode is opgeschreven en Wiebo_Neo toe is aan een nieuwe/tweedehandse ? :+
Je brengt het leuk. Ik heb gisteren het nieuwe scherm uit Amerika gekregen, Het is een samsung in plaats van die rommel van LG Philips en hij lijkt het nu weer als een zonnetje te doen.

Kleuren zijn overigens nog beeld beter als ze ooit zijn geweest. Ik verbaas me elke dag weer over de kwaliteitsdegradatie die Philips heeft gemaakt de afgelopen jaren. Vroeger maakten ze mooie spullen, maar tegenwoordig, Pffff verschrikkelijk. Alle Philips producten die ik de afgelopen 2 jaar heb gekocht, zijn er welliswaar niet zo heel veel, maar zijn nu allemaal al kapot :-(

iMac is overigens zo snel nog niet afgeschreven hoor. Ik ben nu voor $180,- weer gesteld.
Pagina: 1